Tribuna Sibiului, martie 1988 (Anul 40, nr. 9509-9534)

1988-03-01 / nr. 9509

Anul XL, nr. 9509 ivă în condiţiile 9 nomice sporite :a pe alică mai se impune n spaţiu imă trimiadresa hire au demaximă a sie şi ma. lei producţie cărei ,., IU.P.S. ii“, „Vitroiuri“ din . şi „Caria Mică, Mecanică Avrig, fie şi înîncălţăginta, preau depăşit s sau nu. ale: „Relaptelui, Panificaţie, Sibiu, Mălădie, „Ficiu, în al■iţ costuriau fost erile din uielile neajung la a 310 mimure 258,6rezintă a. tăţi". Treerarea încauză, se î că o aarată o pentru a cerinţeeconomigetele de ieri nu au vărat unui decizie. financiaactivitate prin măvederea irării în condiţii a ul 1988, i ritmică ituror vilan, luna să marat revirieşterii ece. Dar î aşa. Să de comimporta, limite) fie situacu 3 608 hinderilei Bereami- U.J.E., Mecanidin Meca Meca, ’bosin“ şi pşa Mică, maciu. Să reţinem aducerea ducţie nu î pentru ului 1988, 1 000 lei e situează iificat, în general, la această situaţie nefavorabilă au contribuit întreprinderile amintite la negativ şi cu privire la rezultatele din anul trecut. Deci, a doua concluzie ne conduce la necesitatea schimbării radicale a concepţiei despre locul şi rolul costurilor în procesul dezvoltării intensive, a importanţei conducerii producţiei prin costuri ca o cerinţă obiectivă a autoconducerii şi autogestiunii economico-financiare. Referindu-se la această importantă problemă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, a subliniat: „Nu e suficient numai să vorbim de autogestiune, de autoconducere, de autofinanţare şi, de fapt, să continuăm să facem risipă, să înţelegem aceasta — cum fac unii — în sensul de a cheltui fără a mai da socoteală nimănui. Or, întreprinderea nu e proprietatea personală a nimănui; ea e proprietatea întregului popor, e dată în administrarea întregului colectiv, iar cei care sunt puşi să o administreze poartă răspunderea materială, şi din toate punctele de vedere, pentru felul cum îşi fac datoria“. Organele şi organizaţiile de partid, consiliile oamenilor muncii, colectivele de muncă din întreprinderile judeţului nostru sunt chemate să acţioneze pe un plan calitativ superior, în consens cu concluziile desprinse din analiza efectuată, recent, de Comitetul Politic Executiv al ffi.G. al P.C.R., în spiritul preţioaselor indicaţii date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu privire la creşterea răspunderii pentru reducerea consumurilor de materii prime, materiale, combustibili şi energie, pentru realizarea producţiei cu respectarea strictă a normelor de consum aprobate şi, în strînsă legătură cu aceasta, încadrarea riguroasă în costurile de producţie planificate, eliminarea tuturor formelor de cheltuieli neeconomicoase care se răsfrîng negativ asupra eficienţei activităţii economice. în acest sens, o sarcină ce cade în atribuţiile consiliilor oamenilor muncii — aşa cum a stabilit conducerea partidului — este revederea şi îmbunătăţirea, pînă la 10 martie, a programelor de măsuri privind soluţionarea tuturor problemelor de care depinde realizarea la un înalt nivel de calitate şi eficienţă a tuturor indicatorilor planului pe acest an şi pe întregul cincinal de chimie cu o bună dotare tehnică ale singineri din Sibiu, studenţii îşi intregesc ce prin efectuarea unor valoroase experienţe ii CONSILIUL POPULAR AL JUDEȚULUI SIBIU - COMITETUL EXECUTIV DECIZIA Nr.172 cu privire la organizarea și desfășurarea campaniei agricole din primăvara anului 1988 - Comitetul executiv al Consiliului popular al județului Sibiu, Analizind volumul de lucrări ce urmează a fi executat pentru insăminţarea culturilor de primăvară, in lumina sarcinilor şi orientărilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, formulate la Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor. In conformitate cu sarcinile şi atribuţiile ce revin comitetelor şi birourilor executive ale consiliilor populare în conducerea întregii activităţi din agricultura de stat, cooperatistă şi a gospodăriilor populaţiei pe baza prevederilor art. 60 din Legea nr. 57/1968 de organizare şi funcţionare a consiliilor populare, DECIDE: ART. 1. Sarcina organizării campaniei agricole de insămînţare a culturilor de primăvară în municipiile, oraşele şi comunele judeţului revine comitetelor şi birourilor executive ale consiliilor populare, Direcţiei Generale pentru Agricultură, Uniunii Judeţene a Cooperativelor Agricole de Producţie, conducerii Trustului întreprinderilor Agricole de Stat, a Trustului de Mecanizare a Agriculturii, birourilor executive ale consiliilor unice agroindustriale de stat şi cooperatiste, conducerilor initaţilor agricole de stat şi cooperatiste şi a celorlalte unităţi deţinătoare de terenuri. ART. 2. Răspunderea pentru îndeplinirea volumului 1iART. 5. Se stabileşte viteza zilnică ce trebuie realizată, după cum urmează: — pregătit teren pentru însămînţări 4 860 ha; — insăminţarea sfeclei de zahăr 270 ha; — insăminţarea inului pentru fibră 500 ha; — insăminţarea porumbului 3120 ha; — insăminţarea fasolei 60 ha. ART. 6. Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale vor stabili, prin decizie, programul de desfăşurare a campaniei agricole de primăvară pentru toţi deţinătorii de terenuri de pe raza localităţii, organizarea formaţiilor de lucru (forţele mecanice, umane şi atelaje) ce vor fi folosite, precum şi programul zilnic ce trebuie respectat în funcţie de data zie de lucrări în perioada optimă, realizarea vitezelor zilnice planificate, respectarea tehnologiilor stabilite, revine, deopotrivă, organelor prevăzute la art. 1, specialiştilor, personalului din secţiile de mecanizare a agriculturii şi celorlalţi factori cuprinşi în formaţiunile de lucru din campania de primăvară, precum şi gospodăriilor populaţiei. + ART. 3. Se stabileşte ca termen pentru realizarea lucrărilor de însăminţare a culturilor din epoca I şi a II-a data de 10 martie, iar pentru celelalte culturi data de 16 aprilie. ART. 4. Se stabileşte volumul de lucrări ce urmează a se executa, astfel, fixată pentru terminarea campaniei. ART. 7. Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare, vor acorda, de asemenea, o atenţie deosebită următoarelor acţiuni: — finalizarea lucrărilor de fertilizare fazială a culturilor păioase de toamnă; — transportul şi încorporarea în sol a tuturor cantităţilor de îngrăşăminte organice ce există în unităţile agricole, în gospodăriile populaţiei şi depozitele intermediare din cimp, prin folosirea tuturor atelajelor de pe raza localităţilor; — administrarea tuturor cantităţilor de îngrăşăminte chimice, a amendamentelor existente în unităţi, în cîmp sau care se vor livra de unităţile producătoare potrivit repartiţiilor stabilite; — identificarea şi introducerea în cultură a fiecărui metru pătrat de teren cuprins în planurile cadastrale ale localităţilor; — reintroducerea in circuitul agricol a suprafeţelor de teren scoase temporar din producţie; — executarea lucrărilor de combaterea eroziunii solului şi a excesului de umiditate, a tuturor lucrărilor de îmbunătăţiri funciare cuprinse în plan; — realizarea programului de afînare adîncă a solului prin scarificare pe toate terenurile care impun această lucrare! — întreţinerea canalelor de desecări, decolmatarea şi curăţirea acestora prin mobilizarea întregii populaţii la această acţiune; — distrugerea vegetaţiei uscate de pe răzoare, albiile rîurilor sau a văilor şi folosirea acestor terenuri pentru a fi cultivate cu legume sau pentru producerea de furaje. ART. 8. Pînă la 31 martie se vor identifica şi efectua lucrările de introducere în circuitul productiv a terenurilor cuprinse în sarcina de creștere a suprafeței arabile stabilită pe fiecare localitate, astfel ca pînă la 15 aprilie acestea să poată fi cultivate. ART. 9. In horticultura se vor lua măsuri pentru realizarea întregului volum de lucrări de întreţinere, înlocuire şi executarea de noi plantaţii la nivelul sarcinilor de plan stabilite, atît pentru unităţile socialiste, cit şi pentru gospodăriile populaţiei. In mod deosebit la cultura legumelor de cîmp se vor organiza munca şi executa lucrările astfel încît pe fiecare hectar să se obţină în medie 23—24 tone legume. In afara suprafeţelor cuprinse în plan pentru cultivarea legumelor, comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare vor identifica şi alte terenuri care se pretează a fi cultivate cu legume şi va stabili plan de cultură în sarcina deţinătorilor care va cuprinde felul culturii, suprafaţa de însămînţat pentru fiecare cultură, producţia ce trebuie obţinută şi modul de valorificare. In fiecare localitate se vor lua măsuri ca prin cooperativele de producţie, achiziţie şi desfacerea mărfurilor să se asigure cantităţile de seminţe pentru legumele necesare gospodăriilor populaţiei. ART. 10. Direcţia Generală pentru Agricultură va asigura respectarea planului de cultivare a legumelor în toate cooperativele agricole de producţie, asociaţiile de stat şi cooperatiste pentru producerea legumelor şi gospodăriile populaţiei, atît