Tribuna, septembrie 2001 (Anul 117, nr. 3200-3224)

2001-09-15 / nr. 3212

Anul CXVII, serie nouă, nr. 3212 Sâmbătă, 15 septembrie 2001 12 pagini (cu supliment), 3000 lei (la abonați -1400 lei)  ............................................E111 COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro In judeţul Sibiu 80.000 de copii Încep, azi, şcoala 1 % din acest an - adeverinţe medicale obligatorii pentru copii şi profesori . Aproximativ 80.000 de copii încep, astăzi, şcoala. Fiecare unitate şcolară organizează, în această dimineaţă deschiderea festivă a noului an şcolar. Cursurile vor începe, efectiv, abia luni. Anul şcolar 2001 - 2002 va avea 34 de săptămâni şi 3 vacanţe. Semestrul I va avea 70 de zile lucrătoare, fiind întrerupt de o vacanţă de iarnă (22 decembrie 2001 - 7 ianuarie 2002). între 5 şi 9 noiembrie 2001, elevii din clasele I - IV nu vor face cursuri, învățătorii urmând a organiza excursii, concursuri şi alte activităţi didactice şi educative. conf. în pag. 10 Fiorin STAICU Ministrul Cozmâncă interesat de situaţia de la CJ Sibiu , noul preşedinte al Consiliului Judeţean reacţionează ! Ieri, în cadrul teleconferinţei susţinute de premierul Adrian Năstase, ministrul Administrapei Publice, Octav Cozmâncă, a dorit să ştie cum sunt apele pe la Sibiu. “Prefectul de Sibiu?... Noul preşedinte şi-a început activitatea?" - a fost întrebarea ministrului. “Da... a început-o" - a răspuns prefectul... “Succes", a replicat Cozmâncă, după care prefectul şi-a îndreptat privirea spre vicepreşedintele Gheorghe Giurgiu spunându-i: “Aţi auzit, domnule vice?". Intervenţia ministului Cozmâncă a mai luminat situaţia de la Sibiu. Prezent la teleconferinţă, preşedintele Consiliului Judeţean, Constantin Morar, ne-a acordat un scurt interviu: Ce semnificaţie are intervenţia ministrului privind numirea dv. în noua funcţie? - Ce semnificaţie să aibă... Domnul ministru a dorit să ştie dacă Sibiul a intrat în normalitate în sectorul administraţiei publice, sector important în strategia României de integrare în structurile europene. Este uşor să preiei prerogativele unei funcţii într-un cadru atât de agitat? Dificultăţi sunt... Se creează şi o serie de animozităţi care conferă un disconfort... dar imaginea şi credibilitatea instituţiei nu trebuie să fie atinse. Azi (n.n. ieri), am reuşit să port o discuţie cu fostul preşedinte al CJ, domnul Eftimie Costeiu. Dânsul ne-a declarat că sa autosuspendat și ca atare nu semnează și nu mai are drept să semneze nici un fel de act. Veţi instala “legea” simpatiilor şi antipatiilor? conf. în pag. 10 Adrian POPESCU B.R.D. ■ G.S.G., o ofertă şi o imagine la superlativ Ieri, oficialităţile locale şi un mare număr de invitaţi au ţinut să marcheze cum se cuvine un moment important pentru viaţa economică şi financiară a municipiului nostru: inaugurarea oficială a noului şi modernului sediu al Filialei Sibiu a Băncii Române de Dezvoltare - Groupe Société Générale. Desigur, din punct de vedere strict urbanistic, noi zicem că noul edificiu trebuie mai întâi văzut și admirat, și abia apoi... povestit. In orice caz, el mobilează inspirat o zonă dată pe nedrept uitării, dar care tinde să devină o atracţie certă pentru agenţii economici (ne referim la perimetrul Gării sibiene). Din punct de vedere funcţional şi logistic, poţi găsi aici o oază în care cele mai îndrăzneţe proiecte financiare pot deveni realitate prin intermediul unei game foarte diversificate şi tentante de produse şi servicii bancare. Nici nu poate fi altfel, din moment ce deviza acestei prestigioase bănci este “Seriozitatea face toţi banii!”. Sibiul este şi va fi beneficiarul acestei seriozităţi... Mesaje pentru elevi şi dascăli Ca de fiecare dată, deschiderea anului şcolar prilejuieşte un moment de bucurie şi sărbătoare pentru elevi, dar şi pentru cadrele didactice şi părinţi. Prefectura, ca de altfel şi alte instituţii descentralizate ale statului, au fost implicate direct în acest an, contribuind prin eforturile conjugate la realizarea dezideratului major după care şcoala - factor educaţional al tinerei generaţii - să-şi desfăşoare activitatea în bune condiţiuni. Pentru aceste considerente, doresc să urez tuturor elevilor şi persoanelor implicate direct în actul educaţional, un an şcolar de excepţie, multă sănătate şi fericire. Ing. Mircea Silvestru LUP, Prefectul judeţului Sibiu începutul anului şcolar este o mare sărbătoare pentru elevi, pentru cadrele didactice şi pentru părinţi. Importanţa evenimentului în sine, a acestei sărbători, este dată de faptul