Tribuna Sibiului, octombrie 1976 (Anul 28, nr. 5973-5999)

1976-10-01 / nr. 5973

Anul XXVIII, nr. 5 973 IUL. 2005 PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VAl f & jp? $|' % ///.. f// ORCAN Al COMITETULUIJUDEŢEAN SIBIUAL P.C.R. Sl AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN 1 Vineri,1 octombrie 1976, 4 pag. 30 bani Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU in unităţi agricole din judeţul Ilfov în mod direct la activitatea institutului de la Băneasa-Giurgiu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat necesitatea abordării problemelor intr-o concepţie unitară şi a dispus reorganizarea radicală a activităţii institutului pe noi principii, pentru a corespunde cerinţelor pe care le ridică modernizarea continuă a agriculturii. Având în vedere suprafeţele mari care urmează să fie amenajate pentru irigat în acest cincinal şi în perspectivă, secretarul general al partidului a subliniat din nou necesitatea perfecţionării metodelor de irigare. S-a indicat să se acţioneze mai intens in vederea extinderii metodei de irigare prin brazde, care asigură, cu costuri de producţie economicoase, părrunderea apei la o adîncime mai mare, reduce pierderile în reţea, sporeşte gradul, de mecanizare la efectuarea udărilor. Trebuie combătută rezerva manifestată la unii cercetători şi specialişti faţă de extinderea acestui sistem de irigare pe brazde. Discuţiile referitoare la metodele de aplicare a irigaţiilor au continuat în cîmp, unde au fost prezentate diferite utilaje aflate in dotarea institutului. In dialogul purtat cu specialiştii în agricultură prezenţi pe Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a făcut, joi dimineaţa, o vizită de lucru în unităţi agricole de producţie şi de cercetare. împreună cu secretarul general al partidului s-au aflat tovarăşii Teodor Coman, Nicolae Giosan, Constantin Dăscălescu, Angelo Miculescu, viceprim-ministru al guvernului, ministrul agriculturii şi industriei alimentare. Primul obiectiv al vizitei l-a constituit Institutul de cercetări pentru irigaţii şi drenaje de la Băneasa-Giurgiu. Institutul, creat la indicaţia conducerii partidului, îşi propune să rezolve multiple probleme vizind activitatea în acest domeniu. Problemele legate de irigaţii, desecări şi alte lucrări de îmbunătăţiri funciare sunt studiate de mai mulţi ani. Deşi au fost obţinute unele rezultate în proiectarea sistemelor, ele nu sunt satisfăcătoare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că specialiştii din acest domeniu nu pot fi mulţumiţi cu ce s-a realizat pînă acum şi a criticat aspru institutul de cercetări de la Băneasa- Giurgiu pentru neajunsurile care s-au manifestat în sectorul de care se ocupă, mentalitatea veche de a face cercetare de^.—cîmp, secretarul general al pardragul cercetării. Revoluţia tehnică în agricultură — arăta secretarul general al partidului — trebuie să înceapă cu revoluţia in concepţia oamenilor. In modernizarea agriculturii trebuie să pornim de la o concepţie nouă. Dînd dovadă de îndrăzneală şi imaginaţie, cercetătorii trebuie să rezolve cu curaj şi răspundere problemele de care se ocupă. Fără aceasta nu vor putea fi obţinute rezultatele dorite. Referindu-se titlului a indicat căile şi mijloacele ce trebuie puse în valoare pentru îmbunătăţirea utilajelor şi a tehnologiei la culturile irigate, pentru sporirea eficienţei economice a irigaţiilor, care trebuie să se concretizeze in producţii tot mai mari obţinute pe terenurile amenajate în acest scop. Dacă îi dăm pâmintului apă şi îngrăşăminte trebuie să asigurăm şi o densitate mai mare de plante la hectar, mult mai mare decît o aveţi aici — a arătat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, după ce