Tribuna Sibiului, aprilie-iunie 1985 (Anul 37, nr. 8607-8683)

1985-04-02 / nr. 8607

is. uitatea în recrntec. "»•4» fanet. urnai: l’aceai '.teres- U 13; Arta: stru“, 11,30; ' 17,30; peretului: ică, vă ,30; 11,30; 17,30; t endența: e modă 10, 15; — Pro-Sy ir, 13, 15; ;l: „Alo, trăbuni- 10,30; 8,30. Transpira“, 15, 17; •ragiale: ore. 19. „Efen-15,30; „Anasen sl 19. 'NI: ni pat“, 19. •' „Te orele SUS: nr“, o-It'LIS: , orele fonic concer- te asusti. simn sae stat Tinde: u — ’ia, Im. i viestrfi. fonia îrcea lern /CA) ca va cerul .tul va aă la nord* urile cuși 4 unele rade. I Anul XXXVII, nr. 8607 TRIBUNA SIBIULUI DIN ADÎNCUL INIMILOR, CALD ŞI VIBRANT OMAGIU CONDUCĂTORULUI IUBIT Moment profund încărcat de istorie (Urmare din pas. I) toţi cei ce trăim şi muncim în România socialistă garanţia sigură că însufleţitorul program de dezvoltare a ţării, elaborat sub conducerea secretarului general al partidului, va fi îndeplinit cu succes. Intr-o deplină unitate de cuget şi simţire, noi, locuitorii comunei Marpod — români şi germani — ne exprimăm legămîntul de a îndeplini neabătut toate sarcinile ce ne revin din istoricele hotărîri ale Congresului al XIII-lea, din orientările formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu prilejul vizitelor de lucru ,făcute în judeţul nostru, aducîndu-ne în acest fel contribuţia la creşterea potenţialului economic al ţării, al prestigiului ei internaţional, al edificării socialismului şi comunismului pe pămîntul scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România. A Alese sentimente faţă de cel mai de seamă fiu al poporului Am trăit cu toţii o nouă zi memorabilă, ziua în care, într-o unanimitate de voinţă a întregului popor, cel mai iubit şi stimat fiu al naţiunii noastre socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a fost reînvestit pentru a patra oară în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Acest măreţ eveniment ne oferă prilejul fericit ca, alături de ceilalţi oameni ai muncii din patria noastră, şi noi, oamenii muncii de la întreprinderea de piese auto din Sibiu, într-o unitate de gînd şi de voinţă cu toţi fiii patriei, să ne exprimăm cele mai alese sentimente de dragoste, preţuire şi recunoştinţă faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru activitatea sa neobosită consacrată, cu o uriaşă putere de muncă, înţelepciune şi clarviziune, înfăptuirii celor mai nobile idealuri de libertate, independenţă şi progres ale poporului nostru, cauzei socialismului şi păcii. Realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de preşedinte al Republicii constituie urmarea firească a încrederii neţărmurite, stimei profunde şi recunoştinţei întregii noastre naţiuni faţă de conducătorul iubit al partidului şi al ţării, a cărui activitate revoluţionară şi patriotică se întinde pe o perioadă de peste 50 de ani. Aducem astfel cel mai înălţător omagiu ctitorului României socialiste moderne, care, în cele două decenii de cînd se află în fruntea partidului, şi-a legat indisolubil numele de toate măreţele înfăptuiri ale poporului nostru. întreprinderea noastră, aşa cum se prezintă astăzi, dezvoltată şi modernizată la indicaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, este doar unul din numeroasele exemple întîlnite şi în judeţul Sibiu. Iată de ce, ne alăturăm şi noi tuturor fiilor ţării, nutrind cele mai alese sentimente faţă de eminentul nostru conducător ce îndrumă cu devotament şi cutezanţă destinele României pe drumul socialismului şi comunismului. Ioan ORUANDRA, şef echipă, secţia 300 I.P.A. Sibiu încredere in progresul şi înflorirea satului românesc Această primăvară se va înscrie în memoria şi în conştiinţa poporului nostru prin cele două momente de mare emulaţie politică şi patriotică: împlinirea a două decenii de cînd în fruntea partidului se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi realegerea ca preşedinte al ţării, mu inimile şi gîndurile tuturor