Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1984 (Anul 36, nr. 8221-8297)

1984-01-03 / nr. 8221

ORCAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SIBIU AL P.C.R. $1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEJEAN Anul XXXVI, nr. 8 2211 Marți, 3 ianuarie 1984 4 pagini, 50 bani MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul MIM CEAUŞESCU . 7 . * Dragi tovarăşi şi prieteni. Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1983 cu satisfacţia de a finalizat noi progrese în dezvoltarea economico-socială a patriei, în mersul său înainte pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Prin munca întregului popor a sporit avuţia socialistă a ţării. România a urcat noi trepte de civilizaţie materială şi spirituală. In industrie, planul a fost îndeplinit In bune condiţii, cu un ritm de creştere de circa 5 la sută, iar în agricultură, deşi am avut un an greu datorită secetei prelungite, am obţinut o recoltă care asigură buna aprovizionare a populaţiei. S-au dezvoltat, de asemenea, şi celelalte sectoare, învăţământul, ştiinţa, cultura — factori fundamentali ai edificării 4rui prim’J/n". ' ».plicind ferm hotărîrile Conferinţei Naţionale, am reuşit să depăşim unele greutăţi care s-au manifestat în primii doi ani ai cincinalului şi să obţinem, pe ansamblu realizări importante, care asigură îndeplinirea în bune condiţiona a întregului cincinal 1981—1985. Pe baza realizărilor obţinute, am putut trece la majorarea cu circa 5 la sută a retribuţiei reale, precum şi la alte măsuri de perfecţionare a mecanismului economico-financiar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuţie după munca depusă, după contribuţia adusă la sporirea avuţiei naţionale. Toate aceste realizări demonstrează cu putere justeţea politicii partidului, realismul şi caracterul mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forţă creatoare a poporului, care, liber si stăpîn pe destinele sale, acţionează, în strînsă unitate pentru progresul si înflorirea României socialiste, pentru întărirea independenţei si suveranităţii sale. Acum, cind încheiem încă un an de muncă si înfăptuiri, doresc ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, să adresez eroicei noastre clase muncitoare ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări şi urări de noi succese în viitor. Dragi tovarăşi şi prieteni, cetăţeni ai României socialiste, Intrăm în Anul Nou, 1984 — cel de-al patrulea an al actualului cincinal —, cu un pro(Continuare in pas a IV-a) *■■■» ' -- _ - MB»-., __ —| ^ Mm. AN Mell cy rodni^p împlininD Revelion. Noaptea cea mai lungă a anului, moment de bucurie exuberant revărsată de tradiţionala sărbătoare de ■ petrecere în familie, între prieteni şi concetăţeni a trecerii pragului Anului Nou. Mii de locuitori ai judeţului, oameni ai muncii din toate I domeniile de activitate - români, germani, maghiari, făuritori încercaţi ai socialismului multilateral dezvoltat pe aces- I te străbune meleaguri româneşti - au întimpinat noul an la I revelioanele organizate de O.J.T. I.C.S.A.P. Sibiu şi Mediaş, alte organizaţii comerciale, cu bucuria şi satisfacţia implinirilor prezentului socialist şi certitudinea viitorului prosper al patriei. S-a evitat, s-a dansat, s-a ciocnit un pahar de şampanie pentru sănătate, fericire şi prosperitate. Au fost adresate urări fierbinţi de viaţă lungă şi fericită ctitorului României moderne, secretarul general al partidului, preşedintele României socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, al cărui Mesaj de Anul Nou a constituit un nou prilej de mobilizare a tuturor forţelor naţiunii pentru propăşirea rapidă a patriei. Oamenii muncii din judeţul Sibiu au trecut pragul noului an cu hotărîrea fermă de a da măsură întregii lor capacităţi de muncă, de a face ca anul 1984, anul în care naţiunea va sărbători cea de a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională antifascistă şi antiimperialistâ, anul celui ■ de al Xlli-lea Congres al partidului, să reprezinte o nouă si importantă etapă de împliniri în toate domeniile vieţii econo- mico-sociale, in edificarea prezentului socialist si viitorului comunist al patriei noastre. In paginile 2—3 un grupaj de relatări sub genericul: Revelion ’84, cu voioşie, bună dispoziţie şi optimism am trecut hotarul unui an pe care îl dorim de belşug, de împliniri şi pace. Pentru progresul patriei şi bunăstarea poporului, din primele ore ale noului an— răspuns prin insufleţitoare fapte de muncă la vibrantele chemări şi îndemnuri ale tovarăşului HICOIM (MOŞESC!) La vetrele focului nestins, acolo unde pulsul producţiei atestă Semnele bune ale noului an Noul an, penultimul al cincinalului şi, in acelaşi timp, viitor punct de cetitor d in asigurarea saltului la o nouă calitate a muncii şi a vieţii, i-a găsit hr datorie pe cei care veghează neîntrerupt lingă vetrele focului nestins din perimetrul judeţului nostru, însufleţiţi de vibrantele apeluri cuprinse in Mesajul de Anul Nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, chimiştii, metalurgiştii, sticlarii, sondorii şi toţi ceilalţi oameni ai muncii sibieni pe care cumpăna dintre ani i-a găsit la datorie, au ţinut să înregistreze încă din prima zi a lui 1984 rezultate deosebite in producţie. Este deja o tradiţie ca această ni să fie • „xi record" in producţie, tradiţie care nu s-a dezminţit nici de această dată, aşa după cum ne-o atestă şi veştile ajunse la redacţie, lapidare in vorbe dar bogate in conţinut „CARBOSIN" COPŞA MICA După cum am fost informaţi de tovarăşul Ioan Nan, dispecerul de serviciu, toate secţiile au lucrat din Clin. Per total schimburi, în data de întH s-au obţinut următoarele producţii fizice suplimentare: 10 tone negru de fum, 3 tone metacrilat de metil si 4 tone (Continuare in pag. a IV-a) sok. ől . Clasamentul... clasamentelor în industria judeţului Aşa cum se obişnuieşte, la hotarul dintre ani, ziarele şi revistele, presa în general alcătuieşte şi publică clasamente şi top-uri ale „celor mai buni“ în diferite domenii de activitate. De aici şi ideea redactorilor de la secţia economică a ziarului nostru de-a întocmi un ... clasament al clasamentelor lunar sediul îndeplinirii producţiei marfă în industria judeţului (publicate regulat în 1983). Sîntem conştienţi că încercarea comporta al doisprezecelea clăi cel final la urma u, va publica peste cîteva Sunt posibile unele inexactităţi, în cuantificarea rezultatelor, dar cu toate acestea nu am rezistat tentaţiei stabilirii unei ierarhii a hărniciei si ritmicităţii. Am procedat în consecinţă astfel: am acordat maximum de puncte — 10, pentru fiecare prezentă în clasament la „peste 105 la sută“, 9 puncte pentru ..104—105 la sută“ si asa mai departe, descreseînd. Aşadar potrivit criteriului ales am alcătuit un clasament al colectivelor fruntaşe, din judet. Precizăm din capul locului că el exprimă un singur punct de vedere, cel al frecventei (ritmicităţii) si gradului îndeplinirii sarcinilor lunare la producţia marfă, drept care nu avem pretenţia să exprime cu adevărat calitatea activităţii depusă de un colec-4.... —[ de muncă, în fond „urma contează“ și în ceasul al 12- lea se mai pot nul.este 'NTcfecWsW fnBWVBS» tor. Contează mai ales ca el să fie îndeplinit depăşirile tinînd exclusiv, după cum se stie, de nevoile economiei nationale si de export. Aşadar, iată concluziile noastre: • Punctajul maxim — 110 puncte — l-au întrunit 3 unităţi: F.P.U.P.S. Sibiu, „Victoria“ Sibiu si I.P.N.C. Sibiu, in ceea ce priveşte ultima unita(Continuare în pag. a IV-a) Comentariu la un bilanţ întrult II im e rînduri, împliniri şi proiecte la cumpănă dintre ani loan Ionescu, secţia 900. I.P.A. Sibiu (lăcătuş, şef echipă, de 26 ani în întreprindere, constant fruntaş în ultimii 10 ani, locul I individual în întrecerea socialistă pe 1982). „De la început vreau să precizez că 1983 a fost un an de luptă strînsă pentru realizarea sarcinilor, pentru conducerea și coordonarea oamenilor din echipă. Am fost tot timpul în mijlocul lor, sprijinindu-i la greu, căutînd să-i educ astfel încît să fie gata oricînd să răspundă tuturor chemărilor, inclusiv celor lansate de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, privind pacea şi dezarmarea. Noi efectuăm intervenţii şi reparaţii mai ales în sectoarele calde, cele mai grele din întreprindere şi munca noastră se reflectă în felul funcţionării utilajelor. Am avut în anul trecut de exemplu, o intervenţie serioasă la vopsitoria cu electroforeză, unde s-a muncit fără răgaz cca 14 ore. Un alt motiv de succes îl constituie punerea în funcţiune, în avans, a atelierului de arcuri înfăşurate la cald, la care ne-am adus şi noi contribuţia după puteri şi nevoi. (Continuare in pag. a l0-a) Pentru recolte tot mai mari Alături de toţi oamenii muncii din patria noastră şi nouă, ţăranilor, ne revin în anul abia inceput sarcini de mare răspundere. Ogoarele pot şi trebuie să dea recolte mai mari, producţia animalieră poate şi trebuie să crească tot mai mult. Ascultînd Mesajul adresat nouă, tuturor, de preşedintele ţării, gîndeam că locuitorii satelor trebuie să muncească mai bine, mai organizat, mai hotărit pentru a-şi aduce din plin contribuţia la realizarea producţiilor planificate în agricultură. Avem pămînturi bune de la care putem scoate mai mult. Ştim că asta depinde, în primul rînd de noi, de priceperea abnegaţia şi osteneala noastră. Sîntem hotăriţi să muncim înzecit pentru creşterea puterii economice a cooperativei noastre agricole, asta insemnînd mai multă pîine, mai multă carne şi lapte, mai multe produse agricole pentru noi şi pentru semenii noştri, pentru întreaga patrie. Unindu-i neînfricatului nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, muită sănătate, fericire şi viaţă lungă, nesecată putere de muncă pentru binele întregului popor, pentru înflorirea patriei scumpe, ţăranii satului nostru se angajează să muncească mai hotărit, să smulgă pămintului roade cit mai bogate. Traian GAVREA, şef brigadă Beneşti, C.A.P. Alina