Tribuna, iunie 2003 (Anul 119, nr. 3731-3755)

2003-06-11 / nr. 3739

Anul CXIX, serie nouă, nr. 3739 Miercuri, 11 iunie 2003 12 pagini (cu supliment), 4500 lei (la abonați • 1800 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro 3 Comisia parlamentară pentru revizuirea Constituţiei a fost bruscată de două propuneri de ultim moment Amândouă propunerile vin din direcţia PSD, amândouă vizează aceeaşi problemă: prelungirea mandatului prezidenţial. Prin vocea senatorului Antonie Iorgovan, PSD propune prelungirea mandatului prezidenţial la cinci ani. Prin vocea senatorului Ion Predescu, PSD propune prelungirea mandatului prezidenţial la şase ani. La prima vedere, s-ar părea că întâlnim o nesincronizare de partid. Nu este aşa. PSD vrea, într-adevăr, prelungirea mandatului prezidenţial, PSD ştie că propunerea de prelungire la şase ani este sortită respingerii, dar este folositoare pentru adoptarea propunerii de prelungire la cinci ani. Altfel zis, senatorul Ion Predescu nu face decât o “inginerie”, prin care să forţeze adoptarea propunerii colegului Iorgovan, adică mandat de cinci ani, adică exact ce îşi doreşte partidul de guvernământ Cele două propuneri sunt de fapt o singură propunere, care mizează pe poziţia din sondajele de azi a premierului Adrian Năstase şi pe sărăcia de contracandidaţi din ograda aşanumuitei Opoziţii. Ca să nu creadă cineva că e vorba de o “inginerie" şi mai straşnică, s-a anunţat ca prelungirea mandatului prezidenţial nu are în vedere actualul mandat al preşedintelui Ion Iliescu, care mandat ne asigură PSD - în sfârşit se va sfârşi la următoarele alegeri prezidenţiale. Parafrazându-l pe unul din foştii mari dascăli ai omenirii, care zicea că “artiştii sunt inginerii sufletului”, am putea zice că “inginerii" politici sunt artişti. Mihai BRATU Recunoştinţă cu valoare de simbol Cuceritorii Everestului ■ primiţi de preşedintele României Ieri, ora 14, la Palatul Cotroceni din Capitală, preşedintele României, Ion Iliescu, i-a primit pe membrii primei expediţii româneşti care a urcat pe “acoperişul lumii”Vârful Everest, 8850 m, în memorabila zi de 22 mai 2003. Cuceritorilor Everestului le-a fost înmânată o plachetă pe aversul căreia este imprimată Stema României iar pe revers următorul text: “Ne mândrim cu voi, membrii primei expediţii româneşti care a reuşit să pună Drapelul Patriei pe acoperişul lumii. Preşedintele României, Ion Iliescu”. Ion Onuc Nemeş conf. în pag. ll lin italian este tertenul pentru contrabandă şi evaziune fiscală , el nu a declarat flori în valoare de peste 10.000 euro . Un cetăţean de origine italiană este cercetat de Poliţia Economico-Financiară pentru contrabandă şi evaziune fiscală. M.C. de 55 ani, cu domiciliul în Italia, în calitate de unic asociat al SC Fid-Mer Import Export SRL, a importat flori din Italia, fără să declare întreaga cantitate autorităților vamale. Cu ocazia controlului economic post vamal făcut la depozitul Fid-Mer, s-a constatat că florile au fost importate de la firma “La Gardenia”. M.C. s-a prezentat la autorităţile vamale pentru a întocmi formalităţile, dar a prezentat date false cu privire la cantitatea de flori importată. în urma verificărilor, poliţiştii au găsit un plus de 152.231 fire de flori, în valoare de 10.103 euro, care nu au fost menţionate în actele externe de achiziţie şi nu au fost prezentate pentru vămuire. M.C. este cercetat pentru infracţiunile de contrabandă şi evaziune fiscală. Sorana MAIER La Alţăna Un pas spre civilizaţie A vorbi, azi, despre introducerea apei potabile într-o localitate mi s-a părut la început un aspect ilar. La vremea când încercăm să donăm oameni, când se fac mutaţii genetice în agricultură sau cucerim spaţiul cosmic, noi scriem despre realizarea unui sistem de aducţiune