Tribuna Sibiului, iunie 1988 (Anul 40, nr. 9589-9612)

1988-06-02 / nr. 9589

Pag. * văzute citite auzite • Tîrgurile din iunie. De animale: în 10, la Tîrnaval 11 şi 12 - Sălişte (de animale mici şi, respectiv, de animale mari); 19 - Agnita; 20 - Loamneş; 21 - Şeica Mică; 24 - Slimnic; 25 - Miercurea Sibiului; 29 - Cisnădie şi Copşa Mică. In 14 - tîrg mixt la Sibiu. In 19 - la Cirlos, tîrgul cireşelor (noi să fim sănătoşi, că cireşele...). • O frumoasă şi interesantă scrisoare dialogată ne trimite Iuliu Andreiu, în care „ia peste picior" obiceiul de-a se instala, din cînd în cind, în noile cartiere ale Sibiului, bîlciuri cu ringelspiel care poluează, sonor (şi altfel) viaţa colectivităţii. Aşa o fi dar. . . băiet fiind, fugeam şi eu la bilet. • Cică marmotele de asfalt, „imortalizate" de noi in foiletonul cu acelaşi titlu, s-au retras din Sibiu, pentru că toate gropile, de pe toate străzile au fost astupate cu asfalt. La această informaţie dată de edilii municipiului mi-am zis şi eu, ca omul: mai, să fie! * Vandalism: nişte neisprăviţi (nu le cunoaştem nici numele nici starea civilă) acum cîteva nopţi au rupt - la rînd! - teii (tineri) de pe strada 1 Mai (în faţa O.J.T.-ului, Lic. Octavian Goga, Casei de Cultură a Ştiinţei şi Tehnicii pentru Tineret). • Şi încă una: la intersecţia străzilor Mihai Viteazul şi Kolarov alţi „vandali" (sau tot cei cu teii!?) au derimat gardurile care împrejmuiau spaţiile verzi . La magazinul „Albiniţa" - o mapă albastră cu cărţi şi caiete de clasa a lll-a îşi aşteaptă elevul care a uitat-o! * Lingă CT-2 Hipodrom, în toamna anului trecut a fost săpat un şanţ adine - cu ce folos, nu ştim - care a rămas aşa, să colecteze apă şi să fie un real pericol pentru copiii care se joacă „pe malurile giilei” • In parc fanfara cinta ... Frumos cînta fanfara, duminică (28 iunie a.c.) în Parcul Sub Arini. Şi perechi, perechi - bâtrîni, tineri şi copii - se plimbau şi se jucau bucuroşi de verdeaţă şi de soare. Dar... acest dar al naturii sibiene — parcul — e atît de murdar, atît de neîngrijit cu o fîntină arteziană seacă şi plină de gunoaie - incit te întrebi uimit: cu ce se ocupă Secţia pentru administrarea parcurilor şi zonelor verzi? • „De atita amar de vreme (aproape un an) Baia populară se află în reparaţii - ne scriu mai mulţi sibieni - şi noi n-avem acasă duşuri". Chiar aşa, ce tot repară ... reparatorii Băii, de nu mai termină odată? • Atenţionăm din nou pe toţi comercianţii: nu mai condiţionaţi vînzarea mărfii — salam cu nuga, ouă cu peşte, ceai cu pilule de inimă, bere cu biscuiţi, cărţi cu ... maculatură (adică un roman bun - preţ, 12 lei - cu o „cărămidă" de necitit - preţ, 40 lei) ş.a.m.d. • Pe Aleea Fraţii Buzeşti, între blocurile nr. 7 şi 9 a rămas, de ani de zile (de cînd s-au construit respectivele imobile), o conductă... curgătoare, care... curge şi acum! • In 27 mai a.c. cineva şi-a pierdut, în Piaţa Cibin (pe o tarabă!) un port - chei... cu chei cu tot. Şi, pe cuvînt, sînt nişte chei importante! Acel cineva să poftească pe la redacţie • Cornel Tirnoveanu, str. Ţiglari nr. 101, a găsit doi porci. Aşteaptă să se prezinte păgubaşul, altfel... • Magazinele de pe str. N. Bălcescu - cele cu program de la ora 8 - deschid sistematic cu o intîrziere de 10-15 minute. De ce? • Atit scrisorile primite la redacţie, cit şi propriile noastre constatări ne îndrituiesc să spunem numai cuvinte frumoase despre modul în care se desfăşoară activitatea la I.C.S. Mixtă Cisnădie. O notă bună deci şi pentru conducerea acestei întreprinderi. S. DIACONU Comportare meritorie a „olimpicilor“ sibieni Intre 17—19 mai, la