Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1983 (Anul 35, nr. 8064-8141)

1983-07-01 / nr. 8064

Anul XXXV, nr. 8 064 tarife, initi vat ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Vineri, 1 iulie 19831 4 pagini, 50 bani Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, în zilele de 29 şi 30 iunie, a avut loc Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările plenarei au participat ca invitaţi primsecretari ai comitetelor judeţene de partid, cadre de conducere din ministere, instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, redactori-şefi ai presei centrale, care nu sunt membri ai C.C. al P.C.R. In cadrul dezbaterilor asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi au luat cuvintul tovarășii: Pavel Aron, Marin Enache, Anton Lungu, Ștefan Rab, Neculai Agachi, Dumitru Bejan, Vasile Bărbulescu, Ioan Avram, Radu Bălan, Miha Gheorghe. 1. Dezbătînd Raportul Consiliului de Miniştri cu privire la realizarea Planului national unic de dezvoltare economico-socială a României pe semestrul I şi măsurile ce trebuie luate pentru îndeplinirea integrală a planului pe acest an, plenara a relevat cu satisfacţie, succesele obţinute de oamenii muncii dar toate sectoarele economico- sociale în creşterea potenţialului productiv al industriei, dezvoltarea şi modernizarea agriculturii, transporturilor, intensificarea ritmului construcţiilor, creşterea eficienţei şi perfecţionarea activităţii în toate ramurile economiei naţionale. Au fost evidenţiate rezultatele înregistrate în această perioadă in lărgirea bazei de materii prime, creşterea mai rapidă a producţiei ramurilor prelucrătoare, care valorifică la un grad mai înalt resursele naturale şi de muncă, extinderea gamei produselor cu nivel tehnic şi calitativ superior, ce încorporează rezultatele cercetării ştiinţifice româneşti, sporind în continuare contribuţia industriei la promovarea şi amplificarea schimburilor economice internaţionale. Plenara a criticat, în acelaşi timp, o serie de neajunsuri ce s-au manifestat în diferite sectoare de activitate, care au influenţat negativ realizarea ritmică şi la toţi indicatorii a sarcinilor de plan. Comitetul Central a cerut guvernului, ministerelor, centralelor industriale şi întreprinderilor să acţioneze cu întreaga răspundere pentru îndeplinirea integrală a producţiei prevăzute — în primul rînd a celei destinate exportului — creşterea mai accentuată a productivităţii muncii, a calităţii produselor, reducerea costurilor de producţie, a consumurilor de materii prime, materiale şi energie, recuperarea materialelor refolosibile, aplicarea rapidă în producţie a cuceririlor ştiinţei şi tehnicii, în vederea sporirii eficienţei întregii activităţi economice, obţinerii, pe întregul an, a unei producţii industriale suplimentare de cel puţin 12 miliarde lei. In domeniul investiţiilor, s-a cerut factorilor de răspundere să ia toate măsurile pentru accelerarea ritmurilor de punere li funcţiune, la termenele prevăzute şi chiar în devans, a noilor obiective şi atingerea parametrilor tehnico-economici proiectaţi. Comitetul Central a indicat să fie intensificate eforturile pentru o mai bună organizare a activităţii în agricultură, astfel încît, chiar în condiţiile climaterice ale acestui an, să se obţină recolte vegetale şi animale la nivelul prevederilor planului, asigurînd o aprovizionare corespunzătoare a populaţiei, satisfacerea celorlalte nevoi ale economiei naţionale Aprobînd în unanimitate "raportul prezentat de Consiliul de Miniştri, plenara şi-a exprimat încrederea că organele şi organizaţiile de partid, comuniştii, toţi oamenii muncii vor acţiona cu dăruire şi abnegaţie pentru înfăptuirea cu succes a planului pe anul 1983, pentru pregătirea în cele mai bune condiţii a planului pe anul viitor, pentru ridicarea continuă a eficienţei economice a calităţii întregii activităţi, asigurînd înfăptuirea neabătută în viaţă a hotărîrilor Congresului al Xll-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. 2. Plenara a examinat şi aprobat Programul privind aplicarea fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii perfecţionarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii şi creşterea retribuţiei in acest cincinal. Plenara a apreciată acest important document, elaborat din iniţiativa şi sub directa îndrumare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, este fundamentat pe concepţia revoluţionară, profund ştiinţifică, a secretarului general al partidului concepţie întemeiată pe analiza amplă, temeinică a schimbărilor care au avut loc în viaţa economică şi socială a patriei, a cerinţelor dezvoltării societăţii româneşti în etapa actuală şi în perspectivă. S-a subliniat că programul prezintă o deosebită însemnătate pentru dezvoltarea economico-socială a ţării, pentru progresul multilateral al societăţii noastre socialiste, pentru continua ridicare a nivelului de trai material şi spiritual al poporului, îmbunătăţit pe baza propunerilor făcute în cadrul dezbaterii publice, programul asigură aplicarea neabătută a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, perfecţionarea noului mecanism economico-financiar şi aduce importante îmbunătăţiri legislaţiei în domeniul retribuţiei şi repartiţiei. Relevînd importanţa pe care o au aplicarea neabătută a noului mecanism economicofinanciar, întărirea autoconducerii muncitorești si autogestiunii economico- financiare, introducerea contractuluiangajament, creșterea răspunderii tuturor