Tribuna, august 2000 (Anul 116, nr. 2866-2892)

2000-08-05 / nr. 2870

% infractorii falsificau carnete de muncă şi invitaţi pe care le “vindeau” cu 2000 DM % capul reţelei este cercetat pentru fapte asemănătoare şi la Baia Mare . Poliţiştii sibieni au definitivat, în această săptămână, cercetările în cazul unei reţele de traficanţi de vize Schengen. Capul reţelei se numeşte Gheorghe Lupuţiu, are 23 de ani şi este din Baia Mare. Poliţiştii îl acuză de trafic de influenţă, fals şi uz de fals, infracţiuni pentru care Lupuţiu riscă o pedeapsă cu închisoarea cuprinsă între 2 şi 10 ani. Surse oficiale din Poliţia sibiană au declarat că Gheorghe Lupuţiu, împreună cu mai mulţi indivizi falsificau carnete de muncă şi invitaţii. In baza acestor documente, Consulatul German de la Sibiu elibera vizele Schengen. Falsificatorii ‘Vindeau” actele cu 2000 DM. Dosarul întocmit de poliţiştii sibieni pe numele lui Gheorghe Lupuţiu se află deja la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu. El va fi cercetat în stare de libertate. Surse din Poliţie au mai precizat că Lupuţiu are întocmit un dosar penal, pentru fapte asemănătoare, şi la Baia Mare. Fiorin STAICU ■wPoliţiştii sibieni au prins o reţea de traficanţi de vize Schengen Anul CXVI, serie nouă, nr. 2870 FONDAT ÎN IM DE IOAN SLAVICI COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Sâmbătă, 5 august 2000 16 pagini, 2000 lei (la abonați - 900 lei) ■■■■■■ Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro La 50 m înălţime Accident vascular în cabina macaralei * SIAMUD-ul s-a confruntat cu cea mai dificilă intervenţie la înălţime din ultimii ani * în timp ce se afla în cabina macaralei, la o înălţime de aproximativ 50 m, Marcel Bancu (52 de ani), a făcut, ieri dimineaţă, un accident vascular-cerebral, pe fondul unei crize hipertensive. El se afla pe un şantier de construcţii al Centrului Militar Judeţean Sibiu, în apropierea Stadionului Municipal. Un militar, care lucra şi el pe şantier, a observat că macaragiul s-a prăbuşit in cabină şi a urcat la el pe scara macaralei. Ambulanţa SIAMUD şi pompierii militari cu autoscara mecanică au fost solicitaţi la ora 9:30. Doi pompieri militari, doi angajaţi ai SIAMUD şi doi muncitori de pe şantier au urcat urgent la cabina macaralei pentru a-l salva pe Bancu. Victima avea hemipareză dreaptă şi era în stare de inconştienţă. Pe o targă mobilă, a fost coborât cu frânghia până la autoscara pompierilor, de unde a fost lăsat la sol. Echipa SIAMUD i-a acordat, apoi, primul ajutor, după care bolnavul a fost transportat la Secţia Anestezie şi Terapie Intensivă a Spitalului Militar Sibiu. “A fost cea mai dificilă intervenţie de salvare de la înălţime din ultimii doi ani”, ne-a declarat Dan Faur, şeful staţiei SIAMUD. Intervenţia a durat aproximativ o oră. Sorana MAIER Credulitatea nu este doar apanajul naivului, ci şi un reflex al sărăciei care nu şi-a pierdut toate speranţele. Tot săracul, care mai speră, are urechi primitoare şi se lasă uşor purtat de vântul promisiunilor. Când şi-a irosit şi ultima speranţă, săracul nu mai crede nimic şi în nimic, nici măcar în perspectiva posibilă, nici în promisiunea cu şansă de a deveni faptă. Sărăcia ne-a învăţat să prindem din zbor, în călătoria spre Uniunea Europeană, toţi fluturii promisiunilor care roiesc pe lângă lampa noastră din capătul tunelului şi să visăm colorat. Din vreme în vreme, însă, ca un făcut (dacă nu cumva este chiar un “făcut”) ceva vine să ne trezească şi să ne arunce în realitate. Tocmai acest “ceva” este şi KUITiwnluni, recentul Raport oficial al stadiului României în procesul de integrare în UE, întocmit chiar de raportorul pentru ţara noastră al Parlamentului European, doamna Emma Nicholson. Raportul este mai oficial decât toate angajamentele rostite pe la întâlnirile oficiale europene, cu persoane oficiale, în împrejurări oficiale sau de circumstanţă. Doamna Emma Nicholson, după ce a reluat şirul condiţiilor