Tribuna Sibiului, aprilie-iunie 1980 (Anul 32, nr. 7057-7133)

1980-04-01 / nr. 7057

I 1,00 Hasileirea .1,50 ■lex. 16,25 glerile Jbul La 'gri"re? E- rată asii întico- 1001 ijurigiul telui 19,40 onoadăde izite 1 E- pe lanța Te a -Calun-11,15: 21. nefede laorele 17; îdensămînt; 16 ibrie:te 10; o greamă 0, 10; tutui: ness", 18,30; giale: plină 16. Copitarele Mai: 5, 6şi 20. : Zirşitul taişi 20. SUS: Rătăci- 20. „Tointec“. își ăpuşi «â la aprilie spec„Coorghi- Motambele ”, iar etacoloresc limba de voiaj 55; informtoria nr. Hotei - 'ental natul 64 90; N) va fi .u ce- i mult :• va tul va sectonimele Intre r mați 16 Anul XXXII, nr. 7057 PRIMA SESIUNE A CONSILIULUI POPULAR AL MEIULUI SIBIU IN NOUA LEGISLATURĂ (Urmare din pag. I) 4. Alegerea comisiilor permanente. A avut apoi loc, solemnitatea depunerii de către deputaţii Consiliului popular judeţean a jurămîntului de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România. Moment emoţionant, de înaltă semnificaţie patriotică şi civică, depunerea jurămîntului constituie legămîntul ferm al fiecărui deputat de a se angaja cu întreaga conştiinţă faţă de patrie şi popor pentru înfăptuirea politicii partidului şi statului, pentru îndeplinirea exemplară a atribuţiilor ce îi revin, a mandatului încredinţat de alegători, să apere orînduirea socialistă, ordinea de drept şi legalitatea socialistă. Textul jurămîntului a fost semnat apoi de fiecare deputat. Trecîndu-se la punctul al doilea al ordinei de zi, preşedintele de vîrstă a propus alegerea unui prezidiu format din 9 tovarăşi care să conducă în continuare lucrările sesiunii Consiliului popular judeţean. Au fost propuşi şi aprobaţi în unanimitate deputaţii Vasile Bărbuleţ, Iosif Eckenreiter, Niculina Haneş, Nicolae Ivănuş, Teodor Moldovan, Virgil Popovici, Simion Scutea, Heddi Simonis, Dumitru Teodorescu. Din însărcinarea prezidiului deputatul Simion Scutea pe baza propunerii comune a Biroului Comitetului judeţean de partid şi a Biroului executiv al Consiliului judeţean al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, a propus realegerea deputatului Vasile Bărbuleţ, membru al C.C. al P.C.R., prim secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R., în funcţia de preşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Sibiu. Propunerea a fost primită cu aplauze: tovarăşul Vasile Bărbuleţ a fost reales în unanimitate în funcţia de preşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, în conformitate cu propunerea Biroului Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R. şi a Biroului executiv al Consiliului judeţean al F.D.U.S. tovarăşul Vasile Bărbuleţ a prezentat propunerile cu privire la componenţa Comitetului executiv, pe care sesiunea le-a adoptat în unanimitate. Membrii Comitetului executiv au depus jurămîntul de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România. In conformitate cu legea de organizare,şi funcţionarea consiliilor populare sesiunea a aprobat în unanimitate şi propunerile făcute cu privire la componenţa nominală a Biroului permanent al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. In continuarea lucrărilor, sesiunea a aprobat organizarea unui număr de 6 comisii permanente ale Consiliului popular judeţean şi a ales membrii acestora 1. Comisia permanentă pentru industrie, comerţ, cooperaţie şi prestări de servicii 2. Comisia permanentă pentru investiţii, sistematizare, gospodărie comunală şi drumuri 3. Comisia permanentă pentru agricultură, silvicultură şi gospodărirea apelor. 4. Comisia permanentă pentru plan, buget şi finanţe. 