Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1980 (Anul 32, nr. 6981-7056)

1980-01-03 / nr. 6981

i graurisvaerial Resoduurală -i înducpinan al tului istetului ;curt. idenihail pieră ia acea: "mi“, î 9; ,7,15; ațele 10; 8,30; ului; ălba- 12; cele; 18 igreals“, 3,45; opusio- i 20. IC" 7 apoli le 9; LUI: asă“, 0. SUS: Alibi ten“. e t Si)i, 3 19,30, osesc labile •ntele voiaj I ! iforîfor-i nr. Iote 'ntaliatul 4 90;. ncn- 3 74; ului Poi — ■erat obot 058. AN) va mai imifia ros.nge, slab ordinile cu- 4 și cele ade. Anul XXXII, nr. 6981 TRIBUNA SIBIULUI In mijlocul unei trainice familii (Urmare din pag I) însemnat obţinerea unei producţii suplimentare de peste 20 milioane lei la intern şi 67 tone utilaj complex, la export Autorii acestor realizări de seamă sunt prezenţi în sală. Ne gindim la şefii formaţiilor de lucru Gheorghe Milea, Ion Prodea, Petre Popa, Florin Truţescu, Hermann Zackel etc. Printre participanţi i-am recunoscut, de asemenea, pe lăcătuşul Samoilă Scheiber, şef de schimb la montaj, venit să-şi petreacă Revelionul împreună cu colegul şi prietenul său Ilie Rusu, pe maistrul Petru Popa de la secţia mecanică III, pe frezorul Ion Boieraş de la secţia mecanică II şi mulţi alţi fruntaşi în muncă. Cu toţii au recunoscut că se simt excelent, lăudînd organizarea ireproşabilă, calitatea şi diversitatea meniului, programul artistic. Revelionul a continuat în aceeaşi atmosferă de veselie şi bună dispoziţie pînă la mijirea zorilor, ora 6 găsindu-i pe harnicii constructori de maşini sibieni prinşi în contaminanta periniţă. Una peste alta, a fost un Revelion izbutit, care ne-a convins că oamenii muncii de la „Independenţa“ ştiu nu numai să muncească foarte bine, dar să se și distreze foarte bine. Feerică noapte de ianuarie... Zăpada, căzută în frumoasă cumpănă de ani, scosese (la cîteva minute după ce orologiul bătuse solemn şi emoţionant ora 24) sute de copii pe străzi . .. întind pasul. Nins, ca un Moş Gerilă, ajung la Revelionul studenţilor. Sala iradia cu generozitate lumini multicolore, muzică, veselie, tinereţe .. Acordurile „Periniţei“ strînsese în prietenească şi expuberantă horă pe mai toţi participanţii. Şi pe mine mă „luase“ o fetişcană frumoasă, cu ochi de tăciune. „Scăpat“, doar c-o singură sărutare a „amazoanei“, îi explic Rodicăi Tiroga, preşedinta Consiliului A.S.C.R. din universitarul sibian, scopul imixtiunii mele în habitudinile intime ale petrecerii lor. „Aveţi întru liberă investigare peste 250 de studenţi din toate centrele universitare din ţară, plăcuţi oaspeţi ai taberei noastre de iarnă. Sper să vă descurcaţi.. .?“ S-a nimerit ca primul interlocutor, Barbu Văduva, să fie student la facultatea sibiană de drept economic-administrativ, anul II. „Anul ce se închise (oltean, deci, s.n.) îmi dete mare bucurie: terminai cu bine primul an de studenţie în frumosul Sibiu! Acum, în anul acesta doresc ca Sibiul să devină Universitate, iar prietena mea, Simona, să-mi fie colegă la cea mai bună facultate de drept economic-administrativ din ţară... Aşa n-o să mai fiu ... văduv“. Băimăreanul Cristian Ieremia, anul II T.C.M., Timişoara, îi foarte emotiv. Se uită cît la reportofon şi leagă doar atît: „Mă bucur enorm că sînt student! Dumneavoastră nu v-aţi bucura?