Tribuna, februarie 2002 (Anul 118, nr. 3327-3350)

2002-02-11 / nr. 3335

Anul CXVIII, serie nouă, nr. 3335 Luni, 11 februarie 2002 8 pagini, 3500 lei (la abonați -1500 lei) BIEUCTICA „ASTRA“ & 6 | 3 έN COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Primarul din Şura Mare sau cum poţi deveni boier peste noapte * un grup de săteni vrea să se deplaseze la Guvern pentru a protesta împotriva primarului Nicolae Avram * Dezvăluirile publicate săptămâna trecută de ziarul “TRIBUNA” în legătură cu abuzurile săvârşite la Şura Mare în împărţirea pământului au dat naştere unor reacţii în rândurile locuitorilor comunei. Vineri am primit la redacţie o scrisoare semnată de un grup de cetăţeni din Şura Mare în care sunt semnalate mai multe aspecte negative ale activităţii primarului Nicolae Avram. Scrisoarea cuprinde, de fapt mai multe întrebări adresate primarului, în special în legătură cu aplicarea legilor fondului funciar în localitate, de pe urma căreia, din câte se pare, primarul s-ar fi ales, prin diferite manevre, în numai câțiva ani, cu zeci de hectare. Publicăm, astăzi, în întregime, scrisoarea trimisă de cetăţeni, în speranţa că autorităţile în drept se vor sesiza şi vor încerca să dea locuitorilor Şurei Mari răspunsurile la întrebări. Florin STAICU Felix DAMIAN Către Cotidianul TRIBUNA Este prea blând articolul publicat în ziarul TRIBUNA din ziua de 7 februarie 2002, intitulat "Abuzuri repetate în împărțirea pământului", pentru că primarul de la Șura Mare, județul Sibiu, are la activ mult mai multe abuzuri. cont în pag. 2 Corespondenţă specială din Budapesta de la Ion Onuc Nemeş Simpozionul “Emanoil Gojdu - 200 de ani de la naştere” Ieri s-au încheiat la Budapesta, lucrările Simpozionului Internaţional "Emanoil Gojdu - 200 de ani de la naştere”. Desfăşurat la Centrul Cultural Român din capitala Ungariei, simpozionul a reunit reprezentanţi ai Ministerului de Externe, ai Ministerului Culturii şi Cultelor, ai Academiei Române, ai unor fundaţii şi asociaţii culturale din România, cercetători, istorici, filologi, preoţi, oameni de cultură din România, Ungaria şi Iugoslavia. De asemenea, simpozionul a fost onorat de oficialităţi maghiare, de diplomaţi acreditaţi la Budapesta. Deschiderea lucrărilor simpozionului a fost făcută de Excelenţa Sa Petru Cordoş, ambasadorul României la Budapesta, după care PS Sofronie Drincec, episcopul românilor ortodocşi din Ungaria şi PS Daniil Stoenescu, episcopul român ortodox din Iugoslavia au dat binecuvântarea creştinească manifestării. Ziua de sâmbătă a fost consacrată sesiunii de comunicări ştiinţifice. Cercetători în domeniu au evocat opera şi personalitatea atât de complexe ale marelui mecena Emanoil Gojdu, a cărui avere impresionantă, administrată de fundaţia care îi poartă numele, a contribuit esenţial la formarea unei elite culturale româneşti în centre academice maghiare şi europene, prin acordarea de burse şi stipendii tinerilor ortodocşi români dornici de învăţătură. Tot cu acest prilej au fost lansate o emisiune filatelică din seria “Oameni de seamă” şi o medalie jubiliară Emanoil Gojdu. De asemenea, au fost lansate lucrările: “Fundaţia Gojdu 1871-2001" de dr. Cornel Sigmirean şi pr.dr. Aurel Pavel, şi “Un umanist român. Marele mecenat Emanoil Gojdu (1802-1870)” de dr. Pavel Cherescu. Secţia în limba română a Televiziunii cont în pag. 2 La toate chioşcurile găsiţi astăzi Aventura incredibilă a doi tineri bucureşteni care au încercat să traverseze creasta Făgăraşului a sfârşit tragic. Sâmbătă noaptea, un tânăr turist a ajuns îngheţat la Cabana Negoiu, după ce a mers prin frig mai bine de 12 ore. Cei care l-au întâmpinat au aflat că tânărul nu fusese singur, cu câteva ore în urmă. Tovarășul sări de drum, cu care a plecat de la Cabana Bărcaciu, a căzut în gol vreo 200 m. Cei doi reușiseră să traverseze creasta, pe un drum direct, pentru că nu puteau folosi potecile de pe curbele de nivel, acestea fiind acoperite de zăpada ultimelor avalanşe. După ce au reuşit să traverseze creasta şi să se înscrie pe drumul spre Cabana Negoiu, tinerii au ajuns pe muchia Sărăţii. La un moment dat, vremea rea şi gheaţa şi-au spus cuvântul. Unul dintre cei doi turişti a alunecat pe un horn şi a căzut, într-o clipă, pe o distanţă de peste 