Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1986 (Anul 38, nr. 8840-8914)

1986-01-03 / nr. 8840

XXXVIII, nr. 8840 b semnul bucuriei» încrederii» optimismului» îcă şi de bine la temelia unor noi împliniri »unei dispoziţii Mihaela Drăguţ, Nie Mărunţel Gheorghe şi Mihai Hadăr, Alexandru Iîtănilă, Isailă Viorel, Ilie Pleşa, Ioan Păcurar, Constantin Ban, Dumitru Agavriloaiei şi alţii, care şi-au făcut pe deplin datoria şi merită să fie lăudaţi. ...In aceeaşi ambianţă tonică, au petrecut sărbătoarea Revelionului ’86 şi militarii în termen din unităţile şi formaţiunile militare sibiene. Nelipsitul pom de iarnă, pluguşorul ostăşesc, vizionarea programului TV, masa festivă, felicitările aduse din partea comandanţilor au fost puncte de reper ale acestei tradiţionale sărbători din viaţa apărătorilor patriei, surprinse şi în subunitatea în care munceşte locotenent colonel Constantin Iftodi, col. V. NEGHINA „La mulţi ani, tinereţe ! “ De cincisprezece ani, „sala oglinzilor“ de la Casa de cultură a tineretului din Sibiu a fost ospitalieră gazdă a mii şi mii de tineri care au petrecut aici noaptea Anului Nou. Şi în noaptea de la cumpăna anilor '85—'86, aceeaşi sală a cunoscut atmosfera entuziastă, juvenilă a celor peste 120 de tineri din întreprinderi şi instituţii sibiene care şi-au dat întilnire la Revelionul tineretului. Dar, spre deosebire de precedenţii ani, tot în Sibiu, a mai avut loc un alt Revelion al tineretului, găzduit de elegantele saloane ale Complexului tineretului din parcul Subarini. Noul edificiu, pînă mai ieri „şantierul judeţean de muncă patriotică, poartă, cu prestanţa şi demnitatea noii arhitecturi româneşti, onorantele însemne ale muncii şi abnegaţiei tineretului revoluţionar. Intr-un decor realmente feeric, 140 tineri au petrecut o noapte de neuitat, in fidela companie a muzicii, dansului, prieteniei şi veseliei ... Il descoperim aici pe Nicolae Păuşescu, mozaicar-faianţar la I.A.C.M., împreună cu soţia sa, Victoria, tricoteră la „Drapelul roşu".—Brigada noastră a lucrat aici „zi lumină“, ca să finalizăm lucrările. Şi a ieşit bine şi frumos. Ce satisfacţii am avut in '85? Mai multe, dar două m-au bucurat cu totul deosebit: am terminat acest comx, un serios examen pentru tnii constructori, şi am primit un tatament nou, cu trei camere, în cele două fetiţe ale mele zburvesele ...“. Fratele său, Gheor Păuşescu, fost diriginte pe aşantier al tineretului, complet: „Am ţinut o socoteală exactinerii au prestat, aici, peste un ton ore muncă p»“~frtţcă, de la laiea fundaţiei“5jfj9PfÎ!t ta .unia generală. Cei mai harnici au fost elevii liceelor 1, 6, 7, „Gh. Lazăr“ şi „O. Goga“. ... Inginerul Adrian Marinovici, şef secţie la I.P.L., discută şi aici probleme de ... producţie, cu inginerul Şerban Rădulescu, de la aceeaşi unitate. Au bănuit întrebarea... „Noi am conceput, executat şi montat ,toată lemnăria , mobilierul şi lambriurile — şi suntem mulţumiţi că am făcut o treabă bună, demnă de prestigiul meseriaşilor noştri“. „Am încheiat anul ’85 cu rezultate dintre cele mai bune — îmi spune Gavril Pop, secretar al Comitetului judeţean Sibiu al U.T.C. La 30 decembrie am raportat realizarea planului valoric la muncă patriotică cu o depăşire de 45,2 la sută. împlinirile anului '85 constituie, pentru toţi uteciştii din judeţul nostru, baza şi garanţia împlinirilor, pe toate planurile, anului ’86, noului cincinal. „La mulţi ani“, tinereţe! « de calim artistic. Feed MSS Latit! JIMAN TRIBUNA SIBIULUI Oameni la datorie în noaptea cea mai lungă a anului Am petrecut revelionul. Ne-am simţit minunat cu familia şi prietenii. Am închinat un pahar pentru fericire, sănătate şi prosperitate. Am felicitat telefonic pe cei dragi din Sibiu şi din ţară. Ne-am deplasat apelînd la serviciile taximetrelor. In cazuri mai puţin fericite, unii s-au adresat oamenilor în alb. Şi cite nu am mai făcut în această cea mai lungă noapte a anului. Şi toate