Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1989 (Anul 41, nr. 9771-9846)

1989-01-03 / nr. 9771

IBIRIDTE PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI VA I ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN SIBIU Al P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDETEAN Anul XLI, nr. 9 771 Marti, 3 ianuarie 1989 4 pagini, 50 bani MESAJUL DE ANUL NOU al tovarăşului NICOLLI CEAUŞESCU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune Dragi tovarăşi şi prieteni. Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Încheiem anul 1988 cu importante realizări in dezvoltarea forţelor de producţie şi ridicarea gradului general de civilizaţie al patriei noastre socialiste. Şi in acest an poporul roman, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a obţinut noi realizări însemnate in dezvoltarea economico-sociala, in creşterea producţiei industriale, agricole, a venitului naţional, a avuţiei generale a patriei noastre. S-au obţinut succese importante in dezvoltarea ştiinţei, impiammtului şi culturii — factori fundamentali ai progresului economic şi social. In anul pe care il încheiem s-a realizat un volum important de investiţii in industrie, agricultură, in alte sectoare ale economiei naţionale, precum şi in domeniul construcţiilor de locuinţe şi altor aşezăminte social-culturale. In concordanţă cu politica generală a partidului şi statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, in acest an a început majorarea retribuţiilor şi pensiilor, de care au beneficiat, la ultima parte a anului, circa 4 milioane de oameni ai muncii. In acelaşi timp, s-a desfăşurat o largă acţiune de perfecţionare şi organizare a activităţii economico-sociale, a conducerii şi planificării tuturor sectoarelor de activitate, a activităţii statului şi organismelor demmatici muncitoreşti-revoluţionare. Marea dezbatere, în partid şi in întreaga societate, pe baza Tezelor din aprilie, cu privire la problemele fundamentale şi stadiul actual al construcţiei socialiste în pa-IIÎMAtria noastră, a evidenţiat cu putere marile realizări obţinute de poporul român in construcţia socialismului. Totodată, în cadrul marelui forum democratic de la sfîrşitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul actual al societăţii socialiste româneşti, s-au trasat obiectivele dezvoltării în deceniul următor, pînă in anul 2000 şi, în unele domenii, şi în primul deceniu al celui de-al 3-lea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi crearea condiţiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres şi civilizaţie, spre visul de aur al omenirii — spre comunism! Trebuie să spunem — ca adevăraţi revoluţionari, in spiritul deplinei răspunderi in faţa partidului şi poporului — şi acum, la încheierea anului, că nu toate planurile şi programele de dezvoltare economico-socială s-au realizat în cele mai bune condiţii. Pe ansamblu, insă, trebuie să subliniem că, sub conducerea partidului nostru comunist, în strînsă unitate, poporul român a obţinut însemnate realizări, care au ridicat nivelul general de dezvoltare a patriei, de bunăstare a întregii naţiuni. Pentru toate măreţele realizări obţinute şi în acest an, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări şi urări de noi succese în întreaga activitate de ridicare a patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie, de creştere a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, de întărire continuă a independenţei şi suveranităţii României! Dragi tovarăşi şi prieteni, In marele forum democratic de la sfîrşitul lunii noiembrie, în celelalte organisme democratice şi în Marea Adunare Naţională s-au adoptat planurile şi programele de dezvoltare economico-socială pe anul 1989, al 4-lea an al celui de-al 8-lea cincinal, an hotăritor pentru înfăptuirea obiectivelor strategice privind dezvoltarea intensivă a întregii economii , pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, pentru realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii şi trecerea la un nou stadiu de dezvoltare a patriei noastre. Sunt bine cunoscute planurile şi programme de dezvoltare pentru 1989. Ele au fost larg dezbătute şi aprobate în deplină unanimitate de toate organismele democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare, de toţi oamenii muzicii din toate sectoarele de activitate, de întregul nostru popor. Ele asigură ca, in anul viitor, să se obţină o dezvoltare importabta a industriei, agriculturii şi celorlalte ramuri de activitate, ridicarea continua a nivelului de trai, material şi spiritual, al poporului. Acum, hotăritor este să trecem cu toate forţele — din prima zi a noului an —, la realizarea în viaţă a obiectivelor pentru anul viitor. Este necesar să înfăptuim neabătut planurile şi programele din toate domeniile de activitate, să acţionăm cu toată fermitatea pentru realizarea programelor de organizare şi modernizare a tuturor sectoarelor, să perfecţionăm activitatea ştiinţei, învăţâmin (Continuarein pag. a Iii-a) BAN. în spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Angajare