Tribuna, iunie 2004 (Anul 120, nr. 4037-4062)

2004-06-25 / nr. 4058

Anul CXX,serie nouă, nr.4058 ! FONDAT IN 18B4 DE 1OAN SLAVICIziua Drficelului National COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Vineri, 25 iunie 2004 24 pagini, 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http ://www .tribuna .ro E-mail:red@tribunaro,publicitate@tribunaro inimin mmmmmmm - Sâmbătă, 26 iunie 2004, municipiu, precum şi ofiţeri . Sâmbătă, 26 iunie 2004, începând cu ora 11, Academia Forţelor Terestre "Nicolae Bălcescu" va organiza un ceremonial militar-religios dedicat sărbătoririi Zilei Drapelului Naţional. La acest eveniment vor participa reprezentanţii administraţiei publice locale, ai instituţiilor municipiu, precum şi ofiţeri din unităţile şi instituţiile Ministerului Apărării Naţionale şi Ministerului Administraţiei şi Internelor. Cu acest prilej, comandantul Academiei Forţelor Terestre le adresează tuturor sibienilor invitaţia de a participa la ceremonialul organizat în faţa Cercului Militar Sibiu (I.V.) NEGOCIERI INTENSE PENTRU POSTURILE DE VICEPRIMARI AI SIBIULUI * discuţiile nu erau * încheiate nici aseară din cauza unei oferte de ultim moment făcute de Johannis PNL-ului * Astăzi, la ora 11, Consiliul Local Sibiu îi va desemna pe cei doi viceprimari ai municipiului, care vor lucra cu Klaus Johannis. Chiar dacă negocierile în acest sens păreau încheiate încă de săptămâna trecută, se pare că ele nu s-au oprit nici un moment datorită unei propuneri surpriză făcute de Johannis PNL-ului. Discuţiile au continuat şi au fost foarte aprinse şi ieri seară. Practic, Johannis le-a propus liberalilor un post de viceprimar, cu condiţia îndepărtării din Consiliul Local a celor doi consilieri PNL aleşi la 6 iunie, Hermann Fabini şi Gheorghe Tuluc. Din câte se pare, niciunul dintre cei doi liberali nu este agreat de Klaus Johannis. Primarul vrea linişte în Consiliul Local în următoarea perioadă şi de aceea ar prefera ca nici Tuluc, nici Fabini să nu facă parte din Consiliu. în această situaţie, şefii organizaţiei PNL Sibiu au fost nevoiţi să negocieze intens cu propriii membri, Tuluc şi Fabini, pentru a-i determina să renunţe la posturile din Consiliul Local în favoarea următorilor liberali înscrişi pe listă, Eugen Mitea şi Olivia Man. Din câte se pare, Hermann Fabini a acceptat să demisioneze, dar aseară nu era încă sigur dacă va face acelaşi lucru şi Gheorghe Tuluc. Potrivit unor surse din PNL, dacă şi Tuluc va demisiona, atunci Johannis ar fi dispus ca un post de viceprimar să i-l încredinţeze lui Eugen Mitea. Dacă, totuşi, înţelegerea cu PNL nu va funcţiona, Johannis va numi un viceprimar din partea FDGR. Celălalt post de viceprimar ar urma să revină, cel mai sigur, PSD-ului. Asta ar însemna că Ioan Banciu îşi va păstra postul de viceprimar pe care îl ocupă şi acum. Se pare că Banciu se bucură de aprecierile primarului Johannis pentru modul în care îşi face datoria de viceprimar. în interiorul PSD s-a mai vehiculat şi numele lui Ioan Stroie pentru postul de viceprimar, dar se pare că decizia a fost luată de Johannis. Totuşi, având în vedere că discuţiile nu erau definitivate nici aseară, este posibil ca schimbări în configuraţia noii conduceri a municipalităţii să apară şi în această dimineaţă. Din păcate, nici un lider politic sibian nu a acceptat, ieri, să discute pe această temă, astfel încât am fost nevoiţi să apelăm la surse neoficiale. Rămâne să aşteptăm hotărârea Consiliului de mâine, de fapt a lui Klaus Johannis şi a FDGR-ului, care domină Consiliul Local. Florin STAICU Tabăra Naţionala Antidrog şi-a deschis POItil®; • evenimentul, ajuns la cea de-a IlI-a ediţie, adună la un loc elevi din întreaga ţară • Cea de-a treia ediţie a Taberei Naţionale