Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1977 (Anul 29, nr. 6052-6126)

1977-01-04 / nr. 6052

Peg. 2 Avancronică de concert Filarmonica de stat prezintă artă seară, in sala Teat Adui, de stat un program de concerte aparţinind genialului compozitor vienez VV. A. Mozart. Promiţătoare se anunţă apariţia citorva tineri ce constituie adevărate revelaţii ale şcolii româneşti de interpretare, absolvenţi sau studenţi incă la conservator. Clarinetistul Romeo Tudorache, absolvent, de curind, al Conservatorului din Bucureşti prezintă Concertul în La major, lucrare deosebit de frumoasă, in care Mozart, exploatează magistral resursele muzicale ale acestui instrument. In continuare violonista Adelina Oprean, sibiancă ce-şi desăvirşeşte pregătirea muzicală la Conservatorul „Ciprian Porumbescu" din Bucureşti, sub îndrumarea eminentului muzician şi dascăl Ştefan Gheorghiu, va cvita Concertul nr. 5 în La major, una din capodoperele literaturii concertante pentru vioară. Studenta Dana Borşan, de laaceeaşi prestigioasă instituţie de invăţămint superior muzical, va prezenta Concertul pentru pian şi orchestră nr. 22 în Mi bemol major. Avem speranţa că tinăra interpretă, foarte bine cotată in apariţiile anterioare, va confirma pe deplin calităţile sale deosebite. Conducerea programului a fost încredinţată tinărului dirijor Dorin Frondeş. Breviar cultural • Azi, ora 19, un colectiv al Teatrului de stat din Sibiu prezintă la Copşa Mare, spectacolul cu piesa „Nathan înţeleptul", de G. E. Lessing. • Prestigioasa revistă „Tribuna Romăniei", editată de asociaţia „România“, a împlinit 100 de numere. Ii dorim acelaşi succes şi viaţă cit mai lungă. • Festivalul filmului la sate programează azi, la Apoldu de Jos, filmul artistic „Pintea" şi documentarele „Decebal", „Istoria unui cîntec“, „Unirea şi naţiunea a făcut-o“. • Noutăţi editoriale. Intr-o colecţie nouă şi promiţătoare, intitulată „Humanitas“ (editura Junimea), a apărut un studiu interesant semnat de I. Volovici, privind „Apariţia scriitorului în cultura românească“ (Iei 5,75). DORIN GOGALEA Concurs consacrat centenarului Independenţei de stat a României In cadrul acţiunilor consacrate sărbătoririi centenarului Independenţei de stat a României, Comitetul Naţional pentru Apărarea Păcii, organizează un concurs, ce se va desfăşura pe bază de buletine In perioada 15 ianuarie — 9 mai 1977. Buletinele de concurs pot fi procurate la sediul Comitetului municipal de luptă pentru pace — Bucureşti, str. Ştefan Gheorghiu, nr. 14, sectorul 1, precum şi la sediile comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti de luptă pentru pace din întreaga ţară. In atenţia conducătorilor auto! Piaţa Republicii, fosta „piaţă mare“ a oraşului, străjuită de jur împrejur de clădiri în majoritate monumente istorice, trebuie apărată în acest sens, Consiliul popular al municipiului Sibiu a hotărit să se interzică traficul rutier in Piaţa Republicii şi pe str N. Bălcescu. Pentru aceasta, începînd de astăzi, în circulaţia rutieră apar următoarele modificări: pe străzile G-ral Magheru, A. Iancu, Xenopol se va circula in ambele sensuri. Str. Xenopol va avea regim de drum înfundat, asigurînd deplasarea spre şi dinspre parcarea existentă pe această stradă. In Piaţa 6 Martie se vor asigura locuri