Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1985 (Anul 37, nr. 8684-8760)

1985-07-02 / nr. 8684

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXVII, nr. 8 684 |1j Marţi, 2 iulie 1985 || 4 pagini, 50 bani A In spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU înnoirea producţiei—în pas cu cerinţele economiei naţionale In perspectiva mobilizatoarelor sarcini pe linia intensificării acţiunii laturilor calitative ale dezvoltării, aşa cum au fost ele evidenţiate în cuvântarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, la Plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi Consiliul Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, un rol de seamă revine promovării progresului tehnic in toate sectoarele economiei. Soarta acestei acţiuni se decide hotărâtor, şi este normal să fie aşa, în compartimentele de concepţie tehnico-inginerească din întreprinderi, ca să nu mai vorbim de unităţile de cercetare şi inginerie tehnologică. „Avem forţe puternice, avem rezultate bune, care demonstrează capacitatea cercetării noastre — sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Plenară. Trebuie să folosim mai bine aceste forţe, mijloacele care le avem pentru ca in cincinalul viitor cercetarea să poată avea un rol mult mai important în realizarea noii revoluţii tehnicoştiinţifice“. Tema fiind largă şi generoasă, iar sarcinile deosebit de complexe, ne-am oprit la atelierul de proiectare A.M.C. al întreprinderii „Balanţa“ Sibiu, incercînd să aflăm cu ajutorul ing. Nicolae Radu, şef atelier şi sing. Eugen Govoreanu, şef al colectivului de tehnologie ce noutăţi ne rezervă planul tehnic al întreprinderii pe acest an. Numărul mare al noutăţilor ne obligă la o selecţie, condiţii în care lista noastră a reţinut: • Balanţa tehnică cu platan deasupra de 1 kg, cu 10 000 diviziuni, ceea ce echivalează cu o precizie de 0,1 grame! Este vorba de un produs de tehnicitate ridicată realizat la nivel mondial, înglobînd multă gîndire și inginerie tehnologică. El va fi utilizat, între altele, la laboratoarele centralelor nuclearo-electrice înlocuind o familie de balanțe din import. # Balanța analitică de 100 grame cu afişare optică,erivînd din cea de 200 grame. Au fost executate pînă acum 7 000 bucăţi, din care jumătate au luat calea exportului. Noua balanţă este de 10 ori mai (Continuare în pag. a III-a) Ion SORESCU Producţii ■ suplimentare în acest an, cînd aniversăm două decenii de la Congresul al IX-lea al partidului, care a deschis perioada celor mai mari înfăptuiri din istoria României moderne de azi, „Epoca Nicolae Ceauşescu“, colectivul de muncă de la întreprinderea de confecţii „Steaua roşie“ Sibiu, mobilizat exemplar de organizaţia de partid, a obţinut remarcabile realizări în producţie. Accentul a fost pus pe realizarea planului producţiei fizice, care pe primul semestru este depăşit, cu aproape 8 la sută, ceea ce a determinat ca şi la producţia marfă, exprimată valoric, să se înregistreze depăşiri — pe această primă jumătate a anului ,cu peste 8 milioane lei (din care 1 milion lei în luna iunie). S-au executat toate comenzile pentru export, fiind expediate — la zi !— confecţii solicitate de partenerii externi din Austria, R F.G. şi Uniunea Sovietică. (C.B.) Timpul prielnic îndeamnă la intensificarea lucrărilor în cîmp Acţionînd în spiritul indicaţiilor şi orientărilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, la Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, lucrătorii de pe ogoare, puternic mobilizaţi de organizaţiile de partid, depun eforturi susţinute pentru recuperarea grabnică a rămînerilor in urmă determinate de condiţiile agrometeorologice grele. în acest context, subliniem faptul că duminică, 30 iunie, profitindu-se de vremea in ameliorare, mii de locuitori ai satelor au fost antrenaţi cu prioritate la strînsul şi depozitatul furajelor — lucrare mult rămasă în urmă şi unde există un mare decalaj intre cantităţile recoltate ifn în agricultură şi cele depozitate, precum şi la lucrările de întreţinere a culturilor prăşitoare. în aceeaşi zi, s-a continuat verificarea lanurilor de orz şi grîu — în unele zone din C.V.A. S.C. Miercurea şi Loamneş orzul a ajuns deja în pîrgă şi doar coeficientul mare de umiditate din boabe stînjeneşte deocamdată secerişul — şi s-au făcut ultimele remedieri la combine şi la mijloacele ce vor fi antrenate la transportul recoltei din cîmp. în majoritatea unităţilor s-au organizat sau sînt în curs de organizare echipe de cosaşi, care în situaţia că vremea mai rănpîne instabilă, vor intra la recoltatul acestei importante culturi. De asemenea, sunt pregătite toate condiţiile ca de îndată ce se va putea intra la speeriş, simultan ca această lucrare să se facă şi eliberarea terenurilor de producţia secundară şi însămînţarea culturilor duble. Gata de start in campania de seceriş. Ca şi in alte unităţi, la C.A.P. Cîrţa utilajele destinate recoltării păioaselor au fost reparate şi pregătite din timp. Astfel, o bună parte din piesele de schimb pentru cele 5 combine CP 12, cele 4 remorci precum şi pentru alte utilaje, au fost recondiționate în atelierul propriu . Foto: Fred MSS Angajament ferm de a acţiona cu pasiune şi răspundere pentru pregătirea temeinică a tinerei generaţii . Duminică, la Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu, a avut loc adunarea festivă prilejuită de sărbătorirea „Zilei învăţătorului“. La adunarea festivă a participat tovarăşa Elena Nae, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al G.