patriotică, spirit revoluţionar in înfâptuirea, din primele zile, a sarcinilor complexe ale acestui an Cele dintîi succese pe traseele focului continuu La cumpăna dintre ani, acolo unde producţia are un caracter de continuitate, cu foc nestins, formaţiile de lucru au fost la datorie. Cu alte cuvinte, ei, aceşti oameni minunaţi ai zilelor noastre, se numără printre cei ce au dat patriei primele cantităţi de produse în 1989, anul cînd va avea Ioc Congresul al XIV-lea al partidului şi vom sărbători cea de-a 45-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, anul cînd ne-am propus să obţinem producţii superioare, pe măsura cerinţelor ce decurg din obiectivele actualului cincinal. Abnegaţia şi dăruirea cu care s-a muncit in toate schimburile din zilele de 1 şi 2 ianuarie şi rezultatele obţinute sunt o mărturie grăitoare a răspunderii cu care oamenii muncii din economia judeţului Sibiu traduc în fapte înflăcăratele îndemnuri cuprinse în Mesajul de Anul Nou, adresat întregului popor de către iubitul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, de a trece cu toate forţele, din prima zi, la realizarea exemplară a sarcinilor din anul 1989. Ritmuri bune, susţinute Chimiştii de la „Carbosin“ Copşa Mică au acţionat cu succes, încă din primul schimb, din noaptea Revelionului, animaţi de dorinţa fierbinte de a adăuga noi valenţe frumoaselor tradiţii dobindite în anii construcţiei socialismului în ţara noastră. Toate instalaţiile au funcţionat din plin , aşa cum ne-a confirmat Ioan Toma, disceperul de serviciu —, iar obiectivul major al tuturor formaţiilor de lucru a fost şi este realizarea ritmică a producţiei fizice. în aceste condiţii, în primele două zile ale lui 1989 sarcinile de plan au fost realizate, în medie, la producţia negrului de fum în proporţie de 103 - sută, la acid formic — 104 la sută, la acid oxalic — 101 la sută, la metacrilat de metil şi polimetacrilat de metil — 103 la sută. Cu bune rezultate a funcţionat şi turbina nr. 3 de la CET, obţinîndu-se constant 3 MW energie electrică. Se cuvine să evidenţiem formaţiile de lucru conduse de maiştrii loan Rotaru, loan Bucur, Ioan Bleoca şi loan Mocanu a căror probitate profesională va rămîne scrisă in cartea de onoare a hărniciei Un debut pe măsura eforturilor Tot Pe platforma industrială din Copşa Mică, metalurgiştii de la T.M.M.N., animați (Contin nare în pag. a 111 ■ An^HețC V ată de Constan »’n BOI V Oameni la datorie în cea mai lungă noapte a anului Serviciul de salvare al Spitalului Judeţean Sibiu a funcţionat, ca întotdeauna, cu promptitudine şi dăruire profesională. Au fost rezolvate cu bine 17 solicitări de toate felurile, de către personalul de serviciu, condus cu competenţă şi înaltă probitate profesională de dr. Eugenia Vonica, medicul de gardă , care a efectuat cea de-a 18-a gardă de Anul Nou, in cei peste 27 ani de activitate profesională. Printre cadrele sanitare aflate la datorie, mai amintim pe Radu Coman, asistentă de tură, Maria Lazar şi Ana Coşa, asistente medicale, Ioan Popa, asistent de tură, telefonista Valerica Motoc, precum şi şoferii Aurel Ştefan, Nicolae Cojocaru, Dumitru Oprişor, Ioan Boborodea, Mircea (Continuare în pag a III-a) Mircea 8A3Ar Munteanu, Otto Seiwerth, Dumitru Suciu şi Nicolae Uncheşel. Maternitatea din Sibiu, era zero şi cinci minute: primul nou născut al anului 1989 — băieţelul Daniel Vasile Tâvală, de 3.200 kg. Mama, Simona Brigitte Tâvală, de 23 ani, muncitoare la „Drapelul Roşu" din Sibiu, tatăl, Ioan Tâvală, de 25 ani, sudor la I.M.A. Sibiu. Bucuriei părinţilor i se adaugă cea a lucrătorilor maternităţii, unitate spitalicească in care au văzut lumina zilei, in anul trecut, 4 758 copii Intre cei care au asigurat serviciul de gardă la cumpăna dintre ani ii amintim pe medicii Vasile Motocu, Dan Cristiu, Dana Baron, Carmen Anul Eminescu începe Anul Eminescu ... Anul Luceafărului Literaturii române, simbolul plenitudinii noastre spirituale, izvor de meditaţie şi bucurie, prilej de popas în OPERA celui mai pod dintre toţi poeţii dăruiţi Lumii de acest pămint vitregit de spartii, secole de-a rîndul, incit stăm a crede că întreaga ţară ciitată în DOINA sa, cu atita jale, este o vatră de jertfă, pentru continuitatea Neamului Românesc in jurul celor mai frumoşi CARPAŢI, binecuvintaţi de natură şi de geniul hărniciei unui popor înzestrat cu virtutea răbdării şi a frăţiei cu toate neamurile... Prin EL ne-am deschis orizont dincolo de orizonturile Lumii, „La steaua care-a răsărit" ... Prin EL am învăţat să facem „ca-n astă lume să aibă parte dreaptă r Egală fiecare şi să trăim ca fraţi“.. . Prin EL am învăţat să zdrobim „orînduiala cea crudă şi nedreaptă“ ... Prin EL am învăţat să trăim un cuvint; prin EL învăţăm să preţuim cuvîntul românesc; prin EL învăţăm a căuta „cuvîntul ce exprimă adevărul", vibrind pentru fiecare mugur de viaţă nouă, începe Anul Eminescu ... Pentru fiecare inimă vie bătând pentru istoria acestui pămînt, pentru gloria lui eternă, pentru Anul Luceafărului Limbii române — cîte un buchet de bucurii! |______ Vasile RUSU