Tribuna Sibiului, septembrie 1975 (Anul 27, nr. 5830-5833)

1975-09-04 / nr. 5830

In contextul amplei activităţi educative desfăşurate de partid Invăţămintul politico-ideologic, pe o treaptă superioară a exigenţelor formative Este clar pentru oricine că în înfăptuirea amplului Program adoptat de Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român este implicată cu necesitate desfăşurarea unei ample activităţi menită să formeze conştiinţa înaintată a făuritorilor comunismului, în vederea sporirii considerabile a aportului comuniştilor, al maselor largi la făurirea conştientă a noii orînduiri în patria noastră, înţelesul clar al acestui deziderat formativ esenţial reiese amplu din documentele partidului nostru, din opera tovarăşului Nicolae Ceauşescu, care sublinia că învăţămîntului de partid, întregii activităţi educative ie revin un rol tot mai activ în ridicarea nivelului de pregătire politico-ideologică al cadrelor de partid şi de stat, al comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii, în formarea omului nou, multilateral dezvoltat, înarmat cu o temeinică cunoaştere a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, cu concepţia materialist dialectică şi istorică despre lume, cu principiile şi normele eticii şi echităţii socialiste, capabil să înţeleagă schimbările care au loc permanent în societatea noastră şi pe plan mondial, să acţioneze în concordanţă cu legile dezvoltării sociale în vederea transformării revoluţionare a societăţii, în acest sens la baza întregului învăţămînt politico-ideologic de partid şi a propagandei prin conferinţe trebuie să stea Programul Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, celelalte documente adoptate de Congresul al XI-lea, hotărîrile de partid şi de stat, operele secretarului general al partidului. Dezideratul de esenţă este acela al aprofundării şi însuşirii tezelor, sarcinilor şi măsurilor practice ale partidului nostru cu privire la construirea socialismului şi comunismului în România, însuşirea spiritului creator, novator al partidului spre a putea acţiona competent pentru îndeplinirea tuturor sarcinilor ce ne revin. Incepînd din acest an, învăţămîntul politico-ideologic de partid este conceput și organizat după o structură nouă, pe (Continuare în pag. a III-a) |------------------------------CONTRASTE In poala pădurii I * Părăsim, la finele săptămînii sau în concediu, oraşele — zidurile, asfaltul, betoaneleI şi sticla. Ieşim la iarbă verde. Cutreierăm dealurile, munţii. Străbatem crînguri, păduri. I Ne scăldăm privirea in privelişti purtate în noi dintotdeauna, pe care le găsim de fie-I care dată altfel. Ne odihnim plămînul în luciditatea ozonului. Miresme de răşină, asemenea vinului înrourat de vechimea adîncă la cramelor voievodale, înnobilează sîngele cu linca un orizont albastru. Ies, la sfîrşit de săptămînă, din oraş, de Pe asfalt şi cutreier cărările podite cu mă-I tasea ierburilor, cu neîmblinzitul jneapăn. Văile se deschid şi închid in mine aseme- I nea iubirilor... I Şi mă opresc in poala pădurii — un fir de apă se deznoadă pe un jgheab dinscoarţă de brad — fericit cel ce l-a găsit Iși i-a îndrumat unda spre buzele mele — I sub ciorchinii sîngerîndului boschet căruia „soarele-i fu spada". Și mai departe in adîncul oștilor de fag albit, scheletul unei I căprioare - oase din oasele pădurii, oase (Continuare in pag. a Vil-a) T. SUCIU I I L mmm^l I'KULISXAKI DIN tt'UA'lTS JAIULB, PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNITI-VA I duna ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P. C. R. $1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXVII, nr. 5830 Joi, 4 septembrie 1975 8 pagini 50 bani » —— Intreprinderea mecanică Sibiu Un nou lot de piese cu excentric se află în stadiu de finisare pentru beneficiari interni și externi Foto: Fred Nuss Noi fapte din întrecere CU PLANUL ÎNDEPLINIT In ciuda pierderilor de producţie cauzate de inundaţiile din acest an, oamenii muncii din industria municipiului Mediaş au raportat îndeplinirea planului producţiei marfă pe 8 luni in proporţie de sută la sută. Rezultate prestigioase s-au obţinut şi la producţia destinată exportului. In cele 8 luni „Vitrometan“ şi Fabrica de geamuri au livrat beneficiarilor externi produse suplimentare cifrate la 200 mii lei valută fiecare. CANTITĂŢI SPORITE DE PRODUSE ZAHAROASE Harnicul colectiv de la fabrica „Victoria“ din Sibiu raportează o depăşire substanţială a sarcinilor de plan pe luna august. Astfel, la valoarea producţiei globale s-a înregistrat un spor de 22,6 la sută, iar la cea a producţiei marfă de 24,5 la sută. Printr-o organizare exemplară a muncii, întreprinderea a reuşit, de la începutul anului, să livreze suplimentar populaţiei 240 tone produse zaharoase. IN SPIRITUL MASURILOR STABILITE DE COMITETUL POLITIC EXECUTIV AL C.C. AL P.C.R. Disciplină, organizare exemplară, ritm susţinut în efectuarea lucrărilor agricole de toamnă După cum se ştie, şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 26 august a.c. a subliniat necesitatea intensificării acţiunilor vizind întărirea disciplinei in muncă, făcind un apel la întreaga ţărănime cooperatistă, la toţi oamenii muncii de pe ogoare de a întreprinde totul pentru executarea in cele mai bune condiţii a lucrărilor actualei