Tribuna Sibiului, aprilie-iunie 1989 (Anul 41, nr. 9847-9923)

1989-04-01 / nr. 9847

Pag. 2 Imagini din cea de-a ll-a seară a prodigioasei manifestări „Zilele jazzului sibian" Foto: Fred MSS E 13.00 1 13.05 I săptâ popu Lirism şi sinteză coloristice Teodora Lişcu, de profesie învăţătoare, este o pasionată pictoriţă amatoare. De curînd şi-a deschis cea de a treia expoziţie personală, în cadrul Filialei Sibiu a Uniunii Societăţilor de Ştiinţe Medicale. Evoluţia picturii sale marchează un salt calitativ în direcţia conturării unui stil propriu. Lucrările expuse, în majoritate peisaje citadine şi din natură, recompun, într-o sinteză coloristică expresivă, cele mai semnificative date ale subiectelor abordate. Posedînd o sensibilitate cromatică remarcabilă, face din culoare mijlocul principal de comunicare a emoţiei, subordonînd legilor armoniei coloristice celelalte elemente ale tabloului. Cromatica sa, energică, respinge ispita valoraţiilor modulate, înlocuindu-le cu un rafinament al unei perspective de culoare distribuite pe planuri ample ce se succed în ritm închisdeschis. Construcţia aceasta, oarecum geometrizantă, nu devine nici un moment ostentativă, ea se subordonează sentimentului liric al pictoriţei care îmbrăţişează cu o deosebită fervoare înfăţişările, lumii înconjurătoare. Petru O. DUMBRAVEANU SPORT... SPORT... AVANCRONICA FOTBALISTICA Privire întoarsă spre...campionat Chiar dacă ecourile meciului internaţional amical dintre primele reprezentative ale României şi Italiei nu s-au stins — autorităţile locale, clubul de fotbal F.C. Inter, Cooperativa „Constructorul“, întreprinderea poligrafică, celelalte întreprinderi şi instituţii sibiene copărtaşe la reuşita deplină a acestui remarcabil eveniment sportiv meritînd călduroase felicitări pentru exemplara strădanie depusă — iată că „transfocatorul“ iubitorilor fotbalului s-a îndreptat din nou spre campionatul nostru cel de toate duminicile, care programează mîine, 2 aprilie, o nouă etapă (a XXI-a). Cîteva „dueluri“ reţin în mod deosebit atenţia: F.C. Olt — Steaua, Rapid — Victoria, Universitatea Craiova — F.C. Farul, „U“ — Oţelul şi, bineînţeles, Flacăra — F.C. Inter, cu implicaţii asupra ambilor poli ai clasamentului. In vederea partidei de la Moroni — socotită drept derby al etapei de vreme ce se vor înfrunta două echipe din prima treime a clasamentului — interiştii şi-au definitivat pregătirile susţinînd un joc de verificare, joi, 30.1II, la Cisnădie în compania Textilei. Cezar Zamfir şi Dobrotă sunt incerţi (ei au urmat un program medical de recuperare după accidentările suferite), iar Jurcă nu are drept de joc mîine pentru cumul de cartonaşe galbene. Dacă echipa antrenorilor Titi Ardeleanu şi Viorel Hizo va repeta evoluţiile din meciurile cu F.C. Argeş şi Lotul reprezentativ, avem toate motivele să aşteptăm încrezători deznodămîntul partidei de la Moreni, care va fi arbitrată de ploieşteanul Adrian Moroianu. Gazul metan, fără nici o victorie în retur (şi cu 12 la „adevăr“) are o sarcină dificilă pe terenul echipei Sportul „30 Decembrie“. Medieşenii au datoria să-şi strîngă rîndurile pentru că etapele trec şi actuala poziţie din clasament (nemulţumitoare) nu este conformă cu valoarea reală a lotului! Partida va fi arbitrată de reşiţeanul C. Coroian. Rubrică întocmită de Mircea BIŢU Cum se prezintă echipa de handbal C. S. M. Independenţa Sibiu la startul returului ? Mîine, 2 aprilie, se reia■umpionatul diviziei B (tineret) de handbal. In prima etapă a returului, echipa feminină C.S.M. Independenţa va intîlni, pe teren propriu, Sala A.S.A. (str. ştefan cel Mare), ora 10, pe Voinţa Rm. Vîlcea, gazdele avînd, evident, prima şansă în faţa ocupantei poziţiei a 9-a în clasament (în tur partida s-a încheiat la egalitate 20—20, la Rm. Vîlcea). Jucătoarele antrenate de prof. Gheorghe Bădeanu şi Mircea Rău şi-au început pregătirile încă din 6 ianuarie, cu un semicantonament la Sibiu, urmat de o pregătire centralizată, în sală, la Deva, pe o perioadă de 12 zile. Revenite la Sibiu, handbalistele noastre și-au continuat pregătirile cu multă seriozitate, accentul fiind pus pe pregătirea tehnico-tactică. La acest antrenament au fost prezente: Corina