Tribuna Sibiului, octombrie 1975 (Anul 27, nr. 5834-5838)

1975-10-02 / nr. 5834

Lucrările agricole de toamnă la orele responsabilităţii maxime • într-o singură săptămînă de la 23 la 49 la sută. • Deplasarea forţelor spre recoltarea porumbului şi sfeclei de zahăr. • Bazele de recepţie gata pentru a primi recolta. Am încheiat luna septembrie, prima lună de toamnă,în care timpul ne-a favorizat) cu un bilanţ corespunzător. S-a terminat însămînţarea orzului de toamnă, a culturilor masă verde, recoltatul şi depozitatul cartofilor şi se apropie de cotele finale insămînţatul griului. Aplicînd în viaţă recomandările comandamentului judeţean, comandamentele comunale, au utilizat mai raţional mijloacele mecanice şi umane de care dispune fiecare localitate, imprimînd un ritm fără precedent întregului complex de lucrări agricole. Calmul, răspunderea personală, controlul eficient, la faţa locului, au determinat o mai bună cuprindere a compartimentelor, un salt calitativ în executarea lucrărilor. De îndată ce starea culturilor a permis, locuitorii satelor în frunte cu comuniştii, au trecut masiv la recoltarea porumbului (în primul rînd în suprafeţele planificate a fi insămînţate cu grîu) şi a sfeclei de zahăr. Din datele concentrate la Direcţia generală a agriculturii rezultă că de la o zi la alta, forţele se utilizează mai bine şi ceea ce e esenţial, în linii generale, se respectă indicaţiile ca tot ce se recoltează în ziua respectivă să ia drumul spre bazele de recepţie şi depozite. Edificator e felul cum a demarat acţiunea de recoltare a sfeclei de zahăr. Conform graficelor întocmite şi aprobate, pînă la data de 28 septembrie, trebuia recoltată suprafaţa de 47 ha şi predată în bazele de (Continuare in pag. a V-a) La C.A.P. Şelimbar se lucrează intens la recoltatul porumbului. Cantităţile recoltate se transportă în aceeaşi zi la baza de recepţie şi depozite tRIBUOTI:?* „astra•/ I___SJ mu I f #.■ ftelm ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P. C. R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXVII, nr. 5834 Joi, 2 octombrie 1975 8 pagini 50 bani PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE,UNl |l»81 A |Lucrările celei de-a I l-a sesiuni a Consiliuluipopular al judeţului Sibiu Marţi dimineaţa s-au desfăşurat lucrările celei de-a II-a sesiuni a Consiliului popular judeţean, in cadrul ordinei de zi adoptate, deputaţii judeţeni şi membrii Comitetului Executiv care au lipsit la prima sesiune au depus jurământul. Au fost adoptate apoi unele hotărîri: pentru revocarea din funcţie a unor judecători; pentru alegerea procurorului şef, a preşedintelui şi judecătorilor Tribunalului judeţean; alegerea judecătorilor de la judecătoriile din judeţul Sibiu şi a asesorilor populari. In acelaşi cadru au depus jurămîntul procurorul şef, preşedintele tribunalului, judecătorii tribunalului judeţean, cei de la judecătorii şi asesorii populari. A fost adoptată apoi hotărîrea privind dezvoltarea activităţii comerciale, pentru buna aprovizionare şi servire a populaţiei în cincinalul 1976—1980. In cadrul dezbaterilor prilejuite de materialul studiat, în cadrul lucrărilor pe comisii care s-au desfăşurat în după-amiaza zilei de (Continuare in pag. a 111-a) CINCINALUL - cotă finală! IMMN Copșa Mică Colectivul de muncă al acestei importante întreprinderi metalurgice a raportat ieri îndeplinirea prevederilor actualului plan cincinal, cu 92 de zile înainte de termen. Avansul cîștigat va permite realizarea suplimentară pînă la finele anului a unei producții de peste 300 milioane lei. „8 Mai“ Mediaş încă o întreprindere şi-a înscris numele