Tribuna Sibiului, noiembrie 1989 (Anul 41, nr. 10028-10053)

1989-11-01 / nr. 10028

Pacea: g“, o- 13,30; I“, o- 13,30; •ele 18 „ pen-Do^mradul“, 14,30; „Steurgen- 7 și 19. Proul arore- 13,30; ?genda ey“, o®; 14; agiale: penda: 16; 18; ■»Pro-Niirnîrii, o-3 •'vară ;le 10; an: 2Ste arckvil“, MICA: 33“, 2 SUS: ghinioși 20. „Toate orele -Can 10, 16; vlunicie as- 14, un oficial ie fotezentajuniori ) aleustriei, liminanatului ne Înmii fotoiu vor o echin care te cîţimai ta. :entanţi ai de balului Bileţele vînzare ionului. SIBIU ,antilonal Anul XLI, nr. 10 028 Hotârîre ferma de a spori necontenit rodnicia muncii Analiză responsabilă, propuneri pentru un plus de calitate in activitatea viitoare Recenta Conferinţă a organizaţiei comunale de partid Merghindeal s-a desfăşurat în atmosfera de puternică angajare revoluţionară, specifică acestei perioade, în care comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul nostru întîmpină marele forum comunist. Lucrările conferinţei au fost marcate de afirmarea deplinei satisfacţii şi adeziuni ale participanţilor faţă de Hotărîrea Plenarei H.G. al P.G.R. din iunie a.c., privind realegerea, la Congresul al XIV- lea, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului. Totodată, conferinţa s-a înscris ca un moment deosebit deimportant în viaţa comunei, a comuniştilor, a tuturor locuitorilor, angajaţi activ, cu toate forţele, în înfăptuirea planurilor şi programelor de dezvoltare econormico-socială în profil teritorial — emanaţie a voinţei tuturor cetăţenilor de a trăi şi munci într-o comună tot mai prosperă. Avînd jalonate cu claritate obiectivele şi direcţiile de acţiune pentru viitor, prefigurate de Tezele şi proiectul Programului-Directivă pentru Congresul al XIV-lea — documente programatice de o importanţă covîrşitoare pentru viitorul patriei, dezbătute şi însuşite de comunişti —, conferinţa a făcut o profundă şi exigentă analiză, în spirit partinic, revoluţionar, a întregii activităţi desfăşurate de comitetul comunal de partid de la alegerile precedente şi pînă in prezent. Pornind de la necesitatea obiectivă a creşterii continue a rolului de conducător politic al organelor şi organizaţiilor de partid de la sate în antrenarea unităţilor agricole, a cooperatorilor şi mecanizatorilor, a tuturor locuitorilor la creşterea necontenită a producţiilor vegetale şi animaliere, precum şi la sporirea contribuţiei lor la realizarea prevederilor programelor locale de autoconducere şi autoaprovizionare, ampla şi analitica dare de seamă a evidenţiat faptul că organizaţia comunală de partid a desfăşurat, în perioada analizată, o intensă muncă politică, organizatorică şi educativă subordonată întru totul înfăptuirii acestor deziderate majore. Eficiența acestei munci, caracterizată printr-un stil de muncă dinamic, constructiv, s-a regăsit, măsurabil, în nivelurile calitative şi cantitative în care au fost realizate obiectivele şi sarcinile cuprinse în planurile anuale de dezvoltare economico-socială în profil teritorial, rezultate care au situat, an de an, Merghindealul printre comunele fruntaşe ale judeţului nostru, iar în anul 1986 chiar pe locul I în întrecerea socialistă. Demonstrînd o deplină maturitate politică şi o constructivă responsabilitate revoluţionară, organizaţia comunală de partid a analizat, de pe poziţie critică şi autocritică, a exigenţei comuniste o serie de lipsuri şi deficienţe care s-au manifestat în munca de partid şi care au influenţat negativ realizările din unele sectoare de activitate. Dezvăluirea curajoasă a minusurilor din propria activitate, exprimarea fermă a dorinţei de autodepăşire au permis identificarea şi stabilirea celor mai adecvate căi şi metode ale muncii de partid pentru eliminarea grabnică a lipsurilor, pentru impulsionarea muncii politico-organizatorice şi educative. In acest spirit, de profundă angajare, au luat cuvintul comuniştii Maria Rizi, Monica Bârcă, Liviu Muntean, Gheorghe Sbîrcea, Cristinel Ţerbea, EmilSioca, Ana Barbu, Ioan Notar şi Aurel Muntean care, exprimîndu-şi totala adeziune la Hotărîrea privind reînvestirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în cea mai înaltă funcţie de partid, precum şi la documentele pentru Congresul al XIV-lea, în numele comuniştilor, al tuturor colectivelor de muncă pe care le reprezintă, au dat glas hotărîrii ferme şi angajamentului solemn de a acţiona neabătut, în spirit revoluţionar, pentru înfăptuirea politicii partidului şi statului, pentru sporirea necontenită a contribuţiei comuniştilor la întărirea economică a judeţului nostru, la dezvoltarea generală a