Tribuna, iunie 2003 (Anul 119, nr. 3731-3755)

2003-06-10 / nr. 3738

COTIDIAN ÎNDE Anul CXIX, serie nouă, nr. 3738 Marți, 10 iunie 2003 16 pagini, 4500 lei (la abonați ■ 1800 lei) Biblioteca: ASTRA" _ sibiu -Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Cuceritorii Everestului, Lucian Bogdan şi Teodor Tulpan, îmbrăţişaţi de preşedintele Consiliului Judeţean, ec. Constantin Moraru ■_________________________________________________ “Ne-a fost dor de verde şi de iarbă” Ieri dimineaţă, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, ec. Constantin Morar, i-a primit pe salvamontiştii sibieni Lucian Bogdan şi Teodor Tulpan care în memorabila zi de 22 mai 2003, ora 11:30, au ajuns pe “acoperişul lumii” - Muntele Everest (8850 m). Primirea a fost cordială, preşedintele îmbrăţişându-i pe cei doi eroi şi întâmpinându-i cu cuvintele: "Bine aţi venit Arătaţi extraordinar. Se vede că aerul tare al Everestului v-a făcut bine”. Ion Onuc Nemeş cont. în pag. 9 Legea mare, sau legea mică? Sigur că ele sunt mari, sau mici, în funcţie de numărul celor ce le respectă. Legi ca acelea care interzic plimbarea câinilor agresivi, fără botniţă, sau care interzic conducătorilor de autoturisme să vorbească la telefonul mobil, nu se iau în seamă decât în cazuri extreme, când câinele mai ucide câte un copil, sau conducătorul auto, luat cu convorbirea, saltă pe trotuar şi ucide, şi el, sau schilodeşte măcar. Legea mică este în vigoare sporadic, pentru că nu se ştie al cui e câinele ucigaş, sau cine vorbeşte la telefon. Legea mare are coperţi po- fce. Şi ea se aplică sporadic, cu condiţia de a fi călcată la nivelele inferioare. La nivelul de sus, nu se aplică nici legea mare, nici legea mică. Legea cea mare ne avertizează că toţi suntem egali în faţa... legii, în faţa cărei legi? în faţa legilor mici, de care nu se sinchiseşte nimeni, sau în faţa legii mari, peste care se năpustesc ordonanţele de ajustare. Nu greşim dacă spunem că legea cea mare este teoretică şi că legile mici nu sunt practice. Poate că n-am ales bine momentul să spunem toate acestea, chiar acum, când se lucrează, de zor, la alcătuirea Constituţiei. Oricum, ştiam că făuritorii de legi nu vor fi perturbaţi în munca lor de nişte rânduri de ziar. Le scriem, totuşi. Ca pe o legendă. Mihai BRATU Internaţional de Teatru, Sibiu, 2003 A fost această a X-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, una remarcabilă, cu profunde şi semnificative reverberaţii în sufletele şi în minţile spectatorilor şi cu noi puncte de reper, stabile, în activitatea creatorilor şi interpreţilor, îmi face deosebită plăcere să adresez acum, când cortina a căzut peste această a X-a ediţie, jubiliară, sincera gratitudine a consilierilor judeţeni, a mea personal şi a tuturor celor ce au avut privilegiul de a fi părtaşii acestui veritabil regal dramatic, actorilor, regizorilor, directorilor de teatru, cronicarilor, echipelor tehnice şi, nu în ultimul rând, organizatorilor. Aştept cu nerăbdare următoarea ediţie a festivalului. Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Constantin MORAR La Casa de Cultură a Sindicatelor “Balul Majoratului pe Sibiu” Astăzi, la Casa de Cultură a Sindicatelor, Dragostar Production şi Radioteleviziunea Eveniment invită tinerii sibieni (şi nu numai) la “Balul Majoratului pe Sibiu”. Ca invitaţi, “Balul” îi are pe grupul umoristic “Grupa Mare” şi formaţia vocală feminină “TNT” (cea cu piesa “Ani de liceu”). Preţul biletelor este de 50.000 lei (30.000 lei pentru spectacolul-concurs şi 20.000 lei pentru discotecă). Partener media: Casa de Presă şi Editură “TRIBUNA”. Ora de începere: 19.CD.CJ Peste tot pe unde au urcat pe scenă, cei peste 700 de dansatori au uimit publicul cu talentul şi virtuozitatea ! ! Vineri, la Sala “Transilvania” Sibienii vor fi vrăjiţi de"Magia dansului" celebra Companie de dans Moiseyev susţine un spectacol la Sibiu, în cadrul unui turneu în România şi Compania de dans Moiseyev va susţine, vineri, la Sibiu, un spectacol extraordinar, regal de dans şi muzică sub genericul “Magia dansului". Legendă vie a dansului internaţional, care a cucerit publicul din peste 170 de ţări, compania condusă de marele maestru Igor Moiseyev se va afla în România în perioada 9-19 iunie. 9*»* M k* mi $» m, fc *! #• IKtdttl «hm» K !.l Ml SMflsrtif Tr*sj|*R®.i «SW«, lissa St »Bst mk SH Din această lună 109.647 sibieni vor primi pensia majorată Conform unei Hotărâri de Guvern, pensiile din sistemul public, pensiile militare şi indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă vor fi majorate din luna iunie 2003 cu 2,7 la sută. Această majorare declară Nevenca Manole, director general al Casei Judeţene de Pensii Sibiu -se va aplica şi în cazul pensiilor IOVR, al indemnizaţiei de maternitate, al indemnizaţiei pentru creşterea copilului, precum şi al sporurilor acordate invalizilor, veteranilor şi văduvelor de război. Ioan VIDRIGHIN cont. în pag. 9 Au început înscrierile pentru Capacitate . IŞJ se aşteaptă ca la examenul din acest an să participe aproape 6000 de elevi . Săptămâna viitoare, absolvenţii clasei a Vlll-a vor susţine examenul de Capacitate. De ieri, secretariatele şcolilor generale au început înscrierile, activitate care se va încheia în 12 iunie. “Ne aşteptăm la aproape 6000 de participanţi la această sesiune”, spune inspectorul şcolar general, Constantin Catrina. Examenul de Capacitate din acest an va fi ultimul. De anul viitor, se va trece la învăţământul obligatoriu de zece clase. Sesiunea din iunie a examenului de Capacitate se va desfăşura după următorul grafic: 16 iunie, Limba şi literatura română; 17 iunie, limba şi literatura maternă; 18 iunie, Matematică; 19 iunie, Istoria românilor sau Geografia României; 21 iunie, afişarea rezultatelor şi depunerea contestaţiilor; 22-23 iunie, rezolvarea contestaţiilor; 24 iunie, afişarea rezultatelor finale. Toate probele sunt scrise. Cei care nu iau examenul la această sesiune pot da din nou examenul în luna august. Florin STAICU Astăzi debutează Zilele Şcolii Populare de Artă Sibiu Astăzi debutează manifestările artistice cuprinse pe agenda celei de a VI-a ediţii a Zilelor Şcolii Populare de Artă Sibiu. Deschiderea propriu-zisă va avea loc în parcul ASTRA, ora 12, şi constă în vernisarea expoziţiei de design vestimentar. Prezintă criticul de artă dr. Olimpia Tudoran- Ciungan, şefa Galeriei de Artă Brukenthal. Mâine, în acelaşi loc şi la aceeaşi oră, va fi vernisată expoziţia elevilor clasei de pictură, clasă condusă de prof. Vera Costea. Prezintă criticul de artă Valentin Mureşan. Joi, 12 iunie, ora 18, în sala de conferinţe a Cercului Militar este programat un spectacol artistic susţinut de cei mai merituoşi elevi ai claselor de actorie şi orgă-acordeon. După aceste manifestări inaugurale, Zilele continuă în cele 15 localităţi din judeţ unde fiinţează 19 clase externe ale Şcolii Populare de Artă Sibiu. Manifestările se vor încheia în ziua de 29 iunie. Ion Onuc Nemeş