în şirul celor care au raportat îndeplinirea planului cincinal. Este vorba de „8 Mai“ Mediaş, al cărei colectiv de muncă, odată cu obţinerea succesului a făcut cunoscut şi volumul realizărilor suplimentare în contul următoarelor luni o producţie globală în valoare de 95 milioane lei, concretizată în 720 mii m.p. piei, 100 articole tehnice, 382 mii perechi mănuşi de protecţie, peste 1,5 milioane perechi încălţăminte. Dezvoltarea activităţii comerciale în perioada 1976 -1980 Convorbire cu tovarăşul ing. Nicolae Nan, vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Sibiu — In urmă cu două zile, în cadrul lucrărilor celei de-a II-a sesiuni a Consiliului popular judeţean s-a dezbătut problema dezvoltării activităţii comerciale din judeţul nostru. Care vor fi principalele direcţii ale acestei dezvoltări? — Se urmăreşte îmbunătăţirea aprovizionării şi servirii populaţiei, prin modernizarea, diversificarea şi repartizarea mai raţională a reţelei pe teritoriu, prin extinderea formelor moderne de comerţ. La sfîrşitul viitorului cincinal sarcina de desfacere pe total comerţ va înregistra o creştere de aproape 50 la sută faţă de perioada acutată. — Vă rog să nominalizaţi cîteva din viitoarele investiţii. — Peste 60 la sută din volumul investiţiilor este destinat construirii spaţiilor comerciale cu autoservire, restul extinderii depozitelor. In Sibiu se vor construi un magazin agro-alimentar şi două spaţii comerciale la parterul unor blocuri din Hipodrom, punct comercial în Ţiglari, un mare complex in Şoseaua Alba Iulia şi un altul în Turnişor. In sfîrşit, un punct comercial în cartierul Vasile Aron şi altele. La Mediaş, în cartierul Gloria (Continuare in pag. a VII-ai Convorbire consemnată de AL. CONSTANTINESCU Ctmintic pentru nefamilişţi. De-aiTL putea face pereţii din demersuri şi motivaţii... Faţa în faţa — planificare şi bilanţ. La 38 de cămine pentru nefamilişti ar fi trebuit să se lucreze anul acesta. Am spus „ar fi trebuit’4, pentru că situaţia reală arată altfel. Adică, din 13 cămine planificate a se da în folosinţă pînă la 30 septembrie, au fost terminate 4, la altele, prevăzute să fie gata la sfîrşitul anului, nici nu s-a început turnarea fundaţiilor, iar construcţia cîtorva a fost amînată pentru 1976. Motivaţii tipice: „Nu suntem întreprindere de construcţii; ne lipseşte forţa de muncă calificată; nu avem utilaje; nu s-a obţinut exproprierea terenului; am cerut schimbarea din tip BCA în tip Braşov ... etc, etc“. Motivaţii care nu pot justifica, decît în parte, rămînerile în urmă. Să exemplificăm cu dovada pe care ne-o oferă Întreprinderea „Libertatea“ Sibiu, care s-a încadrat in termenul stabilit, sau cu convingerea exprimată de ing. şef de la I.U.P.S., Sergiu Tănase: »Ne vom încadra în termen. Mai mult, din economiile obţinute — prin muncă patriotică efectuată la acest cămin — vrem să-i sporim confortul faţă de proiect (IUCA) “. Particularităţi: La „Balanţa“, căminul nr. 2 (cartierul Vasile Aron) în august 1974 era gata ridicat, dar de atunci se lucrează la tencuieli, instalaţii şi finisări interioare. Mai reţinem că acest cămin trebuia să fie gata în mai ’75 în ceea ce priveşte întreprinderea „13 Decembrie“ Sibiu, căminul trebuia terminat în iulie a.c. şi, acum, doar jumătate din etajul I este montat. „Lucrăm cu prefabricate furnizate de o întreprindere din Iaşi şi nu ne-a livrat plăcile conform înţelegerii. Ne-au trimis plăci pentru etajele II, III şi IV, insă nu ni le-au livrat pe cele necesare etajului I“ (ing. şef loan Botezan). (Apropo, cum se poate justifica staţionarea de 2—3 sâptămîni in gara Turnişor a circa 