Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1985 (Anul 37, nr. 8531-8606)

1985-01-03 / nr. 8531

Anul XXXVII, nr. 8531 TRIBUNA SIBIULUI timism şi încredere în rodnicia şi împlinirile viitorului oameni în slujba oamenilor .judeţului. nărilor casă facem din al calităţii şi al produccord, mn an itere a ştiin- Jturii, a spi ar şi a conî înaintate! răspundere din primele ■ntru înmai bune lor şi anga■ate, astfel iu să poată ;a în avans nai, la toţi u-se astfel e in marca pe ţară. Şi în noaptea dintre ani, telefonistele Direcţiei judeţene de poştă şi telecomunicaţii Sibiu s-au aflat, ca de obicei, la datorie, ele mijlocindu-ne, cu promptitudinea şi amabilitatea cunoscute, prin intermediul telefonului, legătura cu cei dragi. „A fost o noapte destul de grea — ne-a spus Letiţia Urian — şi, în ciuda miilor de solicitări, cred că am reuşit să fim de folos concetăţenilor noştri care, deşi grăbiţi să ureze cele cuvenite intr-un asemenea moment, n-au uitat, spre bucuria noastră, să ne felicite. Ce ne dorim în ’85? Sănătate, pace şi îndeplinirea exemplară a sarcinilor profesionale. Şi acum, notaţi vă rog numele colegelor mele care au format echipa de serviciu în noaptea de revelion: Maria Curăraru, Viorica Bogdan, Cornelia Ţuglui, Cornelia Meţiu, Maria Carabageac şi Doina Popa“. La centrala telefonică a Oficiului P.T.T.R. Mediaş, au lucrat în noaptea de la hotarul dintre ani telefonistele Ana Iordan, Florica Scriban şi Elena Mihu, ele străduindu-se şi reuşind să-şi facă exemplar datoria. VI La 053, numărul de telefon al Dispeceratului de taximetre al I.I.T.L. Sibiu au apelat, ca şi altă dată, sute de clienţi. De la amabilul şi deosebit de promptul dispecer Constantin Moise am aflat că, în noaptea de la cumpăna anilor, la dispoziţia sibienilor au stat 18 taximetre, care au parcurs o distanţă apreciabilă. „Un ajutor preţios in desfăşurarea în bune condiţii a activităţii — ne-a spus dispecerul C. Moise — am primit din partea tovarăşului Constantin Sasu, ofiţer de serviciu la T.J.T.L.S., care a alimentat dispeceratul cu benzina şi maşinile necesare. Fireşte, au mai existat şi probleme cu clienţii care, după ce au comandat taximetru, au uitat să vină ... la întîlnire, noi fiind obligaţi să-i apelăm de cîte 2—3 ori!? Aş dori să remarc modul eficient în care şi-au făcut datoria şoferii Anghel Diaconeasa, Ştefan Mihai, Cornel Tiţonea, Gheorghe Tudose, Ovidiu Drăgoi, Elena Popa, Gerhard Theill, Dumitru Mandu, Gheorghe Brunchea şi ceilalţi colegi ai lor". în sfîrşit, să mai spunem că, în noaptea de revelion, la Dispeceratul de taximetre s-au înregistrat 440 de comenzi, la care trebuie adăugate cele primite direct pe traseu, şase dintre ele fiind cazuri de maternitate şi alte 10 de spital, rezolvate, se înţelege, cu prioritate, •îî Şi oamenii în uniforme albastre au sărbătorit noaptea de la cumpăna anilor prin muncă. Amănunte ne-a oferit lt. col. Gheorghe Păduneanu, adjunct al şefului Miliţiei judeţene Sibiu, care a condus activitatea pe întregul inspectorat: „în municipiul Sibiu au acţionat cinci echipe operative de intervenţie, iar în celelalte localităţi urbane din judeţ , cite două echipe. In general, se poate spune că marea majoritate a cetăţenilor a demonstrat spirit civic, sărbătorind revelionul cu decenţă. Au existat, se înţelege, şi citeva excepţii, provocate de excesul de băuturi alcoolice, cazuri rezolvate prompt, în spiritul legii, de lucrătorii noştri“. Se cuvine să relevăm aici activitatea competentă desfăşurată, la Sibiu, de căpitanii Vasile