oamenilor muncii - români, maghiari, germani - care trăiesc şi înfăptuiesc politica înţeleaptă a partidului pe pămîntul României socialiste, va dăinui viu şi va vibra profund legămîntul solemn exprimat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. În noul context care s-a creat un context favorabil aplicării pe o scară din ce în ce mai largă a cuceririlor revoluţiei tehnice şi ştiinţifice contemporane şi agricultura se înscrie pe un făgaş capabil să-i confere un statut deosebit, să o transforme tot mai mult in cea de-a doua ramură de bază a economiei naţionale. Datorăm tovarăşului Nicolae Ceauşescu elaborarea unei strategii complexe menite să revitalizeze toate ramurile producţiei agricole, să aducă suflu nou în munca celor ce asigură piinea ţârii, sâ ridice la noi cote ale progresului şi civilizaţiei satul românesc. Alături de întregul nostru popor, noi, toţi locuitorii comunei Poplaca, ne angajăm s i-l urmăm neabătut pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, pe drumul luminos al socialismului şi comunismului, să înfăptuim exemplar sarcinile ce ne revin pe acest an şi pe întregul cincinal, precum şi obiectivele trasate de Congresul al XIX-lea al partidului. Virgil POPA, primarul comunei Poplaca Un rodnic şi valoros schimb de experienţă Recent, municipiul Sibiu a fost gazda unui schimb de experienţă cu caracter interjudeţean, organizat de Consiliul Central al U.G.S.R., împreună cu Consiliul judeţean al sindicatelor Sibiu, pe tema perfecţionării activităţii politice de masă şi a sporirii eficienţei propagandei audiovizuale în întreprinderi. Participanţii — reprezentînd activul sindical din toate judeţele ţării — au fost pentru început oaspeţii Fabricii de elemente hidropneumatice a întreprinderii „Balanţa“. Gazdele au făcut o succintă prezentare a istoricului întreprinderii şi a profilului ei de fabricaţie, după care au împărtăşit din experienţa şi preocupările colectivului privind realizarea sarcinilor de plan, respectiv privind înnoirea şi modernizarea producţiei. In cadrul dialogului care a urmat s-a pus accent pe stilul şi metodele de lucru utilizate de către comitetul de partid, de comitetul sindicatului, în mobilizarea colectivului de muncă, în stimularea iniţiativelor valoroase şi generalizarea experienţei pozitive. A urmat vizitarea secţiilor de producţie ale fabricii. Oaspeţii au avut astfel ocazia să aprecieze modul de organizare a producţiei pe linii şi fluxuri de fabricaţie, nivelul de tehnicitate, precum şi felul în care este realizată propaganda vizuală. Un moment distinct l-a constituit vizionarea expoziţiei cu produsele realizate de întreprindere, de la elemente şi panouri hidraulice pînă la balanţe de mare precizie. Imaginile surprinse de fotoreporterul nostru grăiesc elocvent despre interesul stîrnit de către exponate în rindurile vizitatorilor. Schimbul de experienţă a continuat la întreprinderea „Flamura roşie“. După cuvenita prezentare a profilului unităţii, a problemelor ce frămîntă viaţa colectivului, gazdele au înfăţişat pe larg şi cu exemplificări concrete modalităţile proprii, specifice de acţiune ale comitetului de partid, ale comitetului sindicatului pe linia muncii poliţiei de masă şi a propagandei audiovizuale, precum şi principalele iniţiative utilizate, felul în care sunt evidenţiate şi urmărite rezultatele cu care s-au soldat. Exemplificarea acestor forme şi metode de lucru s-a făcut la secţia I.P.S., secţie reprezentativă pentru felul în care este organizată propaganda vizuală în întreprindere, şi secţia model in ceea ce priveşte organizarea producţiei, curăţenia, ordinea şi disciplina. Vizita în cele două întreprinderi aibiene, discuţiile purtate au prilejuit un valoros schimb de idei, ale cărui învăţăminte, transpuse în practică, vor conduce la sporirea rolului şi importanţei întrecerii socialiste ca factor mobilizator al energiilor creatoare ale colectivelor de muncă, la creşterea eficienţei