pretinse României şi le-a copiat în Raport - acelea cu reforma administraţiei publice, cu copiii instituţionalizaţi, cu eterna şi fascinanta corupţie - a scos din “poşeta” oficială o condiţie nou-nouţă, cu un aer izbitor de chichiţă: România nu a stabilit priorităţi pentru protecţia mediului! Nimeni nu zice că s-ar fi stabilit asemenea priorităţi, dar toţi ne întrebăm dacă era posibilă stabilirea acestora şi dacă, în vârtejul economic şi politic în care respirăm, acestea erau cu adevărat “priorităţi”? Să fie, oare, Raportul doamnei baronese Emma Nicholson o “frâniţă”, o atenţionare camaraderească sau, pur şi simplu, o chichiţă? Orice ar fi, trebuie să ne obişnuim cu gândul că drumul european este lung, cu urcuşuri grele şi curbe periculoase. Mihai BRATU DSP Sibiu supraveghează Un nou caz suspect de antrax! # pentru a evita motivele de stres, este recomandat consumul produselor avizate de Direcţia Sanitar-Veterinară şi întreţinerea igienei corporale . Specialiştii Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) a judeţului Sibiu monitorizează un nou caz suspect de antrax. Directorul DSP, dr. Minerva Boitan, ne-a declarat că acesta a fost depistat la un bărbat din localitatea Mediaș. “Este un caz provocat în urma unei tăieturi la picior, deci nu are un suport alimentar. Oricum, persoana este spitalizată, cu diagnosticul suspiciune critică de antrax, fără a avea vreo confirmare a cazului", spune dr. Boitan. Directorul DSP Sibiu a precizat că pacientul prezintă o plagă suprainfectată, care la o analiză macroscopică prezintă motive de a declara suspiciunea de antrax. Probele prelevate de la pacient au fost trimise la Institutul Cantacuzino din Bucureşti, pentru a se emite un diagnostic precis. Cazul suspectului de antrax de la Mediaş este al doilea înregistrat în ultima săptămână. Menţionăm că Institutul Cantacuzino nu a emis încă un pronostic cu privire la confirmarea sau infirmarea prezenţei antraxului în cazul femeii de la Ocna Sibiului. Dan TOMOZEI iff “Zilele Sibiului Debut sub semnul cântului şi jocului Ieri după-amiază, în parcul Sub Arini a avut loc deschiderea oficială a manifestărilor culturale prilejuite de sărbătoarea “Zilele Sibiului". La festivitate au participat membri ai Consiliilor Local şi Judeţean, reprezentanţi ai partidelor politice şi ai Prefecturii, în cuvântul său de deschidere, primarul Klaus Johannis a subliniat faptul că cetăţenii Sibiului pot ţine vie istoria oraşului. “Această sărbătoare contribuie la creşterea valorii Sibiului. Să sărbătorim cum se cuvine oraşul nostru. La mulţi ani, Sibiu! La mulţi ani, sibienilor” - a încheiat alocuţiunea sa primarul Johannis. Seara a continuat cu un concert de fanfară, un spectacol folcloric susţinut de ansamblurile “Ceata Junilor”, “Ansamblul german” şi “Dumbrava Sibiului”, în ediţia de luni vom reveni cu amănunte de la manifestările celei de-a doua ediţii a “Zilelor Sibiului". Geraldina GĂLDEAN Ieri, 4 august, s-au desfăşurat la Sibiu primele manifestări dedicate celei de a II-a ediţii a “Zilelor Sibiului”. Muzeul de Istorie a găzduit o expoziţie cu titlul: “Lumea satului sud-transilvan” aparţinând colecţiei foto “Emil Fisher”, în deschidere, profesorul Constantin Popa a prezentat personalitatea complexă a lui Emil Fisher care, sprijinit de fratele său vitreg, Joseph Fisher, a realizat un bogat material foto jurnalistic, de o mare valoare documentară. Expoziţia cuprinde 34 de fotocopii realizate de dl. Alexandru Olănescu, după originalele lui Emil Fisher, care sunt depozitate în arhiva muzeului. Tot aici am putut vedea şi unul din aparatele cu plăci folosite de renumitul fotograf. Lucrările fotografice în alb-negru sintetizează imagini ale Mărginimii Sibiului, Văii Hârtibaciului sau de pe Târnave. Dintre exponate amintim: “Poiana Sibiului”, “Ciobani la fântână”, “Uliţă din Săliştea Sibiului”, “Boiţa. Plutărit pe Olt”. Alexandra CHEŞCU O expoziţie de văzut AMUâtâUnut Cotai.Fred MSS