Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1983 (Anul 35, nr. 7911-7985)

1983-01-04 / nr. 7911

irduri •'^.tehnologice ,rmal, prezenost și ea „nortă la sută, nuau fost, fată sută la sută, arată aceste lat pe primee anului: nenal — 108 la fum H1F — polimetacrilat la sută, acid a sută și acid a sută. Sau tivele conduse Briciu — forlelu — furnal, putem consim“a demarat , semn că pre- 2 jau fost făaozitate şi litere. a .Mică. Şi nu litate activitaore şi zile abeşurat sub semn mai mult, eficient. Secerat din plin, ridentale sau istalaţii. După nat ing. Voldin cadrul serie, în primele înlui au fost tante cantităţi e care am noone zinc, 160 aproape 640 uric. Evidencolectiv, dife-oducțiile realimb sau altule. Anul XXXV, nr. 7911 TRIBUNA SIBIULUI 450 m străduit şi de aceaste Un auvint de să adversonal de iloie în Todescu, rofesionatate desă- Undrelul“, Şandru, n. 1 (şef I Chirilă),pensiune Mureşan) r (Nicolae i frumoacuvin, făucătarilor b. Elena Nicodim ospătariiţofan, Vaitru Brancelorlalţi, şi hărniionul 1983 imai o vee, ci şi evenite adispoziţie -stau, ca I Cis, mai montană uţia Clubului de vacanţă (iniţiativă lăudabilă ajunsă, iată, în al doilea an de existenţă) a fost decisivă, programele culturale, sumedenia de jocuri distractive — conduse cu talent şi inspiraţie de Ilie Rotaru, Dumitru Cimpoca, Gheorghe Buţiu , oferindu-le celor prezenţi ore de aleasă destindere şi voioşie. Ne-au confirmat aceasta Gheorghe Popescu şi Adrian Bănică de la I.A.S. Murfatlar, ing. Mircea Bunea din Mediaş, ghidul Dumitru Teodorescu de la Institutul de reactori nucleari energetici din Bucureşti şi alţi mulţi beneficiari ai acestor zile încărcate de surprize şi veselie. A fost o noapte feerică, un Revelion pentru toate gusturile, o sărbătoare în cel mai pur sens al cuvîntului, care a continuat, chiar de a doua zi, pe pîrtiile Păltinişului asaltate de sute şi sute de turişti, pe care băieţii ing. Ioan Dragomir, şeful instalaţiilor de transport pe cablu din zona Sibiu s-au străduit să-i servească în cele mai bune condiţii. Cînd stratul de zăpadă măsoară peste 40 de centimetri, şederea la Păltiniş este, nu poate să fie altfel decit reconfortantă. Petrecerea Revelionului a fost organizată de Oficiul judeţean de turism Sibiu in 24 dintre unităţile aparţinătoare. Au participat peste 4 000 de turişti, din Bucureşti, Hunedoara, Cugir, Alba Iulia, Craiova, Piteşti, Iaşi, Constanţa, Ploieşti, Timişoara, Arad şi, fireşte, din judeţul nostru. Majoritatea grupurilor şi-au propus să revină la... Revelionul ’84 pe meleaguri sibiene. Asta spune, credem, esenţialul despre impresiile bune cu care se întorc acasă pentru un nou an de muncă. Mircea BIŢU Nicolae BLAGA Pag. 3 ŞI ÎNCREDERE fermă IN VIITOR! MEDIAŞ, optimismul conectat la proiectele acestui an in municipiul Mediaş şi-au petrecut in mod organizat Revelionul peste 1500 de oameni ai muncii la cantinele-restaurant „Vitrometan", „8 Mai", „Emailul roşu", „Automecanica", „Tîrnava", „Geamuri“, Şcoala de şoferi amatori, Clubul tineretului, clubul „I. L. Caragiale“ restaurantele „Păltiniş" şi „Tîrnava“. La Revelionul sticlarilor bucuria, voia bună care au caracterizat această sărbătoare de la cumpăna anilor, avea un temei ce se bizuia pe încununarea cu succese a unui an de muncă. Dincolo de această bucurie, desigur, fiecare om al muncii doreşte ca noul an să însemne in biografia sa proprie şi a locului său de muncă, un an mai spornic in realizări. Iată, exprimată succint, dorinţa şefului de echipă Gheorghe Baciu, şeful echipei cristal: „In noul an voi căuta să-mi perfecţionez