Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1981 (Anul 33, nr. 7292-7366)

1981-01-03 / nr. 7292

MESAJUL DE ANUL NOU ADRESAT ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR, LA POSTURILE DE RADIO SI TELEVIZIUNE, DE TOVARASUL NICOLAE CEAUSESCU ’ 1 » Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialist România, incheiem anul 1980 şi, totodată, cincinalul 1976-1980 cu noi şi remarcabile realizări in toate domeniile de activitate. In cadrul dezbaterilor largi purtate zilele trecute in plenara Comitetului Central al partidului, in Marea Adunare Naţională, in cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste s-a făcut bilanţul realizărilor noastre pe acest an şi pe intregul cincinal. Şi in acest an industria noastră socialistă a continuat să se dezvolte, prevederile cincinalului realizindu-se cu o depăşire de citeva zeci de miliarde de lei. S-a dezvoltat, de asemenea, agricultura, au crescut produsul social şi venitul naţional, s-a ridicat nivelul de trai material şi spiritual al celor ce muncesc. Cu un legitim sentiment de mindrie şi satisfacţie constatăm că, in această perioadă, am parcurs un drum important in dezvoltarea economico-socială a patriei, in edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate in România. S-au afirmat tot mai puternic forţa şi superioritatea orinduirii noastre noi, hotârirea întregului popor, mai unit ca oricind, in cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sub conducerea partidului, de a-şi făuri o viaţă liberă şi demnă, viitorul socialist şi comunist. Pentru măreţele înfăptuiri obţinute in cursul acestui an şi al întregului cincinal, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii fără deosebire de naţionalitate, organelor şi organizaţiilor de partid, organizaţiilor de masă şi obşteşti, întregului nostru popor cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari succese in activitatea viitoare. Iată revoluţie în agricultură, valorificind mai bine fiecare metru de pămint pentru a asigura producţii agricole sporite care să satisfacă în condiţii tot mai bune cerinţele de consum ale întregii populaţii. Să ridicăm, in continuare, nivelul gindirii şi creaţiei ştiinţifice, al invâţămîntului, culturii şi artei, să intensificăm activitatea de educare patriotică, revoluţionare a maselor, de formare a omului nou cu o conştiinţă înaintată. Să perfecţionăm formele şi metodele colective de organizare şi conducere a producţiei, să întărim democraţia muncitorească, autoconducerea şi autogestiunea, punînd tot mai larg în valoare marile posibilităţi de progres pe care le oferă orinduirea noastră socialistă - orinduire a libertăţii şi demnităţii umane, a muncii pentru propria bunăstare şi fericire, pentru progresul general al patriei. Depinde de noi, toţi, ca viaţa fiecăruia să fie mereu mai bună, ca gradul de civilizaţie să fie tot mai inurt. Desigur, mai sunt de lichidat lipsuri, de depăşit unele dificultăţi, dar poporul nostru n-a dat niciodată înapoi în faţa greutăţilor. El a luptat şi a reuşit întotdeauna să înlăture obstacolele ce i-au stat în cale, să-şi apere libertatea şi demnitatea, să-şi asigure independenţa şi progresul. Cu atît mai mult o face astăzi, cind, liber şi stâpîn pe destinele sale, munceşte pentru propria lui bunăstare şi fericire. Am deplina convingere că anul 1981, cincinalul în care intrăm vor aduce poporului român noi şi mari realizări in muncă şi in viaţă, vor spori tezaurul avuţiei naţionale, ridi-Vom intra, peste citeva minute, in noul an - 1981 - primul an al celui de-al şaptelea cincinal care asigură transpunerea in viaţă a istoricelor hotăriri ale Congresului al Xll-lea al partidului, parcurgerea unei noi şi deosebit de importante etape in realizarea Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Noul cincinal prevede continuarea dezvoltării în ritm înalt a forţelor de producţie ale ţârii şi, totodată, realizarea unei calităţi noi, superioare în întreaga activitate economică şi socială. Aceasta impune să asigurăm organizarea superioară a producţiei şi muncii in toate sectoarele, afirmarea largă a revoluţiei tehnico-ştiinţifice, creşterea susţinută a productivităţii muncii - izvorul principal al sporirii bogăţiei noastre naţionale aplicarea riguroasă a noului mecanism economico-financiar, creşterea puternică a eficienţei întregii activităţi economice. Este necesar să realizăm o adevă(Continuare în pag. a IV-a) Colegiul şi colectivul redacţional al ziarului "Tribuna Sibiului" adresează cele mai calde mulţumiri colectivelor întreprinderilor