Tribuna Sibiului, februarie 1988 (Anul 40, nr. 9486-9504)

1988-02-03 / nr. 9486

’ele jurnal.tăţi in eobiectiv: de mo- 20,40 O e mare pentru continuă ■i — reanimatice. 20,50 me. Pardecizie îndatorirm artişti Iancu :,50 Teleînchide.ului. Pacea: .rele 9; ,15; 19; arele iu- 3; 11; 13; ■ele 17 şi de penjt „Coita“, oreî 19 Şi n larg"; 13 „Po•e Dege— Prote păcăli,30; „Jandartrmerite- 11; 15; ora 13 aragiale: it“, orele 8. „Ca-n lătăreţul rele 11; .Virajele 15; ENI: „ pieiea- 17; 19. MICA: rîntătoaatrăgă- 16 si 18. DE SUS: tărtată",. JIULUISCU“, o-10. Bursaci, ultima a doua. ros, 296,50. Zincă, ■untare" 1 mai nistedoua. ară, 334 bulescu, literare Edi-Romapagini, il de in Poză că a inva fi acoperit. •r că;ii_ sub oviță și va sulin vest. : mi•uprinse ) grade, imende. Izoproduce mătiniș 52 ca Lac Anul XI, nr. 9 486 Direcţii de acţiune prioritare pentru realizarea sarcinilor din acest an Realizarea prevederilor programului judeţean de autoconducere şi autoaprovizionare presupune cu necesitate obţinerea unor producţii animale şi vegetale la nivelul planului. Conform hotărîrii Conferinţei Naţionale a partidului orice depăşire a sarcinilor planificate aduce după sine sporirea cantităţilor de produse agroalimentare rămase în judeţe şi, deci, satisfacerea în condiţii mai bune a necesităţilor de consum ale populaţiei. Pierind de la această cerinţă şi in judeţul nostru se impune luarea unor măsuri pentru sporirea producţiilor obţinute în unităţile agricole, iar, în acest context, în principal în sectorul zootehnic, în cele ce urmează ne vom referi la unele preocupări existente în Unităţile de creştere şi îngrăşare a taurinelor pentru sporirea producţiei de carne, în speţă la I.A.S. Şura Mică. Pe interlocutorul nostru, Adrian Raica, care este şeful complexului de îngrăşare de la întreprinderea menţionată, l-am rugat să ne prezinte câteva aspecte care stau în acest an în atenţia colectivului pe care-l conduce. „Unitatea noastră fiind profilată pe creşterea şi îngrăşarea tineretului taurin acesta este preluat încă de la greutatea de 50—60 Itg şi adus, printr-o hrănire intensivă, la greutatea de sacrificare de 400 Kg. Or, pentru buna desfăşurare a acestui proces se impune respectarea strictă de către unităţile furnizoare a greutăţii de livrare, iar transferul animalelor în unitatea noastră trebuie făcut imediat după înţărcare, în primul rînd pentru evitarea tarării acestora, iar în al doilea rînd pentru a se evita consumul excesiv de lapte, cantitatea astfel disponibilizată urmînd a fi livrată la fondul de stat. în ceea ce ne priveşte, pe noi, o preocupare de prim ordin este creşterea capacităţii de cazare şi adecvarea acesteia la cerinţele tehnologice de creştere şi îngrăşare. Pentru realizarea acestui deziderat, complexul nostru va intra în modernizare, paralel cu construirea unui adăpost nou cu o capacitate de 580 capete. Firesc, toate eforturile noastre vor fi îndreptate spre realizarea bazei furajere, atît sub raport cantitativ, cit, mai ales, calitativ. în perioada toamnă-iarnă am transportat şi administrat — acţiunea continuă şi în prezent — importante cantităţi de gunoi de grajd, fapt ce ne dă certitudinea obţinerii unor producţii sporite pe unitatea de suprafaţă. Pentru a îmbunătăţi şi sub raport calitativ hrana animalelor, vom schimba structura culturilor, cele mai mari suprafeţe fiind rezervate leguminoaselor. Vom ridica, totodată, calitatea activităţii de recoltare, conservare şi preparare a furajelor, evitînd astfel orice fel de pierderi şi seducînd pericolul alterării furajelor. O altă problemă care vatrebui să o abordăm cu cea mai mare seriozitate este îmbunătăţirea calităţii acţiunilor sanitar-veterinare, cu accent prioritar pe prevenirea lniilor tineretului taurin. In acest context, subliniez importanţa deosebită a măsurilor pentru evitarea pierderilor prin mortalităţi şi sacrificări de necesitate, ştiut fiind că acestea duc la