continuu pregătirea profesională, astfel ca eu, împreună cu oamenii mei să executăm numai lucrări de înaltă calitate, care să poarte cu mîndrie marca fabricii peste hotare". Aceleaşi dorinţe şi le-au exprimat şi Traian Năsoi, maistru principal la atelierul pictură, un om cu o vechime de 27 de ani in muncă, precum şi Mariana Borcea, de la C.T.C., care lucrează de 17 ani în unitate. Cei mai buni emailatori, maiştri, tehnicieni şi ingineri din toate sectoarele de activitate de la „Emailul roşu" au sărbătorit Revelionul la cantina-restaurant a întreprinderii unde animaţia, antrenul şi dansul au fost întreţinute de formaţia de muzică uşoară a întreprinderii, înfiinţată în anul recent încheiat. Din lunga listă a muncitorilor care ar merita să fie citaţi drept modele de conştiinţă revoluţionară şi patriotică, ne-au fost menţionaţi emailatorul Achim Ignat şi maistrele Maria Roman şi Ana Maria Szöcs, care doresc la fel ca şi colegii lor , ca noul an, cel de al treilea din actualul cincinal, să fie un an rodnic în împliniri şi succese. Tineretul municipiului a organizat pentru a 11-a oară Revelionul la Clubul tineretului. Au fost prezenţi tineri din toate întreprinderile, unităţile economice şi instituţiile municipiului de pe Tîrnavă. Tineri veseli, bucuroşi, cum îi stă bine tinereţii , a căror energie se regăseşte pregnant în faptele de muncă ale colectivelor din care fac parte: Ana Florea, muncitoare la „Automecanica“, Maria loniţă, sculptoriţă la „Vitrometan“, Ion Mihály, muncitor la ferma I.A.S. Tîrnava, loniţă Almăşan, maistru la „Automecanica“, Mirele Danciu, muncitoare la „8 Mai", sunt cîteva nume care recompun imaginea tineretului medieşean implicat direct şi eficient în muncă, în cele mai diverse sectoare de activitate. Urări de bine, proiecte de viitor, dans, voie bună, jocuri distractive, tombolă, dansul perechilor celebre, poşta veselă, dansul portocalei, prosopul tinerilor căsătoriţi, dau imaginea atmosferei în care tineretul medieşean a sărbătorit noaptea de răscruce a calendarului. Elena MARTON IIIndependenţa Sibiu: moment de bilanţ şi angajament Noaptea Revelionului ’83 va rămîne, cu siguranţă, pentru harnicii constructori de maşini de la cunoscuta întreprindere sibiană „Independenţa“ de neuitat. Neîntrecuţi gospodari, apreciaţii constructori de utilaje unicat ori de maşini şi instalaţii complexe destinate economiei româneşti sau partenerilor străini s-au dovedit a fi la înălţime şi în cînt, joc şi veselie. Sala cantinei restaurant „Independenţa II", freamătă de glasurile celor peste 360 de participanţi la acest Revelion „în familie“. Erau prezenţi fruntaşii în producţie, oameni de numele cărora sunt legate multe din realizările întreprinderii. Printre ei îi zărim pe Precup Boaru, şef echipă, Alexandru Oprean, şeful atelierului cazangerie, Vasile Medeşan, şef echipă şi Vasile Stîngaciu. Au ţinut să fie alături de ei şi Ilie Basarabă, Ioan Crişan, Ioan Hanea şi mulţi alţii. Firesc, n-a lipsit nici echipa de conducere, în frunte cu ing. Mihai Găldeanu, directorul întreprinderii şi Liviu Paştiu, secretarul comitetului de partid. Mesajul rostit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la cumpăna anilor a constituit pentru constructorii de maşini de la „Independenţa“ un nou imbold pentru amplificarea eforturilor în muncă şi ridicarea întregii activităţi la noi cote de calitate şi eficienţă. Şi nu sunt puţine gîndurile cu care pornesc la drum în noul an. „Puterea-i în unire — spunea Liviu Paştiu. Tocmai de aceea vom urmări cu perseverenţă sudarea colectivului, aşa încît să putem