ţării. In telegrama adresată secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, participanţii la conferinţă s-au angajat să facă totul pentru înfăptuirea politicii partidului şi statului nostru, pentru sporirea contribuţiei localităţii Merghindeal la înflorirea multilaterală a scumpei noastre patrii. ★ In funcţia de secretar al Comitetului Comunal Merghindeal al P.E.R. a fost ales tovarăşul Ioan Pîrvu. Lucian JIMAN Conferinţa organizaţiei comunale de partid Bruiu s-a desfăşurat în atmosfera de înălţătoare vibraţie patriotică şi unanimă aprobare faţă de Hotărîrea Plenarei G.C. al P.S.R. privind propunerea de realegere, la Congresul al XIV-lea, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, conducător încercat şi revoluţionar de prestigiu, în suprema funcţie de secretar general al partidului, garanţie fermă a continuării procesului de construire a societăţii socialiste şi comuniste în patria noastră. Plecînd de la adevărul incontestabil că eficienţa muncii de partid este probată, in primul rînd, de rezultatele economice obţinute, conferinţa a supus unei atente analize modul în care au fost transpuse în practică sarcinile de plan în agricultură, în celelalte domenii de activitate specifice unei localităţi din mediul rural. S-a subliniat, astfel, că datorită unui plus de calitate în activitatea organizaţiilor de partid, a fiecărui comunist în parte, în perioada analizată producţiile obţinute în cadrul cooperativei agricole şi a celor două ferme ale I.A.S. Agnita situate pe raza comunei au crescut de la un an la altul. Datorită acestei tendinţe, livrările de produse vegetale la fondul de stat au sporit considerabil, numai în 1989 predîndu-se suplimentar faţă de anul precedent 806 t grîu, 227 t orz, 670 t sfeclă-de-zahăr, 90 t in. In zootehnie, efectivele planificate de bovine şi porcine au fost realizate, existind condiţii dintre cele mai favorabile îndeplinirii planului anual la livrările de lapte la fondul de stat. Rezultate la fel de bune se înregistrează în acest sector şi la cele două ferme I.A.S. De notat şi faptul că activitatea din agricultură s-a desfăşurat în condiţiile unei înalte eficienţe economice, cooperativa agricolă realizînd, de pildă, în ultimii doi ani importante beneficii, tendinţă care va fi consolidată şi în perioada următoare. Trecînd în revistă aceste aspecte pozitive, darea de seamă, participanţii la dezbateri — Emil Gherghel, Ion Micu, Cornelia Drăgan, Ion Moraru, Trăian Măţăra, Richard Schuster, Ioan Wolff, Vasile Stoian, Hans Buchholzer, Ilie Torceanu, Mircea Cernea, Georgeta Tudor , au relevat că realizările de pînă acum nu sunt încă pe măsura posibilităţilor, a hărniciei oamenilor şi a tradiţiei existente în comună. Din multitudinea de cauze obiective şi subiective reieşite din dezbateri am reţinut neajunsuri în organizarea corespunzătoare a muncii, în mobilizarea tuturor locuitorilor comunei la diversele activităţi, în executarea unor lucrări de calitate superioară, în acest context, s-a subliniat şi participarea inegală a locuitorilor la îndeplinireasarcinilor privind livrările din gospodăriile populaţiei, motiv pentru care realizările comunei sunt sub potenţialul real existent în acest sector. Avînd în vedere concluziile formulate de conferinţă referitoare la celelalte laturi ale muncii de partid, s-a recomandat organului nou ales să ridice nivelul calitativ al activităţilor politico-ideologice şi cultural-educative, să intensifice munca organizatorică, mai ales prin sporirea exigenţei şi combaterea fermă a formalismului în munca de partid. Prezent la conferinţă, tovarăşul Ion Constantin, secretar al Comitetului judeţean de partid, a apreciat rezultatele bune obţinute în agricultură, în celelalte sectoare, relevînd însă şi o seamă de neajunsuri care mai persistă încă în activitatea generală din comună. S-a subliniat, astfel, că un accent prioritar va trebui pus în perioada imediat viitoare, dar şi într-o perspectivă mai largă, pe buna desfăşurare a campaniilor agricole, iar în zootehnie pe respectarea greutăţii de tăiere a animalelor, acordîndu-se o atenţie sporită şi acţiunilor edilitar-gospodăreşti, de înfrumuseţare a comunei. In încheierea lucrărilor, într-o atmosferă de înaltă angajare revoluţionară, participanţii au adoptat o telegramă adresată tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii. ★ In funcţia de secretar al Comitetului Comunal Bruiu al Partidului Comunist Român a fost ales tovarăşul Ion Drăgan. r. R/MLA Conferinţe pentru dări de seamă şi alegeri în organizaţiile de partid TRIBUNA SIBIULUI Forestierii sibieni şi-au onorat