Tribuna Sibiului, septembrie 1988 (Anul 40, nr. 9667-9684)

1988-09-02 / nr. 9667

V&J PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI VA . wmnm ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU Al P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XL, nr. 9 667 Vineri, 2 septembrie 19884 pagini, 50 bani TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU A PARTICIPAT LA Consfătuirea cu activul de partid şi cadrele de bază din agricultură Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a participat, joi, la Consfătuirea cu activul de partid şi cadrele de bază din agricultură. La consfătuire, desfăşurată în zilele de 30 august — 1 septembrie, în plen şi pe grupe de judeţe, au participat primii secretari şi secretarii cu probleme de agricultură ai comitetelor judeţene de partid, preşedinţii consiliilor unice agroindustriale de stat şi cooperatiste, ai uniunilor judeţene ale cooperativelor agricole de producţie, directorii direcţiilor generale agricole judeţene, ai trusturilor I.A.S. şi S.M.A., ai trusturilor pentru horticultura, ai întreprinderilor de contractare, achiziţionare şi păstrare a produselor agricole, directori de întreprinderi agricole de stat şi preşedinţi de cooperative agricole de producţie care auobţinut producţii mari la cerealele păioase, activişti de partid, reprezentanţi ai unor ministere, specialişti din domeniul cercetării ştiinţifice. La sosirea în sala Radiodifuziunii, unde a avut loc consfătuirea, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a fost întîmpinat cu entuziasm de participanţii la lucrări. Cei prezenţi au aplaudat şi ovaţionat îndelung, au scandat cu însufleţire numele partidului şi secretarului său general, al patriei noastre socialiste. Şi-au găsit expresie şi în acest cadru sentimentele de aleasă dragoste şi preţuire cu care lucrătorii ogoarelor, asemenea întregii noastre naţiuni, îl înconjoară pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, recunoştinţa profundă ce i-o poartă pentru preocuparea sa permanentă faţă de continua dezvoltare şi modernizare a agriculturii, faţă de transformările înnoitoare în viaţa satului românesc, de sporirea bunăstării locuitorilor săi, împreună cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în prezidiul consfătuirii au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, cadre din conducerea unor ministere şi instituţii centrale. In deschiderea şedinţei, a luat cuvintul tovarăşul Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Consfătuirea a avut următoarea ordine de zi: 1. Raport privind rezultatele de producţie obţinute la grîu, orz şi celelalte culturi care au fost recoltate în vara anului 1988, stadiul livrării produselor la fondul centralizat al statului, concluziile ce se desprind şi măsurile ce trebuie luate pentru realizarea planului la cereale păioase în anul 1989, îndeplinirea indicatorilor de plan în zootehnie şi acţiunile ce trebuie întreprinse pentru realizarea efectivelor şi producţiilor animaliere. 2. Program de măsuri cu privire la pregătirea şi desfăşurarea campaniei de recoltare a culturilor de toamnă, însămînţarea cerealelor păioase, executarea ogoarelor adînci şi a altor acţiuni de creştere a capacităţii de producţie a solului. In cursul lucrărilor au fost analizate, de asemenea, probleme legate de evaluarea, recoltarea şi depozitarea produselor agricole de toamnă, structura culturilor pe anul 1989, programul de însămînţare a pajiştilor naturale, inclusiv a pădurilor pășunabile. Raportul de la primul punct al ordinii de zi a fost prezentat de tovarășul Gheorghe David, ministrul agriculturii. Pe marginea problemelor supuse dezbaterii au luat cu (Continuare în pag. a III-a) Gospodărirea raţională a resurselor energetice —o îndatorire cu caracter permanent Fapte, aspecte, constatări Indiferent de anotimp şi împrejurare, problemele energiei rămîn de strictă actualitate. Pentru noi sibienii accentul cade pe economisire, pe bună gospodărire. Nu putem omite nici faptul că vara este anotimpul cel mai propice efectuării lucrărilor de construcţii şi punere în funcţiune a obiectivelor de investiţii din sectorul energiilor neconvenţionale. Date fiind toate acestea, prezentăm în continuare cîteva fapte, aspecte şi întîmplări desprinse din vasta problematică a energiei. Pînă cînd ţine ceasul al 12- lea? In cadrul adunării generale a reprezentanţilor oamenilor muncii de la