face faţă cu brio marilor sarcini care ne revin, răspunzînd prin noi fapte de muncă exemplare hotărîrilor Conferinţei Naţionale a partidului“. N-a lipsit nimic pentru ca această noapte de Revelion petrecută împreună de harnicii constructori de maşini ai „Independenţei“ sa constituie o trainică punte de legătură între ani şi oameni. A fost un Revelion de care işi vor aduce aminte mult timp. Muzica, dansul, sclipirile şampaniei în pahare, vorbele de duh au întregit atmosfera sărbătorească, însufleţind şi făcîndu-i pe toţi să privească cu optimism Noul An. D. MANIŢIU Primele clipe ale noului an —de neuitat! La cabana „Valea Oltului“, noaptea-punte dintre cei doi ani a fost mai mult decît familiară. 120 persoane, cu domicilii, locuri de muncă şi pasiuni diferite — prin ambianţa plăcută şi atmosfera deosebit de antrenantă — au reuşit să se simtă... ca acasă. In pragul noului an, 120 de oameni — detaşîndu-se de alte gînduri — şi-au urat unul altuia un sincer ,,La mulţi ani!“. Oare ne-am gîndit vreodată cită puritate şi bunătate conţine acest „La mulţi ani“ pe care-1 rostim în primele clipe ale noului an? Ce bine-ar fi să fim aşa de buni cu semenii noştri tot timpul anului! Sînt clipele care ar trebui să dăinuie peste noi şi peste cei care le dăm sau ne dau bineţe in fiecare zi.. Anonimii care trudesc în faţa plitelor încinse sau poate cei care, cu un zîmbet discret, ne întreabă: ce mai doriţi? Dîndu-i cezarului ce i se cuvine, în „gazetă“ tipărim numele celor care au reuşit să creeze o atmosferă deosebit de plăcută pentru cei care şi-au petrecut Revelionul la cabana „Valea Oltului“. Aşadar, vom nota: soţii Gabriela şi Liviu Salonte — buni organizatori —, echipa din bucătărie, coordonată de Maria Onacă, precum şi personalul care a asigurat servirea, remarcîndu-se ospătarii Nicolae Berghezan, Virgil Săbău şi Ioan Lemnăşan. Tuturor felicitări şi „La mulţi ani!“. D. NIŢA „Unde aţi petrecut Revelionul?11 „La datorie.. Petrecerea Revelionului a constituit pentru mai toţi o binemeritată răsplată, nu numai o exuberantă tradiţie ... De ce nu chiar pentru toţi? Pentru că „focul nestins al muncii“ nu-şi are vrednic sălaş doar in preajma dogoritoarelor furnale, pe calea ferată ori în faţa pupitrelor de distribuire a curentului electric. Asemenea locuri mai sunt şi despre munca oamenilor aflaţi şi în aceste clipe de sărbătoare la dispoziţia oamenilor, ne-am propus să scriem in acest reportaj. Cine va cîştiga concursul? Orice s-ar zice, o informaţie utilă o capeţi cel mai uşor formind 03 la telefon ... Ceea ce am şi făcut. Aşadar, în noaptea de Revelion, Valeria Crăciun m-a informat precis, prompt şi amabil cu tot ceea ce i-am solicitat, inclusiv că la pupitrele cu sutele de mii de fire s-au aflat colegele sale Aurora Verdeş, Maria Butnaru, Marioara Piele, Viorica Bogdan, Călina Cîmpeanu şi Olivia Stoia. Rugîndu-mă să transmit, prin intermediul ziarului, tuturor tradiţionalul „La mulţi ani!“, au dat asigurări că, precis, anul acesta vor cîştiga concursul „Cea mai bună telefonistă“ .. . Ceea ce le şi dorim . .. O tură foarte grea ... ...N-am avut şansa unui taximetru, aşa că, per pedes, iată-mă, către ora 7 dimineaţa, la Salvare. Ultima tură a durat un an.. . adică de la ora 19 (31.XII. 1982) pînă la ora 7 (1.1. 