Ţincu, Tania Mitre şi Monica Diaconu-portari, Daniela Paştiu, Daniela Filip, Camelia Stroia, Maria Rău, Camelia Stoia, Doina Anastasiu-Coşulţchi, Anamaria Armenean, Sorină Fine, Mioara Oană, Simona Enescu, Ana Mohanu, Daniela Buta, Felicia Ciontea şi Lăcrămioara Nagy, jucătoare de cîmp. După cum se poate observa, în lot au reapărut Doina Anastasiu-Coşulţchi şi Felicia Ciontea, ultima după o pauză cauzată de boală. Uit IONESCU TRIBUNA SIBIULUI Prognoza meteorologică pentru luna aprilie După cum comunică Institutul de meteorologie şi hidrologie, în luna aprilie temperaturile vor fi normale şi pe alocuri peste valorile obişnuite, in jumătatea de sud a ţării, iar în ,,rest se vor situa sub valorile medii multianuale. Regimul pluviometric va fi, în general, deficitar exceptînd sud-estul şi extremitatea nord-vestică a ţării, unde pe alocuri cantităţile de precipitaţii pot depăşi valorile normale. la 10 aprilie. Vremea va fi în general instabilă, iar cerul temporar noros. Vor cădea ploi, care vor avea şi caracter de aversă însoţite, pe alocuri, de descărcări electrice. Vintul va prezenta intensificări de scurtă durata. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 2 şi 12 grade, mai coborîte în primele nopţi în centrul şi nordul ţării, unde izolat vor fi condiţii de producere a brumei. Ziua, valorile maxime se vor situa între 14 şi 24 de grade, pe alocuri mai ridicate în regiunile sudice. NI— 20 aprilie. Vreme, în general, răcoroasă. Cerul va fi variabil mai mult noros şi vor cădea ploi care vor avea şi caracter de aversă mai frecvente în vestul ţării. In zona de munte va ninge. Apoi, ploile se vor restrînge ca arie, vor fi neînsemnate cantitativ. Vîntul va sufla moderat cu intensificări de scurtă durată în sud-estul teritoriului. Temperaturile minime vor fi cuprinse între zero şi 10 grade, mai coborîte în a doua parte a perioadei în nordul ţării, iar cele maxime între 10 şi 20 de grade, mai ridicate în primele zile în sud. Izolat, condiţii de brumă în zonele depresionare. 21—30 aprilie. Vreme instabilă la început, după care va deveni, treptat, frumoasă. In primele zile voi cădea ploi neînsemnate cantitativ, mai ales în nord-vestul ţării. Temperaturile minime se vor situa între 2 şi 12 grade, mai oborîte în ultimele nopţi în centrul şi nord-estul teritoriului, unde condiţiile atmosferice vor deveni favorabile producerii brumei. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 15 şi 25 de grade, pe alocuri mai ridicate în zonele de câmpie din vestul şi sudul ţării. (Agerpres) Anul XLI. nr. 9 847 „PRIETENII LUI TIRISTOR“ Recent, oraşul de pe Hîrtibaci a găzduit întrecerile din cadrul etapei judeţene a concursului de creaţie tehnică „Prietenii lui Tiristor“, organizat de Casa Pionierilor şi Şoimilor Patriei Agnita, în colaborare cu Consiliul Judeţean al Organizaţiei Pionierilor şi Şoimilor Patriei Sibiu. La aceste întreceri, cadru larg de afirmare a spiritului inventiv, creator al celei mai tinere generaţii, au participat peste 70 de pionieri, reprezentînd toate casele pionierilor şi şoimilor patriei din judeţul nostru, precum şi şcolile din municipiul Sibiu. Chiar dacă în finalul concursului a fost necesară totuşi o ierarhizare, aprecieri laudative se cuvin deopotrivă tuturor participanţilor. Să-i numim pe cîştigătorii concursului de la Agnita, dedicat aniversării a 40 de ani de la crearea primelor detaşamente de pionieri din România. La începători, primul loc a revenit pionierului Dan Cioca de la C.P.S.P. Sibiu, locurile II şi III, fiind ocupate, în ordine, de Nichita Bădiţă (C.P.S.P. Cisnădie) şi Bogdan Mîrza (C.P.S.P. Sibiu). La avansaţi, Ioan Gheorghian (C.P.S.P. Sibiu) a ocupat locul I, Alexandru Cărăruş (Şcoala Generală nr. 6 Sibiu) locul II şi Adrian Duţă (C.P.S.P. Agnita) locul III. Ce a relevat un control la I. J.T. L. Sibiu? Nu există cetăţean care, intr-o formăsau alta, să nu apeleze la serviciile întreprinderii Judeţene de Transport Local Sibiu. Tocmai de aceea nu poate să ne fie indiferent modul cum funcţionează diferitele secţii ale amintitei unităţi. Fireşte, sarcinile de o deosebită complexitate ce revin colectivului de aici nu sunt nici puţine şi nici uşoare, noi