Tribuna, noiembrie 2000 (Anul 116, nr. 2945-2970)

2000-11-25 / nr. 2966

FONDAT ÎN IM SE IOM SMVICI COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXVI, serie nouă, nr. 2966 Sâmbătă, 25 noiembrie 2000 16 pagini, 2000 lei (la abonați - 900 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://wwww.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@sibnet.ro, pubtrib@sibnet.ro Presată de datoriile către disponibilizaţi Maşini, rest rata t ieri, s-a împlinit termenul de plată a celor 1,1 miliarde lei pe care societatea le datora, prin hotărâre judecătorească, celor 64 de disponibilizaţi • executorul judecătoresc a organizat o licitaţie “cu banii jos care s-au vândut 6 Dacii papuc, un Espero şi o cisternă, pe care s-au obţinut... 315,5 milioane lei • Aproximativ 30 de foşti lucrători ai SC SIBIANA SA au protestat, ieri, în faţa societăţii, ameninţând cu blocarea drumului E81, dacă nu-şi primesc banii cuveniţi prin sentinţă judecătorească. Suma, care se ridică la 1,1 miliarde lei, ar fi trebuit plătită de societate acum trei săptămâni, dar pentru că nu au fost bani, s-a trecut la punerea de sechestru pe 6 Dacii papuc, un Espero, două rabe frigorifice şi două cisterne. Conform unei decizii a Curţii de Apel Alba, nr.159 R/2000, din 15 noiembrie, s-a hotărât ca, în data de 24 noiembrie a.c. conf. în pag. 14 Iulian CÂRJĂ ,ÎTemă. Marţi, la Sibiu Se întrerup gazul metan! Ing. Ioan Lăpădat, directorul Sucursalei Sibiu a DISTRIGAZ Nord, Mureş, ne informează că marţi, 28 noiembrie a.c., între orele 9- 15, se sistează furnizarea gazului metan pentru înlocuirea conductei pe următoarele străzi: 9 Mai, Târgului, Argintarilor, P-ţa Aurarilor, Movilei, Felinarului, L. Rebreanu, Hurmuzache, Constituţiei (G-ral Magheru - 9 Mai), Blănarilor (blocuri). De asemenea, gazul metan se sistează şi la Credit Bank (str. 9 Mai), Grădiniţa din str. Liviu Rebreanu, Sibguard - str. Constituţiei. Ion Ariton • noul director al PETROM Sibiu Ion Ariton a fost numit director general al SNP PETROM SA Sibiu. Decizia a fost luată joi dupăamiază, de directorul societăţii naţionale, Ioan Popa. Ariton îl înlocuieşte la conducerea PETROM Sibiu pe Nicolae Gruncă, destituit la sfârşitul lunii octombrie. La vremea respectivă, purtătorul de cuvânt al societăţii, Gabriel Năstase, declara că Gruncă a fost înlocuit pentru nerespectarea regulamentelor de ordine interioară şi nerespectarea unor ierarhii. Până joi, interimatul la conducerea PETROM Sibiu a fost asigurat de directorul economic, Ioana Mardale. Ion Ariton este consilier local. Până la numirea în funcția de director general, el a îndeplinit funcția de director comercial. Florin STAICU "Ziua economiştilor" Joi, 23 noiembrie a.c., la Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu, s-a desfăşurat festivitatea prilejuită de “Ziua economistului”. Au fost prezenţi reprezentanţii conducerii locale a AGER Sibiu (ec. Emil Citrea, preşedinte, vicepreşedinţii Vasile Georgi şi Gheorghe Mag), ai conducerii centrale (prof.univ.dr. Dan Popescu, prorector al Universităţii “Lucian Blaga”), reprezentanţi ai instituţiilor publice sibiene şi ai marilor firme din teritoriu. In pag. 15 reproducem mesajul acad. N.N. Constantinescu, preşedintele AGER, pe care îl considerăm reprezentativ pentru misiunea economiştilor români. D.M. TRIBUNA în pag. MONDENĂ s-9 Cu cât taraba este mai bogată, cu atât zăboveşte mai mult cumpărătorul în faţa ei. Avem tot ce vă doreşte