scăderea greutăţii totale de sacrificare şi, implicit, la pierderi financiare considerabile. O altă direcţie de acţiune din acest an vizează îmbunătăţirea organizării muncii şi aplicarea corectă a acordului global, în această privinţă ne-am propus să constituim echipe specializate pe gen de activităţi (ex. echipa de preparare a furajelor, echipa de încărcare, transport şi descărcare a furajelor etc.), iar retribuirea membrilor acestora se va face în funcţie de realizarea producţiei şi a sarcinilor curente, finind seama de toate aceste măsuri, a căror transpunere în practică este în plină desfăşurare, avem certitudinea că în acest an complexul nostru îşi va realiza integral sarcinile de livrare prevăzute, aducîndu-şi astfel o contribuţie sporită la dezvoltarea întreprinderii agricole de stat Șura Mică“. AGENDA PIONIEREASCĂ Sub genericul „In fiecare zi o faptă de muncă pentru înflorirea patriei", unitatea de pionieri a Şcolii generale nr. 15 Sibiu cheamă la întrecere celelalte unităţi de pionieri din municipiu, la acţiunea de recuperare a hîrtiei în perioada 1— 6 februarie — săptămînă record pentru recuperarea materialelor refolosibile. 4 februarie — Pionierii cercului de dezbatere politicoideologică de la Şcoala generală nr. 8 din Mediaş vor organiza o dezbatere cu tema „Conferinţa Naţională a partidului deschide patriei măreţe orizonturi noi". • Unitatea de pionieri a Şcolii generale din Dumbrăveni organizează o întîlnire cu secretarul Comitetului orăşenesc de partid, desfăşurată sub genericul „Documentele Conferinţei Naţionale amplu şi mobilizator program de acţiune*; • Pionierii membri ai detaşamentului clasei a IV-a B, de pe Şcoala generală nr. 5 din Sibiu, vor prezenta medalionul literar „Iarna în poezia românească“. • Pionierii din unitatea Şcolii generale nr. 23 Sibiu vor participa la o amplă acţiune de recuperare a materialelor refolosibile. 5 februarie — Consiliul municipal al organizaţiei pionierilor Mediaş, în colaborare cu unităţile şcolare din municipiu, organizează o serbare şcolară ce se va desfăşura sub genericul „Copilărie fericită“, fiind dedicată aniversării a 55 de ani de la eroicele greve ale ceferiştilor de la Griviţa Sibiul a cunoscut o amplă dezvoltare edilitară în ultimii ani. O imagine elocventă: bulevardul Mihai Viteazul TRIBUNA SIBIULUI Pag. 3 Sub gloriosul arc de triumf al „Epocii NICOLAE CEAUŞESCU" Iniţiatorul unei politici juste, profund ştiinţifice, în toate domeniile de activitate (Urmare din pag. 2) confirmă pe deplin că, de mai bine de 22 de ani, întreaga viaţă politică, economică şi socială a ţării, amplul proces de transformare revoluţionară a României socialiste se desfăşoară pe temeiul gîndirii cutezătoare şi acţiunii practice novatoare ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, toată această înfloritoare perioadă fiind marcată de mari şi statornice împliniri în grandioasa operă de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi Înaintare a României spre comunism. Impresionantul buchet al realizărilor, de înalt prestigiu, cu care partidul, întreaga naţiune a întîmpinat sărbătoril. KAMI,Area a peste 55 de ani de eroică activitate revoluţionară, patriotică şi a celei de-a 70-a aniversări a zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, înmănunchează şi rodul strădaniilor creatoare ale comuniştilor, ale celorlalţi oameni ai muncii din judeţul nostru, pe care le dedicăm, cu adine respect şi vie recunoştinţă, ilustrului nostru conducător, celui care, prin gîndirea sa cutezătoare, clarvăzătoare şi prin pilduitoare fapte de eroism a ridicat întreaga ţară şi, totodată, aceste frumoase plaiuri sibiene la viaţă nouă şi prosperă, la înălţimea istoricelor izbînzi ale epocii rare-i poartă, cu strălucire şi mîndrie, numele, spre gloria patriei şi poporului. Transportul cu troleibuzele — un cîştig... insuficient pus în valoare (Urmare din pag. 1) lor, acestea, în special