angajamentele (urmare din pag. I) câtor pe luna octombrie au fost îndeplinite încă de la finele celei de-a doua decade! De subliniat şi faptul că realizările de mai sus au fost obţinute în condiţii de eficienţă economică superioară. Astfel, cheltuielile la 1 000 lei producţie-n marfă au fost reduse faţă de prevederi, cu 4,1 lei la total, din care cu 2,5 lei la cele materiale. Drept urmare planul producţiei nete a fost îndeplinit în proporţie de 109,3 la sută, iar beneficiile în proporţie de 118,6 la sută. Aşadar, pe toată linia depăşiri (inclusiv la investiţii), şi am ţinut să le punctăm ca pe un şirag de argumente privind respectarea angajamentului asumat de forestierii sibieni, şi anume, de a-şi îndeplini exemplar sarcinile pe întreg anul pînă la Congresul alXIV-lea al partidului. Date fiind filele calendarului, în întreprindere a fost declanşată una dintre cele mai importante acţiuni ale anului: pregătirile de iarnă. Pe primul loc al priorităţilor se află pregătirea instalaţiilor de scos apropiat (drumuri de tractor, instalaţii de funiculare, reparaţii cabane forestiere etc.). Pregătirile au demarat în acest an mai bine ca oricînd. Se are în vedere crearea de stocuri de masă lemnoasă în depozitele intermediare, pentru asigurarea fabricilor de prelucrare cu bușteni în trimestrul I 1990, în caz de înzăpezire. Stocurile vor însuma cca 30—40 m.c., în special de răşinoase, la care condiţiile de exploatare sunt mai grele (altitudine mai mare). Tot în cadrul acestor preocupări au fost pregătite magazinele forestiere pentru însilozarea legumelor. Ca o noutate, în ceea ce priveşte pregătirea parchetelor pentru 1990, aceasta se face din acest an centralizat, prin U.M.T.C.F. (unitatea de mecanizare, transport şi construcţii forestiere), unde a fost creată o secţie specială de construcţii şi instalaţii pentru funicular. Pînă acum pregătirea parchetelor o făcea fiecare sector în parte. Intre avantajele noii soluţii figurează şi reducerea relativă de personal cu 71 oameni. Ideea centralizării a fost aplicată şi în cazul reparării ferăstraielor mecanice, care acum se face pentru toată întreprinderea la atelierul mecanic al fabricii din Sibiu. Şi aici se obţin economii destul de, importante, în final să mai spunem că, în această perioadă, în toate parchetele, dar îndeosebi în cele de la Sădurel, Şanta, Gonţu, Strîmba, Preajba şi Valea Seacă activitatea se înscrie la cote înalte de eficienţă. Forestierii, aceşti neobosiţi oameni ai muntelui, colegii lor din sectoarele de industrializare, sunt ferm decişi să întîmpine Congresul al XIV-lea al partidului cu un raport comunist de excepţie. Pag. 3 Un adevărat îndreptar pentru creşterea calităţii muncii de partid (urmare din pag. I) încetată a proprietăţii întregului popor şi cooperatist, temelia trainică a planului naţional unic, atotcuprinzător, a puternicei afirmări a noii revoluţii tehnico-ştiinţifice, a noii revoluţii agrare, a dezvoltării eficiente a forţelor şi relaţiilor de producţie pe întreg teritoriul ţării, factori determinanţi ai progresului societăţii noastre. Ne angajăm ca, strîns uniţi în jurul partidului, al secretarului său general, să acţionăm cu înaltă răspundere şi spirit revoluţionar pentru înfăptuirea hotărîrilor ce vor fi adoptate de marele forum al comuniştilor români din luna noiembrie. In acest scop, vom acţiona hotărît pentru a folosi mai bine mijloacele de care dispunem, în vederea ridicării nivelului politico-ideologic, a gradului de pregătire şi cunoaştere ale tuturor oamenilor muncii, formării conştiinţei lor revoluţionare înaintate. «Trec detaşamentele cintind» Recent, în organizarea Comitetului Judeţean Sibiu al U.T.C., în Piaţa Republicii din municipiul reşedinţă de judeţ, s-a desfăşurat faza judeţeană a concursului „Trec detaşamentele cintind“. Au participat 682 tineri, din cele 22 de detaşamente din liceele judeţului. După întreceri pasionante, care au probat din plin rezultatele superioare obţinute de tinerii liceeni, juriul a stabilit următorii cîştigători: FETE: Locul I — detaşamentul Liceului Pedagogic Sibiu; Locul II— detaşamentul Liceului Industrial Nr. 3, Sibiu; Locul III — detaşamentul Liceului „Octavian Goga“ Sibiu. BĂIEŢI: Locul I — detaşamentul Liceului Industrial „Independenţa“ Sibiu; Locul II — detaşamentul Liceului Industrial Nr. 3, Sibiu; Locul III — Liceul Industrial Nr. 2, Mediaş. Şi-au dat concursul trei fanfare militare. Cîştigătorilor li s-au oferit, din partea organizatorilor, diplome şi premii în obiecte. Florin MOGA Noi construcţii de locuinţe ridicate în zona centrală a AvrigFoto: Fie orasului d MSS