acestea, contribuind la conturarea unei veritabile şi tihnite atmosfere de sărbătoare, le datorăm unor semeni ai noştri prezenţi la datorie, de veghe la sărbătoarea revelionului. Reporterul a luat legătura şi a cunoscut pe unii dintre aceştia. Cerem scuze celor pe care nu-i vom putea aminti în reportajul nostru, aşa după cum solicităm permisiunea cititorului de a cita cu mai multe nume posibil. Nume de oameni, de semeni ai noştri care la trecerea în Noul An au fost alături de noi, făcîndu-şi pe deplin datoria. Sublimul strigăt al vieţii în prima zi a anului. Pentru doctorii Adrian Stretean, Dănilă Mitea, Viorica Vărgatu şi Dorina Rusu, asistenţii Maria Marin şi Nicolae Borza, noaptea de revelion a însemnat satisfacţia aducerii pe lume a unor noi cetăţeni ai judeţului. La ora 0,30 s-a născut fetiţa Karina Benning, în greutate de 3 kg. După trei ore a apărut pe lume... tot o fetiţă, Mezei Luminiţa, de 2.500 kg. Băieţii nu s-au lăsat mai prejos, şi, la ora 4,30, în satul Haşag s-a născut un băiat de 3,450, cu numele Hanzu. Pînă la ora documentării noastre părinţii nu se hotărîseră ce prenume să-i dea... Oricare ar fi, să fie sănătos şi să crească mare împreună cu toţi copiii ţării! Alo, 053? Dispecera de serviciu de la taximetre, Victoria Bărbos a susţinut şi a trecut cu brio — în noaptea revelionului — un dificil examen. De la ora 20,00 (31.XII) pînă la 7,35 (1.1) fuseseră onorate 460 de comenzi la care trebuie adăugat un număr impresionant de solicitări telefonice. Am sunat-o pe Victoria Bărbos la începutul serviciului. Mi-a răspuns cu deosebită solicitudine şi operativitate. I-am reauzit de citeva ori glasul la ore diferite, în peregrinările noastre nocturne, şi i-am apreciat competenţa şi dorinţa de a fi utilă. Aşa după cum — trebuie să o spunem — utilă, dar grea, a fost şi sarcina tuturor conducătorilor auto. Un cuvînt de mulţumire. Telefonăm, telefonăm, telefonăm ... Pentru bani, servirea celor peste 700 de convorbiri in centrala din muncipiul Sibiu, serviciul interurb a., al lucrat ,cu dăruire şi „îndîrjire“ forfia Ţugui, Cornelia Meţiu, Adriana Crupătoarea, Smaranda Niculescu, Doina Popa, Călina Cimpeanu. Nu mai puţin solicitat a fost şi serviciul de informaţii (cine mai consultă cartea de telefon într-o astfel de noapte?) de unde v-a răspuns cu amabilitate Mariana Marinescu. * 3 000 litri de apă pe secundă. Este debitul pulsat în sistemul vital al oraşului de către echipa de serviciu de la Uzina de apă. Intre cei aflaţi la datorie, sub conducerea şefului de tură Dumitru Bogdan, amintim pe Nicolae Bîra, Crăciun Dancăş, Simona Dancu, Manuela Dumitrescu, Constantin Mihălţan şi Ilie Ciontea. Ofiţerul de serviciu cu care am luat legătura — Ovidiu Muscă, şeful Uzinei de apă. Oameni în alb la datorie. Serviciul de salvare a fost solicitat de 60 de ori în această noapte, reuşind de fiecare dată să rezolve favorabil apelurile. Conduşi de dr. Aurel Lazăr şi şeful de tură Adrian Nedan, asistenţii Chelcea Octavian, Vasile Neacşu, Carol Warman, telefonista Mariana Olariu şi conducătorii auto Vaier Cazacu, Ioan Boborodea, Vasile Damian, Constantin Chiţu, Adolf Seifert, Romică Boristeică, Andrei Schmidt şi Ion Oboroceanu au absolvit o noapte grea, încununată de succes. Chiar dacă spaţiul nu ne mai permite enumerarea nominală, se cuvine să amintim şi veghea medicilor şi a cadrelor cu pregătire medie de la toate serviciile de urgenţă, legăturile telefonice, fiind asigurate cu promptitudine de către telefonista Doina Vaida. „Glasul roţilor de tren". La ora 0,29 intra în staţia Sibiu trenul cu nr. 225, Bucureşti—Timişoara, adus la peren (ca şi multe care au urmat) de către echipa de serviciu a regulatorului de circulaţie formată din Ernest Stark,Simion Cloţan, Liviu Botescu, Hie Marin, Cornel Câmpeanu, Ioan Denghel şi Moise Pop, de T.D.M. blochiştii, Nicolae Irimie şi Petre de 4s mis-teare Florea Moldovan. Acestuia din urmă i-a revenit şi plăcerea de a ura „La