“. Ana Antonica, anul II Ştiinţe economice, Iaşi: „Anul care s-a încheiat mi-a prilejuit, pe lingă bucuria promovării cu bine a anului I, cunoaşterea frumuseţilor Transilvaniei, îmi doresc anul acesta mult succes la sesiunea de examene şi să revăd minunatul Sibiu“. Ioan-Nelu Antonescu, anul V, silvicultură, Braşov: „Anul 1979 a fost un an f.f. bun cu mine. Şi eu am fost bun cu el . .. De ce n-ar fi şi anul 1980?! Oltean fiind, sper să obţin repartiţie în Vîlcea, Argeş sau Sibiu ..Mihai cîntă în medievalul şi totuşi noul burg de pe Cibin. Splendid trăiesc sibienii!“ Romeo Medan, anul II, T.C.M. Sibiu: „Anul 1979 mi-a împlinit două dorinţe de-o viaţă: am terminat foarte bine anul de studii şi am fost primit în partid. Anul acesta doresc să învăţ şi mai bine şi să fiu un student comunist de frunte“, împliniri şi gînduri ale celei mai frumoase vîrste, vîrsta de aur a tineretului din România, în anul celui de-al XI-lea Congres al U.T.C. şi a Xll-a Conferinţă a U.A.S.C.R. S-a cîntat „Mulţi ani trăiască“ şi „Gaudeamus“. Şi din nou la dans ... Vremea a trecut iute. Oaspeţii mă aşteptau acasă, aşa că am grăbit pasul prin nămeţi. De pe balconul unui bloc, de pe magistrala Mihai Viteazul, mi-a strigat o voce: „Omule, unde umbli singur prin zăpadă? Vino să-nchinăm un pahar de vin!“ Şi m-am dus. Şi-am închinat un pahar de cabernet cu Nicolae Şipot, muncitor la „Tehnica Nouă“, mecanicul Gustav Schnabel de la I.J.G.C.L., asistenta medicală Viorica Irom cu soţul ei şi Cornelia, soţia ineditei mele gazde. Jucau biliard. Am răsucit o mărăşească, ne-am urat „La mulţi ani!“, am dat bineţe şi-am plecat. Afară pruncimea rostogolea oameni de zăpadă, înşirate, ca la moară, autoturismele şi-au tras fermoar zdravăn la prelata de nea ... Era ora 3 trecute .. . Formidabilă ninsoarerea activiştilor Casei de cultură, un program variat din care nu au lipsit momentele vesele ale Ioanei Preoteasa şi mai nou ale lui Laurenţiu Şelcăianu, el însuşi un activist pe tărîm cultural, în mod firesc Revelionul a fost deschis de tovarăşa Gabriela Munteanu, prim-secretar al Comitetului municipal Sibiu al U.T.C. care rememorînd succesele obţinute în anul care a trecut a urat participanţilor succese deosebite în acest an, multă sănătate şi fericire. In atmosfera de mare veselie au pătruns în sală urătorii. Pluguşorul prezentat, a urat tinerilor participanţi, noi realizări fructuoase în toate domeniile de activitate, voia bună a fost întreţinută de orchestrele de muzică populară şi uşoară ale Casei de cultură. Un moment aparte la constituit vizionarea la televizor a Mesajului transmis cu ocazia Anului Nou de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România. Atmosfera tinerească specifică vîrstei a prilejuit o primire fastuoasă a noului an şi odată cu aceasta urările „La mulţi ani!“, au polarizat întreaga activitate. „La mulţi ani cu sănătate“, „La mulţi ani cu bine“, au fost doar cîteva din formulările pe care le-am reţinut ca pe un numitor comun al urărilor de viaţă lungă şi fericită, de tinenat şi dimineaţa cînd am văzut zăpada afară, parcă a fost şi mai frumos ne spunea Nicolae Bordea de la întreprinderea mecanica“. „Intr-adevăr a fost frumos, a fost un Revelion de neuitat completa şi Vasile Ilea de la I.P.A. Sibiu“. zat, anul IV T.C.M., Cluj-Napoca: „In anul abia încheiat m-a bucurat că Festivalul naţional „Cîntarea României“ a cîştigat mult în personalitate, îmi doresc fericire!