a examinat starea recoltei în unele lanuri de porumb. Aceste probleme vizează nu numai pe cei ce se ocupă de irigaţii, ci şi pe creatorii de soiuri. In acest sens, sînt hotărîtoare colaborarea şi cooperarea în cercetare şi producţie a cadrelor din toate institutele şi unităţile de cercetare cu specific agricol. Pe linia acestor preocupări au fost abordate şi unele aspecte ale perfecţionării sistemelor de irigaţii prin aspersiune la porumb şi aâte culturi cu vegetaţie înaltă, care să asigure mobilitate şi randament sporit în folosirea instalaţiilor. Cadre de conducere din institutul de cercetare pentru mecanizarea agriculturii şi în(Continuare (D pag a llt-ai Stadiul inssminţării griului in cooperativele agricole de producţie la data de 79-IX-1976 . Realizat Nr. Scatari •/• crt. Suprafaţa 1.Mediaş. 70 67 20. Valea Viilor 260 25 2.Copşa Mică 85 58 21. Singătin 250 24 3.Porumbacu 22. Nocrich 330 21 de Sus 250 46 23. Mălîncrav 140 21 4.Tirnava 60 42 24. Alămor 450 20 5.Gusti 200 41 25. Ighişul Nou 160 19.Cristian 320 36 26. Arpasu T.Porumbacu de Jos 330 ÎS de Jos 140 36 27. Ghijasa 8.Micăsasa 460 33 de Sus 225 13 9.Apoldu 23. Boian 300 17 de Jos 400 33 29. Şura Mare 320 16 10 Cîrțișoara 300 32 30. Hoghitag 250 16 11.Acitiu 140 32 31. Noistat 300 15 12.Șeica Mică 310 30 32. Presura 130 15 13.Miercurea 300 30 33. Hosman 440 13 14.Axente Sever 270 30 34. Sorostin 380 13 15 Atei 220 30 35. Retis 440 11 18.Scoreim 20 36. Bruiu 420 11 17.Loamnes 440 27 37. Păuca 350 11 18 Noul Român 160 27 19.Armeni 420 25 (Continuare Inpag.a IV-a) 2itelt. ISUNAU: • Contrapunct • Informaţii • Breviar cultural • Cărţi noi despre lumea veche (Bibliografie I) # A apărut nr. 9 al revistei Transilvania • Săptămîna TV • Cinema • Timpul probabil In pag. II-III • Viaţa internaţională • Publicitate In pag. a IV-a „Doriţi să vă cumpăraţi apartamentul? Nimic mai simplu“... ...ne asigură Iov. OTTO POPESCU, directorul O.J.C.V.L. Sibiu — Tovarăşe director, tot mai mulţi cetăţeni îşi îndreaptă paşii spre O.J.C.V.L. Sibiu, ceea ce înseamnă că tot mai numeroşi sunt cei interesaţi de construirea sau cumpărarea unei locuinţe. Astăzi, vă propunem să venim în întîmpinarea unor solicitări ale cititorilor, vorbind concret şi detaliat despre cumpărarea apartamentelor. — Aş face în prealabil precizarea că oficiul nostru a fost mai din vreme receptiv la cererile şi nelămuririle cetăţenilor, organizînd din luna iulie a acestui an un şir de intîlniri cu locatarii din diverse zone. In cadrul lor, s-au discutat şi lămurit prevederile Legii nr. 4/ 1973, ale H.C.M. nr. 880/1973 şi H.C.M. nr. 756/1974 care stabilesc condiţiile vînzării locuinţelor din fondul locativ, s-au popularizat avantajele pe care le oferă statul celor care îşi cumpără locuinţa. Ce trebuie să ştie în primul rînd cetăţeanul? Că pot cumpăra apartamente numai cei care le deţin cu contract de închiriere, că preţurile apartamentelor s-au evaluat după proiecte şi s-au afişat la fiecare bloc; că plata se poate face în numerar, cu credite acordate de stat prin C.E.C., sau combinat — Cum se procedează în cazul cumpărării apartamentelor cu credite acordate de stat? — Plăţile respective au în acest caz trei componente, şi anume: avansul, a cărui valoare minimă şi durată maximă de rambursare se stabilesc în funcţie de retribuţia tarifară lunară la data încheierii contractului (pentru o retribuţie lunară de pînă la 1 500 iei, valoarea avansului este de 30 ha sută din preţul apartamentului şi se rambursează în 10 ani, între 1 501—2 000 lei lunar, 25 la sută, respectiv 6 ani; peste 2 900 lei lunar, 30 la sută şi 5 ani). Dobinda, în toate aceste cazuri este de 6 la sută. Creditul pe termen lung reprezintă a doua componentă a plăţii, valoarea