mulţi ani, mecanicilor Nicolae Gh. Moraruşi Remus Bunea, care au format partida primului tren de persoane sosit în stația Sibiu în prima zi a noului an. Octavian Bla sr Semnele bune ale anului în preajma vetrelor cu foc continuu (Urmare din pag. I) prin. Vasile Miclea, directorul întreprinderii, ne-a comunicat că, in noaptea Anului nou, a fost realizată peste plan o producţie de IHOO,m.p. geam tras, iar pe data de 1 ianuarie — tot peste plan — 4 000 m.p. geam. Cele mai mari producţii au fost realizate la cuptorul nr 3. In noaptea de intîi au lucrat meşterii Ioan Rad, Simion Herman, Liviu Precup, Martin Socaci, Petru Florian, A. Pirvu, C-tin Man, Nicolae Blăjan, Ioan Boambă etc. Echipele de Întreţinere şi intervenţii s-au aflat şi ele la datorie. Prezenţa: sută la sută. I.M.M.N. Copşa Mică. Şi in cadiui acestei unităţi, activitatea s-a desfăşurat la cote înalte. Aşa după cum ne-a comunicat ing. Boleslaw Muller, directorul întreprinderii, producţia fizică la metale neferoase şi alte produse chimice a fost depăşită lu 1ei sută în noaptea de 31 spre 1 ianuarie. De a asemenea, producţia nuntă a fost realizată cu o depăşire de 100 mii lei. S-au evidenţiat schimburile conduse de maiştrii Dumitru Axente şi Dumitru Panaitescu de la furnalul I, big. Stelian Bujderiu şi sing. Toader Verdeş de la furnalul II şi maiştrii Ariton Roşu, Alexandru Székely şi Gheorghe Stoian de la fabricile de aglomerare. Un debut bun, pe care îl dorim de bun augur pentru întregul an... Pag. 3 GÎNDURI, FAPTE, OPŢIUNI (Urmare din pag. I) tru toţi slujitorii şcolii, anul încheiat a însemnat un important moment de analiză a activităţii, făcută de primul Congres al ştiinţei şi învăţămîntului. Hotărîrile Congresului sînt sarcinile noastre de viitor, sînt obiective ale activităţii pe care o vom desfăşura in 1986 şi in noul cinci, nai. Ca director de şcoală doresc ca, împreună cu întreg personalul didactic al unităţii noastre, să perfecţionăm continuu procesul instructiveducativ, pentru a forma elevii în spiritul dragostei pentru muncă. Ca preşedintă a Comitetului municipal al femeilor, m-am aflat pe parcursul anului 1985, în nenumărate ocazii, în mijlocul organizaţiilor de femei, acţionînd împreună pentru îmbunătăţirea activităţii în diferite domenii. Decretul privind alocaţiile de stat pentru copii, apărut la sfîrşitul lunii decembrie, a fost primit cu deosebită bucurie de femeilemare din municipiul Mediaş, prin acesta creîndu-se, ca o expresie constantă a grijii partidului şi statului nostru, condiţii mai bune de creştere şi educare a tinerei generaţii. Doresc, acum, la început de an, tuturor mamelor, femeilor din judeţul nostru sănătate, un an bogat în împliniri. La mulţi ani!“ Vasile Brezac, secretarul Comitetului de partid de la întreprinderea poligrafică Sibiu: „Anul 1985 a însemnat pentru marea familie a tipografilor sibieni un an de rodnice împliniri şi satisfacţii. Colectivul nostru a sărbătorit „Ziua tipografilor“ cu un bogat bilanţ de realizări, ce se înscriu în măreţele împliniri ale „Epocii Nicolae Ceauşescu“. Astfel, la 15 octombrie, am îndeplinit planul cincinal 1981—1985, iar planul pe 1985 a fost realizat la 7 decembrie, dind astfel suplimentar o producţie marfă de 7 milioane lei. O mare satisfacţie am avut atunci cînd, prin Decret Prezidenţial, ne-a fost înmînat „Ordinul Muncii“ clasa I, pentru rezultatele obţinute de întreprinderea noastră în întrecerea socialistă pe 1984. Acest succes ne-a mobilizat în mod deosebit, continuînd să ne menţinem şi în 1985 în fruntea întrecerii socialiste pe ramură şi avînd toate condiţiile de a ocupa pentru a doua oară locul I. Cute gînduri intrăm în cincinal? In prezint‘, ne indeplinim exempl, mintie ce ne revin, iar în acest scop «.»