Mercea şi Nicolae Deac, de lt. maj. Vasile Anania, de locotenenţii Ioan Soanea şi Dorin Lotreanu, de pit. adj. loan Stăniţiu şi de pit. Gheorghe Săbăduş de la Dispeceratul miliţiei, oameni destoinici şi curajoşi care au vegheat la liniştea şi la ordinea publică. La Maternitatea din Sibiu, ora zero şi cinci minute. Un ţipăt ce n-a mai fost auzit niciodată în istoria planetei Pămînt. Unic. Cum unic este fiecare vns. S-a născut Un om. încă un om. Cu destinul lui unic. Şi-a înscris prezenţa în marele registru al stării civile din Terra. Să crească mare, sănătos şi mintos. E fiul — acum fără nume, cum fără nume toţi am venit pe lume pentru a ne face un NUME — e fiul, ziceam, al Măriei Popa din Tălmăcel. Şi pentru ea, urarea noastră. La mulţi ani în această primă zi a lui '85 s-au născut, în total, la Maternitatea Sibiu, 7 oameni — 4 băieţi şi 3 fetiţe. Toţi frumoşi, zdraveni şi. .. buni de gură! Venirea lor pe lume a fost ajutată de doctorii Gheorghe Simu şi Dan Cristian şi asistentele Cornelia Pîrvan şi Marina Gheorghiţă. La Maternitatea din Mediaş, primul copil venit pe lume e fiul Elidei Varga (a treia sa odraslă) muncitoare la întreprinderea „8 Mai“. A fost asistat, la primul ţipăt, de dr. Aurel Mudura şi asistentele Carmen Gligor şi Maria Pănăzan.HServiciul de salvare al Spitalului judeţean Sibiu — 26 de solicitări, de toate felurile, dintre care 16 urgenţe şi 10 cazuri de internări. Unii şi-au rupt picioarele, alţii — după prea mult cîrnaţ şi tobă — s-au îmbolnăvit de colici (păi dacă nu păstraţi măsura!), şi o... agresiune (băutura, bat-o vina!). Salvatorii de serviciu: dr. Eugenia Vonica, moaşa Maria Troancă, dispecer telefonist Mariana Sasu; asistenţi: Ion Monda, Cornelia Popa, Ileana Lazăr, Alexandru Ciomofoiu, sora Doina Dumencioiu; şoferi: Constantin Chiţu, Nie Mateaş, Nicolae Preda, Ion Laslo, Grigore Miron, Nicolae Negrea, Adolf Seiwert. S-a asigurat asistenţă medicală (serviciu salvare) la toate cabanele O.J.T. Sibiu. Salvarea din municipiul Mediaş, a fost asigurată de la dispecerat — Mioara Cistefan şi Eufrosina Marton, dr. A. Şipot şi asistenta Maria Stoica, şoferi: Andrei Marton, Nicolae Curelaru, Marin Puia, Mihai Nistor şi Vasile Haţegan; 9 urgenţe, plus 13 cazuri rezolvate de dr. Mirela Vlăduţiu şi asistentul Dan Bîlea. Altere nane), Kiss im. Vasile ,ru Brada Gheorghe înz şi a şef Trăuşan I.C.S.A.P, le persoane toarea anu• I.C.S.A.P, nele de pe industriale, reşte, cane în care •elioane Fiul Nou, La Sibiul Vechinţilor o toaletă de probăuturi, precarne de •şti, 500 de ciu,am de vastiţă, 1 tonă lacău, strutc„ sau asionarea cu uri soiurile de berpurarea pe C.S.A.P. — n — a ade an nou 31-ilor, s-a primele chin angajamaterializacreşterea stăţii servi•a acestoentei pro’or, cresomnice a client cu exigenţe filialei pstul 1. . „In 1984 cucerit la 1 anul 1985 păstrăm, •nai mult î ta tea sere fim Buzaş din Şcoateri activi prezenţi noapte la Karau: „Sin- Uincim cu şindere comuni anul 1985 o cucerească şcolară monduri care zi viaţă în reuşita Renai consemnicii condusă ?en Feigel, nată de ua maeştrilor ie Lupu şi O bogată momente veit atmosfera e, de veselie a Revelionul Caset ar Au colaborat: Mircea BIŢU; Lucian JIMAN; Elena MAR- ■ TON; Jan Onuc NEMEŞ; Victor NEGHINA; Octavian RUSU; Jon SORESCU şi Traian SUCIU. Fotografii: Horst BUCHFEINER şi Fred NUSS SEMNE BUNE DE BELŞUG (Urmare din pag. I) * 1, export 50 tone negru de fum. Prezenţa la lucru — 100 la sută, nici un eveniment neprevăzut. I.M.M.N. Copşa Mică, alături de dispecerul de serviciu