5. Comisia permanentă pentru învățămînt, cultură, sănătate, sport, muncă şi ocrotiri sociale. 6. Comisia permanentă juridică şi de administraţie locală. In încheierea lucrărilor a luat cuvîntul tovarăşul Vasile Bărbuleţ, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R., preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean care a exprimat, în numele membrilor Comitetului executiv, calde mulţumiri pentru deoseban, conf. dr.Gh. Pavelescu, lector Gh. Nistor, lector dr. Sanda Odaie şi Eugen Onu, cercetător. Manifestarea ştiinţifică se înscrie în ciclul de acţiuni dedicate aniversării a 2050 ani de la făurirea primului stat dac centralizat şi independent. (D.G.). buta încredere şi înalta răspundere acordată, angajînduse ca, împreună cu toţi deputaţii, să nu precupeţească nici un efort pentru a aplica în viaţă exemplar hotărîrile Congresului al XII-lea al partidului, să ridice la un nivel superior întreaga activitate a Consiliului popular, să acţioneze cu perseverenţă şi răspundere pentru concentrarea eforturilor şi energiei oamenilor muncii — români, germani, maghiari — spre realizarea sarcinilor sporite ce revin judeţului nostru din Programul partidului şi din indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R. Depunerea de către deputaţii Consiliului popular judeţean a jurămîntului de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România Foto: FR. MSS Sesiune de comunicări ştiinţifice Insula „Avram Iancu“ a Institutului de învăţămînt superior din Sibiu catedra de filologie din cadrul Facultăţii de filologie şi istorie a organizat ieri o importantă sesiune de comunicări ştiinţifice avînd ca temă „Imaginea Daciei în literatura română". Au prezentat documentate comunicări lector dr. Alexandru Hudițeanu, lector dr. Ilie Gu Vernisaj Azi, ora 18, la galeriile de artă „Sirius“ din Sibiu are loc vernisajul expoziţiei de artă plastică Ioan Şeu. t*lpIA SIBIULUI Prin joc - jocuri libere sau cu temă - se urmăresc cele mai serioase lucruri: descoperirea şi cultivarea unor aptitudini necesare pentru viitoarele profesiuni ale copiilor de azi. Prin joc - la formarea caracterelor, a personalităţii viitorilor cetăţeni. Secvenţă surprinsă la grădiniţa întreprinderii de mănuşi şi ciorapi Agnita. Foto: FR. NUSS Pag. 3 Veşti de pe şantierele silvice Săptămîna trecută s-au aflat la lucru — plantări, curăţiri, completări, etc. — peste 850 ingineri, tehnicieni, pădurari, muncitori silvici în diferite zone culinare care aparţin celor nouă ocoale silvice din judeţul nostru. Conform prevederilor „Programului judeţean de conservare şi dezvoltare a fondului forestier pe perioada 1976—2010“, în acest an urmează să fie plantate, în special cu răşinoase şi alte specii cu valoare economică ridicată, 1290 ha. Este de subliniat că această suprafaţă dispersată în peste 700 puncte de lucru se desfăşoară pe scara altitudinii de la circa 400 m, la peste 1700 m, cotă la care, actualmente, stratul de zăpadă este încă consistent. Iată deci un prim obstacol pe care întregul colectiv al Inspectoratului silvic judeţean şi-a propus să-l depăşească printr-o exemplară organizare şi folosire eficientă a forţei de muncă, a fiecărei zi bună de lucru. Pe raza Ocolului silvic Mediaş, pe o suprafaţă de 30 ha din raza comunei Şeica Mare, în „Hodel“ peste 70 muncitori şi încadraţi silvici plantează puieţi din pin, stejar şi salcîm, pentru a reda acestui teren degradat, supus erodărilor şi alunecărilor, o valoare economică corespunzătoare. Anterior, suprafaţa în care acţionează acum echipa condusă de D. Presură şi brigadierul C. Mathe a fost împrejmuită, terasată manual şi în fîşii (mecanizat). • Pe