Tribuna Sibiului, octombrie-decembrie 1984 (Anul 36, nr. 8453-8530)

1984-10-02 / nr. 8453

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Din rodnicul bilanţ al ultimei duminici Răspunzînd chemării Comitetului judeţean de partid, duminică, 30 septembrie, toate forţele satelor au fost antrenate la lucrările specifice acestei perioade. în bilanţul zilei, se înscriu arături pentru Insaminţări pe 2 133 de hectare, insămînţat grîu şi secară pe suprafeţe ce însumează 1269 hectare, insămînţat orz de toamnă pe 1 051 de hectare şi orzoaica de toamnă pe 200 de hectare. în unităţile cooperatiste din componenţa Consiliului agroindustrial de stat şi cooperatist Nocrich au participat la lucrările agricole 469 de oameni. In ziua precizată, s-au făcut arături pentru însămînţările de toamnă pe 105 hectare, s-a pregătit terenul pe 90 de hectare, s-a însăminţat cu cereale de toamnă o suprafaţă ce însumează 75 de hectare. în aceeaşi zi, s-au recoltat cartofii de pe 16 hectare, sfecla de zahăr de pe 11 hectare, s-au transportat din cîmp 105 tone de cartofi, 50 de tone de sfeclă de zahăr şi 230 tone de furaje. Bilanţuri pozitive s-au înscris şi în întreprinderile agricole de stat. La I.A.S. Agnita, de pildă, s-au efectuat arături pe 45 de hectare, s-a încorporat sămînţă de orz în sol pe 60 de hectare. Concomitent, s-au transportat din cîmp mari cantităţi de produse. Au participat la lucrările agricole 855 de oamenii. Fapte din marea întrecere pentru realizarea de producţii agricole record C.A.P. Miercurea a înscris în istoria recoltelor record fapte memorabile. Iată cîteva dintre producţiile obţinute in ultimul deceniu: realizarea unei recolte medii de 42 500 kilograme cartofi/ha de pe o suprafaţă de 50 ha; obţinerea unei recolte medii de 51 000 kg/ha de pe o suprafaţă de 30 hectare; obţinerea unei recolte de grîu de 4 212 kilograme/ha de pe o suprafaţă de 250 de hectare; obţinerea unei recolte medii de porumb boabe de 5 025 kilograme de pe o suprafaţă de 200 de hectare; realizarea unei recolte medii de 125 000 de kilograme/ha de pe 25 hectare cultivate cu sfeclă pentru furaje. Și exemplele pot continua. Duminică, 30 septembrie, în unitate s-a lucrat din plin. La (Continuare în pag a IM-a) I. FLESCHIN tok! Anul XXXVI, nr. 8 453 MARȚI, 2 octombrie 1984 4 pagini, 50 bani L* a în agricultură ________Momente hotărîtoare pentru soarta recoltelor actuale şi viitoare; pretutindeni se impune o maximă mobilizare de forţe, folosirea fiecărei ore bune de lucru! PRIORITĂŢILE SĂPTĂMINII: • Antrenarea întregii suflări a satelor la strînsul şi depozitarea cartofilor, sfeclei de zahăr, sfeclei şi guliilor furajere, trifoiului de sămînţâ, porumbului — lucrări ce deschid front de lucru tractoarelor la însămînţări. # Realizarea vitezei zilnice planificate la arături, pregătirea terenului, încorporarea seminţelor în sol. Să reţinem: pînă cel mai tîrziu la 7 octombrie sămînţa de grîu trebuie încorporată în sol. • Mobilizare exemplară la strînsul şi depozitarea legumelor, fructelor, a tot ce a produs pămîntul după un an de muncă. # Să se valorifice cît mai complet rezervele de furaje existente pe cîmp. Să se prelungească păşunatul animalelor tot timpul cît condiţiile naturale permit. Am intrat în ultimul trimestru al anului. Atenţie sporită realizării efectivelor, indicatorilor de plan la lapte, carne, produşi. Să se folosească toate resursele pentru completarea rezervelor de furaje din cămările zootehniei. Duminică, 30 septembrie, la C.A.P. Miercurea toate forţele mecanice şi umane au fost concentrate la strînsul recoltei, arături şi însăminţări. In bilanţul zilei se înscriu ridicarea recoltei de pe 26 hectare, pregătirea terenului pe 30 ha, insămînţat orz de toamnă pe 26 hectare. In imagine: secvenţe de la lucrările de pregătire a terenului şi insăminţat Foto: I. FLESCHIN Fapte de muncă şi întrecere în întîmpinarea Congresului al XHI-lea al P.C.R. Produse noi La întreprinderea „Steaua roşie“ Sibiu se acordă o atenţie prioritară înnoirii şi modernizării producţiei. Drept urmare, gradul de innoire a produselor a atins in perioada scursă din acest an 98 de procente, fiind elaborate peste 