că progresul pe care-l dorim cu toţi nu poate veni de nicăieri, el vine, în cea mai mare parte, din modul în care şcoala, ca instituţie a statului, oferă generaţiilor care vin educaţia atât de necesară. Consiliul Judeţean Sibiu s-a implicat alături de comunităţile locale în asigurarea bazei materiale necesare asigurării desfăşurării în condiţii bune a procesului educativ în şcolile judeţului Sibiu. Transmitem în numele Consiliului Judeţean, cu ocazia deschiderii anului şcolar 2001 - 2002, tuturor elevilor şi cadrelor didactice sibiene, un an şcolar bun, plin de succese şi împliniri. Constantin MORAR, Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu începem noul an şcolar într-o Românie în care problemele sociale şi dificultăţile economice nu sunt încă depăşite. Cu siguranţă, educaţia depinde de starea economiei, dar învăţământul însuşi poate fi punctul de pornire al schimbărilor şi al relansării economice. Viaţa şcolii s-a deschis spre cea a comunităţii şi autorităţile locale au înţeles că educaţia este o prioritate. De aceea au făcut mari eforturi ca unităţile şcolare să-şi înceapă noul an în bune condiţii. Graţie acţiunii comunităţilor locale şi echipelor manageriale din şcoli, grupe programelor Ministerului Educapei şi Cercetării, foarte multe şcoli din judeţul nostru îşi redeschid perile cu o “zestre" impresionantă, echipamente şi tehnică de calcul, centre de documentare şi informare, mobilier şcolar, microbuze pentru transportul şcolar. Prin toate acestea, dar şi prin efortul dascălilor, învăţământul sibian preuniversitar continuă cu fermitate reforma reală a educapei. Vreau să le mulţumesc profesorilor, învăţătorilor, educatorilor care s-au înscris, cu responsabilitate şi devotament, în orizontul secolului XXI, dorind să educe oameni pentru mileniul trei. Cu sprijinul lor, vom realiza obiectivele prioritare ale acestui an şcolar: îmbunătăţirea calităţi actului educativ, revigorarea învăţământului din mediul rural, generalizarea reformei manageriale în şcoli, , adaptarea ofertei noastre educaponale la nevoile de instruire şi la realităple economice, sociale şi culturale ale comunităţi locale. Este necesar ca în anul care începe acum să continuăm reforma curriculară, să sprijinim efortul elevilor noştri de a atinge performanţa şcolară. Inspector Şcolar General, Constantin CATRINA 1 ■ Se formează, prin scrisori şi prin telefon, o coaliţie internaţională de luptă împotriva terorismului. Toată lumea se grăbeşte să răspundă afirmativ propunerii lui George W. Bush. Vom lupta împotriva terorismului, laolaltă, albi, negri, galbeni, americani, europeni, asiatici, africani, creştini, musulmani, budişti, evrei de pretutindeni, tot ce oferă pământul acesta care merge la vale. Nu ştim precis cum vom lupta, dar vom lupta. Am promis. Dintre toţi luptătorii, unii vor lupta cu fapta, unii cu vorba, alţii prin acordul lor să se lupte cineva şi cu terorismul. Toată lumea luptă. Consens mondial. Teroriştii vor lupta şi ei, fără să se alinieze într-un front, fără să iasă la vedere, fără să dea piept. Ei ne-au obişnuit să-şi dea viaţa. Lupta se anunţă grea şi nu sunt puţini aceia care cred că e lupta cea din urmă, fără învingători şi învinşi. Lumea zisă civilizată pregăteşte o ripostă la nenorocirea “11 septembrie”. Alţii cred că “11 septembrie” a însemnat o ripostă la nenorocirea excesului de civilizaţie impusă. Este limpede că omenirea este în preajma unei schimbări de direcţie, încotro? Vom vedea. Sau nici nu mai apucăm să vedem. Singura armă împotriva războiului este raţiunea. Războiul împotriva terorismului este un război pe care omul şi-l declară sieşi. Terorismul este odios şi s-a practicat, în forme diferite, cu prilejul oricărui război. Orice război potenţează terorismul. Câte din statele hotărâte azi să lupte împotriva terorismului n-au practicat o formă sau alta de terorism? O fi existând şi terorism pozitiv? Nu credem. Credem că ne aflăm în faţa unei situaţii în care pe fruntea omului trebuie să scrie cu litere mari: RAŢIUNE! Mihai BRATU întreruperi ale gazului metan Sucursala Sibiu a SC Distrigaz Nord anunţă sistarea gazului metan marţi, 18 septembrie, între orele 9-12, datorită unor lucrări, pe străzile: Strungului, Nicovalei, Laminorului, Balanţei, Dinamului, Einstein, Plevnei, Maşiniştilor (Dorobanţilor-Oţelarilor), Henri Coandă, Preda Buzescu, Foijorilor, Oţelarilor - numerele cu soţ, Topitorilor. In aceeaşi perioadă vor fi afectate de sistarea gazului Depoul CFR şi Cantina IPAS, informează ing. Dumitru Turc, director sucursală. CP.vj