de parcare, iar accesul spre acestea se va realiza pe str.K. Marx şi din A. Iancu pe sub Turnul Sfatului. Ieşirea din Piaţa 6 Martie se va face spre str. Octombrie roşu şi pe sub Turnul Sfatului în str. A. Iancu. In parcarea din Piaţa Griviţa vor avea acces autovehiculele care circulă pe str. 1 Mai, creîndu-se dublu sens pe porţiunea cuprinsă de la intersecţia străzilor Octombrie roşu cu 1 Mai pină la punctul de confluenţă dintre Piaţa 6 Martie cu Piaţa Griviţei. Pentru asigurarea fluidităţii şi siguranţei în circulaţie se interzice staţionarea pe străzile Tribunei, Xenopol şi G-ral Magheru, cu excepţia parcării de la Banca de Investiţii. Apelăm la conducătorii de autovehicule să respecte indicatoarele care vor fi plantate! După ce am trecut — destul de succint — în revistă performanţele obţinute de sportivii judeţului nostru în anul care s-a încheiat, evidenţiind disciplinele sportive care s-au remarcat în mod deosebit, contribuind la sporirea binemeritatului renume cîştigat de judeţul Sibiu în celelalte domenii ale vieţii social-economice şi politice a ţării, ne propunem ca in cele ce urmează să punctăm o serie de neajunsuri şi nerealizări înregistrate în activitatea sportivă. Aceasta cu scopul de a contribui la efortul pe care suntem convinşi că factorii cu atribuţii îl vor depune pentru afirmarea şi celorlalte ramuri sportive la care deocamdată suntem deficitari. Atletismul, acest „sport al sporturilor“, continuă să rămînă în umbra altor sporturi de dată mai recentă. In ciuda unor rezultate obţinute de atleţii juniori de la cele două şcoli sportive din Sibiu şi Mediaş, nivelul atins de atletismul sibian este modest. După C. Raduly şi Fr. Schneider, nici un alt atlet de la noi n-a mai reuşit să atace şi să cîştige un titlu naţional de seniori. Se părea la un moment dat că Vasile Bichea (C.S.M. Sibiu) va ajunge pe culmi, dar şi el, după cîteva rezultate promiţătoare, a cedat teren, iar acum se pare că nu se mai simte legat de Sibiu. Lipsa unei săli pentru pregătirea de iarnă constituie, este adevărat, un handicap, dar acesta nu este singurul motiv pentru care atletismul nostru bate pasul pe loc de mai mulţi ani. La box, avem mai multe asociaţii sportive cu secţii de acest fel, avem nenumărate şcoli şi întreprinderi unde pot fi depistate elemente talentate, avem un public ahtiat după „scrima cu mănuşi“. Dar, doar un titlu republican de juniori nu înseamnă prea mult ţinînd seamă de posibilităţi. Doar cu I. Carculea şi Gh. Niţă (care şi el „face“ din ce în ce mai greu categoria), pugilismul sibian nu poate depăşi limitele mediocrităţii. De ani şi ani nu Retrospectivă sportivă ’76 (II) reuşim să alcătuim o selecţionată de seniori a judeţului cu care să ne prezentăm onorabil în competiţiile republicane. La Şc. sp. „Şoimii“, se munceşte şi unele rezultate s-au văzut. Ce se întîmplă însă în celelalte secţii? Am avut trei echipe de baschet in divizia B. Anul acesta una dintre ele — Ştiinţa Mediaş, fete — s-a ... autodesfiinţat, datorită unor neînţelegeri iscate între antrenor şi conducerea asociaţiei. Cele două echipe rămase, A.S.U. Sibiu şi Ştiinţa Mediaş (băieţi), nu reuşesc să facă pasul decisiv spre prima divizie a ţării. Marea decepţie a zecilor de mii de pasionaţi o constituie fotbalul. In primăvară „Şoimii“ n-a reuşit să promoveze în divizia A, iar Gaz metan a retrogradat. In toamnă, singura divizionară B din judeţ s-a comportat lamentabil, terminînd turul în zona retrogradării. Avem 7 echipe în divizia C şi totuşi pe locul întîi în serie se află ! .. Ştiinţa Petroşani. Fotbalul trebuie reabilitat şi relansat! Handbalul feminin n-a mai reuşit mult aşteptata şi dorita afirmare. Cele două foste divizionare A, C.S.M.S. şi Sparta Mediaş, au ajuns două divizionare , cuminţi şi cenuşii, mulţumindu-se cu „calitatea“ de out-sider-e. Mai este oare cazul să amintim că Sibiul a fost cîndva „leagănul“ handbalului românesc, că de aici s-au ridicat mari jucători şi jucătoare? Independenţa Sibiu este, la terminarea turului, cu un picior în divizia A. Să ne gîndim însă, că în primul eşalon joacă nişte campioni mondiali şi medaliaţi olimpici şi nu ne putem prezenta oricum (sau ne putem dar cu riscul de a retrograda din primul an!). La popice, din trei divizionare A mai avem una, Electrica Sibiu, care în prezent se găseşte pe ultimul loc în serie. în sfîrşit, voleiul, un sport deosebit de frumos şi de plăcut care are mulţi simpatizanţi în Sibiu, nu se mai poate lăuda decit cu titlurile echipei de fete a Şc. sp. de elevi. Atît „Drapelul roşu“ (div. B) cit şi C.S.M.S. (div. A) s-au ... instalat în coada clasamentelor trăind emoţiile retrogradării. Să sperăm totuşi că anul in care am păşit va fi mai prielnic şi pentru aceste discipline sportive. N. I. DOBRA TRIBUNA SIBIULUI Anul XXIX, nr Recensămîntul populaţiei şi al locuinţelor Vizitarea preliminară a gospodăriilor Astăzi continuă vizitarea preliminară a gospodăriilor, acţiune ce precede recensămîntul, începută în cursul zilei de ieri. Reamintim populaţiei, că această acţiune are ca scop recunoaşterea de către recenzori a sectorului de recensămînt încredinţat. Vizita amintită constituie un prim contact cu populaţia, facilitînd posibilitatea recenzorilor de a da cetăţenilor unele lămuriri referitoare la scopul recensămîntului, sau la întrebările care vor fi adresate, conform formularelor. De asemenea, recenzorii vor putea conveni de comun acord asupra datei la care membrii gospodăriei pot fi găsiţi acasă. Omagiul filateliştilor La Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu, se află deschisă expoziţia filatelică, organizată de filiala A.F.R. — Sibiu în cinstea celei de-a 29-a aniversări a proclamării Republicii. Sunt expuse citeva mii de mărci poştale româneşti din perioada 1948—1976. Raport ostăşesc Bilanţ remarcabil Materializînd statornic In toate domeniile de activitate spiritul revoluţionar al partidului nostru, al comandantului suprem al armatei noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Şcoala de ofiţeri activi „Nicolae Bălcescu“, a încheiat anul 1976 cu un bilanţ remarcabil. Iată-1: • 9 subunităţi, intre care şi cele comandate de lt. major N. Stoinea, Traian Jomolean, lt. Daniel Duică, au fost declarate subunităţi de frunte. • Peste 90 la sută din rezultatele consemnate în cataloage în primul trimestru al actualului an de învăţămînt, sînt foarte bune şi bune, remarcîndu-se subunităţile în care muncesc comuniştii it. Ioan Socol, Petru Isac, Ct. Gheban. • Cucerirea pentru a patra oară consecutiv a cupei transmisibile şi a titlului de campioană în cadrul