a apei ca despre o chestie extraordinară - îmi ziceam. Când am dat “nas în nas” cu lucrarea în sine, cu o lungime de 14 km, cu staţii de captare şi pompare, de clorinare, cu un rezervor imens pentru colectarea apei potabile, cu 35 de cămine cu vane pentru menţinerea presiunii şi prevenirea unor nenorociri în caz de avarie, cont. în pag. 11______________Oviu BREZAE \ Zilele Şcolii Populare de Artă Expoziţia de design vestimentar Ieri la prânz, în Parcul ASTRA, au debutat manifestările din cadrul celei de-a VI-a ediţii a Zilelor Şcolii Populare de Artă din Sibiu, instituţie pe care prof. Ionela Prodan, director general în Ministerul Culturii şi Cultelor,o definea drept “una dintre cele mai bune instituţii de acest fel din ţară, având valoare de model". Deschiderea a avut loc cu expoziţia de design vestimentar a clasei conduse de prof. Mihaela Toader, parcul sibian devenind, pentru o zi, o adevărată galerie de artă, aşa cum ne-a obişnuit de câteva ediţii Şcoala Populară de Artă Ion Onuc NEMEŞ conf. în pag. l1 Mozart Johannis şi Moldovan - la Rennes — Astăzi se semnează Convenţia de colaborare Sibiu - Iile et Vilaine Clădirea Consiliului Departamental Iile et Vilaine din oraşul francez Rennes găzduieşte, în această seară, de la ora locală 18.30 (ora Ro-15 mâniei 19.30), festivitatea de semnare a Convenţiei de Colaborare între judeţul Sibiu şi departamentul Iile et Vilaine. Documentul va fi semnat de preşedinţii celor două consilii, Constantin Morar, din partea Consiliului Judeţean Sibiu, şi Marie-Joseph Bissonnier, din partea Consiliului Departamental Iile et Vilaine. La festivitate vor asista şi primarul Sibiului, Klaus Johannis, primarul Rennes-ului, Edmond Hervé, alte oficialităţi române şi franceze. De asemenea, la ceremonie va participa şi o numeroasă delegaţie română, formată din 45 de persoane, reprezentanţi a numeroase instituţii sibiene, care se află la Rennes de la începutul lunii iunie. Preşedintele CJS este însoţit în vizita din Franţa de vicepreşedintele Iosif Moldovan şi de directorul de Integrare Europeană, Octavian Rusu. Vom reveni cu amănunte. Florin STAICU Centrele de examen la "Capacitate" cei aproape 6000 de elevi au fost arondaţi la 20 de centre de examinare . Elevii din judeţul Sibiu care dau săptămâna viitoare examenul de Capacitate au fost repartizaţi în 20 de centre de examinare. Ziarul “Tribunn" publică, azi, lista celor 20 de centre şi şcolile arondate: 1) Colegiul Naţional "Gheorghe Lazăr” Sibiu, secţiile de limba germană de la Colegiul Naţional “Samuel von Brukenthal”, Liceul Teoretic “O. Ghibu” şi cele de la şcolile generale nr.15,16,4 Sibiu, precum şi şcoala din Apoldu de Sus şi secţiile română şi germană de la Şcoala Generală nr.6 Sibiu. 2) Colegiul Naţional Pedagogic “Andrei Şaguna”: şcolile generale nr.20, 2,4, 8,11 şi Liceul de Artă Sibiu. 3) Liceul Teoretic “Octavian Goga”: Liceul Teoretic “O. Ghibu”, Colegiul Naţional Pedagogic “A. Şaguna”, şcolile generale 5 şi 15, Şcoala specială nr.2 Sibiu. 4) Liceul Teoretic "Onisifor Ghibu”: şcolile generale din Răşinari (ambele), Poplaca, Cristian, Liceul Waldorf Sibiu, şcolile nr.1, 10, 25 Sibiu. 5) Grupul Şcolar Industrial Energetic: şcolile 21 şi 24 Sibiu, Nocrich, Alţâna, Hosman, Marpod, Şelimbăr, Veştem. 6) Grupul Şcolar "Independenţa”: şcolile 12,13, 23, 18 Sibiu, Slimnic, Ruşi, Şura Mare. 7) Grupul Şcolar Economic - Administrativ "George Bariţiu”: şcolile 7, 16, 17, 19 şi “M. Eminescu” Sibiu. 8) Liceul Teoretic “Johannes Lebel” Tălmaciu: şcolile din Tălmaciu, Boiţa, Tălmăcel, Turnu Roşu, Sebeşu de Jos şi Liceul Teoretic “J. Lebel” Tălmaciu. 9) Şcoala Generală Orlat şcolile din Gura Râului şi Orlat. 10) Şcoala Generală Roşia: şcolile din Roşia, Caşolţ, Daia, Nou şi Vurpăr, conf. în pag. 11 Florin STAICU