Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1982 (Anul 34, nr. 7602-7676)

1982-01-03 / nr. 7602

ORGAN Al COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU Al P.C.R. Şl al CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXIV, nr. 7802 || Duminică. Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOIAE CEAD8E8CU 3 * Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Peste citeva momente încheiem anul 1981, primul an al celui de-al Vll-lea plan cincinal, cu rezultate importante in dezvoltarea economico-socială, in ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a naţiunii noastre socialiste. Plenara Comitetului Central al partidului a apreciat realizările de seamă obţinute in dezvoltarea industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare economice,in progresul ştiinţei, învâţămintului şi culturii, subliniind, totodată, cu putere lipsurile şi greutăţile manifestate în această perioadă, stabilind măsurile ce trebuie luate pentru lichidarea lor, pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate ţi inaintarea spre comunism, a hotăririlor Congresului al Xll-lea. Trebuie să menţionez că toate aceste realizări au fost obţinute în condiţiunile grele create in economia mondială ţi care s-au manifestat, după cum am menţionat nu o dată, şi iu ţara noastră. -- Rezultatele dobindite demonstrează justeţea politicii Partidului Comunist Român care aplică in mod creator adevărurile generale, principiile socialismului ştiinţific, la condiţiunile României. Ele vădesc forţa creatoare a poporului român, liberii stăpin pe destinele sale, superioritatea orinduirii noastre socialiste, afirmarea cu putere a rolului conducător al partidului, unitatea întregului popor nu muncaţi lupta revoluţionară pentru ridicarea României pe noi culmi de progres ţi ehiclxo»•e In aceste momente solemne, gindurile noastre se îndreaptă către clasa muncitoare, ţărănime ţi intelectualitate, către toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, către organele ţi organizaţiile de partid, organizaţiile de masă ţi obşteşti, către întregul popor, care, prin munca sa plină de abnegaţie, asigură dezvoltarea continuă a României socialiste. Pentru măreţele succese obţinute in acest an, vă adresez tuturor, dragi tovarăşi, cele mai calde felicitări ţi vă urez noi şi tot mai mari victorii in activitatea inchinată poporului, patriei noastre socialiste! Intrăm, peste citeva clipe, in anul 1982, cel de-al doilea an al cincinalului 1981-1985, cu un program de dezvoltare economico-socială elaborat cu participarea tuturor organismelor democraţiei noastre socialiste, a maselor largi populare, şi care asigură înfăptuirea neabătută a obiectivului strategic, a sarcinii fundamentale stabilite de Congresul al Xll-lea - realizarea linei noi calităţi a muncii şi vieţii întregului popor, trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare. Vom avea de învins, ţi in anul viitor, multe greutăţi, determinate atit de criza economică mondială, cit ţi de unele rămîneri in urmă in asigurarea benei tehnico-materiale. De aceea, este necesar să acţionăm cu toată hotărirea, in spirit revoluţionar, pentru lichidarea lipsurilor, întărirea răspunderii şi exigenţei în întreaga viaţă economico-socială, locind totul pentru dezvoltarea bazei de materii prime şi energetice, pentru ridicarea continuă a calităţii şi nivelului tehnic al produselor. Aplicind neabătut noul mecanism economic, autogestiunea şi autoconducerea muncitorească, să asigurăm creşterea eficienţei economice, a productivităţii muncii, reducerea cheltuielilor de producţie, sporirea continuă a venitului naţional. Să facem ca anul 1982 să marcheze un progres puternic al agriculturii noastre pe calea modernizării, ridicării productivităţii, creşterii producţiei agricole vegetale şi animale, înfăptuirii noii revoluţii agrare. Să aşezăm întreaga activitate de dezvoltare economico-socială a patriei pe cele mai înaintate cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, să ridicăm tot mai mult rolul ştiinţei, invăţămintului şi culturii in făurirea noii orinduiri sociale. In anul 1982 să dezvoltăm şi mai puternic democraţia socialistă, participarea activă a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a intregului popor la făurirea conştientă a propriului viitor socialist şi comunist. in actualele împrejurări economice internaţionale grele, să demonstrăm forţa şi capacitatea minunatului nostru popor care, de-a lungul istoriei sale milenare, a dovedit nu o dată înalte virtuţi, dragoste neclintită faţă de glia strămoşească, nadind înapoi in faţa nici unei greutăţi. Acum, cind poporul nostru, stăpin pe destinele sale, iţi