Mircea Pînzaru, la cumpăna anilor s-au aflat la datorie şi s-au evidenţiat în muncă formaţiile conduse de maiştrii Vasile Timaru şi Alexandru Manea de la furnal, instalaţie care a produs peste, plan 5 tone de zinc, Adalbert Ţică şi Emil Lupu de la aglomerare (secţie care a furnizat aglomerat de calitate superioară), Ioan Pincă, secţia chimie de la fabrica de acid sulfuric şi Nela Bocşan de la laborator. S-a mai evidenţiat, prin promptitudine şi eficienţă, echipa de intervenţii. Totul, într-un climat de desăvîrşită ordine şi disciplină, întreprinderea de geamuri Mediaş, în noaptea spre 1 ianuarie s-au aflat lingă cuptoarele 1 şi 3, geam tras, formaţiile din schimbul A conduse de meşterii Ştefan Terzi şi Herman Simion. La cuptorul 1 s-au realizat 8 000 m. p. geam bază, din care 4 000 m.p. pentru export. S-a evidenţiat muncitorul operator Ioan Rad. La cuptorul 3 s-au realizat 8 000 m.p. geam bază din care 3 000 m.p. pentru export. S-a evidenţiat muncitorul operator Ioan Blesch, în total, în noaptea Anului Nou, s-au aflat la datorie 70 de oameni. In schimbul I din data de l ianuarie au fost prezenţi 178 oameni, pe lingă secţia de bază — geam tras, asigurindu-se activitatea la centrala electrică şi de dedurizare a apei, transportul intern, încărcare-descărcare vagonare, laboratorul chimic şi staţia de preparare a amestecurilor. S-au realizat, la cele 2 cuptoare, 15 000 m.p. geam tras, din care 6 000 m.p. pentru export Egipt, Siria şi R. S. Cehoslovacă. La cuptorul 1 a lucrat formaţia condusă de maistrul Iosif Tamaş şi la cea condusă de Vasile Dobrin. Centrala gazului metan Mediaş, după cum ne-a informat ing. Nicolae Simescu, ofiţer de serviciu, starea în reţeaua de exploatare este normală, respectiv presiunile sunt chiar sporite, în ciuda frigului, în aceste momente, interlocutorul se gîndeşte la toţi gaziştii, la munca lor neobosită pusă în slujba asigurării necesarului energetic al ţării, dar ar vrea să-i amintească pe cei ce se ocupă cu pregătirea grupului de compresoare de la staţia Viniţu — Alba, pe brigadierii sondei 173 Iclăvel (pentru problemele ce le au de rezolvat în faza de terminare a forajului sondei), pe dispecerul de serviciu de la dispeceratul naţional de gaze şi pe toţi cei prezenţi la datorie in aceste prime momente ale anului. Ca întotdeauna, metalurgicii sunt la datorie in fiecare an și în fiecare clipă Din retrospectiva unui an de muncă şi realizări • sub semnul calităţii şi eficienţei sporite • Potrivit tradiţiei, la cumpăna dintre ani am răsfoit colecţia ziarului pentru a desluşi punctele de referinţă ale anului 1984 in industria judeţului, aşa cum şi-au găsit ele reflectarea în cuvintul scris. Să dăm deci cuvîntul, cronologic, celor mai de seamă fapte de muncă ale unui an rodnic în împliniri. • ianuarie: primul produs al anului — un aparat Rockwell portabil de încercare a durităţii metalului, realizat la „Balanţa“ Sibiu. Primele mărfuri la export sunt livrate de Fabrica de utilaje şi turnătorii („Independenţa“ Sibiu). La IP.L. Sibiu a intrat in funcţiune o linie de vopsit creioane de mare capacitate, iar la FF.HP Sibiu au intrat în fabricaţie de serie primele componente hidraulice de 315 bar. ICF.MENERG Sibiu-şi I. M. Mîrşa anunţă noutăţi tehnice de prestigiu. • februarie: afişul lunii este ţinut de problemele energiei. Se anunţă că F.P.U.P.S. Sibiu şi-a realizat sarcinile de plan ale lunii februarie în proporţie de 216 la sută. La FLARO Sibiu informatica se află în permanent dialog cu producţia, iar la „Emailul roşu» Mediaş se vorbeşte de produse şi tehnologii noi. ♦ martie: realizări de prestigiu in industria medieşeană, omologare de noi produse (Mecanica gaz metan), Însemnate economii (Geamuri) şi roade ale tehnicii de vîrf (Relee). La I.P.A.S. Sibiu — model de abordare ştiinţifică a problemelor calităţii producţiei. „Independenţa“ Sibiu realizează noi utilaje tehnologice pentru export. 