440 produse noi şi modernizate, din care circa 120 au fost introduse in fabricaţia curentă. în cadrul eforturilor de înnoire şi modernizare, o atenţie prioritară a fost acordată utilizării cu maximă chibzuinţă a materiilor prime. In consecinţă, in perioada menţionată au fost economisite 92 500 m.p. ţesături tip lină, 33 900 m.p. ţesături tip bumbac şi 1 400 m.p. ţesături tip mătase, în valoare totală de aproximativ 10 milioane lei. Modernizare tehnologică Despre preocupările specialiştilor de la întreprinderea „Emailul roşu” din Mediaş in vederea modernizării tehnologiilor de fabricaţie am avut deseori prilejul sâ scriem, mai ales în ultimii doi ani, la modul laudativ. Şi este firesc sâ fie aşa, intrucit efortul de gîndire şi acţiune investit in această amplă acţiune la care este antrenat. in fapt, întregul colectiv de oameni ai muncii din întreprindere, s-a soldat cu efecte economice remarcabile, pe care le-am evidenţiat la timpul potrivit. Acum, în obiectivul specialiştilor se află modernizarea şi automatizarea instalaţiei de nichelare din secţia articole pentru copii şi jucării. Se urmăreşte, astfel, utilizarea la întreaga capacitate a liniei de nichelare, înlăturarea locurilor înguste existente in actuala tehnologie, precum şi respectarea strictă a reţetei prevăzută de tehnologie. Dacă acum manevrările produselor, respectiv, trecerile succesive de la o vană la alta se fac manual, în noua variantă întregul ciclu de producţie va fi comandat automat, fără a mai exista posibilitatea apariţiei unor stagnări. O machetă funcţională, in vederea verificării şi perfecţionării soluţiei propuse, se află in momentul de faţă în experimentare. (Continuare în pag. a IlI-a) ec. Constantin BOTA Accent pe creşterea economică intensivă Trăim într-o perioadă de amplă angajare patriotică pentru înfăptuirea la cote superioare a prevederilor de plan în toate sectoarele de activitate. Aflaţi într-un punct cu semnificaţii istorice pe traiectoria dezvoltării economico-sociale a României — 1984 —, anul cînd va avea loc marele forum al comuniştilor români, cu deplină mîndrie avem privirile şi gindurile aţintite spre viitorul prefigurat cu atîta claritate de Proiectul de Directive ale Congresului al XIII-lea al P.C.R. Este semnificativ în acest sens să trăieşti momentele de zi cu zi, cînd oamenii muncii discută cu căldură, angajare şi încredere perspectivele de dezvoltare ale întreprinderii, judeţului şi ţării, viaţa luminoasă de miine. O astfel de emulaţie a fost puternic stimulată de Proiectul de Directive ale celui de-al XIII-lea Congres al Partidului Comunist Român, cu privire la dezvoltarea economicosocială a României în cincinalul 1986—1990 și orientările de perspectivă pînă în anul 2000, document programatic ce poartă amprenta gîndirii originale şi realiste a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care, cu o mare clarviziune în activitatea sa neobosită, aplică principiile şi adevărurile general valabile ale socialismului ştiinţific la condiţiile concrete din România. Conform Proiectului de Directive, obiectivul fundamental al planului cincinal 1986—1990 îl constituie — dezvoltarea puternică în continuare a forţelor de producţie, a bazei tehnico-materiale, înfăptuirea în linii generale a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, crearea condiţiilor necesare trecerii, în perioada următoare, la realizarea fazei superioare a societăţii socialiste, la construcţia comunismului în România. Pentru a străbate în siguranţă, cu certitudinea marilor împliniri, această etapă istorică, în mod obiectiv se impun a fi realizate sarcinile prevăzute de Directive, printre care amintim: realizarea unei creşteri economice intensive, prin modernizarea în continuare a structurilor de producţie, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor; lărgirea în continuare a bazei energetice şi de materii prime; asigurarea unui raport optim între industrie şi agricultură; intensificarea puternică a cercetării ştiinţifice şi dezvoltării tehnologice, accePROIECTUL DE DIRECTIVE ALE CONGRESULUI AL XIII-LEA AL P.C.R. — obiective, opţiuni intr-o amplă şi rodnică perspectivă