Tribuna Sibiului, aprilie-iunie 1985 (Anul 37, nr. 8607-8683)

1985-04-02 / nr. 8607

1965-1985 EPOCA CEAUȘESCU - timp al strălucitelor împliniri socialiste Sub semnul unor ample prefaceri şi deschideri novatoare Săptămina ce s-a scurs a fost deosebit de bogată in evenimente politice de cea mai adîncă semnificaţie pentru destinele întregii naţiuni: realegerea de către Marea Adunare Naţională a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România — act istoric de covîrşitoare importanţă pentru prezentul şi viitorul ţării. Reînvestirea în înalta funcţie de preşedinte al ţării a celui mai iubit fiu al naţiunii, patriot înflăcărat, revoluţionar neobosit, personalitate de primă mărime a vieţii politice internaţionale, reprezintă garanţia supremă a înfăptuirii neabătute a Programului adoptat de Congresul al XIII- lea al partidului de dezvoltare economico-socială a ţării, de ridicare a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, de întărire a independenţei şi suveranităţii patriei, întreaga noastră naţiune leagă de numele şi activitatea revoluţionară, neobosită a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, toate marile cuceriri revoluţionare dobindite de România pe calea edificării socialismului Epoca care nie poartă numele, inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, este şi epoca celor mai grandioase şi mai reprezentative realizări, care au conferit un nou destui şi un nou chip al patriei noastre, înscriind cea mai glorioasă pagină din istoria ei milenară. Perioada care s-a scurs de la istorica Plenară a C.C. al P.C.R. din martie 1065. ..Epoca Nicolae Ceauşescu“ — cum cu justificată mîndrrie o numim — s-a caracterizat prin ample prefaceri şi deschidere novatoare, printr-o dezvoltare fără precedent în toate domeniile vieţii economico-sociale Au crescut puternic şi s-au modernizat forţele de producţie, industria, agricultura, toate ramurile producţiei materiale, însemnate prefaceri calitative au cunoscut cercetarea ştiinţifică, arta, cultura şi învăţămîntul, toate reflectindu-se în creşterea neîntreruptă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului. Avuţia naţională a sporit în această perioadă de 5,5 ori, iar venitul naţional de circa 5 ori. Pe această bază, veniturile reale ale populaţiei s-au majorat de 2,8 ori, iar fondul locativ s-a îmbogăţit cu 3 milioane de locuinţe noi. Industria României a făcut un salt spectaculos devenim de aproape 6 ori mai puternică, iar producţia agricolă a sporit de peste 2 ori. Circa 85 la sută din fondurile fixe ale ţării sunt realizate în ultimele două decenii. în această perioadă au început (Continuare in pag. a III-al îBIBLIOTECA „ASTRA“' »ntf» I s 1b.ll P«OtelAW HMM TOATE TAKH.E, UNIŢI VAI ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN — In strînsă unitate,urmăm neabătut strălucitul exemplu de muncă şi viaţă al preşedintelui nostru, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Pe adresa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, numeroase organizaţii de partid, de masă şi obşteşti, colective de oameni ai muncii — români, germani, maghiari — din judeţul nostru, continuă să trimită telegrame şi mesaje în care îşi manifestă cu căldură deplina satisfacţie şi mîndria patriotică generate de reînvestirea celui mai iubit fiu al poporului în funcţia de preşedinte al Republicii Socialiste România. Sînt reafirmate, de asemenea, angajamentul şi hotărîrea fermă de a munci neabătut pentru înfăptuirea istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al XlII-lea al partidului. In telegrama adresată de Comitetul municipal Sibiu al P.C.R. se spune: „Comuniştii, toţi oamenii muncii — români, germani, maghiari — care muncesc şi trăiesc în deplină unitate şi frăţie în municipiul Sibiu, dau glas sentimentelor de profundă bucurie şi mîrndrie patriotică, generate de actul istoric al realegerii dumneavoastră — cel mai iubit fiu al poporului, patriot înflăcărat, personalitate proeminentă a lumii contemporane , în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Eveniment de o remarcabilă însemnătate care va rămîne înscris cu litere de aur în istoria poporului român, realegerea dumneavoastră în fruntea ţării constituie pentru noi garanţia sigură a progresului şi prosperităţii în toate domeniile de activitate, a ridicării României socialiste pe cele mai înalte culmi de progresşi civilizaţie. în aceste momente în care întreaga ţară vă omagiază, ne alăturăm cu gîndul şi fapta întregului popor, angajîndu-ne cu înaltă responsabilitate muncitorească să vă urmăm neabătut exemplul strălucitor, să acţionăm cu toată vigoarea şi priceperea noastră, în strînsă unitate, pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate în acest an hotărîtor al cincinalului, cinstind astfel cu noi şi strălucite fapte de muncă în toate domeniile de activitate marele eveniment, contribuind la ridicarea pe noi trepte de civilizaţie şi progres a scumpei noastre patrii .— Republica Socialistă România.“ ★ „Expresie a înaltei preţuiri cu care întregul nostru popor vă înconjoară pe dumneavoastră, cel mai iubit şi stimat fiu al naţiunii, ţărănimea cooperatistă de pe meleagurile judeţului Sibiu îşi exprimi neţărmurita bucurie pentru realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România — se arată în telegrama adresată de Consiliul Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie. Călăuziţi de cuvîntul şi fapta, de exemplul dumneavoastră viu, dăm glas celor mai alese sentimente de dragoste, stimă şi preţuire faţă de conducătorul înţelept şi cutezător care reprezintă garanţia deplină şi sigură a înfăptuirii exemplare a măreţelor obiective de dezvoltare a României socialiste. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general că ţărănimea cooperatistă a judeţului Sibiu îşi va mobiliza întreaga pricepere şi energie pentru înfăptuirea cerinţelor şi exigenţelor noii revoluţii agrare, pentru traducerea în fapte a ideilor şi indicaţiilor dumneavoastră, pornite din dragoste faţă de minunata noastră ţară, de harnicul nostru popor, animate de dorința creșterii necontenite (Continuare In pag a îîl-91 IN PAGINA A IV-A Telegrame externe Publicitate III II Mobilizare exemplara la executarea tuturor lucrărilor de sezon! I Timpul bun de lucrat se I folosește judicios. Pină la * 31 martie arăturile pentru I insămînţările din această * primăvară au fost executate * pe suprafeţe ce însumează I 7 561 hectare, s-a pregătit ( terenul pentru semănat pe 5 518 hectare şi s-a încorpo- I rat sămînţa în sol pe 3 620 hectare. Sunt avansate lucră- I rile de insăminţat mazăre • boabe (plan 400 hectare — I realizat 252 hectare). S-a folosit intens şi timpul • bun de lucru de duminică, I 31 martie, zi în care s-au I executat arături pentru însămînţări pe 536 hectare, s-a pregătit terenul pentru semănat pe 947 hectare şi s-au incorporat seminţe în sol pe 654 hectare. Cooperativele a- Campania agricolă LA ZI gricole de producţie din consiliile unice agroindustriale Loamneş şi Miercurea au încheiat însămînţatul ovăzului. Au mai finalizat această importanta lucrare a primăverii şi unităţile agricole din Noul Român, Axente Sever, Micăsasa, Şoroştin, Valea Viilor, Blăjel, Moşnu, Biuiu, Aţei, Biertan, Iloghilag, Mălîncrav, Noiştat, Retiş, Ghijasa de Sus, Nocrich, Aciliu, Amnaş, Topîrcea, Roşia, Sibiu, Şura Mare, Tălmaciu. Sunt avansate cu lucrările de însămînţat sfecla de zahăr cooperativele agricole de producţie din Ruşi, Alţîna, Axente Sever, Valea Viilor, Ighişu Nou. în ce priveşte cartofii de vară şi toamnă cele mai mari suprafeţe au fost plantate în consiliile cinice Tălmaciu şi Avrig. I. FLESCHIN I I I I I II I I I I I I I I I Pe o suprafaţă de 55 hectare, in locul numit „In grind“ aparţinând de C.A.P. Porumbacu de | ^ !•*, mecanizatorii lucrează intens la plantatul cartofilor Foto: Fred MSS ^ Anul XXXVII, tiz. 3 407 IMOurti, 2 aprilie 1985 4 pagini, 50 bani IN INTERIORUL ZIARULUI. SPORT: 9 Fotbal — cronici de la meciurile divizionarelor B, clasamentul seriei a Il-a 9 „Cupa Federaţiei“ la baschet masculin 9 Handbal, div. A, masculin • Schi alpin 9 Ştiri şi rezultate pe scurt (în pagina a II-a) Un rodnic şi valoros schimb de experienţă (în pagina a lll-a) DIN ADÎNCUL INIMILOR, CALD ŞI VIBRANT OMAGIU CONDUCĂTORULUI IUBIT ! Pilda marelui nostru strateg ! Există în viaţa popoarelor momente cruciale, cînd conştiinţa colectivă îşi hotărăşte destinul printr-un om. Pentru ţara noastră, un asemenea moment a fost anul 1965 cînd în fruntea partidului a fost ales, prin voinţa unanimă a comuniştilor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Apoi, în 1974, acelaşi bărbat a fost ales preşedinte al Republicii — primul preşedinte al Republicii —, confirmînd geniul politic al secretarului general al partidului. Astăzi nuntim, cu legitimă mîndrie şi profund sentiment patriotic, cei douăzeci de ani de cînd în fruntea ţării se află cel mai iubit fiu al naţiunii române, Epoca Nicolae Ceauşescu. Nicicînd România n-a cunoscut o asemenea înflorire — economică, socială, culturală — ca în aceşti ani. Nicicînd România n-a avut prestigiul internaţionalpe care îl are astăzi. Ceauşescu — omul pftcă — cuvinte care se rostesc cu stimă pe toate meridianele globului. Spiritul revoluţionar promovat consecvent de preşedintele Republicii a creat cel mai propice climat pentru creaţie, susţinut materialiceşte de inaltul nivel de trai al poporului, întreaga ţară este un şantier al creaţiei — spiritul novator a devenit normă cotidiană. De aceea, dau glas bucuriei care mă animă acum la marele eveniment, cînd întregul popor, prin Marea Adunare Naţională, a reînvestit în funcţia de preşedinte al Republicii pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al poporului Vasile CRIŞAN, preşedinte al Comitetului judeţean de cultură şi educaţie socialistă Sibiu Moment profund încărcat de istorie Am urmărit cu emoţie înălţătoarele momente cînd Marea Adunare Naţională exprimînd voinţa neclintită a întregii naţiuni a reînvestit — pentru a patra oară — în suprema funcţie de stat, de preşedinte al Republicii Socialiste România, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului şi preşedinte al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, pe omul care de mai bine de cinci decenii şi a dedicat întreaga viaţă măreţei lupte pentru eliberarea socială şi naţională, pentru triumful adevărului şi dreptăţii, pentru edificarea socialismului şi comunismului in scumpa noastră patrie. Moment profund încărcat de istorie, de aleasă sărbătoare, realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de stat reprezintă pentru noi (Continuare In pag. a IlI-a) Ştefan WAGNEER, preşedintele D.A.P. Marpod