Tribuna, iunie 2002 (Anul 118, nr. 3426-3450)

2002-06-25 / nr. 3446

COTIDIAN INDEPENDENT. APARELASI Anul CXVffl, serie nouă, nr. 3446 Marți, 25 iunie 2002 16 pagini, 4000 Iei (la abonați -1700 lei) m21 multi Varianta în limba română pe INTERNET http ://www. tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Prefectul, în faţa unui nou Bacalaureat! Liceele “Octavian Goga" şi “Constantin Noica” şi Colegiul Tehnic Textil au fost vizitate ieri de prefectul Mircea Silvestru Lup din dorinţa de a monitoriza felul în care se desfăşoară Bacalaureatul în Sibiu. Prefectul a fost însoţit de directorul de cabinet, jr. Titus Dunăreanu, şi de inspectorul general şcolar, Constantin Catrina. Acţiunea prefectului va fi continuată în zilele următoare. “Am hotărât să întreprind o vizită în câteva centre de examinare, într-un mod spontan, pentru a avea o imagine reală asupra Bacalaureatului care se desfăşoară în instituţiile de învăţământ din Sibiu. Remarc meticulozitatea şi disciplina, constatând că au fost întrunite toate condiţiile care se impun în asemenea situaţii. Examinatorii mi-au confirmat buna pregătire teoretică a elevilor”, ne-a spus Mircea Silvestru Lup. Pentru că aminteam de examinatori, să mai menţionăm că ei au fost plăcut surprinşi de vizita prefectului şi a inspectorului general. L-am întrebat pe unul din elevi ce părere are despre această acţiune la care participă prefectul de Sibiu. “Este lăudabil, dar cred că a venit să-şi facă datoria”, spunea Adrian Dragomir. Mircea Silvestru Lup, cuprins de nostalgia tinereţii, şi-a încercat şi el norocul la proba literatura română. Prefectul a extras subiectul nr.27 şi trebuia să comenteze şi să analizeze două subiecte "Povestea lui Harap Alb” şi "Plumb” al lui Bacovia. în finalul vizitei, inspectorul şcolar general Constantin Catrina a prezentat prefectului agenda de lucru, fişele individuale şi borderoul de evaluare pe care trebuie să-l prezinte cu o anume ritmicitate profesorii, inspectoratului. Catrina a ţinut să specifice că elevii şi examinatorii au avut la dispoziţie, în aceste zile caniculare, apă minerală şi asistenţă medicală. Inspectorul general a mulţumit prefectului pentru interesul acordat sistemului de învăţământ sibian. A. POPESCU în urma contestaţiilor încă 27 de elevi au luat Capacitatea * procentul de promovabilitate s-a ridicat cu 52 de sutimi * Rezultatele finale ale examenului de Capacitate s-au afişat ieri, iar în urma contestaţiilor încă 27 de elevi au trecut examenul. “Nici un elev nu a picat examenul în urma contestaţiilor, iar modificările de note, în minus sau în plus, nu au fost mai mari de 50 de sutimi”, ne-a declarat Constantin Catrina, inspector şcolar general. Procentul de promovabilitate s-a modificat de la 70,240/0 la 70,760/0, în total, în tot judeţul Sibiu, din cei 5134 elevi înscrişi, 3633 de candidaţi au promovat examenul. Următoarea sesiune a examenului de Capacitate se va desfăşura în luna august. Sorana MAIER JiJIfííffíffS1 la Sebeşul Hora din Rusca Templu I ■ Amplul Naturii Lume multă duminică pe platoul Rusca din Sebeşu de Jos venită să celebreze şi să se bucure de înţelesurile unei vechi sărbători, atât de particulară şi de unică, Hora din Rusca. Sărbătoarea încifrează în linia sinuoasă a dansului, în convulsiile lui, când strânse când eliberate, când luminoase când întunecate, când vesele când triste, între înnodări şi deznodări- hora cu noduri - însăşi viaţa omului pe pământ. Dansul (Hora din Rusca) şi toponimul platoului (Rusca) vin de la sărbătoarea Rusaliilor (Rusca) peste care oamenii locului au suprapus, într-o metaforă coregrafică de o mare plasticitate, gestul