Spartachiadei militare de vară a şcolilor militare de ofiţeri activi, ediţia 1976, desfăşurată pe terenurile sportive sibiene. • întrecerea în cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României“, a antrenat peste 1000 de artişti amatori în faza de masă, pentru faza următoare, s-au calificat peste 300 de elevi. • Echipa artistică a şcolii a prezentat în acest an în faţa oamenilor muncii 10 spectacole, care au fost vizionate de aproximativ 3 000 spectatori. • Cenaclul literar „Nicolae Bălcescu" a editat placheta de versuri „Gînduri înaripate partidului“, una dintre cele mai reuşite culegeri de versuri din creaţia elevilor. Adăugăm la activitatea cenaclului peste 10 recitaluri de versuri prezentate în faţa tineretului sibian. Lt. col. VICTOR NEGHINA Turneu de handbal Astăzi, la ora 15, în Sala Armatei din Sibiu, începe un turneu de handbal rezervat echipelor de juniori III (13—14 ani). Participă echipele: Lie. nr. 2 Braşov, Şc. sp. Braşov, Şc. sp. Sibiu, Şc. sp. Codlea, Şc. sp. Sighişoara, Şc. sp. Făgăraş, Şc. sp. Mediaş (la fete), Şc. sp. Sibiu, Şc. sp. Mediaş, Lic. nr. 2 Braşov, Şc. sp. Braşov, Şc. sp. Sighişoara şi Şc. sp. Făgăraş (la băieţi). Competiţia se încheie joi 6.1.1977, la ora 13. Curierul cititorilor Maria Canahai — Şaroş: Adresaţi-vă comisiei de judecată de pe lingă C.A.P. Şaroş. I. Stoica şi N. Lupu — Sibiu! Reclamaţia v-a fost înaintată la comisia de judecată a Consiliului popular municipal. Aurel Duma — Sibiu („13 Decembrie“): După cum vi s-a explicat (şi ni s-a explicat) nu aveţi dreptate. Ioan Hegedus — Mediaş: Conducerea E.G.L. va lua măsurile ce se impun, cit despre staţia „Gloria“, aceasta nu poate fi amenajată, întrucît pe str. Avram Iancu, vor începe lucrări de modernizare. Cetăţenii din Şos. Sibiului nr. 29, — Mediaş: Problema apei s-a rezolvat, ni se comunică de la consiliul popular; în ceea ce priveşte izolaţia blocului, lucrarea se va executa în primăvară cînd timpul va permite. A. Popovici — Sălişte: Materializarea obiectivelor edilitare, gospodăreşti şi de înfrumuseţare a comunei implică, pe lingă fonduri şi materiale de construcţii, participarea efectivă a tuturor localnicilor. în acest sens trebuie să înţelegeţi solicitările primarului, ale celorlalţi factori de răspundere. Cit priveşte „tonul“ — să sperăm că în urma discuţiilor avute cu primarul se va . .. îmbunătăţi, mai ales dacă şi din partea solicitantă se va dovedi înţelegere şi solicitudine. Tuturor celor care ni s-au adresat cu gînduri bune in 1976, redacţia le mulţumeşte şi le urează „La mulţi ani“! VAL. DORNEA Lazăr Luca — Sebeş. Jos. Gh. Popa — Axem ver. Potrivit art. 43 din Eul 231/1974, paza obşteasca execută pe timpul nopţii, o rotaţie de către bărbaţii, vîrstă de 18—65 ani cunoscuţi ca persoane corecte şi cu o bună conduită cetăţenească, care domiciliază în localităţile unde se organizează asemenea pază. Se exceptează: a) persoanele inapte medical; b) militarii; c) alte persoane in cazuri temeinic justificate, cu aprobarea adunării locuitorilor. Vasile Grădinaru — Loamneș. Dacă Judecătoria Sibiu a trimis dosarul Comisiei de judecată, aceasta a procedat la judecarea cauzei, conform legii 59/968 cu modificările ulterioare. Potrivit art. 41 din lege, partea nemulţumită de hotărîrea comisiei, poate face