Tg. Mureş au avut loc jocurile din cadrul uneia din „zonele“ turneului final rezervat centrelor olimpice „Viitorul“. Nu doar concurenţa, ci şi marea solicitare fizică (s-au disputat trei meciuri în trei zile) au pretins eforturi deosebite din partea tinerilor fotbalişti. Echipa „Viitorul“ Sibiu, condusă de antrenorul Jan Gavrilă, a obţinut următoarele rezultate: 2—0 (0—0) cu „Viitorul“ Bistriţa prin golurile înscrise de Serfoze şi Iancu; 2—3 (1—1) cu „Viitorul“ Tg. Mureş, golurile sibienilor fiind marcate de Demian şi Sobius (din penalti). De remarcat că gazdele au punctat din două penaltiuri imaginare, ultimul acordat în minutul 87! In cel de-al treilea joc, „Viitorul“ Sibiu — „Viitorul“ Braşov 3—1 (1—1), golurile învingătorilor fiind reuşite de Tărtăreanu, Serfoze şi Bălăşoiu. Echipa noastră a acumulat patru puncte şi s-a clasat pe locul doi. „O competiţie utilă — ne-a spus antrenorul Gavrilă — în care i-am utilizat pe toţi cei 18 jucători care au făcut deplasarea. Şi, spre marea mea satisfacţie, umbrită doar de nedreptatea care ni s-a făcut în partida cu echipa gazdă, băieţii noştri au jucat frumos şi sportiv, răspunzînd încrederii ce li s-a acordat. Mai mult ca sigur că unii dintre ei vor fi convocaţi la diferite trialuri organizate de F.R.F.“. Iată lotul sibian: Vecerdea, Boancăş — Tolciu, Chioar, Sobius, Leicu, Floare, Popenţa, Rotar, Demian, Zotincă, Argintaru, Bălăşoiu, Costache, Crăciun, Serfoze, Tărtăreanu şi Iancu. Mircea BITU TRIBUNA SIBIULUI Anul XL, nr. 9 589 Aşteptam pe altcineva de Paul loachim Trupa de teatru a Casei de Cultură a Sindicatelor Mediaş nu-şi dezminte interesul constant pentru zeiţa Thalia, montînd de curînd o nouă piesă, „Aşteptam pe altcineva“ de Paul loachim. Comedie uşoară, textul se vrea o „mare glumă“, e păcăleală, nu de 1 aprilie, lipsită de implicaţii majore în viaţa „victimei“, ci, dimpotrivă, schimbînd radical destinul personajului. Pe scurt, dacă un bărbat vrea să scape de o virtuală soţie în care s-au adunat toate relele pămîntului, nu este de ajuns să îşi deschidă ochii şi să spună „nu!“; lui trebuie să i se inventeze un copil, ba chiar doi, gemeni, pe care i-ar fi conceput în urijă cu 20 de ani, în împrejurări neidentificate şi care îşi dezvăluie existenţa abia acum, în prezilele căsătoriei tatălui lor cu „scorpia“ meschină, proastă şi lipsită de gust. Spre bucuria generală, „end“-ul este „happy“ — copiii nu erau ai lui, ci studenţi la I.A.T.G., în schimb El scapă definitiv şi irevocabil de Ea. Păcatele piesei, montată şi pe scena unui teatru profesionist din Capitală, sau mai bine zis „viciile“ de structură, tematică, limbaj, nu sunt şi ale trupei, care a abordat textul cu seriozitate, depunînd, pentru ca spectacolul să iasă la lumină, un efort pe care numai artiştii amatori îl cunosc. Este meritul lor, al acestor băieţi şi fete, integraţi unui colectiv omogen şi inventiv, laureat al Festivalului Naţional „Gintarea României“, de a nu renunţa la pasiunea ce-i leagă, de a încerca să-şi perfecţioneze mereu mijloacele interpretative. Spectacolul are o fluenţă benefică, cu scăpări de ritm minore, corectibile, unele rostiri de replică aducînd aplauzele spontane, deci sincere, ale publicului. Romeo Oreian, cel mai vechi în echipă şi, într-un fel, mentorul ei, (dată fiindu-i şi calitatea de metodist la Casa de Cultură a Sindicatelor Mediaş) îşi interpretează personajul, ca de fiecare dată, cu talent, încercînd să-şi depăşească vîrsta proprie, pentru a o sugera pe cea mult mai matură a inginerului Marcel Adam. Fantezia, ingeniozitatea, seriozitatea şi un talent remarcabil conturează personalitatea