una din cunoscutele „magistrale“ turistice care este Valea Oltului, pe tronsonul dintre satul Boiţa şi cabana Valea Oltului sunt în curs de execuţie o serie de lucrări silvice deosebite care urmăresc pe de o parte substituirea arboretelor slab productive, cu specii de mare productivitate, iar pe de altă parte protejarea solului şi înfrumuseţarea peisajului. Pînă la această dată echipa lui Ioan Maziliu, căreia-i acordă asistenţă tehnică calificată brigadierul Iosif Condrea şi pădurarul Dumitru Bădilă, a plantat peste 20 000 puieţi de specii diferite. # In vederea obţinerii unui material săditor de cea mai bună calitate, din producţie proprie şi la un preţ de cost cît mai scăzut, în acest an urmează să fie realizate importante lucrări de modernizare şi extindere a spaţiilor destinate producerii materialului săditor. Acest gen de lucrări afectează o suprafaţă de 12 ha, iar volumul investiţiilor ce i-a fost destinat depăşeşte 600 000 lei. Seară culturală Azi, ora 18, în sala Studio a Casei de cultură a studenţilor din Sibiu, are loc o seară culturală dedicată studenţilor Facultăţii de filologie , istorie, secţia germană. In program: dansuri populare germane, grup vocal, teatru scurt, momente lirice, pantomimă, muzică uşoară și folk, dans modern. (D.G.). în atenţia cadrelor didactice Calendarul acţiunilor de perfecţionare (I) Universitatea din Braşov: cursuri de perfecţionare şi de pregătire pentru profesorii de matematică, cat. I—II şi profesorii (ingineri şi subingineri) în specialităţile auto-rutier, silvicultură, industria lemnului. Iată programarea: 7—9 aprilie 1980: perfecţionare etapa a II-a cu prof. de matematică, categ. I şi II; pregătire gradul II, etapa a II-a, cu prof. de matematică cat. I—II. Ambele cursuri s-au ţinut în etapa I între 22—29.XII. 1979; 7—19 aprilie ’80: pregătire pentru gradul II, definitivat şi perfecţionare etapa I, pentru profesorii de specialităţi tehnice (cele arătate mai sus). 18—25.VII. ’80: Idem — etapa a II-a. 18—31 iulie: pregătire definitivat etapa a II-a cu profesorii de matematică cat. I şi II. 17—19 aprilie: Examen grad. I „Probleme ale construcţiei socialismului în R.S.R.“. Candidaţii se vor prezenta la Universitatea din Braşov, B-dul Gh. Gheorghiu-Dej nr. 29, 26—31 august. Examen de gradul II. 1—7 septembrie: Examen grad definitiv. Universitatea din Bucureşti: 6—18 aprilie: Pedagogie-psihologie — perfecţionare şi pregătire pentru gradul II, etapa a II-a, la Şcoala generală 201 — Calea Plevnei nr. 40; Limba latină — perfecţionare şi pregătire pentru gradul II, la Facultatea de limbi străine; Filozofie: 6—12 aprilie — etapa a II-a a cursului de pregătire pentru gradul II; 13—18 aprilie — pregătire pentru definitivat — etapa I, cu continuare între 17—25 iulie — etapa a II-a. Cursanţii se vor prezenta la serviciul social al Universităţii, B-dul Gh. Gheorghiu- Dej nr. 64, Conservatorul de muzică „Gh. Dima“ Cluj-Napoca. Pentru gradul II — 5.IV. — pregătiri; 20.VII .- 25.VII. — examene. Definitivat — 5.IV. —19.XV. — pregătiri; 15.VII.— 22.VII. — pregătiri; 1.IX — 7.IX. — examene. Perfecţionare — 5—19.IV. — pregătiri 15—22.VII. — pregătiri. Gradul I — 17, 18, 19 aprilie. Institutul de arte plastice „Ion Andreescu" Cluj-Napoca: 7—18.IV. — pregătire pentru gradul II; 7—20.1 V. a.c. pentru definitivat Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca: 7—18 aprilie — pregătire pentru definitivat şi gradul II — etapa a II-a; 16—30 iulie — perfecţionare la Univ. „Babeş-Bolyai“ pentru specialităţile: lb. română, lb. moderne, defectologie, fizică, chimie, biologie, geografie şi educaţie fizică.