Tribuna, iunie 2001 (Anul 117, nr. 3121-3146)

2001-06-11 / nr. 3129

Anul CXVII, serie nouă, nr. 3129 Luni, 11 iunie 2001 8 pagini, 2500 lei (la abonați -1300 lei) iBsforfoteca.AiXRl - SIBiufOlfy IS si HEM SLAVICIJ COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU] Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro O zi petrecută într-una din taberele Agenţiei Naţionale a Taberelor şi Turismului Şcolar va costa în acest an în jur de 130.000 de lei, acest preţ, precum şi alte detalii legate de organizarea vacanţei elevilor fiind discutate la Leghia, în judeţul Cluj, în cadrul unei întâlniri a conducerii Agenţiei Naţionale a Taberelor cu directorii agenţiilor teritoriale. Oferta Agenţiei Naţionale a Taberelor şi Turismului Şcolar pentru anul 2001 este de aproape 28.000 de locuri în taberele de odihnă, în cele destinate elevilor olimpici sau sportivi, ori în cele cu profil educaţional, cultural sau ştiinţific. Ca în fiecare an, se estimează că cea mai mare căutare o vor avea taberele la mare, unde preţurile se situează în jurul a 1.500.000 lei pentru opt zile. Noutatea absolută pentru acest an o reprezintă taberele sociale gratuite, destinate unui număr de 15.000 de copii care provin din familii cu probleme financiare foarte mari. De asemenea, tot în premieră, angajaţii sistemului de învăţământ îşi vor putea petrece concediile de odihnă în serii de câte zece zile în bazele Agenţiei Taberelor, pentru preţuri cuprinse între 150.000 şi 190.000 de lei pe zi. “Prevenirea maltratării şi mediul de viaţă al copilului”  Conferinţă naţională cu participare internaţională ! Ieri, la Cercul Militar Sibiu a avut loc o conferinţă de presă prilejuită de Conferinţa naţională cu participare internaţională “Prevenirea maltratării şi mediul de viaţă al copilului”, eveniment derulat între 9-14 iunie, la Sibiu. Mânuitorii de condei, reportofon şi camere video au putut dialoga atât cu membrii comitetului ştiinţific al conferinţei cât şi cu cei ai comitetului de organizare (fără alte comiţii). Dr. philos. Kari Killen, preşedinte de onoare al SNCAN, director al Institutului norvegian pentru cercetarea copilului, consultant în problema abuzului şi neglijării copilului - Institutul Nie Waale, Norvegia, Colette Jourdan-Ionescu, Departamentul de psihologie, Universitatea Trois Rivieres, Canada, Monique Meyfroet - Centrul de Educaţie permanentă în centrele de primire a copiilor mici, Belgia, conf.dr. Maria Roth Szamoskozi - Universitatea “Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca şi psih.dr. Ana Muntean - Universitatea de Vest Timişoara au prezentat evoluţia treptată a manifestărlor de acest gen, începute în 1996, la Băile Herculane. S-a remarcat o prezenţă mai mare a mass-media, comparativ cu perioada (cum ne tot place nouă să-i spunem) predecembristă, subliniindu-se că presa are un rol important în încercarea de schimbare a unor concepţii care lasă de dorit şi care, de multe ori, duc la maltratări ale copiilor pe plan fizic, psihic şi sexual. Totodată s-a remarcat şi faptul că s-au făcut “paşi importanţi”, că nu mai există acea rigiditate în abordarea acestui subiect, întâlnită la început. După cum sublinia conf.dr. Maria Roth, maltratarea nu e doar de ordin fizic, ci, în special, psihic. Conferinţa de presă a fost urmată de lansarea lucrării “Copilul maltratat. Evaluare, prevenire, intervenţie", coordonată de prof. Şerban Ionescu. Cartea este rezultatul unei colaborări naţionale şi internaţionale (România, Canada, Franţa, Israel), incluzând şi un capitol în care se face o comparaţie a modului în care presa prezintă problema maltratării copiilor în aceste ţări. Conferinţa continuă, azi, după următorul program: * orele 9-10.30 Conferinţă în plen (sala mare) * 10.45- 12.45 Conferinţă în plen (sala mare)* 14-16.20 Seminarii în paralel: “Justiţia şi prevenirea maltratării copilului” (sala 3); “Servicii pentru abordarea fenomenului de maltratare a copilului” (sala 6); “Prevenirea maltratării copilului cu handicap” (sala 5) * 16.45-17.30 Raportări în plen (sala mare) * 17.30-18 Lansare de