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R. Materialul prezentat de prof. Ana Nicolau, inspector general al Inspectoratului judeţean şcolar, a relevat importanţa acestei sărbători devenită tradiţională, pe care poporul o dedică celui mai numeros detaşament a intelectualităţii României socialiste — cadrele didactice. A fost subliniat faptul că, în ansamblul marilor transformări revoluţionare care au avut loc în ultimele două decenii în societatea noastră, sub impulsul orientărilor înnoitoare fundamentate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi ca urmare a îndrumării atente, de zi cu zi, a tovarăşei Elena Ceauşescu, învăţămîntul a înregistrat o puternică şi continuă dezvoltare, adinei mutaţii calitative pe linia conţinutului său, a legării sale din ce în ce mai strînse de viaţă, de producţie şi cercetare, de practica social-po- litică. în acest context, învăţămîntul sibian a înregistrat o continuă dezvoltare, dispunînd, în ultimii ani, de o puternică bază materială, capabilă să asigure cadre de specialişti necesare economiei judeţului nostru. Realizările remarcabile, concretizate în numeroase premii obţinute in diferite confruntări naţionale la concursurile pe obiecte şi meserii în domeniul cercetării ştiinţifice, în cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României“ sau al competiţiei naţionale „Daciada“ fac dovada constantei preocupări şi responsabilităţi a cadrelor didactice, inginerilor şi maiştrilorinstructori pentru pregătirea calitativă a elevilor de la toate nivelurile. Pentru rezultatele obţinute în actualul an de învăţămînt, s-au adresat felicitări tuturor cadrelor didactice din unităţile sibiene de învăţămînt — educatoare, învăţători, profesori, ingineri, maiştri-instructori. A fost exprimat cu tărie angajamentul întregului personal didactic de a depune, în continuare, întreaga putere de muncă şi pricepere pentru a face ca şcoala sibiană, cu vechi şi frumoase tradiţii, să fie un factor tot mai activ în formarea tinerelor generaţii pentru muncă şi viaţă. în continuare, s-a dat citire Mesajului adresat cu prilejul „Zilei învăţătorului“ de către Ministerul Educaţiei şi învăţămîntului. Au fost apoi înmînate diplome de „cadru didactic evidenţiat“ unui număr de educatoare, învăţători, profesori şi cadre didactice universitare, alte diplome acordate de Comitetul judeţean Sibiu al U.T.C. şiConsiliul judeţean al Organizaţiei pionierilor pen(Continuare în pag. a II-a) Angela POPESCU Adunare festivă consacrată Zilei*4 învăţătorului44 In padina a II-a • SPORT • SPORT• SPORT • I AtIUAlHAU' Decada educaţiei materialist-ştiinţifice In organizarea Comitetu- J lui judeţean Sibiu al U.T.C., în perioada 1—10 I iulie a.c., in cluburile tineretului, în întreprinderi- I le şi liceele din judeţ se desfăşoară decada educaţiei materialist-ştiinţifice. Ieri, programul de deschidere care a avut loc la Casa de cultură a ştiinţei şi tehnicii pentru tineret din Sibiu a cuprins sim- I pozionul cu tema: „Sarcinile ce revin organelor şi organizaţiilor U.T.C. din documentele Congresului al XIII-lea al partidului şi Congresului al XII-lea al U.T.C., privind educaţia laterialist-ştiinţifică a ti-neretului“, între invitaţi s-au aflat: prof. univ. dr. Georgeta Florea de la In- Istitutul de medicină şi farmacie din Bucureşti, Gheorghe Nicolae, cercetător la Centrul de cercetări sociologice al Universităţii I Bucureşti, Nicolae Hadăr de la Comitetul judeţean de partid, lt. col. Mircea Olaru, Florica Vasiliu,cercetător la Centrul de şti- I inţe sociale Sibiu. Astăzi, 2 iulie, ora 14, un program asemănător se va desfăşura la Clubul tinere- tulul din Mediaş. Simpozio-I nul va fi urmat de o gală de filme. Zilele filmului de artă I Astăzi este ultima zi pen- t tru reînnoirea abonamente- lor la spectacolele din ca-drul Zilelor filmului de ar- tă, trimestrul III. începînd cu această lună, manifestă- I rile vor avea loc în zilele de joi şi vineri, orele 18,15 şi 20,15 (filme de 2 ore), şi 17 şi 20 pentru filmele , în două serii, în limita locurilor disponibile, se vor elibera şi abonamente noi, în zilele de miercuri şi joi, orele 12,30—19,30, la Agenţia cinematografică de pe Bulevardul Nicolae Bălces- Icu, Sibiu. Din tainele picturii Asociaţia artiştilor plastici amatori din Sibiu, in colaborare cu Complexul muzeal, programează miercuri, 3 iulie, ora 11, la sala de conferinţe a Casei , albastre, în cadrul ciclului de prelegeri „Din tainele picturii“, cea de a VIII-a temă — „Straturile de cu- floare şi relaţia lor cu grun-dul şi suportul“, temă ce va fi susţinută de Vasile Sotelecan, pictor-restaurator. Concert simfonic Concertul simfonic de astăzi, prin care orchestra simfonică a Filarmonicii de stat din Sibiu este prezentă în etapa republicană a Festivalului naţional „Cîntarea României“, cuprinde: Constantin Silvestri — Preludiu şi fugă, Sigismund Toduţă — Concertul pentru flaut şi orchestră, Pascal * Bentoiu — Simfonia a II-a. Dirijor Petre Sbârcea. So- list Gavril Costea. i 'AChlftiHAIR