înşine, în calitate de beneficiari, putîndu-ne aduce contribuţia la bunul mers al activităţii. Cum despre această problemă ne-am propus să vorbim cu un alt prilej, să ne oprim, în cele ce urmează, la constatările făcute de lucrători ai ■Serviciului Circulaţie al Miliţiei Judeţene, care, cu puţin timp în urmă, au efectuat un control la I.J.T.L. Sibiu. Nu vom zăbovi, din raţiuni subînţelese, la aspectele pozitive care, se poate spune, precumpănesc, dovadă a seriozităţii şi profesionalismului celor mai mulţi dintre încadraţii întreprinderii, ci vom puncta cîteva deficienţe care, înlăturate, pot ridica activitatea unităţii la cote calitativ superioare. Să facem, aşadar, un prim popas la Autobaza transport de persoane Unde, nu fără surprindere, s-a constatat că şefii de coloană Ştefan Bălţeanu şi Gheorghe Bălan nu au avizul organelor de miliţie pentru a ocupa aceste funcţii, situaţie în care se găseau şi revizorii Pavel Pîrvu şi Ioan Vanga. Tot aici s-au reţinut zece certificate de înmatriculare ale unor autovehicule a căror tehnică era necorespunzătoare. De asemenea, s-a constatat că în unele situaţii (vezi autovehiculele 31- SB-1031, 31-SB-1723, 31-SB-2383) s-au depăşit termenele de executare a reviziilor tehnice de gradele I şi II, doi şefi de coloană fiind sancţionaţi pentru această neglijenţă. Destule defecţiuni tehnice, care pot oricînd atenta la siguranţa circulaţiei, s-au depistat şi la autovehiculele secţiei taximetre-marfă, sing. Constantin Sasu, care îndeplineşte şi funcţia de şef de coloană (fără a fi autorizat de miliţie) manifestînd un interes minor faţă de testările medicaleşi psihologice ale unor conducători auto. Deşi s-a făcut şi cu alte prilejuri recomandarea expresă în acest sens, încă nu s-a reuşit (tot din neglijenţă) realizarea unui panou unde să se depună certificatele de înmatriculare şi cheile maşinilor care şi-au terminat programul. La secţia transport electric, tehnician cu siguranţa circulaţiei este Titel Banea. Din totalul troleibuzelor, şase staţionau din lipsa unor piese de schimb (anvelope, baterii etc.). Destule troleibuze aflate în circulaţie prezentau defecţiuni tehnice: cel cu numărul 302 (şofer Simion Luca) avea defect sistemul de lumini, nu era dotat cu ştergător de parbriz şi avea pneurile uzate; cel cu numărul 277 avea interiorul murdar, scaunele deteriorate, iar şoferul cpre-l conducea nu-şi mai făcuse vizită medicală din... 1986. Pentru asemenea neglijenţe — pe care avea datoria să le depisteze şi să le înlăture ... controlul intern şi nicidecum organe din afara întreprinderii ! — atît cei amintiţi, precum şi colegii lor Mihai Nedelca şi Constantin Antoci au fost sancţionaţi. Dar cum poate să vadă controlul intern asemenea nereguli dacă pînă şi unul din cei investiţi cu această răspundere, l-am numit pe Ioan Armean, şef de coloană la transport electric, se afla, în 20 martie, la ora 13, adică în timpul serviciului, sub influenţa băuturilor alcoolice!?! O situaţie inadmisibilă s-a constatat şi la tramvaie. Din cei şase vatmani, numai doi aveau permise de conducere eliberate de miliţie, ceilalţi patru exercitîndu-şi meseria pebaza unor autorizaţii emise acum... 20 de ani! O împrejurare, alături de celelalte semnalate, care va trebui să facă de urgență obiectul analizei conducerii T.J.TJX Sibiu, Rubrică realizată de Sorin CRIVĂȚ pitor tecneav cel Progi lma unire lul sport, ratur, letul gard! TV. inc. 1 team 14,45 Să tică. 15.00 In grami 19.00 T-19,25 Sv sub Versit revolt 19.40 T< dia 20,10 Şl: 20.40 Fi Avent Mark 22,20 Te 22,30 Inc gramu «i SliSHJ „Solitara tui Rum 9; 11,15 18; 20. Arta: Kreutzerii, or 14.S0S 17,15 tru ai. Tinereţe zan, omul orele 9?1' 16; 18. Indep. „Samba 15,30^ ; 7 Noicu cu partiz 10; 15; 1 MEDIA greşul, secret“, 11,15; 13; 18; 20,15. Central mul şi jale“, orele 14; 16; li I. L. „Mesagerabil“, orele 20. CISNAI situl lege) 11. 17; 19 AGNITI orele 10. DUMBR „Duminică fie“, orele APOLDV „Zorba grerii, orei: OCNA „Oricare ! un băiat“ și 19.30. Meteoroserviciul apreciază vremea va dar instale va fi mai jos. Local iar la Curte. Vîntul slab la m. nord-vest. turile mini cuprinse 3 grade, maxime îi 19 grade, zăpadă mi cm la Bîle ------------------