Tribuna, iulie 2000 (Anul 116, nr. 2840-2865)

2000-07-22 / nr. 2858

Anul CXVI, serie nouă, nr. 2858 Ca arlfter,Consulatul German de la Sibiu schimbă sistemul de acordare a vizelor Consulul general al Consulatului General al Germaniei de la Sibiu, Harald Gehrig, a anunţat, ieri, că începând de luni, 24 iulie, sistemul de acordare a vizelor pentru Germania va fi modificat. Pentru a scurta timpul de şedere a solicitanţilor de vize în faţa Secţiei de Vize a Consulatului, Harald Gehrig a declarat că “se vor acorda programări pentru înaintarea dosarelor, în cazul persoanelor care doresc să plece în Germania, la invitaţia unei persoane private sau pentru turişti”. Programările se fac de luni până joi, între orele 14 - 16, la Secţia de Vize, unde va fi aplicată o ştampilă cu data la care se va putea solicita viza. Fiecare paşaport care urmează a fi vizat, împreună cu invitaţiile pentru Germania, trebuie aduse, personal, pentru acordarea programării, sau în cazul familiilor, de către un membru de familie. Consulul german spune că “numai persoanelor cărora li s-a acordat o astfel de programare vor fi primite pentru a preda solicitarea de viză, solicitare care trebuie predată personal”. Harald Gehrig a mai precizat că de la reglementările prezentate fac excepţie persoanele care solicită viză de afaceri, membrii minorităţii germane şi persoanele care solicită o şedere îndelungată în Germania. In aceste cazuri, dosarele pot fi înaintate fără o programare anticipată. Dan TOMOZEI 14 dosare penale pentru bişniţarii de vize în urma cercetărilor întreprinse, col. Ioan Chicea, comandantul adjunct al IPJ Sibiu, a anunţat, ieri, că unui număr de 14 persoane li s-au întocmit dosare de cercetare penală cu propunere de trimitere în judecată, sub acuzaţia de trafic de influenţă. Cele 14 persoane sunt cercetate ca urmare a plângerilor formulate de mai mulţi cetăţeni potrivit cărora învinuiţii solicitau sume cuprinse între 1000 şi 2000 de mărci germane pentru a facilita obţinerea de vize. Col. Ioan Chicea a mai declarat că “nu au fost depistate persoane din interiorul Consulatului care să colaboreze cu traficanţii de vize”. Dan TOMOZEI ZILEI Dacă Th. Stolojan s-ar afla, acum, la Cotroceni, primele 100 de zile ale mandatului său ar fi concretizate prin urmărirea şi desăvârşirea, acerbă, ■ la trei direcţii prioritare: 1. “sarcinile tranziţiei să fie decupate din viaţa politică”, 2. efectuarea rapidă a privatizării prin “demistificarea rolului statului” şi 3. elaborarea unui “program de dezvoltare «brutal», prin care au trecut ţările subdezvoltate”. Deci, dl. Stolojan şi-a structurat discursul ideologic şi moral-prezidenţial. Suficient de carismatic şi “brutal” pe segmente de interpretare a realităţii româneşti, câteodată oferind formule economice şi sociale într-un limbaj şmecheresc, alteori încruntându-se spre monopolul de stat, cont.în pag.14 Andrei ILENI COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Sâmbătă, 22 iulie 2000 16 pagini, 2000 Iei (la abonați - 900 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro / r Respins de colegii de breaslă DR. GHEORGHE TALAU LA PSIHIATRIE CU Tensiunile existente în cadrul Spitalului de Psihiatrie “Gheorghe Preda” din Sibiu ar putea fi spulberate, săptămâna viitoare, luni, o dată cu organizarea şi anunţarea rezultatelor concursului pentru ocuparea funcţiei de director al spitalului, însă, până la ora demarării concursului, angajaţii instituţiei sanitare şi-au exprimat, în scris, nemulţumirea faţă de posibila revenire a dr. Gheorghe Talău pe postul de director, într-o scrisoare adresată Consiliului de Administraţie al Direcţiei de Sănătate Publică a judeţului Sibiu, angajaţii Spitalului “Gheorghe Preda” arată că refuză să mai colaboreze cu dr. Talău, prezentând o serie de argumente în susţinerea poziţiei lor. Cunoscând starea de spirit a colegilor, dr. Talău şi-a depus totuşi dosarul la comisia de concurs, deşi se află într-o situaţie de ilegalitate, care nu îi permite, în mod normal, participarea. Potrivit criteriilor necesare de îndeplinit pentru a participa la concurs, candidaţii trebuie să aibă o recomandare din partea spitalului, însă, această recomandare a fost eliberată numai pentru candidatul Radu Moldovan (director interimar), nu şi pentru dr. Talău, din motive lesne de înţeles. Pentru a elimina suspiciunea asupra modului în care va avea loc concursul de luni, acesta se va desfăşura în prezenţa a doi observatori, din partea Ministerului Sănătăţii. Surse neoficiale ne-au declarat că unul dintre cei doi observatori este jurist, acest lucru urmând să ajute, o dată în plus, la lămurirea legalităţii sau ilegalităţii participării celor doi concurenţi. Despre situaţia existentă la Spitalul “Gheorghe Preda” am mai aflat că ministrul Sănătăţii, Hajdu Gabor, a fost înştiinţat, fapt care justifică importanţa desfăşurării în termeni legali a concursului de luni. Ca o paranteză, ministrul Sănătăţii a fost informat şi cu privire la tentativa de desfiinţare a secţiei de Recuperare copii din cadrul spitalului. (vom reveni) Dan TOMOZEI din nou, la Bucureş Aproximativ 100 de investitori FNI din Sibiu vor pleca marţi dimineaţa, la ora 3.00, cu două autobuze la Bucureşti, pentru a participa la mitingul de protest programat în Piaţa Victoriei, ne-a declarat, ieri, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Investitorilor FNI, filiala Sibiu, Sorin Brătescu. Liderul investitorilor sibieni spune că sibienii se vor deplasa și la Tribunalul sectorului 6 București pentru a asista la noul termen în cazul procesului intentat de investitorii FNI. Investitorii FNI din Sibiu vor pleca din parcarea Teatrului “Radu Stanca”, cu două autocare închiriate de la SC Tursib SA Sibiu. “Din cotizaţiile pe care le-am plătit fiecare dintre noi am reuşit să achităm contravaloarea închirierii celor două mijloace de transport. Sper să ne întoarcem cu date care să ne întărească speranţa că ne vom recupera banii”, a mai declarat Brătescu. Dan TOMOZEI Foto: Frei NUSS * L ’A LiM Promoţia 2000 a Facultăţii de Medicină “Victor Papilian” Sibiu, secţia Medicină Generală, va aduce, curând, o aură de prospeţime vieţii medicale sibiene. “Jurământul lui Hipocrate”, depus de absolvenţii anului 2000, ne-a încredinţat că şi această generaţie se alătură celor care au făcut şi fac istorie, dând nobleţe tradiţiei medicale sibiene. 1 A. P. ÎMPLINIT un an DE ACTIVITATE