Tribuna Sibiului, aprilie-junie 1984 (Anul 36, nr. 8298-8373)

1984-04-01 / nr. 8298

Una din operaţiile cele mai migăloase la „Vitrometan" Mediaş: decorarea articolelor de sticlărie fină de menaj Foto: Fred MSS PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, INITIV ȘI ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEJEAN Anul XXXVI, nr. 8 298 Duminică, 1 aprilie 1984 4 pagini, 50 bani Obiectiv prioritar: asimilarea de produse noi şi modernizate Interlocutor ing. Gelu Gusan, inginer şef cu pregătirea fabricaţiei , în conformitate cu prevederile Programului, de introducere mai accelerată a progresului tehnic, întreprinderii dv., ca unitate de virf în domeniu, îi revin sarcini deosebite. V-am ruga să punctaţi cîteva din obiectivele prioritare in acest domeniu. — Avem pentru acest an un bogat program de asimilări de produse noi şi modernizarea celor din fabricaţia curentă. Acest program cuprinde trei grupe: relee electrice pentru automa- ______________tizări, micromotoare și bunuri de larg consum, respectiv 28 produse noi și modernizate. Dintre acestea am putea aminti: releul miniatură RMG, releele miniatură plate RMP-1 și RMP-2, releu static de temporizare RST-1, micromotorul pas cu pas Mpp-1 cu comandă electronică, micromotorul de curent continuu Mcc-1, temporizatorul foto, regulatorul termic etc. Noile produse sunt destinate, în principal, industriei electrotehnice şi electronice, fiind utilizate pentru realizarea de automatizări in diverse ramuri ale economiei naţionale. La finele acestui an 45 la sută din volumul producţiei marfă o va reprezenta produsele noi şi modernizate asimilate începînd cu 1983. — Asimilarea în fabricaţie a unui număr o lit de mare de produse implică, desigur, noi tehnologii şi procedee tehnologice de mare eficienţă şi productivitate. Ce v-aţi propus în acest scop? — Creşterea productivităţii muncii, îmbunătăţirea calităţii şi fiabilităţii produselor pe care le realizăm impun trecerea la aplicarea unor noi tehnologii. în actualele condiţii, conceperea de noi tehnologii este o necesitate stringentă, aş spune obligatoriu. Pentru acest an ne-am propus să introducem tehnologia de sudare pe utilaj specializat la execuţia statoarelor servomotorului SA 1, modernizarea tehnologiei de realizare a bobinelor pentru relee, introducerea tehnologiei de cositoriță a circuitelor imprimate, echipate cu componente electronice, în baie cu val etc. Ca urmare a măsurilor tehnicoorganizatorice întreprinse ,și aplicării noilor tehnologii, productivitatea muncii va crește in acest an cu peste 9 la sută comparativ cu anul 1983. — Reducerea greutăţii şi volumului produselor, designul şi fiabilitatea acestora — sînt tot atîtea caracteristici care conferă unui produs accesul pe piaţă, competitivitate. In ce măsură proiectanţii (Continuare în pac a III-a) Interviu consemnat de Árpád ZSOMBORI La „Relee“ Mediaş Semne de bun augur pentru campania agricolă de primăvară lac cîteva zile, peste 20 de unităţi cooperatiste din judeţul nostru au intrat la semănatul culturilor de primăvară, fructificînd ceasurile prielnice lucrului în cîmp. Nu peste tot condiţiile au fost dintre cele mai bune, însă ţinînd cont de faptul că timpul calendaristic este destul de înaintat, specialiştii unităţilor, lucrătorii ogoarelor au recurs la găsirea celor mai bune şi eficiente soluţii şi metode pentru pregătirea terenurilor şi începerea semănatului. Ne-am propus, deci, să ilustrăm în retulurile următoare cîteva dintre aspectele de muncă ce caracterizează începutul acestei campanii de primăvară. C.A.P. OCNA SIBIULUI. In 30 martie, zi în care de altfel a demarat semănatul în imitatia amintită, seara erau însămhițate în tarlaua „După gar."-- primele 10 ha cu ovăz, conform sarcinii planificate. După cure ne relata inginerul şef al G.A.P. Ocna Sibiului, Gheorghe Apetroaie, mecanizatorul care a băgat sub brazdă prima cantitate de sămînţă a fost Simion Negrilă, unul dintre cei mai vrednici ai secţiei de mecanizare nr. 1, iar lucrarea a fost executată în condiţii calitative de excepţie. După pregătirea patului germinativ pentru ovăz, o formaţie de mecanizare a fost deplasată în tarlaua „Şesul mare“, la pregătirea terenului pentru sfeclă furajeră şi cartofi. Aici, funcţie de gradul de umiditate al terenului, folosindu-se agregate complexe şi tehnologii adecvate, tarlaua a fost pregătită pentru semănat şi plantat la o singură trecere. Pentru ziua de 31 martie era pregătit deci un front de lucru de 10 ha, în vederea plantării cartofilor şi 6 ha pentru semănat sfeclă furajeră. Paralel, au mai fost pregătite 7 ha de teren pentru însămînţarea morcovilor, pătrunjeilor şi a verzei de vară. Acţiunea a fost întreruptă de precipitaţiile căzute în ultimul interval, dar cooperatorii, mecanizatorii, specialiştii din Ocna Sibiului sunt pregătiţi să reia lucrul cu toate forţele imediat ce