A. G. Ind. Sibiu care a avut locla începutul lunii augusta.c., şeful brigăzii din Mirşa a anunţat că „mîînie se introduc dejecţii în fermentator“. Vorbitorul se referea la Staţia de biogaz de la I.S.G.I.P. Racoviţa. Curioşi să vedem „minunea“ ne-am deplasat peste cîteva zile la faţa locului unde... nici vorbă de punere în funcţiune. Cauza? Nu rezistă tencuielile, curg instalaţiile. Urma să se întocmească un nou proces verbal şi un grafic de remedieri, se aştepta şi intervenţia Inspectoratului pentru controlul calităţii în construcţii etc. Alte amănunte sunt de prisos. Reţinem doar că, potrivit spuselor directorului I.S.C.I.P. Racoviţa, ing. Ioan Rizescu, dacă punerea în funcţiune nu se face într-un timp cît mai scurt, nici nu are rost să mai fie făcută. De la umplerea fermentatorului şi pînă la producerea de biogaz trebuie să treacă cca 40 de zile. Dacă la acea dată va fi rece afară, reacţia nu va putea fi amorsată altfel decit cu consum (Continuare în pag. a III-a) Ion SORESCU IN PAGINA A II-A • Festivalul Naţional „Cîntarea României“ — Argumentul decisiv — CALITATEA: „Cîntecele munţilor“ — Sărbătoare a artei şi creaţiei populare româneşti; SPORT. Informaţii. "Tovarăşul NICOLAE CEAUSESCU, împreuna cu tovarăşa ELENA CEAUSESCU, va efectua o vizită oficială de prietenie in Republica Unită Tanzania Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, va efectua o vizită oficială de prietenie în Republica Unită Tanzania, la invitația preşedintelui Republicii Unite Tanzania, Ali Hassan Mvvinyi, in prima decadă a lunii septembrie 1988. TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe preşedintele Institutului de Comerţ Exterior al Republicii Peru Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, joi, pe Enrique Corenjo Ramirez, preşedintele Institutului de Comerţ Exterior al Republicii Peru, care a efectuat o vizită în ţara noastră, în timpul întrevederii au fost abordate unele probleme ale relaţiilor româno-peruane, relevîndu-se posibilităţile care există pentru dezvoltarea în continuare a colaborării şi cooperării economice în diverse domenii de interes reciproc, pe baza unor acorduri de lungă durată, care să asigure stabilitate şi perspectivă raporturilor bilaterale. S-a apreciat că aceasta este în folosul ambelor ţări şi popoare, al cauzei păcii şi înţelegerii între naţiuni. Schimbul de păreri cu privire la unele aspecte ale situaţiei internaţionale a pus în evidenţă necesitatea intensificării eforturilor în direcţia înfăptuirii dezarmării, în primul rînd a celei nucleare, întăririi păcii, soluţionării globale a problemelor subdezvoltării , inclusiv a datoriilor externe extrem de mari ale țărilor în curs de dezvoltare a edificării unei noi ordini economice mondiale. Tezele pentru Plenara C.C. al P.C.R. — vast şi mobilizator program de acţiune revoluţionara, de perfecţionare a întregii activităţi economico-sociale Promovarea permanentă a spiritului revoluţionar— latură esenţială a muncii politico-ideologice şi cultural-educative Ideea afirmării spiritului revoluţionar, ca dimensiune structurală specifică noului prototip uman şi, implicit, ca forţă motrice a progresului social-economic general — contribuţie originală şi creatoare a partidului nostru, a secretarului său general, la dezvoltarea gîndirii marxiste contemporane — îşi găseşte o nouă expresie în cadrul teoretic fertil înţelegerii multiplelor sale semnificaţii oferite de Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu din 29 aprilie a.c. Pornind de la clarificările teoretice aduse in această problemă de maximă importanţă şi actualitate. Tezele din aprilie, ce vor fi luate în dezbaterea viitoarei plenare a O.G. al P.C.R., accentuează necesitatea promovării permanente şi generalizării neabătute a spiritului revoluţionar în modul de gîndire şi acţiune al comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii. Pentru a transforma efectiv spiritul revoluţionar dintr-un deziderat într-o puternică forţă de înrâurire a progresului social general, activitatea ideologică şi politico-educativă este chemată să realizeze ridicarea conştiinţei revoluţionare a tuturor oamenilor muncii la nivelul dezvoltării generale a ţării şi (Continuare în pag. a III-a) prof. Ioan TEŞCUŢ, director adjunct, Liceul Textil Cisnădie Secvenţă de muncă de la mna derea „IX Iunie“ dintre remarcabilele unităţi de producţie cisnădiene întreprin-Foto: Fred MSS