Tribuna, februarie 2002 (Anul 118, nr. 3327-3350)

2002-02-09 / nr. 3334

rt Contracepţie prin telefon Femeile active sau uituce din Polonia vor putea folosi telefonul mobil pentru a se păzi de o sarcină nedorită: o companie de internet din Poznan asigură serviciul de a le aminti prin mesaje-text (SMS) zilele în care pot rămâne însărcinate. Pentru a activa acest nou serviciu, este suficient ca amatoarele să completeze un formular pe pagina www.supersms.pl a companiei One-2-One, în care să precizeze durata obişnuită a ciclului şi datele ultimelor menstruaţii, ca şi numărul de telefon. Societatea se va ocupa de restul. Ea va trimite abonatei trei mesaje-text pe lună prin care aceasta va fi informată de iminenţa perioadei de ovulaţie, de zilele fertile şi de apropierea menstruaţiei. Peste 50 de femei s-au abonat deja pentru acest serviciu plătit, care este însă departe de a fi eficient, după cum afirmă medicii. Mintea are puterea de a vindeca Unul dintre motivele pentru care substanţele de tip placebo au efect în unele cazuri la fel ca şi un medicament adevărat ar putea fi faptul că în ambele cazuri este stimulat un mecanism neural, se arată într-un studiu apărut în revista American Association for the Advancement of Science (AAAS). O echipă de cercetători suedezi şi francezi a folosit tehnica tomografiei cu emisie de pozitroni pentru a monitoriza modul în care voluntarii participanţi la experiment reacţionau la senzaţii de fierbinte (dureros) şi cald (blând), după ce primiseră în prealabil un medicament opioid, un substitut placebo sau nici un fel de tratament. Cercetătorii au constatat că cei care primiseră medicamente şi placebo receptau mai puţină durere, în ambele cazuri înregistrându-se o activitate cerebrală mai ridicată în aceeaşi zonă a creierului, ACC. De asemenea, a existat o legătură între cât de mult a activat zona substanţa opioidă şi cât de bine au răspuns la durere subiecţii care primiseră placebo. Atenuarea durerii prin placebo pare a fi un fenomen dependent de procesul complex cognitiv, cum ar fi analiza unei ameninţări într-un context anume, speranţele puse într-un tratament şi dorinţa de slăbire a durerii. Faptul că efectul este acelaşi ca şi atunci când acţionează o substanţă anume arată că în creier este activată aceeaşi zonă, numai datorită puterii psihicului, estimează medicii. Russell Crowe, câştigătorul laureat al Golden Globe în acest an, ţine aprinse focurile pasiunii cu trei actriţe uluitoare, îşi manifestă în mod public iubirea pentru vedeta australiană de soapopera Danielle Spencer, iar în particular are o relaţie cu Jennifer Connelly - deşi a rugat-o pe fosta iubită Meg Ryan să-i facă un copil! Casanova Crowe, în vârstă de 37 de ani, a participat la decernarea premiilor Golden Globes împreună cu Spencer, la doar două zile după ce îi mărturisise lui Larry King că este "îndrăgostit de o femeie pe care o cunosc de foarte multă vreme", adică Danielle. Dar la aceeași masă cu el la Golden Globes a stat Connelly, co starul din "Beautiful Mind", atât de frumoasă încât Crowe nuși putea lua ochii de la ea. Perechea fusese văzută și la o altă decernare de premii, în urmă cu două săptămâni, giugiulindu-se în timpul petrecerii. între timp, actorul recunoaşte cu uşurinţă că nutreşte încă sentimente puternice pentru Ryan, cu care a avut o afacere furtunoasă anul trecut, pe când ea era căsătorită cu actorul Dennis Quaid. "Unele dintre cele mai frumoase femei din lume i se aruncă la picioare, dar Russell, în loc să aleagă una, le vrea pe toate,” spune o sursă. "Savurează fiecare clipă din viaţa de superstar. Din nenorocire, va răni câteva inimi până să îşi găsească fericirea." Crowe, care şi-a înfierbântat fanii de sex feminin în "Gladiatorul", se simţea extrem de relaxat alături de Connelly (în vârstă de 31 de ani, o mamă singură), la Critics*Choice Awards care au avut loc recent la Beverly Hills Hotel. Martorii povestesc că cei doi s-au retras într-un colţ, vorbind şi râzând toată noaptea. "Din când în când, Russell se apleca şi îşi punea braţul protector pe umărul lui Jennifer sau îi dădea un mic sărut pe obraz”, spune un martor ocular. "La un moment dat, au ieşit pe terasă şi au împărţit