cele de pe liniile 371 şi 172, circula mai mult „grupat" şi dacă ai neşansa să pierzi un convoi ai nevoie în orice caz de răbdare, tutunul nefiind recomandabil din motive arhicunoscute. Faptul se datorează modului în care circulă unii conducători auto, insuficient pregătiţi profesional, indisciplinei, lipsei de fermitate în dirijarea traficului. Din multiplele exemple pe care le avem la îndemînă iată cîteva. Io dimineaţa zilei de 25 ianuarie în staţia terminus de pe Bulevardul Mihai Viteazul, între orele 7,20—7,50 o „mare de oameni aştepta sosirea maşinilor, care au venit apoi „grupat“. Secvenţe surprinse miercuri, 27 ianuarie la gară. La ora 12,56 soseşte T 2 (238) care pleacă la ora 13. Urmează două W 1 (245 şi 274) care sosesc la o diferenţă de... 30 de secunde (12,57) dar pleacă (şi asta e bine) decalat la 13, şi 13,04. Urmează o perioadă aproape normală pentru ca la 13,31 vehiculul cu nr. 238, fără tablă indicatoare să plece la 13,37 fără pasageri şi fără să oprească în prima staţie. Presupunînd că s-a retras punem întrebarea: de ce fără călători? Intre 13,13 și 13,40 nu a sosit la gară nici un troleibuz de pe linia W 2. Următorul sosește la 13,47 și pleacă la IS,30 pentru ca apoi să intrăm In „zodia" lui 1 1 și amime: sosesc ffi X (274) 13,51, W 1 (277) 18,58, T 1 (312) 13,59, 3? 1 (305) 13,59, W 1 (270) 14,01, 3? 1 (245) 14,05, T 1 (283) 14,07, £ 1 (Sil) 14,09. Comentariile sunt de prisos. Și pentru a nu crede că cei de pe linia 2 se lasă „de căruță“, după o pauză de 24 de minute (13,47 — 14,11) urmează o serie W 2 (243) 14,23, (314) 14,37, (245) 14,38, (307) 14,39. La o astfel de „concurenţă“ şansele unui transport civilizat scad , pînă la anulare. Şi pentru a împiedica o ripostă de genul „cauze obiective“ menţionăm că în aceeaşi perioadă linia T 3 a funcţionat ireproşabil. Iată cîteva exemple: 252 (s. 13,45 — p. 13,50), 301 (13,47 — 13,55), 282 (13,52 — 14), 275 (14,03 — 14,07) şi aşa mai departe. Deci, se poate! Alte inconveniente! marea aglomeraţie la anumite ore, vehiculele murdare de aproape nu le poţi distinge numărul şi lipsa în spate şi uneori şi în faţă a tăbliţelor indicatoare şi a luminii atunci cînd este cazul. Stau mărturie constatările noastre din dimineaţa zilei de 28 ianuarie, între orele 6—7,30 la staţia de vizavi de complexul alimentar din Vasile Aaron. Cităm spre documentare vehiculele T 4 (276) la ora 6,15, H 5 (280) la ora 6,28, f 5 (307) ora 6,50 etc. Aspectele semnalate le-am iulnit și cu prilejul raidului nostru efectuat în seara zilei de 28 ianuarie între orele 21,30—23,30 pe toate cela 5 trasee. Evident că această stare de fapt are și determinări obiective și anume: starea tehnică precară a parcului, necesitatea pregătirii rapide a unui număr mare de conducători auto, fapt ce nu a permis efectuarea unei selecţii corespunzătoare, lipsa de experienţă într-o astfel de activitate, care reprezintă o premieră în judeţul Sibiu. Dincolo de ele, şi primele ce trebuie înlăturate, sunt însă cele de ordin subiectiv: indisciplina, nerespectarea graficului de circulaţie, exploatarea neraţională, neglijentă, indiferenţa faţă de aceste bunuri obşteşti. în legătură cu modul de păstrare a vehiculelor se impune o mai hotărîtă atitudine ai opiniei publice faţă de cei care au obiceiuri necivilizate şi deteriorează mijloacele de transport, atitudine coroborată cu un sistem permanent şi eficient de controale — cu sprijinul Miliţiei — şi aplicarea prevederilor legale pentru cei ce încalcă regulile de conduită civică. Mai sunt, din păcate, destui corigenţi la respectarea obligaţiilor faţă de transportor în ceea ce priveşte compostarea biletelor de călătorie şi chiar comportamentul faţă de personalul de bord. Inportant este să înţelegem că transportul în comun este o activitate cu doi factori — prestator şi beneficiar — şi, că fiecare din aceştia, trebuie să-şi respecte obligaţiile şi îndatoririle. Merită să încercăm!