făureşte viaţa in mod liber, aşa cum doreşte, să demonstrăm unitatea sa de granit in cadrul Frontului Democrafiai şi Unităţii Socialiste, sub conducerea lor(Continuare In pag. a IV-a) ,film,î Pe traseele focului nestins Ca In fiecare cumpănă de ani, cînd fiecare dintre noi închină, conform datinilor, o cupă de şampanie în cinstea Anului nou. Revelionul 1982 i-a găsit la datorie pe oamenii muncii din unităţile cu „foc continuu" ale judeţului. Şi, ca de fiecare dată, acei puţini aflaţi lingă vetrele cuptoarelor unde se plămădesc metalul, sticla sau piinea ţării, sau toţi aceia care într-un fel sau altul au contribuit la buna desfăşurare a activităţilor industriale din primele clipe ale anului, au ţinut să înscrie în cartea de aur a Anului economic 1982 fapte de muncă şi rezultate de prestigiu. Lor le închinăm rîndurile ce urmează, ca un omagiu adus cinstei şi demnităţii muncitoreşti. I.M.M.N. COPŞA MICA, la telefon maistrul Eugen Apostol, dispecer de producţie: „ Cu mici şi nesemnificative excepţii, instalaţiile au funcţionat în toată această perioadă din plin. Iată, de pildă, numai în schimbul IV din data de 1 ianuarie s-au produs circa 40 tone zinc de fumat şi 21 000 kg plumb. Pe total, în ziua de 1 ianuarie s-au realizat 200 tone acid sulfuric. — Prezenta? — După datele de care dispun, foarte bună. — Alte evenimente? — O defecţiune la excavatorul care scoate zgura la furnal — remediată rapid şi o intervenţie la FAS 13, unde s-a procedat la desfundarea camerei cuptorului 1. A fost verificată funcţionarea barajului pentru apă industrială şi a instalaţiilor de apă potabilă (şi instalaţia de clorurare). — Evidenţiaţi? — Notaţi-l pe Nicolae Cloţan de la „transpoarte“, cel care a remediat defecţiunea excavatorului, un om care de regulă intervine rapid, prompt, acolo unde este nevoie. „Carbosin" COPŞA MICA: la telefon tehnicianul Ioan Toma, dispecer de serviciu. — In ziua de 1 ianuarie sarcinile de plan au fost îndeplinite după cum urmează, pe instalaţii: negru de fum HTF — 104,5 la sută, furnal — 106,3 la sută; polimetacrilat de metil — 115 la sută; acid formic — 101 la sută şi acid oxalic — 103 la sută. Pe total, producţia marfă a fost îndeplinită în proporţie de 104,6 la sută. In prima zi a anului centrala electrotermică a produs 110 000 kWh energie electrică. S-au evidenţiat echipele conduse de I. Maziliu (polimerizare), I. Mînărezean (metacrilat de metil), I. Siminea (furnal) şi I. Mocanu (HIF). — Alte evenimente? — Nimic deosebit, totul funcţionează normal, ca in orice altă perioadă a anului, întreprinderea de geamuri Mediaş. In 31 decembrie, la ora 23, toţi cei 80 de oameni din ultimul schimb (III) al anului 1981, care au preluat (Continuare In onex IV al ION SORESCU REVELION ’82 in noaptea dintre ani, intr-o atmosferă de deplină satisfacţie pentru roadele hărniciei, pentru împlinirile unui an bogat, oamenii muncii din judeţul nostru au petrecut tradiţionalul Revelion alături de colegii de muncă, alături de prieteni şi cei dragi, in unităţile I.C.S.A.P., ale O.J.T. - restaurante şi cabane in cele ale cooperaţiei de consum, in cantinelerestaurant din întreprinderi au petrecut Revelionul aproape 7 000 de oameni ai muncii din judeţul Sibiu şi din alte judeţe ale ţării. Pentru tineri şi studenţi au fost organizate 21 de revelioane în întreprinderi şi 8 revelioane ale tineretului, la care au participat peste 3 500 de tineri. La cumpăna dintre ani s-au ciocnit cupe de şampanie pentru noi succese in muncă, pentru sănătate, pentru fericire, pentru prietenie, pentru pace şi libertate. Prezenţi in mijlocul oamenilor muncii, al tineretului, redactorii ziarului nostru au consemnat aspecte din feerica noapte a Anului Nou. Bine-ai venit, AN TINĂR ? Descifrind primele „semnături“ din...cartea muncii ... Anul 1981 îşi depăna molcom ultimele ore. Se înserase. Pe străzile Sibiului liniştea era spartă doar de paşii grăbiţi ai ulimilor cumpărători. In „Orăşelul copiilor“, cîţiva bunici cu nepoţeii de mină dădeau ocol bradului incendiat de lumina beculeţelor colorate. Nu era frig deloc, aşa că am mai întîrziat pe străzi însoţit de fiul meu care mă bombardează cu tot felul de întrebări. Cea mai dificilă îmi cere să spun... cînd va ninge? Schimb vorba, ce puteam face?, şi mergem mai departe, oprindu-ne în faţa vitrinelor „ninse“ cu ... zăpadă artificială. Prin Piaţa Unirii, în dulcea hărmălaie a clinchetelor de zurgălăi şi a plesnetelor de bici, se aude glasul unui copil: „Semne bune anticare!» Ne grăbim şi noi spre casă, petrecîndu-ne cu zeci şi zeci de concetăţeni care, in mijlocul celor dragi, vor ridica in aceasta noapte de la cumpăna anilor, o cupă (Continuare in nue ? 0-a)