campanii agricole de toamnă. Organele şi organizaţiile de partid au datoria de a coordona competent complexele activităţi agricole de sezon, pentru ca recolta anului acesta să fie pusă la adăpost cit mai rapid şi fără pierderi, iar producţia anului viitor să fie temeinic pregătită. Incuvintarea la consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 1 septembrie a.c., tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al partidului, preşedintele republicii, a pus un accent deosebit pe necesitatea bunei organizări a muncii, instaurării unei discipline ferme in agricultură, pentru ca activitatea să se desfăşoare intr-un spirit de ordine, pe bază de programa şi orare precise de lucru. Organele şi organizaţiile de partid, consiliile populare, trebuie să acţioneze cu fermitate pentru ca la muncile agricole să participe toţi cetăţenii satelor, inclusiv cadrele de conducere şi alţi angajaţi din comună, elevi şi cadre didactice, astfel incit întreaga populaţie a localităţilor rurale să-şi aducă contribuţia la buna desfăşurare a campaniei agricole de toamnă. Participind la adunările cu activul în comitetele comunale de partid, la diferite şedinţe ale comandamentelor comunale de coordonare a lucrărilor campaniei agricole de toamnă, in di(Continuare In pag. a V-a) GH. GRĂDINARU La finele unei noi runde a adunărilor generale ale oamenilor muncii Angajamente suplimentare, posibilităţi certe de înfăptuire a sarcinilor găreşti şi de consum, care s-au desfăşurat in judeţul Sibiu in perioada 15 iulie — 12 august, avînd drept scop analizarea activităţii economico-sociale desfăşurate în primul semestru al anului, precum şi stabilirea cadrului de acţiune în vederea demarării sub cele maii bune auspicii în noul an, 1976. Un sumar bilanţ al acţiunii relevă că s-au făcut peste 3 300 propuneri, din care 2 000 măsuri vizează numai anul 1976, care aplicate se vor solda cu o eficienţă economică de peste 256 milioane lei. Măsurile propuse vizează realizarea şi depăşirea prevederilor de plan pe baza creşterii productivităţii muncii, îmbunătăţirea calităţii produselor, reducerea cheltuielilor materiale, creşterea exportului şi diminuarea importului, îmbunătăţirea activităţii în toate colectivele de muncă etc. Ca urmare a dezbaterilor fructuoase în plen şi a măsurilor adoptate s-a suplimentat angajamentul colective(Continuare în pag. a IV-a) IOAN VICEU vicepreşedinte al Consiliului de control muncitoresc al activităţii economice şi sociale al judeţului Sibiu. S-au încheiat dezbaterile din adunările generale ale oamenilor muncii şi ale reprezentanţilor acestora din unităţile industriale, de construcţii,transporturi, circulaţia mărfurilor, instituții, cooperative meşteşu- Marile probleme ale celor mici.. In Parcul tineretului din Sibiu i-am întrebat pe cîţiva prichindei de ce nu se joacă pe locul special amenajat. Sfioşi, parcă surprinşi asupra unei fraude, mi-au răspuns: „Acolo joacă cei mari fotbal.. .* „Hacinele sînt ocupate .. „In groapa de nisip e pămînt...“, în scurt timp aveam să mă conving că cei mici spun adevărul. Convingerea mi-o întăreşte bunicul a două fetiţe ce se înălţau alternativ pe un balansoar. „Locul este foarte bine ales, copiii nu deranjează pe nimeni dar sînt foarte puţine aparate şi copiii se plictisesc repede" — Emil Hoaghea Dragomir, pensionar. In parcul din B-dul 23 August, varietatea aparatelor, amplasarea şi întreţinerea lor se pare că satisfac pretenţiile beneficiarilor. Curăţenia parcului, însă, jenează şi cea mai îngăduitoare privire. Este şi părerea pensionarului Friedrich Muller. Iat-o: Raid anchetă „N-ar strica să se aducă cîteva coşuri pentru gunoi. O altă problemă ar fi supravegherea mai îndeaproape a acestor aparate pentru că, pe timpul nopţii, o serie de tineri se joacă cu ele deteriorîndu-le .. .* Bine amplasate şi cit de cît dotate cu cele necesare sunt şi locurile de joacă din cartierele: Gheorghe Gheorghiu-Dej, Terezian şi parcul .Sub altală, în Hipodrom, iniţial, aceste locuri de joacă au fost prevăzute a se amenaja pe lingă centralele termice, lucru care în parte s-a realizat. Spunem în parte, pentru că la ora actuală se găsesc aparate (în special balansoare) în locurile special amenajate, însă şi printre blocuri, pe spaţiile verzi. Cine le-o fi plasat acolo!? Pe „Valea săpunului*, cît e valea de lungă (şi ce teren!) există opt leagăne mari şi . . . rupte (patru dintre ele) şi cîteva balansoare, iar copiii care se joacă pe străzi sau spaţii verzi sunt într-un veşnic război cu (Continuare , în pag. a Vll-a) DUMITRU MIŢA ICadran politicI • In ziua de 26 august a avut loc, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. In cadrul şedinţei a fost ascultată o informare asupra rezultatelor obţinute în campania agricolă de vară şi asupra măsurilor ce se cer a fi luate pentru desfăşurarea în condiţii optime a campaniei de toamnă. Comitetul Politic Executiv a stabilit sarcini şi măsuri concrete pentru organele şi organizaţiile de partid, pentru consiliile populare, în scopul organizării şi urmăririi lucrărilor de toamnă, participării la muncă a tuturor cetăţenilor statului, introducerii ordinii şi disciplinei în cooperativele agricole de producţie, creşterii rolului stimulativ al retribuirii muncii, întăririi ^Continuare In pag. a 31-a)