carte: “Copiii străzii, raport UNICEF”, coordonată de Sorin Coce (sala 15) * 18-19.30 întâlnire pentru crearea unei reţele funcţionale de prevenire a maltratării copilului, la nivelul fostelor ţări comuniste, coordonată de dr. philos. Kari Killen şi Ana Muntean (sala 16). Proiecţie de filme de specialitate (sala de proiecţii). Dragoş BAKO O soluţie împotriva caniculei este şi bălăceala în apă, oriunde ar fi ea. Ştrandul din Parcul Subarini este una din variante. Acum cu o imagine nouă, acesta vă aşteaptă pentru a vă domoli “căldurile”. Preţul este de 30.000 lei pentru adulţi şi 15.000 lei pentru copii, elevi sau studenţi. Aşadar, nu uitaţi, de la ora 10 începând, puteţi avea parte de o baie pe cinste la ştrandul Sub Arini! ! PDSR Sibiu are 41 de delegaţi la Congresul de fuziune cu PSDR Organizaţia judeţeană a PDSR Sibiu va participa, la sfârşitul acestei săptămâni,la Congresul de fuziune cu PSDR, găzduit de Sala Palatului din Bucureşti, cu 41 de delegaţi. Participanţii la Conferinţa Judeţeană a PDSR Sibiu de vineri au aprobat în unanimitate lista celor 41 de delegaţi în forma propusă de conducerea filialei. Din delegaţia sibiană fac parte secretarul de stat al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi, totodată, preşedintele organizaţiei, Ioan Cindrea, parlamentari PDSR de Sibiu, prefectul şi subprefectul judeţului, primari, viceprimari, consilieri locali şi judeţeni, membri ai partidului de guvernământ. Conferinţa judeţeană a mai aprobat ca 14 din aceşti delegaţi să candideze pentru Consiliul Naţional al viitorului Partid Social-Democrat (PSD), doi să candideze pentru Colegiul Naţional de Arbitraj şi alţi doi să participe la scrutinul pentru Comisia Naţională de Control Financiar. Pedeseriştii sibieni au mai hotărât, în unanimitate, susţinerea lui Adrian Năstase pentru funcţia de preşedinte al PSD. Congresul de fuziune dintre PDSR şi PSDR, în urma căruia se va naşte noul PSD, va avea loc sâmbătă, 16 iunie. Florin STAICU De la Asociaţia Judeţeană de Fotbal Biroul AJF Sibiu convoacă pentru ziua de 19 iunie, ora 16, în sala de protocol a Stadionului Municipal din Sibiu, Adunarea generală anuală. Ordinea de zi: * Darea de seamă anuală a Biroului AJF Sibiu * Discuţii * Diverse. Sunt invitaţi să participe toţi reprezentanţii echipelor participante în campionatele de fotbal desfăşurate sub egida AJFS (Divizia D; Campionatul judeţean I, seriile Sibiu şi Mediaş; Campionatul judeţean II, seriile Sibiu şi Agnita; precum şi delegaţii echipelor de juniori B1 şi C). S-ar părea că ne pândeşte un pericol original, ca toată vraiştea democraţiei pe care o respirăm. Este pericolul tranziţiei veşnice. De la celebra “perioadă de trecere”, am plonjat în valurile tranziţiei, unde vom rămâne vreme multă şi urâtă, pe care nu ne-o dorim, dar pe care o întreţinem. S-a vorbit mult şi s-a scris foarte mult despre lipsa de maturitate politică a practicanţilor acestei controversate îndeletniciri. După o experienţă de zece ani, în care ai trecut şi prin “furcile” puterii şi prin “săbiile” opoziţiei, declaraţiile premierului Năstase, făcute la Braşov, pot fi puse sub semnul uimirii. Declaraţiile de campanie electorală nu mai miră pe nimeni, dar când ai la dispoziţie trei ani şi jumătate ca să pui umărul la “cele noi”, iar tu pui “cricul” la cele vechi, instalezi o uimire. Premierul Năstase a pus cricul sub Roman (uzinele) şi ne spune că sunt “numeroase posibilităţi” pentru o “activitate eficientă”. Eficienţa, dacă ne luăm după dicţionar, înseamnă cu totul altceva decât propune Adrian Năstase. Domnia sa spune că trebuie să asigurăm comenzi pentru Roman. Numai aşa Roman poate să existe în continuare. Dl. Năstase vrea să împingă nişte camioane în curtea Armatei, sau a Internelor, spunându-le, prin vocea guvernului, să facă şi comandă. Roman va răspunde la comandă cu ce poate ea (uzina) şi va face nimic altceva decât să prelungească tranziţia. După Roman vor veni şi alte “halte”, pe care va trebui să le gândim şi răzgândim întru nemurirea tranziţiei noastre, care se pare că începe să ne fie dragă. Mihai BRATU