inima! strigă tarabagiul răguşit, ademenindu-i pe cumpărători. pTORIALQ^ Cumpărătorul îşi alege ce-i place şi ce-i trebuie, pleacă acasă şi când desface ambalajul găseşte, de multe ori, altă marfă... Taraba politică românească este bogată şi tarabagiii şi-au strigat marfa, cam aceeaşi, căutând să-l atragă pe alegătorul căruia, după cunoscutele rateuri, i-a cam venit mintea la cap. El a înţeles că “votul pe liste” comportă riscul de a pune ştampila într-un pătrat şi să constate că pătratul ales e compus dintr-o mulţime de pătrăţele greţoase, care îl deprimă. Dar, deocamdată, asta-i legea. Să mai aştepte încă patru ani cetăţeanul? Să se uite la televizor, în timp ce altcineva votează pentru el? Ar fi o dublă greşeală. Mai întâi, pentru că absenteismul strică oglinda scrutinului, împiedicând evaluarea, cât de cât, mai apropiată de adevărul momentului, exprimat în procente, fapt care ar împiedica noua guvernare să știe precis de unde “pleacă” și apoi, pentru că alegerile de mâine sunt diferite de cele din ultimii zece ani. Prin apariţia intempestivă a unor forţe noi, aceste alegeri sunt foarte “strânse” şi fiecare vot devine foarte important, în aceste condiţii, trebuie să păşească spre urne şi “scepticii”, şi “sătuii”, şi aceia care nu văd nimic “bun” în oferta electorală. Văd, cu siguranţă, destule “rele”. Acestea pot şi trebuie amendate, chiar dacă ştampilezi ce ţi se pare “acceptabil” sau “mai puţin rău”. Votul negativ este tot vot. Despre puterea lui am luat deja cunoştinţă. Fără să mai vorbim de orgoliul cetăţenesc care, după ’89, a început să mai funcţioneze, ne exprimăm convingerea că maturitatea civică, dovedită, a locuitorilor judeţului Sibiu, se va exprima şi mâine. Aşadar, mâine, spre urne! Mihai BRATU Al ll-lea Simpozion sihian de neurologie şi psihiatrie developmentală Ieri, la Centrul Militar Sibiu au debutat lucrările celui de-al II-lea Simpozion sibian de neurologie şi psihiatrie developmentală, organizat de Secţia de Neuropsihiatrie infantilă a Spitalului de Psihiatrie “Gh. Preda”, în colaborare cu Kinderzentrum München. Deschiderea festivă a fost onorată de prezenţa primarului Klaus Johannis, a prof.univ.dr. Ilie Crăciun, decanul Facultăţii de Medicină “Victor Papilian”, a dr. Minerva Boitan, directoarea Direcţiei de Sănătate Publică, şi a dr. Wittich Schiel, din Germania. Programul zilei de ieri a cuprins opt referate de specialitate, plus o expunere privind istoricul Spitalului sibian de Psihiatrie. Lucrările simpozionului continuă astăzi, cu prezentarea a trei lucrări, cu discuţii şi concluzii. Ion SORESCU Vicepreşedintele Academiei Române Doctor Honoris Causa al Universităţii lucian Blaga Florin-Gheorghe Filip, vicepreşedintele Academiei Române, a primit, ieri, titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţii “Lucian Blaga” Sibiu, în cadrul unei ceremonii care s-a desfăşurat la sala Senatului, înaltul titlu a fost înmânat de dl. prof. univ. dr. ing. Viorel Florea, secretar ştiinţific al Universităţii sibiene. Prof. dr. Florin-Gheorghe Filip s-a născut la Bucureşti, la 25 iulie 1947, iar după ce a absolvit Liceul “Al. I. Cuza”, a urmat Facultatea de Automatică a Institutului Politehnic București, devenind inginer în 1970, cu lucrarea de diplomă “Conducerea sistemelor folosind automate instruibile”, temă pe care o aprofundează în 1974, în Suedia, printr-un studiu de cercetare. -----------------— Sorana MAIEH cont. in pag. 14 Foto: Fred NUSS