lor de solidaritate cu cei oropsiţi şi răsculaţi în ceea ce istoria a consemnat cu sânge zdrobit pe roată - Răscoala lui Horea, Cloşca şi Crişan. Ion Onuc NEMEŞ conf. pag. 14 Fotó: Daniel BĂLȚAT La Mediaş. Făt abandonat într-un WC O fată în vârstă de 17 ani şi-a abandonat sarcina într-o toaletă. I.M. este din satul Nemşa, comuna Moşna. în urmă cu câteva zile, tânăra s-a dus la secţia Urgenţă a Spitalului Municipal Mediaş acuzând dureri abdominale mari. Medicii au descoperit că fata născuse de curând, dar ea refuza să recunoască acest fapt. în cele din urmă despre acest caz a aflat şi Poliţia Municipiului Mediaş, în timpul cercetărilor, fata a recunoscut că a născut un copil în timp ce se afla într-o toaletă, unde ulterior poliţiştii au găsit un făt cu o greutate de 2,5 kg. Cadrele Poliţiei Municipale Mediaş încearcă acum să afle dacă poate fi vorba de pruncucidere, sau de un avort spontan. (F.D.) Un căruţaş din Veştem a murit călcat de tren! Un bărbat din Veştem a murit, alaltăieri seară, după ce căruţa cu care traversa calea ferată a fost lovită în plin de un tren accelerat. Aurel Şerbu (49 ani) nu s-a asigurat la trecerea de nivel peste calea ferată din apropierea localităţii Mohu, cu toate că aceasta era semnalizată şi prin semnale sonore, şi vizuale. Căruţa a fost lovită de locomotiva A1736 Cluj-Napoca - Bucureşti (via Valea Oltului), în jurul orei 23.15. în urma impactului, cei doi cai au supravieţuit, însă stăpânul lor a murit pe loc! Trenul accelerat a fost pus în mişcare după 7 minute. (F.D.) Se pare că prea repede a fost ridicat Bin Laden la rangul de stafie. Oricum, traiectoriile pe care bântuie nu sunt cunoscute. Pentru cei interesaţi de soarta sa, reţeaua teroristă Al-Qaeda anunţă că vor avea prilejul să-l vadă şi să-l asculte, foarte curând, pe micile ecrane. Promisiunea a fost făcută de o înaltă personalitate din conducerea reţelei, terorist marcant pe numele său întreg Suleiman Abu Ghaith. Recunosc că nu l-am cunoscut personal pe Bin Laden, aşa că nu pot să-l apreciez decât după mesajul său adresat după 11 septembrie americanilor. Să ni-l amintim: “Mă adresez cu vorbe măsurate, jur pe Alah că America nu va mai avea linişte până când Palestina nu va avea linişte şi până când toate armatele atee nu vor pleca de pe pământurile sfinte". în completare, Suleiman Abu Ghaith spunea duminică seara, de pe ecranul televizoarelor, că “reţeaua Al-Qaeda dispune de mijloacele necesare pentru comiterea unor noi atentate în SUA”, ba chiar şi prin alte părţi pe unde s-ar afla americani. “Vom lovi acolo unde americanii se aşteaptă cel mai puţin”, a zis. In încheiere, înaltul responsabil terorist “Armatele atee” au anunţat o nouă ofensivă de amploare în teritoriile palestiniene. Afganistanul a fost “arat” de bombardierele americane, ziua de 4 iulie se apropie, aşa că îngrijorarea populaţiei americane merge spre panică, mai ales că serviciile secrete, după ce şi-au demonstrat “naivitatea”, anunţă că, de data asta, au informaţii precise despre posibile atentate. După ce a fost legendarizat apărând pe tricouri sau sub formă de amuletă, temutul Bin Laden reapare sub forma sa naturală, în carne şi oase, şi turban, alimentând o psihoză nesănătoasă, pe care nu numai America o trăieşte. Aceeaşi nelinişte o încearcă şi europeanul, fie că recunoaşte, fie că nu. Neliniştea, constant şi cu grijă întreţinută, creează psihoze, iar de la psihoză la panică drumul e scurt. Sigur că intrarea în panică nu ne pândeşte. Ea nu se face cu una, cu două, ca intrarea în NATO, de exemplu, spre care fiorosul Bin Laden, fără să ştie şi fără să vrea, ne-a dat un “brânci” de ajutor. Mihai BRATU