Tribuna, iulie 2002 (Anul 118, nr. 3451-3477)

2002-07-22 / nr. 3469

COTIDIAN Anul CXVin, serie nouă, nr. 3469 Luni, 22 iulie 2002 pagini, 4000 lei (la abonați -1700 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Destine unite in lumea presei Annamaria Bistriceanu si Felix Damian s-au căsătorit ! nunta celor doi stirişti a avut loc sâmbătă seara, la restaurantul New Yorkers . Tinereţea, eleganţa, frumuseţea şi exuberanţa şi-au dat întâlnire sâmbătă, pentru a fi martorele unui intr-adevăr inedit eveniment pentru presa sibiană. Colegul nostru Felix Damian şi Annamaria Bistriceanu, corespondentul pentru Sibiu al Radio Cluj, au spus DA din faţa ofiţerului stării civile, uniunea în faţa lui Dumnezeu fiind consfinţită de preotul de la Biserica dintre Brazi. Am asistat,cu siguranţă, la un eveniment cu adevărat unic pentru viaţa celor doi gazetari care au ales să-şi lege vieţile, cu credinţa că aceasta este cea mai sigură cale către fericire. Nici glumele picante nu au ocolit acest eveniment.După o tradiţie care nu poate lipsi nici unei nunţi alese, cei de faţă nu au întâmpinat greutăţi în a fura mireasa, deşi Felix Damian este acreditatul Tribunei la Poliţie... Le urăm celor doi Casă de piatră şi tot ceea ce înseamnă pentru ei acum gând sau dorinţă să devină realitate, după frumuseţea şi tinereţea sufletelor lor. Felix şi Annamária au avut parte , fără îndoială, de cea mai frumoasă știre pe care le-a rezervat-o destinul. TRIBUNA Nu mai vrea să audă de manele... După ce "a văzut moartea cu ochii", şi-a îmbrăţişat salvatorul în urmă cu trei săptămâni, publicam, în ziarul nostru, o notă despre un concetăţean care şi-a împlântat un cuţit în stern pentru a-şi pune capăt zilelor. La vremea respectivă, şansele de supravieţuire prognozate de medici erau estimate la 1%. Şi totuşi, sibianul a avut zile. Recent, el a fost externat de la Spitalul Clinic Judeţean Sibiu. După ce "a văzut moartea cu ochii”, pacientul şi-a îmbrăţişat salvatorul, pe dr. Zeno Popovici, înţelegând că depresiile nu se pot rezolva prin suicid. Omul a mai înțeles A. POPESCU continuare în pag. 2 Mondocane... sibian Primii stropi de ploaie de sâmbătă dimineaţa i-au obligat pe toţi vizitatorii (nu prea mulţi!) aflaţi la Expoziţia Chinologică Internaţională CACIR (20-21 iulie 2002), organizată în colaborare cu Asociaţia Chinologică a Judeţului Sibiu, în spaţiul darnic al Campingului Dumbrava, să-şi deschidă, instinctiv, umbrelele... Din motivul mai sus menţionat, lume relativ puţină în prima zi a evenimentului, mult aşteptat de chinologii de pretutindeni. Dar, stoicismul celor care nu s-au prea lăsat deranjaţi de picăturile de ploaie, a fost - în schimb - răsplătit din plin de oferta neaşteptat de bogată a patrupezilor din rasele clasice, dar şi din “High Life”-ul clasaţilor de excelenţă. Nu ne-am propus, acum, să parcurgem clasamente, titluri obţinute, premii sau diplome la concursul internaţional de la Sibiu (acesta a continuat şi duminică!), ci doar pentru amuzamentul cititorilor, care, din varii motive, n-au putut fi prezenţi la evenimentul expoziţional din Dumbrava Sibiului, să redăm, prin prezentul fotomontaj, doar câteva portrete ale unor exemplare cu adevărat fotogenice, “capturate” fotografic, la întâmplare. Cu promisiunea de a reveni, desigur, cu rezultatele obţinute la concurs, vă lăsăm să vă delectaţi, deocamdată, cu câteva instantanee canine considerate de fotoreporter deosebit de atractive. Text fi foto: Fred MSS . Nu uitați! Astăzi, în Datorii uitate, datorii neonorate... “URBANA” are de recuperat peste 3 miliarde lei de la chiriaşi! SC URBANA SA Sibiu nu şi-a recuperat în totalitate banii de la chiriaşii - persoane fizice şi juridice aferente semestrului I a.c. Datoriile acestora se ridică la peste 3 miliarde lei! Astfel există debite mai vechi de 30 de zile provenite din chiriile la locuinţe, pentru persoanele fizice, în valoare de 500 milioane lei, şi din chiriile la spaţiile comerciale, pentru societăţile comerciale în valoare de A.PARAU continuare în pag. 2 Spuneam că Legea de organizare şi funcţionare a Parchetului Naţional Anticorupţie a fost promulgată după ce Consiliul Superior al Magistraturii îl desemnase deja pe procurorul de Dorohoi, Ion Amarie, ca şef al noii instituţii. Mica nesincronizare a fost urmată de o altă scăpare tehnică - tot mică - aceea că preşedintele Iliescu a plecat în concediu fără să semneze actul de numire al Procurorului General al PNA. N-ar fi nici un necaz, pentru că preşedintele poate semna şi la Scroviştea, dacă a uitat să semneze, luat cu treburile de vacanţă. Dar dacă n-a uitat? Dacă n-a uitat - ceea ce şi credem - atunci preşedintele Iliescu şi-a luat un mic răgaz să verifice mai amănunţit persoana desemnată. Practic, Ion Amarie a fost ales de Guvern, ţinând seama de faptul că desemnarea lui de către CSM s-a făcut la propunerea ministrului Justiţiei, d-na Stănoiu, subordonata directă a premierului Năstase. Puţin întortocheat, drumul până la vârful PNA pleacă tot de la poalele Palatului Victoria. Verificările au fost făcute de Parchetul General, care îşi va pierde din importanţă odată cu 1 septembrie, când noul parchet îşi va începe activitatea. Domnul Amarie a fost prezentat ca un bun familist şi profesionist, cu evidente aplecări spre aprofundarea cunoştinţelor de specialitate. Domnia sa are un singur “cârlig” de care ar putea fi agăţat de răuvoitori, sau de eventuali şantajişti, anume un mai vechi dosar în care a fost cercetat pentru un accident de circulaţie soldat cu un mort. în rest, fostul procuror de Dorohoi este tocmai potrivit să ocupe delicata poziţie de şef al unei instituţii care va avea de furcă chiar cu oameni din sistemul care a înfiinţat-o. Muncă obositoare, ingrată chiar. Din acest motiv, după cum ne-a asigurat dl. Tănase Joiţa, gradul de stresare a procurorilor PNA va fi măsurat periodic de psihologi calificaţi. Precauţie înţeleaptă. Procurorul Panait instrumenta un dosar de provincie, simplu faţă de ce îi aşteaptă pe colegii săi din noul Parchet Naţional. Mihai BRATU