o ţigară. Când îşi treceau ţigara de la eC unul la altul, se priveau îndelung în ochi şi zâmbeau. Păreau un cuplu de îndrăgostiţi, nebuni unul după altul" Dar dacă Russell Crowe părea fermecat de Connelly în acea seară, nu acelaşi lucru se întâmpla câteva zile mai târziu, când el şi Spencer, în vârstă de 29 de ani, au fost la cumpărături în magazinele sic din L. A. Cuplul părea într-adevăr fericit când a ieşit din apartamentul lui Crowe de la Hotelul Bel-Air, în drum spre boutique-ul Ralph Lauren din Beverly Hills. Şi când au luat, mai târziu, prânzul la Papa Jake's sandwich bar, relaţia lor veche de 10 ani îşi spunea cuvântul. Unele surse spun că blonda Spencer locuieşte acum în casa de 5 milioane de dolari a lui Crowe din Sydney, pe care vecinii au poreclit-o "Cuibușorul lui Crowe". "Russell era îndrăgostit de Danielle înainte să își găsească jumătatea. Dar în Hollywood a vrut să joace pe tot terenul. Acum Danielle speră să se fi dezvățat de asta", dezvăluie o sursă apropiată cuplului. "Iubeşte, probabil, inteligenţa, talentul şi frumuseţea lui Jennifer, dar o parte din el vrea încă să fie cu Danielle. E singura femeie alături de care simte că poate fi el însuşi." JLDE E grea viaţa de vedetă la Hollywood! Gwyneth Paltrow spune că urăşte să îşi arate corpul în filme pentru că trebuie să meargă prea des la sala de gimnastică înainte să îşi dea hainele jos în faţa camerelor de luat vederi. Gwyneth este atât de paranoică încât anul trecut a încercat să-i convingă pe poliţişti să stabilească o zonă de excluziune în jurul vilei sale din Majorca pentru a nu fi zărită...făcând sport. "Dacă sunt nevoită să port pantaloni strâmţi în filme, mă duc la sală de 12 ori pe săptămână. Sunt la fel de nesigură pe mine însămi ca oricine altcineva". Gwyneth poartă un costum larg în ultimul ei film, "Shallow Hal".  . American Pre -adolescenţă nu sunt atenţi la detalii /■_ \ In goana lor după filme simpatice, haioase şi cu mult umor, evident cu personaje în care s-ar putea regăsi, adolescenţii nu sunt atenţi la micile scăpări ale regizorilor. Sau poate, dacă le observă, le trec cu vederea sau le adaugă la poantele filmului. Este şi cazul "American Pie" - "Plăcinta americană", în care producătorii nu s-au mai sinchisit să retuşeze greşelile de filmare, regie sau alte gafe, potrivit sitului www.cinemagia.ro. ♦ în secvenţa de deschis ♦ Când Finch aleargă spre dere, părinţii vin să-i spună camera de odihnă, firul de la “noapte bună” lui Jim, dar de microfon îi iese de sub cămaşă, dem că afară e zi. * în bibliotecă. O poartă ♦ în scena în care Stifler bea o cămaşă diferită decât în “bere”, paharul îşi schimbă cu scena anterioară sau în cea barea trecând de la transparent următoare, deşi acţiunea ar fi incolor la albastru şi înapoi, trebuit să curgă în continuare. ♦ Nu există palmieri (indi- * Deşi acţiunea se petrece geni) în Michigan, dar în sec în Michigan, la un moment venţa în care eroii joacă “la dat, pe fereastră vedem o parcrosse” sunt palmieri pretutin care în care toate maşinile au deni. plăcuţe de înmatriculare cu ♦ Când mama lui Stifler şi numere de California. Finch vorbesc, înainte de a * Când Heather şi Oz sunt folosi masa de biliard, coafură în magazinul alimentar al ,ei se schimbă de la un plan la tatălui lui, vedem lumina de la altul, camera de filmat și chiar un ♦ Aproape de finalul filmu- membru al echipei de filmare, lui, după balul de absolvire, în spatele lui Heather, care stă Finch deschide uşa de la ca la tejghea mera de biliard, în afară. Mai ♦ Nadia vine din Cehoslotârziu, Stifler deschide uşa mi- vacia, doar că această ţară nu rându-se că e încuiată şi-i că- mai există - s-a împărţit în seşte pe mama sa şi pe Finch, Cehia şi Slovacia. Uşa e deschisă în sens invers. ♦Când Stifler se află în baie iar dacă uşa se poate deschide şi Jim intră peste el, auzim în ambele direcţii, atunci un “Damn Stifler what'd yoţi scaun rezemat n-o poate bio- drink”, dar vedem că Jini spune ca, doar: “Damn Stifler”. ♦ Cantitatea de bere din. ♦ Când Finch aruncă o cana lui Stifler se modifică minge peste masa de pariuri, după ce Vicky şi Kevin pleacă următoarea secvență ne arată din cameră, mingea aflându-se în alt loc.