1 aprilie, se declanşează rubrica „Fapte de muncă şi întrecere în anul 40 al libertăţii noastre“. Veşti bune, sub acest generic, de la „Relee“ Mediaş, I.P.A. Sibiu, „Independenţa“, „Libertatea“, „Metalurgica“, „Record“ etc. în cinstea zilei de 1 Mai se iniţiază decade şi zile record. Sunt organizate festivităţi pentru înmînarea distincţiilor conferite unităţilor fruntaşe în întrecerea socialistă pe ţară pe anul 1983. • mai: „Automecanica“ Mediaş se afirmă la export, iar Energoutilaj Sibiu pe marile şantiere energetice ale ţării. Premieră tehnică la I.M.M.N. Copşa Mică — punerea în funcţiune a instalaţiei pentru pulberi extrafine de zinc. La I. M. Mîrşa a intrat în probe tehnologice autotrenul de transport mărfuri ASTM — 22. F.P.U.P.S. Sibiu anunţă îndeplinirea planului semestrial. • iunie: în continuare, veşti in flux de la I. M. Mîrşa (sporirea ritmului de execuţie şi livrare, extinderea mecanizării şi automatizării, depăşiri de plan). La „Automecanica“ Mediaş este realizată instalaţia pentru sudarea automată a tablelor pentru virele, prevăzută cu sistem de televiziune în circuit închis, iar la „Mecanica“ Sibiu este omologată prima maşină de injectat mase plastice în 3 culori, realizată în ţară. • iulie: industria judeţului raportează însemnate cantităţi de produse fizice peste plan. Produse noi: carcasă stereofonică pentru audiţie, maşină pneumatică de găurit MC 15, dispozitiv de cântărire cu lamele elastice, grafit pentru creioane etc. Antrepriza de căi ferate Sibiu raportează darea în funcţiune a căii ferate Hm. Vîlcea ■— Călimăneşti. Materializez indicaţiile şi orientările date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, cu ocazia vizitei de lucru în întreprindere, metalurgiştii copşeni şi-au onorat exemplar angajamentul asumat. 1 august: bilanţ bogat în realizări la I.U.P.S. Sibiu, „13 Decembrie“ Sibiu, „Record", Dacia Service, „Victoria“, Sere Dumbrăveni, ICEMENERG etc. F.P.U.P.S. Sibiu anunţă, în cinstea zilei de 23 August, îndeplinirea planului anual, în spiritul indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la „Independenţa“ Sibiu a fost pusă în funcţiune o nouă linie tehnologică. Patru întreprinderi din judeţ se menţin fruntaşe în întrecerea socialistă pe ţară, la finele a 7 luni, 6 septembrie, la redacţie parvin tot mai multe veşti despre fapte de muncă şi întrecere în întîmpinarea Congresului al XIII-lea al partidului: depăşiri de plan, preocupări pentru modernizarea producţiei, realizări prin autodotare, noi tehnologii, reducerea consumurilor energetice etc. • octombrie: „Independenţa“ Sibiu şi-a îndeplinit angajamentele asumate pe întreg anul, în timp ce I.P.A. Sibiu şi le-a suplimentat. Oamenii muncii de la „13 Decembrie» Sibiu se angajează să îndeplinească planul anual de export cu 2 luni avans • noiembrie, de la punerea in funcţiune a noii instalaţii, la I.M.M.N. Copşa Mică s-au produs peste 100 tone pulberi de zinc. 1 decembrie, strălucit raport muncitoresc, în cursul primei decade, 26 unităţi au raportat îndeplinirea planului pe 4 ani. Pe data de 21 a lunii, industria judeţului raportează îndeplinirea în avans a pianului pe 4 ani. Pag. 3