40 plăci prefabricate destinate căminului respectiv?) La „Independenta“, o întîrziere de 4 luni. Pe lingă lipsa plăcilor, şeful şantierului semnalează lipsa forţei de muncă necalificate. La întrebarea: Uteciştii din întreprindere nu vi ajută? ni se răspunde: „Ne ajută şi nu prea (?!). Au fost In citeva zile cite 10—17 tineri. Noi am tot cerut sprijinul şi ni s-a spus că in fiecare zi sunt planificaţi cite 10 utecişti care să vină să ne ajute. Insă, in realitate nu prea au venit“ (!?) Prin urmare, aici, iniţiativa „Să ne construim propria casă“ a (Continuare in pag. a IH-a) DUMITRU NITA Ne mai despart doar trei zile de festivalul mult îndrăgit şi apreciat de sibieni, manifestare care, ajunsă la cea de a opta ediţie, a intrat, prin prestigiul dobîndit an de an, în patrimoniul culturii româneşti. După cum se ştie, în acest an, profilul de ansamblu al Cibiniumului are ca generic „muzica şi relaţia acesteia cu celelalte arte". Cibinium ’75 se înscrie ca o acţiune cu valenţe multiple pentru stimularea unei arte de înaltă ţinută, inspirată din munca creatoare a poporului, din idealurile prefigurate atît de strălucit de Programul partidului, de recentele cuvîntări ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Caracterul de masă al ediţiei din acest an al festivalului este marcat prin mari Peste trei zile va răsuna semnalul... manifestări muzical-folclorice, în toate localităţile din judeţ, fie sub forma reunirii celor mai de frunte formaţii artistice în turnee, fie sub forma unor mari spectacole la Sibiu, Mediaş şi în celelalte oraşe. De asemenea, pentru a sintetiza şi transmite experienţa valoroasă dobîndită de-a lungul anilor prin participarea activă a unor specialişti de vază din ţară şi din judeţ, organizăm în această ediţie citeva simpozioane-dezbateri de mare importanţă: „Promovarea cîntecului de masă şi patriotic", „Tendinţe in muzica simfonică contemporană“, „Probleme actuale ale culegerii şi valorificării folclorului muzical". In acelaşi timp, la Mediaş se va desfăşura dezbaterea concurs „Viaţa şi activitatea lui Ciprian Porumbescu“, iar Comitetul municipal Sibiu al U.T.C. va organiza concertul-concurs cu public cu tema: „Cîntecul revoluţionar şi patriotic". La a(Continuare în pag. a VI-a) ALEXANDRU GATEJ vicepreşedinte al C.J.C.E.S. IMMk.fm. Cadran politic In săptămînă care a trecut, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, pe lingă întîlnirile cu numeroşi reprezentanţi ai vieţii politice internaţionale, a făcut vizite de lucru în mai multe localităţi din ţară. Miercuri, 24 septembrie, a vizitat ferma agricolă de stat Bălileşti şi Institutul de cercetări din Mărăcineni, din judeţul Argeş. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a analizat unele probleme de bază ale pomiculturii, conducătorul partidului şi statului nostru formulînd, cu acest prilej, preţioase indicaţii şi recomandări pentru dezvoltarea viitoare a pomicultură româneşti. în cursul zilei de 26 septembrie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a făcut o vizită de lucru la Braşov. Cu acest prilej au fost anardate, la faţa locului, probleme de importanţă deosebită privind diversificarea şi înnoirea producţiei, folosirea gospodărească a spaţiilor, pregătirea cincinalului viitor. (Continuare in pag. a III-a) Din sumarul acestui număr: • Interviu: Cumpărarea şi • Situaţia lucrărilor agricoconstruirea de locuinţele pe judeţ Pag. 5-a Pag. 2-a • Ancheta noastră: .... Iar • Reportaj: Un nou client directorul „a făcut scăpar* de greutate al „Independenspre Slimnic cu camion cu tei". Locomotiva Diesel struguri Pag. 4-a Pag. 7-a