întregii activităţi de formare şi educare a oamenilor muncii. In încheierea schimbului de experienţă, în sala Studio a Casei de cultură a sindicatelor Sibiu a avut loc o sesiune de comunicări, în cadrul căreia au fost prezentate mai multe filme cu caracter tematic. Ion SORESCU Pag. 3 1 In strinsă unitate, urmăm neabătut strălucitul exemplu de muncă şi viaţă al preşedintelui nostru, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU (Urmare din pag. I) a nivelului de civilizaţie şi bunăstare a tuturor celor ce muncesc“. . ★ In telegrama adresată de Comitetul orăşenesc Dumbrăveni al P.C.R. se spune: „Alegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în fruntea ţării se identifică cu opţiunea noastră pentru un nou mod original de gîndire şi acţiune, pentru o nouă viziune asupra modalităţilor de edificare a celei mai drepte şi mai umane orlnduiri pe pămîntul patriei — comunismul. In deplină unitate de gînd şi simţire cu întreaga naţiune ne este deosebit de plăcut să vă aducem în acest moment solemn, cu deosebit respect, un fierbinte omagiu şi recunoştinţa noastră profundă pentru activitatea dumneavoastră titanică de înfăptuire a unei opere grandioase, de dimensiuni istorice. Urmînd luminosul exemplu de dăruire şi pasiune revoluţionară comunistă, toţi oamenii muncii din oraşul Dumbrăveni nu vor precupeţi nici un efort pentru realizarea tuturor sarcinilor ce le revin, pentru a contribui la măreaţa operă de înfăptuire a socialismului şi comunismului pe pămîntul României“. Sub semnul unor ample prefaceri şi deschideri novatoare (Urmare din pag. I) să producă peste 7000 noi capacităţi principale de producţie, întreaga producţie industrială a României anului 1965 se realizează astăzi în mai puţin de 60 de zile. Măreţele prefaceri revoluţionare intervenite in configuraţia materială şi spirituală a ţării şi-au pus amprenta şi asupra judeţului nostru care — în „Epoca Nicolae Ceauşescu“ — a cunoscut cea mai fertilă perioadă în împliniri din istoria si. • Astfel, producţia industrială a judeţului a crescut de peste 6 ori, ajungind în 1984 la cca 45 miliarde leiDin totalul fondurilor fixe, a căror valoare se apropie de impresionante Cifră de 15 miliarde lei, aproximativ 60 la sută au fost puse în funcţiune după 1976. Pe lingă construcţia de maşini, importante dezvoltări au cunoscut industriile chimică, metalurgia neferoasă, prelucrarea metalelor (împreună ele deţin 52 la sută din totalul producţiei judeţului) şi uşoară. Valoarea producţiei agricole este de peste 3,3 ori mai mare decit în 1965. In această perioadă s-au construit circa 92.000 de locuinţe noi, aproximativ 60 la sută din populaţia judeţului mutîndu-se în casă nouă. Intre 1965—1984 s-au mutat în apartamente construite din fondurile statului de 85 ori mai multe famlii decit In cele două decenii anterioare. Fireşte, însemnele noului ei sint departe de a fi epuizate în aceste cîteva succinte adnotaţii. Este, pe de altă parte, la îndemâna oricui să constate, fără a apela la date şi statistici, noile dimensiuni ale muncii şi vieţii locuitorilor acestor meleaguri — români, germani, maghiari — înscrise în patrimoniul epocii de aur a construcţiei socialiste din România. Toate aceste realizări demonstrează marile posibilităţi de care dispunem pentru transpunerea în viaţă cu succes a hotărîrilor Congresului al XÎII-lea al partidului, privind dezvoltarea economicosocială a ţării în perioada 1986—1990. Acţionînd în spiritul indicaţiilor şi orientărilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu — cel pe care ţara întreagă l-a ales, într-o deplină unanimitate, şi suprema funcţie în stat — oamenii muncii din judeţul nostru îşi reafirmă, şi cu acest prilej, hotărârea de a acţiona cu dăruire şi elan revoluţionar pentru îndeplinirea exemplară a planului pe 1985 şi pe întregul cincinal, asigurînd cele mai bune condiţii pentru trecerea la înfăptuirea măreţelor obiective stabilite de Congresul al XVII-lea.