“ Georgeta Andreescu, anul IV, chimie, Bucureşti: „Este formidabil în tabăra sibiană! In ’80 îmi da- 4680 un prieten ADEVARAT, adică un om și jumătate...“. Doina Marinescu, anul II T.C.M., București: „O lipsă mare: n-am mai fost nicioda REVELION ’80 Revelionul studenjilor Casa de cultură a tineretului Ca şi în alţi ani sala oglinzilor de la Casa de cultură a tineretului împodobită feeric, pomul de iarnă şi fără îndoială atmosfera tinerească au fost principalele atuuri ale acestei sărbători pe care cei 150 de participanţi au numit-o pe drept cuvînt Revelionul tineretului. Gazdă bună Comitetul municipal Sibiu al U.T.C., a oferit, prin pricepereţe fără bătrîneţe. Continuînd programul cu soliştii de muzică populară, cu melodiile proprii şi unele dintre cele mai actuale şlagăre, formaţiile prezente au creat cadrul uneia din mult savuratele activităţi: dansul! Zeci de perechi cuprinse în vîrtejul dansului, sala luminată feeric, muzica şi veselia au continuat pînă în zori. „Totul a fost minus Pag. 3 In municipiul de pe ccuadr%, Tirnava în municipiul Mediaş, revelioane colective au fost organizate în cantinele-restaurant de la „Vitrometan“, „Tîrnava“, „8 Mai“, „Automecanica“ şi Consiliul popular municipal, în restaurantele „Tîrnava“ şi „Păltiniş” şi la Clubul tineretului. La Clubul tineretului, partitura muzicală a fost susţinută de orchestra „Club 67”. Au petrecut, ca de obicei minunat, circa 70 persoane, tineri — precum şi cei 4 fraţi Maxim, muncitori la „Vitrometan“ sau... veterani — precum soţii Ioan şi Viorica Bozeşan (cei mai fideli clubului în noaptea revelioanelor) sau Iuliana şi Eugen Crăciun, profesoară şi respectiv director adjunct la întreprinderea de exploatare conducte magistrale. Cel mai vesel și distractiv grup — cel de la Fabrica de mobilă. La întreprinderea „Tîrnava“ au petrecut circa 36 persoane, între care i-am recunoscut pe sefii Aurel şi Smaranda Muntean, tehnicieni, Viorica şi Ovidiu Ghidiu, funcţionari şi Margareta şi Octavian Nastea, toţi reprezentanţi de seamă ai colectivului întreprinderii. La cantina Consiliului popular municipal s-a petrecut mai minunat ca oricînd. Sala excelent po avazată, meniul bogat şi asortat, orchestra — „Acustic“, dintre cele mai valoroase din urbe. Iar, momentele vesele au fost de-a dreptul... hazlii. Bunăoară, în cadrul dansurilor cuplurilor celebre, s-au întîlnit pe ring, după cum i-au ales sorţii, Falconetti şi Rudi, Elena din Troia şi Paris ... O. J. T.Adaosuri la emblema ospitalităţii Peste 4 300 oameni ai muncii au trecut pragul Noului An în unităţile de alimentaţie publică ale O.J.T. Sibiu. Iată o cifră semnificativă pentru capacitatea organizatorică a firmei sibiene de turism, care a reuşit să ofere participanţilor la Revelionul 1980 clipe cu adevărat de neuitat. Am spune că discreţia şi profesionalismul ridicat al personalului adăugat celor peste 10 tone carne de porc, 5 tone carne de vită, două tone pasăre, 800 kg purcei, o tonă peşte, 10 000 butelii „Tîrnave“, 5 000 şampanie, 10 000 butelii vinuri negre, 15 000 sticle pepsicola etc., au