plîngere la judecătorie în termen de 15 zile de la pronunţare sau de la comunicare dacă partea a lipsit la pronunţare. Deci, procedaţi ca atare. Ion Mosora — Sibiu. Potrivit art. 137(3) din Codul muncii, unităţile sunt obligate să elibereze persoanelor încadrate în muncă, la încetarea contractului de muncă, carnetul de muncă, completat cu toate datele la zi. In cazul dv. D.P.M.O.S. Sibiu nu vă poate efectua mutaţia în carnetul de muncă fără dovada legală, eliberată de Comitetul Asociaţiei de locatari I.A.S. Dealul Ocnei. In acest scop, am trimis scrisoarea dv. acestuia cu recomandareade a vă elibera dovada respectivă sau să comunice aceasta D.P.M.O.S.-ului Sibiu, pentru a se evita alte litigii. CAIUS CONSTANTINESCU Am îcheiat anul al Xlll-lea! In luna decembrie ’76, am încheiat al Xlll-lea an de apariţie a rubricii. In acest răstimp am publicat cca 500 de probleme şi exerciţii. Am distribuit dezlegătorilor sute de reviste de specialitate şi volume de probleme. Ne place să credem că în felul acesta am contribuit într-o măsură la popularizarea şahului artistic în masa iubitorilor sportului minţii din ţara noastră, descoperind totodată cîteva talente tinere care, sperăm, vor duce mai departe faima compoziţiei româneşti. Nu ne rămîne decit să continuăm după puterile noastre activitatea începută în anul 1963 şi să adresăm cititorilor tradiţionala urare LA MULŢI ANI FERICIŢI, 1977 ! 456. Valeriu PETROVICI Bucureşti 457. Anton MOLDOVAN Timişoara 458. Gheorghe SZONDY Lugoj Al.2X B/ P12_ (4+2) 459. Şamile ADE DASNI Tbilisi V"'*. y - ///' /'/j' , Z’f '/'A TT 'S'A T1 '/sA TTJI //A ^»/,// '//// ‘/,/z ■ /■ '/'< y'ó '/ /s // // V//' A V / // // & \ ./> ... ,..................... /’{ 7", y\. y//// Vs/s /'/A '/% '/'t /f y// A //// i'/// V '«// Y't '/''A ■y,/, B/ poziția cu un rînd mai jos. Aj.lOX serial (3+4) A. F.I. duc cah. TV. 12.20 16.00 cant sem 16.30 ' gle 17.00 17.05 17.25 Selecţii*tacolul pi scena T. stat din n fruntaşii i socialistă prinderile 17.55 Lecţii lucrătorii d tură. 18.35 Intrebăr punsuri. 19.05 Telecron pionieri. 19.20 1 001 de 19.30 Telejurn. 20.00 Reflector 20.20 Seara „Paharul _ Eugene Ser 22.10 La ordin economic. 22.20 Ştiinţa Documenta rezultatele lor privinc roboţilor. 22.45 Telejuni Miercuri, 53 6.00 Telescoc 16.30 Curs germană. 17.00 Telex. 17.05 Dicţiona 17.30 Cîntec rauzi. 17.55 Publicit 18.00 Arte vi 18.20 Din vie şi animale 18,40 Trageri expres. 18.50 Consult torul lector pagandiştii cursanţilor ţămîntul ologic. 19.20 1001 de 19.30 Telejurn. 20.00 Anchetărinţi şi . . . 20.35 Telecine. Ciclul „ Luminile Producţie rilor eng. 22.20 „Cîntare mei“, creaţiei şi 22.50 Telejurn SIBIU: Patoarcerea Blond“, orele 14.30; 17,30 Arta: „Sa D’Aquisto“, 11,45; 14,30 20,30. Ti „Stropitoarea fie“, orele 1 şi „Tabla orele 18 şi pendenţa: speranţe“, or 15,30; 18, 20. MEDIAŞ, sul: „Caprici mei“, orele : 14; 16,30; 19 Tineretului: şi doi delinc nori“, orele 18,30; 20,30. ragiale: „Dra moarte“, ore 16; 18 şi 20. CISNADIF Iar: „12^ serii, oisjx şi 20. AGNITA: „Sfîrşitul orele 10. 1€ DUMBRA. Noiembrie: 32 de num 18 şi 20. OCNA : „Epilog la orele 17 şi Meir In zilele de nuarie 1977, ce, cu cerul tor. Izolat, vî slab. Tempera ninfle vor osci —lfît grade şi iar ’ cele may —3 şi +2 gr slab, din seric. Dimineaț ceață locală.