200 metri. Tovarăşul său şi-a dat seama că singurul lucru pe care-l poate face este să alarmeze Salvamontul, ajungând cât mai curând cu putinţă la Cabana Negoiu. La ora 23:48, sâmbătă, Serviciul Public Salvamont Sibiu a fost sesizat şi după 25 de minute, o grupă de 10 salvatori montani se îndrepta spre locul accidentului. La ora 4 dimineaţa, echipa a ajuns la Cabana Negoiu şi de acolo până la muchia Sărăţii drumul a fost parcurs în câteva ore. în jurul orei 10, ieri dimineaţă, a fost descoperit un rucsac. Toţi membrii echipei au fost coborâţi pe corzi până la locul accidentului, unde au descoperit trupul neînsufleţit al turistului bucureştean. La ora închiderii ediţiei, salvamontiştii nu se întorseseră la Sibiu, după această nefericită intervenţie care a durat aproape 24 de ore în condiţii de iarnă. Felix DAMIAN Tribuna sporturilor Cădere de la peste 200 metri înălţime Un turist nu a murit în L IS. AJTX4 Ministrul Miron Mitrea îşi va ţine toate promisiunile făcute la Sibiu * astfel, sala de sport a Liceului “Octavian Goga” va fi realizată * lucrările de la Podul Gării vor începe în această toamnă * Ministrul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, Miron Mitrea, îşi va ţine toate promisiunile făcute cu ocazia vizitei de anul trecut la Sibiu, prima materializată fiind, după toate probabilităţile, modernizarea podului rutier de la Gară. Miron Mitrea a afirmat, în urma intervenţiilor parlamentarilor de Sibiu, ale ministrului secretar de stat, Ioan Cindrea şi, nu în ultimul rând, după intervenţiile viceprimarului Gheorghe Tuluc, că va aloca din bugetul ministerului cea mai mare parte din suma necesară modernizării podului de la Gară, că va transmite spre Sibiu o cotă importantă din Fondul Special al Drumurilor şi că va sprijini realizarea sălii de sport a Liceului “Octavian Goga”. Eforturile reprezentanţilor Sibiului la centru, dovedesc, iată, că nu s-au soldat doar cu vorbe în vânt. Lucrările de la podul Gării au şanse să înceapă în toamnă, iar săptămâna aceasta, viceprimarul Tuluc va transmite MLPTL situaţia terenului şi amplasamentul pentru sala de la “Goga”. Sala de sport a Liceului “Octavian Goga” a trecut într-un nomenclator de săli de sport tipizate, întrucât indicatorii iniţiali erau depăşiţi. Ea va fi realizată cu bani de la MLPTL. Razvan MARCU ! Dacă promisiunile Guvernului României, făcute populaţiei din România, nu sunt “bătute în cuie”, ci sunt prinse uşor în pioneze,,, putând suporta amânări, modificări sau putând fi chiar uitate, angajamentele luate cu nişte instituţii internaţionale se vor trata cu maximum de seriozitate. Seriozitate înainte de a le semna, seriozitate,pe parcursul aducerii lor în fapt. Dacă populaţia ţării mai poate fi păcălită (încă), obiceiul nu trebuie să fie menţinut în relaţiile externe, acesta dovedindu-se ineficient şi stricător de imagine. Plecarea misiunii FMI, “tălmăcită” în diverse chipuri, în fraze lungi şi uneori confuze, are un cuvânt care i se potriveşte foarte bine, eşec. Este cuvântul pe care politicienii îl evită şi îl ascund în “cutele” discursurilor explicative, din ce în ce mai puţin gustate de românii din categoria “păcăliţi”, cea mai cuprinzătoare şi mai omogenă categorie socială apărută după Ridicarea din decembrie ’89. Cum altfel decât “păcăleală” putem să numim virajele verbale în care se înscriu oameni politici de primă mărime, care astăzi clamează: “Nici o concesie”, pentru ca mâine să facă noi concesii consistente, tocmai pe tărâmul în care se proclamau intransigenți? Nu este - oare - o păcăleală când Guvernul, care a semnat angajamentul către FMI că ne va scumpi lunar energia electrică, vine acum și ne udă cu lacrimi facturile? Pasămite i s-a făcut milă. Nu este - oare - o păcăleală atunci când despre un eşec guvernamental cu efecte negative directe asupra populaţiei se spune că “nu este nici o tragedie”? Un fel de “staţi liniştiţi, dragi compatrioţi, doar aţi mai fost voi păcăliţi!”. . După ce şeful misiunii FMI şi-a strâns “jucăriile” lăsând de înţeles că nu se lasă păcălit, din gura ministrului Finanţelor, dl. Mihai Tănăsescu, s-a putut auzi: “Efortul Guvernului a fost salutat”... O fi vrut să spună că oficialii FMI au salutat la plecare? Sau e vorba tot de o păcăleală? Mihai BRATU