interpretului care ar trebui mai mult valorificate şi în alte spectacole ale judeţului nostru. Maleabilitatea şi naturaleţea îl caracterizează pe Horaţiu Apan, receptiv în special la rolurile comice bazate pe qui pro quo-uri, travestiri etc. Dan Marinescu interpretează cu har rolul prietenului-actor, degajat, veridic, cu o gestică adecvată prin care-şi individualizează personajul-generaţiei al acţiunii. în sfîrşit, o notă bună pentru Rodica Şerban, Ana Cîmpean, Mirela Suciu, care vin, agale, dar sigur, să contureze imaginea unei trupe căreia îi dorim şi pe mai departe o activitate susţinută, la cota incandescentă a artei adevărate. Gabriela PANŢEL-CENUŞER Cronica dramatică Concurs Azi, 2 iunie 1988, ora 15, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Sibiu va avea loc etapa judeţeană a concursului „Muncii, Frumuseţii şi Tinereţii". Concurează 15 tinere, cîştigătoare ale fazelor municipale, orăşeneşti şi comunale ale U.T.O. din judeţul Sibiu. Studenţii Institutului de Subingineri din Sibiu au la dispoziţie moderne laboratoare de investigaţie unde aceştia îşi întregesc cunoştinţele teoretice prin valoroase lucrări practice. Foto: Fred MSS INFORMAŢII... INFORMAŢII... INFORMAŢII... Schimb de experienţă Astăzi, 2 iunie, la Sibiu, va începe un schimb de experienţă cu caracter interjudeţean, al profesorilor care predau Educaţia materialist-ştiinţifică şi umanist-revoluţionară“ în liceele pedagogice şi sanitare, ce se va desfăşura pe parcursul a 3 zilei. Şedinţa inaugurală va avea loc la ora 16 în sala festivă a Liceului Pedagogic, alocuţiunile de deschidere urmînd a fi rostite de prof. Marin Iliescu, director în Ministerul Educaţiei şi Invăţămîntului şi prof. Ana Nicolau, inspector şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu. Astăzi, 2 iunie, cu începere de la ora 16,30 sunt programate deci, dezbateri pe probleme privind aspecte ale predăriiînvăţării disciplinei „Educaţia materialist-ştiinţifică şi umanist-revoluţionară“ şi ale evaluării pregătirii elevilor, precum şi avînd ca tematică „Exigenţe metodice şi metodologice ale utilizării manualului de educaţie materialistştiinţifică şi umanist-revoluţionară“. Clubul tinerelor fete Astăzi, 2 iunie, la Casa de Cultură a Municipiului Sibiu are loc obişnuita întâlnire din fiecare joi, în cadrul Clubului tinerelor fete. In programul zilei de astăzi sunt incluse următoarele teme: • „Ce este cultura profesională“ — idei punctate de sociologul Dorel Morândău de la Centrul de Ştiinţe Sociale Sibiu; • „Tabloul de artă şi locul lui in apartamentul personal“ — prezintă Olimpia Tudoran Ciungan, critic de artă la Complexul Muzeal Sibiu; • La rubrica „Dicţionar de buzunar“, Mioara Bud de la Filiala Sibiu a Arhivelor Statului va vorbi despre „Extraversiune“; • In încheierea programului va fi audiată muzică populară românească. 12; 1 CIS sarut 20. DU „Depodezlăi 17, 2 ME ... pi SPORT... SPORT... SPORT... Sub genericul „Daciadei“ Finala concursurilor sportive şi aplicativmilitare de vară între şcolile militare S-a încheiat, recent, în municipiul Piteşti, etapa finală a concursurilor sportive şi aplicativ-militare de vară, ediţia 1988, rezervată şcolilor militare de ofiţeri activi şi Institutului de marină. La startul tradiţionalei întreceri s-au aliniat loturile „Bucegi“, „Cibinul“, „Carpaţi“, „Dunărea“, „Jiul“, „Oltul“, „Mureşul“, şi Institutul de Marină „Mircea cel Bătrîn“, constituite din sportivi cu o înaltă pregătire care s-au clasat pe primele locuri în etapa de masă a acestei manifestări sportive, desfăşurate sub genericul „Daciadei“. Programul întrecerilor a cuprins: atletism, 