oamenilor muncii, a organelor colective de conducere, a ministerelor și centralelor în apărarea şi dezvoltarea proprietăţii socialiste, plenara a apreciat că această nouă măsură este menită să precizeze obligaţiile şi să sporească răspunderile fiecărui colectiv privind buna gospodărire şi dezvoltare a patrimoniului unităţilor socialiste. Comitetul Central a apreciat că programul asigură legarea mai strinsă a veniturilor individuale ale fiecărui om al muncii de realizarea concretă a planului de producţie, a sarcinilor de export, de creşterea gradului de valorificare a materiilor prime, combustibililor şi energiei, precum şi a forţei de muncă, de sporirea productivităţii muncii si ridicarea eficienţei economice. Plenara a aprobat măsurile înscrise în programul cu privire la o nouă majorare eşalonată a retribuţiei tuturor categoriilor de personal muncitor, astfel încît, pînă la sfîrşitul anului 1985, retribuţia reală va creşte cu 8 la sută faţă de media anului 1980; veniturile ţărănimii vor creşte cu 12 la sută; vor fi majorate, de asemenea, toate categoriile de pensii. Plenara a subliniat necesitatea îmbunătăţirii activităţii în toate unităţile economico-sociale, deoarece înfăp(Contiinuare în pag. a alI-a) Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, joi, a avut loc plenara Consiliului Naţional al F.D.U.S. Pe ordinea de zi au figurat următoarele probleme: 1. Programul privind aplicarea fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, perfecţionarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii şi creşterea retribuţiei în acest cincinal; 2. Programul naţional pentru asigurarea unor producţii sigure şi stabile prin creşterea potenţialului productiv al pămîntului, mai buna organizare şi folosire în mod unitar a terenurilor agricole, a întregii suprafeţe a ţării, realizarea irigaţiilor pe circa 55 —60 la sută din suprafaţa arabilă, a lucrărilor de desecări şi combaterea eroziunii solului; 3. Contribuţia consiliilor F.D.U.S., a organizaţiilor de masă şi obşteşti componente la unirea eforturilor, a energiei şi iniţiativei tuturor oamenilor muncii, în vederea înfăptuirii exemplare a planului şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării; 4. Informare cu privire la activitatea Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste pentru înfăptuirea politicii externe a partidului şi statului nostru, consacrată dezarmării, destinderii, cooperării şi păcii în lume. Participanţii la dezbateri şi-au exprimat deplinul acord faţă de prevederile cuprinse în documentele plenarei, subliniind că acestea sunt menite să asigure îndeplinirea exemplară a obiectivelor stabilite de Conferinţa Naţională a partidului privind dezvoltarea industriei şi agriculturii, a o(Continuare în pas a IV-a) Plenara Comitetului Central al Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste Joi, a avut loc Plenara Comitetului Central al Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Pe ordinea de zi s-au aflat următoarele probleme: 1. Programul privind aplicarea fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, perfecţionarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii şi creşterea retribuţiei în acest cincinal. 2. Programul naţional pentru asigurarea unor producţii sigure şi stabile prin creşterea potenţialului productiv al pămîntului, mai buna organizare şi folosire în mod unitar a terenurilor agricole, a întregii suprafeţe a ţării,realizarea irigaţiilor pe circa 55 —60 la sută din suprafaţa arabilă, a lucrărilor de desecări şi combateriea eroziunii solului. 3. Contribuţia consiliilor F.D.U.S., a organizaţiilor de masă şi obşteşti componente la unirea eforturilor, a energiei şi iniţiativei tuturor oamenilor muncii, în vederea înfăptuirii exemplare a planului şi programelor de dez(Continuare în pag. a IlI-a) Spectacol folcloric Ansamblul de cîntece şi dansuri „Păltinişul“ al întreprinderii „Balanţa“ din Sibiu prezintă spectacole de folclor în zilele de 1 iulie (ora 17 — Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu; ora 20 — Racoviţa) şi 2 iulie (orele 17 şi 20 la Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu), îşi dau concursul formaţia de dansuri populare, orchestra şi soliştii vocali şi instrumentişti de muzică populară. De asemenea, la cererea publicului sibian, vor susţine recitaluri solistul de muzică populară bănăţeană Vasile Conea, solistul de muzică populară sîrbească Alexandru Tatarici și solistul instrumentist Constantin Bordeianu (acordeon). Balotului paielor la C.A.P. Cristian efectuat de mecanizatorii Cosii Viorel şi Pîţu Ioan. Foto: Fred MSS Temelia unor realizări mereu mai bune Despre Asociaţia economică intercooperatistă pentru îngraşărea tineretului bovin Ortet, despre lucrătorii şi coordonatorii acestui complex se vorbeşte în ultima perioadă mai ales la modul laudativ. Nicolae IVAN La zi în zootehnie Faptul nu se datoreşte întimplării, ci modului conştient, responsabil în care zootehniştii de aici au înţeles să acţioneze în numele realizării sarcinilor planificate, al statuării întregii activităţi pe principiile eficienţei, rentabilităţii. Să definim însă prin puterea de sugestie a câtorva exemple argumentate de cifre, faptele de vrednicie ale oamenilor. în luna iunie, A.E.I. Orlat trebuia să livreze întreprinderii pentru industrializarea cărnii un număr de 197 tăuraşi în greutate de 72 tone. Faţă de această sarcină au fost predate în plus 23 tone. Ceea ce merită de asemenea (Continuare irise a TM