-aor dori o apronomire tehnicomaterială mai ritmică, asigurarea unor materii prime şi materiale tehnologice de mai bună calitate. Acestea sunt condiţii esenţiale pentru tehnologia de vîrf a tiparului ofset în culori, domeniu unde suntem cotaţi ca cei mai buni din ţară, realizînd la o înaltă ţinută grafică calendarele, agendele, reproducerile de artă, albumele, cataloagele etc., difuzate pe toate meridianele globului, însufleţitoarele îndemnuri cuprinse in Mesajul de Anul Nou, adresat poporului, de către cel mai iubit fiu al naţiunii noastre, tovaraşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, reprezintă pentru tipografii sibieni noi şi impor-fente temeiuri pentru împlinirile din 1986. Dr. Maria Livia Vâlceanu, medic principal pediatru, coordonator al compartimentului de pediatrie al Dispensarului comasat Hipodrom — Sibiu: „Anul 1983 a însemnat eficienta in activitatea noastră medicală, ridicarea ştachetei calităţii actului medical. A însemnat, de asemenea, eficienţă economică, prin combaterea polipragmaziei, prin reducerea numărului de internări, al certificatelor medicale. In compartimentul de pediatrie îşi desfăşoară activitatea 6 medici pediatri şi 4 medici de stomatologie infantilă, secondaţi de 20 cadre medii. Numai în anul încheiat volumul de muncă a însemnat peste 62 mii de consultaţii şi aproape 11 800 tratamente, în medie 300 de prestaţii medicale pe zi. Satisfacţiile muncii noastre sunt nemijlocit legate de indicatorii de sănătate obţinuţi, care au fost dintre cei mai buni. Am primit cu toţii, cu deosebită satisfacţie, vestea majorării alocaţiei de stat pentru copii şi a ajutoarelor pentru mamele cu mai mulţi copii, expresie elocventă a grijii partidului şi statului nostru, personal a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru creşterea şi sănătatea tinerei generaţii. Am ascultat cu deosebită emoţie Mesajul de Anul Nou adresat întregul lui popor de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în care au fost relevate sarcinile ce stau în faţa noastră, a tuturor, în noul an şi în cincinalul pe care îl începem. Sarcinile noastre, ca mediei pediatri, vizează atît calitatea actului medical cit şi acţiunile de educaţie sanitară pe care le vom desfăşura în scopul creşterii indicilor de natalitate. Doresc tuturor familiilor şi tuturor copiilor un an bon, cu multă sănătate“. Emil Oniga, secretarul comitetului de partid de la întreprinderea de relee Mediaş: „Pentru tînărul nostru colectiv de muncă 1986 a fost un an fructuos. Aşa de pildă, am reuşit să ne îndeplinim sarcinile de plan la toţi indicatorii, ba chiar să îi şi depăşim. Drept consecinţă, am încheiat cincinalul pe data de 6 decembrie, iar planul pe 1985 l-am realizat pe data de 35 decembrie, obţinund o producţie marfă suplimentară în valoare de 6 milioane lei, respectiv 22 milioane lei pe întregul cincinal. în anul 1985 am reuşit să asimilăm şi să introducem in fabricaţie o gamă largă de produse, Intre care amintesc: micromotor de curent continua cu stabilizator de turaţie tip MCC 2 ST pentru casetofon, releu static de temporizare tip BST 1, relee miniatură neutral plate tip RMP-I MP şi RM — VfP .l'I1'”1 termic temporizat tip FKP3, tahogenerator pentru echiptief altele periborice de calcul şi VHehT.'-““' Anul 1986 pune în faţa colectivului nostru sarcini deosebit de mobilizatoare, în special pe linia activizării laturilor calitative ale producţiei. Va trebui — spre exemplu — să sporim productivitatea muncii cu aproape 20 precente şi să reducem cheltuielile materiale la 1 000 lei producţie marfă cu 28 lei, respectiv cu 66 lei cele totale. Vom continua programul de asimilare de noi tipuri de relee şi micromotoare. Suntem hotăriţi, şi în acelaşi timp pregătiţi, să mobilizăm siate forţele de care dispunem pentru a ne îndeplini exemplar sarcinile ce ne-au fost trasate Am ascultat cu toţii Mesajul de Anul Nou, adresat naţiunii noastre de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi nu vom precupeţi nimic pentru a ridica realizările noastre la nivelul prevăzut pentru noua etapă de dezvoltare intensivă a industriei electrotehnice româneşti“.