sa maximă fiind în funcţie de numărul camerelor (35 900 lei pentru locuinţele cu o cameră, 55 000 lei pentru două, 70 000 lei pentru trei şi 10 000 lei pentru patru), iar termenul de rambursare se stabileşte după valoarea retribuţiei tarifare lunare (pînă la 1500 lei lunar — 25 ani, între 1 50i —2 090 lei lunar — 20 ani şi peste 2 000 lei — 15 ani). In fine, a treia componentă este creditul pentru completarea sumei integrale, rambursabil în 10 ani. — Vorbeaţi de nişte avantaje ... — Un calcul sumar dovedeşte că pentru mulţi dintre solicitanţi, ratele de rambursare a împrumutului sunt aproape egale cu chiria. Mergînd mai departe cu calculele, ar trebui să se știe de pildă, că o familie cu o chirie de 200 lei/lună, plăteşte în 15 ani 36 006 lei, în 20 (Continuare In pag a lll-a) Interviu realizat de EMIL DAVID „Firul roşu” Tălmaciu este o unitate industrială care întruneşte toate atributele competitivităţii. O dotare de înaltă tehnicitate, specialişti pricepuţi, un colectiv de harnice filatoare adaugă cotidian noi succese în cronica unei întreceri deosebit de rodnice, In prezent, aici se produc 38 sortimente de aţă de cusut, 16 sortimente de aţă pentru lucru de mină, 6 sortimente destinate exportului şi 25 de tipuri de fire industriale. Cel mai nou sortiment realizat la Tălmaciu este firul din melană 100 la sută, pentru tricotat. Să mai notăm în şirul performanţelor, faptul că aproape trei sferturi din coloranţii importaţi necesari în producţia curentă au fost înlocuiţi cu coloranţi indigeni, precum şi asimilarea unor tehnologii care asigură o rezistenţă bună a vopsirilor şi înalţi parametri calitativi produselor Foto: FRED MSS Cum se va desfăşura, în acest an, învăţămîntul politico - ideologic ? Răspunde tovarăşul MARIN PANAIT, directorul cabinetului judeţean pentru activitatea ideologică şi politico-educativă . Ne aflăm în plină desfăşurare a pregătirilor pentru deschiderea învăţămintului politico-ideologic de partid. Ce elemente noi au intervenit în organizarea şi conţinutul acestei importante activităţi? — De la început se impun cîteva precizări: In primul rînd, în Programul de măsuri pentru aplicarea hotărîrilor Congresului al Xl-lea al partidului şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste, aprobat de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., a cărui sinteză a apărut in Scînteia din 19 septembrie a.c. şi care stă la baza organizării Invăţămîntului politico-ideologic de partid, se face sublinierea că întreaga muncă ideologică şi cultural-educativă trebuie să se desfăşoare sub îndrumarea şi conducerea unitară, nemijlocită a organelor şi organizaţiilor de partid. Din această perspectivă trebuie interpretată includerea în capitolul „Organizarea invăţămîntului politico-ideologic“ atît a învăţămîntului de partid, a învăţămîntului politico-ideologic al U.T.C., a propagandei prin conferinţe politico-ideologice, cit şi a informărilor politice şi a propagandei vizuale. In al doilea rînd, învăţămintul politico-ideologic de partid se organizează pe o durată de trei ani (1976—1979) şi cuprinde pe toţi membrii de partid. In afara acestora mai pot participa membri ai U.T.C., cît şi alţi oameni ai muncii, în funcţie de posibilităţile locale de cuprindere. In al treilea rînd, de-a lungul celor trei ani se studiază temele dintr-o singură formă — cea pentru care s-a optat la început. Şi, in sfirşit, în al patrulea rînd, fiecare cursant va primi un carnet de participare in care se va scrie calificativul obţinut anual, iar la sfîrşitul celor 3 ani va avea loc atestarea cunoştinţelor dobîndite pe baza căreia se va elibera o diplomă de absolvire. Ar mai trebui să adaug că din rîndul participau (Continuare in pag. a IlI-a)