terenurile vor redeveni accesibile. • LA C.A.P. BLAJEL, semănatul a început în 29 martie pe terenurile satului aparţinător Păucea. Pînă în seara zilei de 30 martie a fost semănată întreaga suprafaţă planificată pentru ovăz, de 20 ha. De remarcat că atît lucrările de pregătire a patului germinativ cit şi semănatul au fost executate pe întreaga suprafaţă menţionată cu atelaje clasice tractate de animale de muncă. La C.A.P. Blăjel mai există pregătit front de lucru pentru semănat pe 30 ha, urmînd ca imediat ce timpul va permite să se treacă la însămînţarea sfeclei furajere şi a inului pentru fibră. N. CIPRIAN COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu întregul nostru popor, comuniştii, toţi oamenii muncii români, germani, maghiari - dinjudeţul Sibiu, au urmărit, cu înaltă mîndrie patriotică şi deosebit interes, vizita oficială de prietenie efectuată de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţara vecină şi prietenă, Republica Populară Bulgaria, vizită ce a marcat o nouă şi importantă contribuţie la continua dezvoltare şi întărire a tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare multilaterală dintre cele două tari şi popoare. Nutrim un sentiment de înălţătoare satisfacţie pentru noul dialog româno-bulgar la cel mai înalt nivel, care a dat un şi mai puternic impuls prieteniei frăţeşti dintre partidele, ţările şi popoarele noastre, identificind, stabilind şi consolidind noi căi de colaborare, atit pe plan bilateral, cit şi in viaţa internaţională, in folosul şi spre binele ambelor state, al tuturor ţărilor din Balcani, al cauzei generale a socialismului şi comunismului, pentru întărirea păcii, conlucrării, destinderii şi înţelegerii in lume. Noua solie de pace şi prietenie a poporului nostru, pe care aţi purtat-o şi de această dată în Republica Populară Bulgaria, a pus pregnant in lumină strălucitul prestigiu de care vă bucuraţi pe toate meridianele, înaltele dumneavoastră calităţi de personalitate proeminentă a lumii contemporane, de cutezător şi înţelept conducător, de consecvent luptător pentru independenţa şi suveranitatea popoarelor, pentru pace şi prietenie, pentru victoria socialismului şi comunismului. Deosebita ospitalitate cu care aţi fost înconjurat pretutindeni pe pămintul Bulgariei prietene şi vecine, dumneavoastră şi tovarăşa Elena Ceauşescu, intilnirile şi convorbirile avute cu tovarăşul Todor Jivkov, cu ceilalţi conducători de partid şi de stat bulgari, înţelegerile convenite şi celelalte importante documente semnate, dau înaltă expresie sentimentelor de prietenie, colaborare şi respect reciproc pe care le nutresc cele două ţări, partide şi popoare, constituind, totodată, un model de relaţii bilaterale pe plan mondial. Exprimîndu-ne totala adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, la remarcabilele rezultate cu care s-a încheiat această nouă vizită oficială de prietenie in Republica Populară Bulgaria, vă rugăm să primiţi, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, sentimentale de adîncă dragoste şi aleasă recunoştinţă ale tuturor oamenilor muncii de pe aceste străvechi meleaguri româneşti, pentru înţelepciunea şi clarviziunea cu care conduceţi destinele patriei şi poporului, încrezători in viitorul comunist al României socialiste, urmind cu fermitate preţioasele dumneavoastră îndemnuri, ne angajăm şi cu această ocazie, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să întimpinăm măreţele evenimente din viaţa patriei şi partidului nostru — cea de-a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi Congresul al Xlll-lea al partidului, cu noi şi importante realizări, sporindu-ne astfel contribuţia la înălţarea patriei noastre scumpe pe noi culmi de civilizaţie şi progres. COMITETUL JUDEŢEAN SIBIU AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN Vizita în judeţul Sibiu a delegaţiei Ligii Tineretului Comunist Chinez La sfîrşitul acestei săptămîni, timp de două zile, delegaţia Ligii Tineretului Comunist Chinez, condusă de Wang Zhaoguo, prim-secretar al Comitetului Central al Organizaţiei, care efectuează o vizită în ţara noastră la invitaţia Uniunii Tineretului Comunist, a fost oaspete al judeţului Sibiu. Delegaţia chineză a vizitat obiective economice şi socialculturale din municipiul Sibiu şi din alte localităţi ale judeţului. In cursul zilei de ieri, oaspeţii au avut intîlniri cu tovarăşul Nicolae Spătar, prim-secretar al Comitetului municipal Sibiu al P.C.R. şi cu secretariatul Comitetului judeţean Sibiu al U.T.G. Comunistele Gheorghiţoiu şi Maria Păşcalău, două dintre muncitoarele atelierului de tricotat ciorapi din fire sintetice al întreprinderii .7 Noiembrie" Sibiu, ale căror rezultate bune în producţie le situează, lună die lună, în fruntea întrecerii ferialiste FO*, F,e® IN PAGINA A II-A Festivalul Internaţional de jazz — Sibiu 1994 SAPTAMINA viitoare pe ecrane