1983)... La dispecerat, asistenta Valeria Stroia admite că au avut foarte, foarte mult de lucru, şi-mi prezintă argumentul forte: 39 de solicitări. Medicii Eugenia Vonica şi Ilie Radu sunt însă satisfăcuţi că toate cadrele din ţură şi-au făcut datoria, multe cazuri fiind soluţionate pe loc, nemaifiind nevoie de prezentare la serviciul de urgenţă. Notez, de la Maria Troancă, şefa de tură, numele acestor oameni de treabă: Mariana Fane, Vasile Buff, Octavian Chelcea, Adrian Borcean, Vasile Neacşu, Nicolae Borza — asistenţi —, Andrei Schmidt, Ioan Buduriş, Nicolae Muşat, Mircea Moldovan, Costel Macovei, Gheorghe Prodea, Ioan Mărginean, Nicolae Bobanga — conducători auto, Maria Falaba — telefonistă. Tuturor, în numele acelora pe care i-au ajutat şi cărora le-au alinat suferinţele, multe, multe mulţumiri! Au vegheat sănătatea noastră Deşi matinală era, la serviciul de urgenţă al Spitalului judeţean agitaţie destul de mare. Tocmai se încheiase raportul de gardă. Concluzia: toate cazurile rezolvate în bune condiţii, doar trei internări, pacienţii fiind sub atentă îngrijire. Menţionînd că nu au fost cazuri deosebite, consemnăm cîteva dintre cele mai interesante: Ghiţă C., 7 ani, neatent, a suferit un accident de circulaţie; Mircea P., 27 ani, a fost muşcat de un cîine.. „ Ioan M., 11 ani s-a jucat cu artificii şi a suferit arsuri la ochi... în rest, inevitabile (am zice) „accidente“ specifice Revelionului, cînd, precum bine o ştim, nu rezistăm multiplelor „ispite“ gastronomice şi abuzăm, fie de sarmale, fie de torturi, fie de năbădăioasa licoare a lui Bachus... Cu ajutorul dr. Marioara Grecu aflu componenţa „gărzii Revelionului“: medicii Mircea Gorun, Elena Răducu, Adina Ionescu, Stela Toma şi Victor Gorschi, precum şi asistenţii Maria Bîrz şi Adrian Scorţescu. Aventuroasa venire lume ... Cochetînd cu aventura, Anul Nou a „făcut cărţile“ primului nou născut al anului din judeţ intr-un mod foarte spectaculos. Aşadar, primul copilaş a văzut lumina la... Maternitatea din Sibiu la ora . . ..15. Un flăcăiaş de 3300 g, al Măriei Angheloiu din Veştem. Aşa am văzut scris, negru pe alb, pe registrul păzit cu sfinţenie de telefonista Silvia Dăian. Dar... Dar primul născut care a văzut lumina... nopţii... zilei de 1 ianuarie 1983 a fost Vasile-Ovesa Joarză din Presaca! Nașterea a avut loc la ora 1.45 lingă ... Pădurea Alămorului, în salvarea condusă de Costel Macovei, ajutorul de nădejde al moaşei Maria Troancă ... A fost ca-n filme — aveam să aflu —, dar totul a decurs O.R. Flăcăul (4100 g!!!) și mama lui, Silvia Joarză, 24 ani, cooperatoare la C.A.P. Presa ca se simt foarte bine! Înconjurul Europei... Cum era şi firesc, taximetriştii au avut de lucru, nu glumă ... Cei 30 de conducători auto, bine „struniţi“ de dispecera Victoria Bărbos şi de şeful de tură Hans Kronner, au făcut aproape 430 de curse în „tura Revelionului“, de la ora 20 la 8 dimineaţa. Din lunga listă a „alergătorilor nocturni", consemnăm pe Constantin Văcaru, Alexandru Rett, Dumitru Popa, Nicolae Itu, Ioan Vanga, Simion Guist, Eugenia Mitea, Iosif Nagy, Mircea Dragomir ... Mulţumim, în numele tuturor celor grăbiţi, împovăraţi, obosiţi sau comozi ... In această noapte, taximetriştii au parcurs nu mai puţin de 9000 km! Altfel spus, aproape că au înconjurat Europa . . Aici se imnte reportajul nostru. Acestea au fost constatările cu privire la o parte dintre acei ce au vegheat, cu pricepere şi hărnicie, la „focul nestins al muncii“. Mulţumiri şi felicitări tuturor, tudata cu tradiţionala urare „La mulţi ani!“ Nu ne îndoim că ei, alături de toţi oamenii muncii din judeţul nostru, vor şti şi în acest an să facă dovada hărniciei şi devotamentului lor, aşa cum ne-a chemat pe toţi s-o facem, secretarul general al partidului şi preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în Mesajul de Anul Nou adresat întregului postru popor, Lucian JIMAN pe..