în ce priveşte suprafeţele, cit şi structura culturilor, producţiile şi modul de valorificare. ART. 11. Pentru asigurarea bazei furajere in întreprinderile agricole de stat, cooperativele agricole de producţie şi asociaţiile economice se interzice închirierea sau subînchirierea terenurilor destinate fineţelor şi păşunatului. Suprafeţele de pajişti naturale Sibiu, 27 februarie 1988, excedentare faţă de efectivul de animale existent în fiecare unitate vor fi supraînsămînţate și fertilizate pentru producerea de furaje numai în beneficiul unităţilor deţinătoare. Se interzice introducerea în turmele şi cirezile de animale ale unităţilor socialiste a efectivelor aparţinînd gospodăriilor populaţiei sau îngrijitorilor, indiferent de calitatea acestora de personal muncitor încadrat sau membri cooperatori. Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare sunt obligate să delimiteze, împreună cu unităţile deţinătoare de efective de animale şi pajişti, suprafeţele destinate păşunatului, în funcţie de încărcătura pe hectar şi să verifice în permanenţă dacă în turme sau cirezi au fost introduse animale străine. ART. 12. Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare vor stabili pentru fiecare deţinător de animale suprafaţa de păşune ce revine pentru fertilizare, distrugerea muşuroaielor, defrişările de arboret, amenajări de adăposturi şi celelalte lucrări impuse de o normală exploatare a pajiştilor. ART. 13. Pentru folosirea eficientă a mijloacelor mecanice aflate în dotarea unităţilor agricole de stat şi cooperatiste, a celor pentru mecanizarea agriculturii sau asociaţiilor economice, precum şi economisirea combustibilului repartizat se interzice deplasarea tractoarelor şi autocamioanelor fără remorci şi încărcătura necesară conform tonajului. De asemenea, se interzice deplasarea tractoarelor în localităţi, în afara traseelor stabilite pentru efectuarea lucrărilor agricole. In acest scop, atît la întreprinderile agricole de stat, cît şi cooperativele agricole de producţie se vor stabili locuri de parcare în cîmp, pînă la finalizarea lucrărilor interzicîndu-se cu desăvîrşire deplasarea tractoarelor de la punctele de lucru în localităţi, întreţinerea şi alimentarea tractoarelor cu combustibil se va face în cîmp, la punctele de lucru. Pentru deplasarea tractoriştilor la începutul şî sfîrşitul programului se va folosi un singur mijloc de transport, special amenajat (camion, tractor cu remorcă), ce va fi nominalizat prin deciziile comitetelor şi birourilor executive ale consiliilor populare şi înregistrat la organele de miliţie. Conducătorul auto — şofer sau tractoriste va fi în posesia unei împuterniciri date de comitetul sau biroul executiv al consiliului popular prin care se atestă dreptul de a se deplasa de la punctul de lucru în localitate cu respectarea traseului și a locului de garare. ART. 14. Toate lucrările care se execută în campania agricolă de primăvară vor fi confirmate prin procese verbale de recepţie cu specificarea calităţii şi volumului de muncă. ART. 13. Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale, Direcţia Generală pentru Agricultură, Uniunea Judeţeană a Cooperativelor Agricole de Producţie, trusturile întreprinderilor agricole de stat şi staţiunilor pentru mecanizarea agriculturii se însărcinează cu ducerea la îndeplinire a prezentei decizii. Preşedinte, NICU CEAUŞESCU Secretar, COSTEL ŞERBĂNESCU , din care: Acţiunea Total sectoare Sector socialist GOS^podarii populaţie 1. Insămînţări total — în ogor propriu — ha 82 340 72 490 9 850 — ovăz 5 550 5 550— — mazăre boabe 230 230— — orzoaica primăvară 1 800 1 600 200 — sfeclă pentru zahăr 8 200 2 150 50 — cicoarea 1 000 1 000— — în fibră 2 500 2 500— — cînepă fibră 500 450 50 — cartofi de vară 830 670 IOT — cartofi de toamnă 9 000 7 200 1 800 — fasole boabe 700 600 50 — porumb total 26 670 19 680 6 990 — legume total 3 500 3 000 500 — plante de nutreț total 23 710 23 360— — semințe și seminceri 0 940 3 940— 2. Insămînțări culturi intercalate — legume intercalate în porumb 230m 50 — legume intercalate în vii şi livezi 50 50 — fasole boabe intercalată în vii şi 10 10— livezi — cartofi intercalaţi în vii şi livezi 70 70 — plante furajere în vii şi livezi 230 230— 3. Plantat vie — ha 80 80— 4. Plantat pomi — ha 50 50— 5. Plantat arbuști fructiferi — ha 40 40— 6. Plantat căpșuni — ha 20 20— 7. Transport îngrășăminte naturale — mii tone 501 401 100 8. Amendarea solurilor acide — ha 5 000 5 000— TRIBUNA SIBIULUI Pag. 3