şi instituţiilor precum şi cititorilor şi colaboratorilor din judeţ şi din ţară care ne-au adresat urări de ANUL NOU. Tuturor, multe şi mari succese în 1981, multă sănătate fi fericire. u ^ Sub semnul unor realizări de prestigiu La vetrele focului nestins Cumpănă de anî, cumpănă de cincinale. Moment in care, reflectând la bilanţul anului pe care l-am Încheiat, an ce a fost marcat de rezultate dintre cele mai bune, girului ne zboară spre ceea ce avem de făcut In acest an. In aceste clipe de hotar între ani, cind majoritatea oamenilor muncii din industria judeţului nostru se pregăteau să ridice o cupă de şampanie după tradiţionalul obicei românesc, metalurgiştii şi chimiştii copşeni, sticlarii medieşeni şi cîţiva lucrători ai Industriei laptelui Sibiu se aflau şi de această dată la datorie, veghind ca totul să fie normal, pentru ca încă din primele ore ale noului an nivelul producţiei realizate să atingă cei mai înalţi parametri cantitativi şi calitativi. Tuturor acestor minunaţi oameni le închinăm aceste rînduri alături de strămoşeasca urare „La mulţi ani“. I.M.M.N. COPŞA MICĂ. TOTUL A FUNCŢIONAT NORMAL. La telefon Gheorghe Spiridonescu, dispecerul de serviciu: „ Metalurgiştii şi chimiştii întreprinderii noastre au fost şi de această dată la posturile lor. Dorinţa lor sinceră în această noapte de Revelion a fost de a obţine, încă din primele ore ale noului an, o producţie superioară mediei înregistrate în ’80. — Care au fost rezultatele acestor prime ore ale anului 1981? — Dorinţa lor s-a concretizat în fapte de muncă cu adevărat notabile. Furnaliştii conduşi de maistrul Ioan Spătaru au depăşit cu 4 la sută planul pe schimbul III, iar formaţia condusă de maistrul Dumitru Panait, de la acelaşi sector, cu 7 la sută. Nici chimiştii nu s-au lăsat întrecuţi. Maistrul Ion Tărban şi formaţia sa au muncit şi ei exemplar depăşindu-şi sarcinile de plan pe schimb. „CARBOSIN“ COPŞA MICA, DIN PRIMELE ORE, REZULTATE LA NIVELUL PLANULUI. Ne relatează dispecerul de serviciu, Herman Pelgen „Şi pe platforma chimică a Copşei Mici toate liniile tehnologice au funcţionat din plin. Chimiştii copseni au ţinut să sărbătorească noaptea de Revelion şi prima zi a noului an prin fapte exemplare de muncă. Formaţiile conduse de maiştrii Ion Mă(Continuare în pag a IV-a) DUMITRU MANIŢIU REVELION ’81 Anul să fie tînăr ca noi! Tinereţea n-are niciodată nevoie de prea multe îndemnuri pentru a da frîu liber veseliei. Şi după un an de muncă deosebit de rodnică — cum a fost în 1980 — se cuvenea o ultimă noapte pe măsură, petrecută în mijlocul colegilor de generaţie într-un edificiu al tinereţii, la Casa de cultură a tineretului. Aici şi-au dat întâlnire, pentru a întâmpina noul an, aproape 150 de tinere şi tineri din întreprinderile şi instituţiile municipiului Sibiu. Ora 21. Sala oglinzilor, frumos pavoazată, amplifica parcă în mii de reflexe chipurile tinere, iradiind de voie bună. Tovarăşa Gabriela Munteanu, prim-secretar al Comitetului municipal U.T.C., urează tuturor celor prezenţi — între care şi activul comitetelor judeţean şi municipal U.T.G. — un an mai bogat în împliniri, putere de muncă şi multă fericire. Se ciocnesc pahare cu vin, se adresează urări de sănătate între cunoscuţi mai vechi sau doar de-o oră-două. Recunosc printre cei prezenţi cîteva cunoştinţe: Sorin Vădoiu, secretarul organizaţiei de la întreprinderea „Mecanica“ şi colegii săi Nicolae Dordea şi Vasile Buican; Marius Buianu, secretarul organizaţiei U.T.C. de la I.R.E.S., Mihai Cismaş şi Aurel Badîu, activişti ai Comitetului judeţean U.T.G. Ce şi-ar dori fiecare în noul an? Sănătate mai întâi, linişte şi bucurii în casă, satisfacţii cît mai multe in muncă Ora 0,30. Un grup de elevi ai Şcolii generale nr. 5, îmbrăcaţi în frumoase costume populare, pătrund pocnind din bice şi sunînd din zurgălăi: „Pluguşorul“. Formaţia de muzică uşoară a Casei de cultură a tineretului face apoi loc unor noi invitaţi: taraful Liceului industrial nr. 6 şi Liceului pedagogic, care-i incintă pe toţi cu frumoase melodii populare. Un moment aparte în programul de Revelion l-a constituit vizionarea la televizor a Mesajului de Anul Nou adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Apoi, pînnă în zori, cu concursul formaţiilor de muzică uşoară şi populară, al soliştilor Ansamblului Casei de cultură a tineretului din Sibiu, care au dat „tonul“ întregii sărbători, veselia, voia bună şi dansul şi-au dat mina cu tinereţea participanţilor pentru un început de bun augur al anului 1981. Alte relatări de la Revelion în pag. 2—3