determinat oaspeţii să considere petrecerea revelionului drept un important adaos la emblema ospitalităţii sibiene. La Hanul Sălişte atmosfera de sărbătoare a fost fericit completată de elementele tradiţionale ale culturii populare mărginene prezente atît, în decor cit şi în modul tradiţional de preparare a bucatelor excelent realizate de bucătarii Klauss Schiets şi Aurel Olteanu, frumos şi elegant servite de tinerii ospătari Ilie Preda, Mihai Zank, Ecaterina Weber, Emilian Chivu, Pavel Străulea, Elisabeta Dragomir şi alţii. Felicitări formaţiei orchestrale şi soliştilor Puiu Avram şi Vladislav Hunyady care au prezentat un program bogat, divers şi bine dozat spre satisfacţia celor peste 150 de oaspeţi din Sibiu, Vîlcea şi Ialomiţa. Aici la Hanul Sălişte priceperea şi competenţa şefului de unitate Doru Suciu. Bine secondat de Ion Todescu au determinat oaspeţii să dorească să revină cît mai des. Iată ce ne-a declarat medicul Doru Togănel din Cluj-Napoca: „Anul trecut ne-am simţit excelent datorită gazdelor. Am dorit să revenim şi am făcut-o. O vom face şi la anul. Ne-a impresionat aranjamentul saloanelor şi modul în care organizatorii au ştiut să „sudeze“ societatea“. Şi în celelalte unităţi ale O.J.T. Revelionul ’80 a însemnat un succes. Să amintesc doar laudele exprimate la adresa celor doi bucătari de la restaurantul „Bulevard“ — Ion Hortopeţ, maistru în arta ordinară şi Ion Drăgoi — de turişti sosiţi din Ilfov, Bucureşti sau Braşov. Putem conchide deci că prima mare acţiune turistică a anului a însemnat un succes. Să sperăm deci, precum cuvîntă urătorii că .......semne bune anulare“. La Bîlea cascadă Cabana „Bîlea Cascadă“, a O.J.T. Sibiu, cota 1 234, zăpadă peste 70 cm, un peisaj natural magnific. Aici şi-au petrecut ultimele două zile ale rodnicului an ’79, Revelionul şi primele două zile ale lui 80 numeroşi oameni ai muncii de cele mai diverse profesii şi vîrste de pe întreg cuprinsul ţării. Am remarcat, printre ei, un grup de marinari din Constanţa (care, de mai mulţi ani îşi petrec Revelionul aici), un grup de peste 50 studenţi braşoveni şi clujeni, un altul de medici sibieni etc. Gazdele — şeful unităţii Dan şi cabaniera Marlena Cruciat, întregul personal — admirabil. Organizarea: nota 10. Meniul — din care n-au lipsit, bineînţeles, purcelul la tavă, tradiţionalul curcan şi, păstrăvul de Cîrţişoara — a fost pregătit, cu mult gust şi fantezie, de Veronica Gliga şi Felicia Horiceanu. Printre harnicii ospătari s-au detaşat Gheorghe Mircea, Costel Sasu, Dumitru Laslo ş.a. Muzica excelentă! In aceste condiţii, într-o atmosferă de destindere şi voie bună, şi-au petrecut cea mai lungă noapte din an, „Revelionul" 80, cei 240 de oaspeţi. Intrebînd un grup de oaspeţi gălăţeni şi constănţeni de ce vin de la peste700 km distanţă tocmai aici la „Bîlea Cascadă“, răspunsul a fost unul singur: „pentru încîntătorul peisaj natural, dar mai ales pentru organizatori, care au făcut totul ca noi să ne simţim foarte bine. Vom mai reveni cu siguranţă şi în anii următori“. Sub aceleaşi auspicii şi-au petrecut Revelionul şi cei de la „Bîlea Lac“, numai că, aici, zăpada se măsura cu metrul .. . Reportaje realizate de: MIRCEA BIŢU ŞTEFAN VASIU LUCIAN JIMAN LIVIU DREZAN OCTAVIAN RUSU NICOLAI? BLAGA