11 probe( individuale şi 2 ştafete, gimnastică la aparate, jocuri sportive (volei, handbal şi baschet), patrulă militară, duel de foc și triatlon militar. Făcînd dovada unei temeinice pregătiri, lotul „Cibinul“ a dominat întrecerile, iar în final s-a situat din nou pe locul mult rîvnit, cucerind pentru a 14-a oară titlul de campion și cupa transmisibilă „General Ieremia Grigorescu“. Pe locul secund s-a clasat lotul „Mureşul“, iar pe locul 3, lotul „Dunărea“. Lotul „Cibinul“ a cucerit 18 medalii: 6 de aur, 8 argint şi 4 de bronz. col. V. neghina Culturiştii sibieni, printre cei mai buni Cu puţin timp în urmă, la Bucureşti, s-a desfăşurat cea mai prestigioasă competiţie de culturism din ţară — „Cupa Rapid“, la care au luat parte peste 300 de sportivi. Asociaţia sportivă „Avicola“ Sibiu a aliniat la startul acestei întreceri 9 culturişti, juniori şi seniori, care, au depăşit toate fazele calificărilor, ajungînd în finale, toţi 9 situîndu-se pe locuri fruntaşe. Să dăm curs însă rezultatelor înregistrate. Juniori micii categ. 60 kg — Sorin Szabó, locul 2, +70 kg — Gheorghe Iliu, locul 4, +70 kg — Ioan Sinea, locul 5; Juniori mari: +80 kg — Nicolae Albu, locul întîi; Fete: +52 kg — Violeta Cosma, locul 4; Seniori: 70 kg — Ioan Curtean, locul 4, 70 kg — Nicolae Munteanu, locul 6, 76 kg — Nicolae Văcaru, locul 5, 82 kg — Constantin Bebeşelea, locul 2; Proba perechi: Violeta Cosma/Constantin Bebeşelea — locul întîi. 'N.I.) Prognoza meteo După cum comunică Institutul de Meteorologie şi Hidrologie, luna iunie va fi din punct de vedere termic mai rece decit in mod obişnuit, exceptînd regiunile sudice şi nord-estice, unde temperaturile medii se vor situa în limite normale. In sud-vestul şi estul ţării, regimul pluviometric va fi pe alocuri excedentar, iar în rest, normal. In perioada 1—10 iunie vremea va fi schimbătoare, cu cerul temporar noros. Ploile, mai ales sub formă de aversă, vor fi mai prezente în regiunile sudice şi vestice ale ţării. Se vor produce descărcări electrice şi, izolat, grindină. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 7 şi 17 grade, iar cele maxime între 18 şi 28 de grade, pe alocuri mai ridicate în Câmpia Română. în intervalul 11—20 iunie, timpul va fi în general instabil cu cerul temporar acoperit. Vor cădea averse de ploaie însoţite de descărcări electrice, mai ales în zonele de deal şi de munte. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 8 şi 16 grade, iar cele maxime între 20 şi 30 de grade, mai ridicate în sud, în prima parte a decadei. Intre 21—30 iunie, vremea va fi în general călduroasă. Cerul va fi variabil, cu înnourări mai accentuate în cursul dupăamiezelor. Temporar vor cădea ploi, mai ales averse. Se vor produce descărcări electrice cu căderi de grindină în toate regiunile. Frecvența acestor fenomene va fi mai mare în partea a doua a decadei. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 10 şi 20 de grade, mai coborîte în ultimele nopţi, îndeosebi în centrul şi nordul ţării, iar maximele între 26 şi 34 de grade în prima parte a intervalului, apoi între 17 şi 27 de grade. (AGERPRES) . 20 20,2! Exp Nie Cu prol ceri nori muri precției 20,4, timpeni lea volt plin: 21,OS (c). leg. 22,00 grar a SI „fac 11,15 ’ 26,1E Ai la T serii la c spec bona Tii plan orele gele fiii 17 , MF sul: bărb. 11,15; 20,15. Cei bai: două nie, Thalii disco), Electr de pi pozito ros. In progrixandr prezer abătu reprezeii a Siegi Hanescu scurtă tea T pagini loan „Caiet Versul tea R pagini. Mete servici aprecie va fi rul va rar ne miaza bile a' însoțite cări el va sui modert rile 1 cuprins grade, me ini grade.