de Educaţie Antidrog a debutat, ieri, la Tabăra şcolară Cisnădioara. Evenimentul, ajuns deja o tradiţie, a strâns la un loc 50 de elevi din întreaga ţară, elevi care vor învăţa ce înseamnă prevenirea consumului de droguri şi vor împărtăşi experienţa lor şi colegilor de şcoală. Ceremonia de ieri a strâns la un loc reprezentanţi din domeniul învăţământului, dar şi al poliţiei. Sorano MAIER (conf. în pag. 14) Klaus Johannis despre Podul Gării: "LA AŞA BANI, AŞA LUCRARE” Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a declarat, ieri, că lucrările la Podul Gării au întârziat atât de mult din cauza lipsei banilor. "Am constatat şi eu că lucrările se desfăşoară foarte încet. La aşa bani, aşa lucrare" şi-a început, Johannis, discursul despre Podul Gării. Primarul a continuat, reamintind de faptul că, pentru realizarea Podului Gării, Primăria Sibiu, Consiliul Judeţean şi Ministerul Transporturilor au semnat un protocol de finanţare. Protocolul prevede că Municipalitatea sibiană şi Consiliul Judeţean plătesc câte 25% din valoarea lucrării, iar Ministerul Transporturilor achită restul de 50%. "Acest protocol nu a fost respectat. Primăria Sibiu a plătit tot ce ţinea de ea. Din păcate, Consiliul Judeţean a achitat numai o mică parte şi voi discuta cu noul prședinte, dl. Bottesch, alocarea unor sume prin rectificare bugetară. Cea mai mare problemă o reprezintă, însă, Ministerul Transporturilor, care din cele 46 de miliarde la care s-a angajat, a trimis la Sibiu numai 10 miliarde. Eu nu spun că e vorba de rea voință, eu spun doar că, probabil, până acum Ministerul Transporturilor a avut alte priorităţi. In perioada următoare voi merge la Bucureşti împreună cu câţiva colegi pentru a vedea ♦ primarul spune că Ministerul Transporturilor n-a trimis la Sibiu banii promişi, astfel încât lucrarea va mai întârzia până cel puţin în primăvară ♦ exact care este situaţia banilor promişi. Cred că e timpul să fim şi noi o prioritate" - a spus primarul Klaus Johannis. El a mai estimat că, în cel mai fericit caz, Podul Gării va fi gata numai anul viitor, în primăvară, deşi termenul iniţial de finalizare era vara acestui an. Florin STAICU La primele estimări Bottesch este mulţumit de starea drumurilor judeţene * acesta s-a convins cu propriii ochi * Martin Bottesch, preşedintele Consiliului Judeţean, afirmă că este mulţumit de starea drumurilor, moştenită de la vechea conducere a judeţului. Potrivit afirmaţiilor sale, în primele zile ale mandatului său la Consiliul Judeţean a ţinut să vadă cu propriii ochi cum se prezintă drumurile judeţene, încercând să-şi creeze o imagine cât mai exactă. în periplul prin judeţ, liderul FDGR nu a fost însoţit de reprezentanţii Serviciului Administrarea Drumurilor din cadrul Consiliului Judeţean sau al Societăţii de Drumuri a Consiliului Judeţean, SC Drumuri şi Poduri SA, fiind mai mult o vizită privată. Martin Bottesch a supervizat tronsoanele de drumuri din nordul judeţului şi din Mărginimea Sibiului, cele mai intens circulate din judeţ. Şeful judeţului spune că starea drumurilor judeţene va constitui una dintre priorităţile administraţiei Bottesch. Programul de drumuri pe luna iunie nu a mai fost modificat, rămânând cel aprobat la începutul lunii de fostul preşedinte Constantin Morar. (C.P.) Tânărul neliniştit Dacă politicianul nu este, din când în când, "zguduit", începe să creadă în vise. Mai mult, ar vrea să-i convingă şi pe alţii să creadă în visul său. De aceea, alternanța la putere, atât de apreciată într-o recentă incursiune teoretică prin meandrele politicii "în general", făcută de preşedintele Iliescu, a lăsat impresia că ridică o problemă. Rezultatul alegerilor locale pare să evidenţieze şi latura practică a problemei, eliberând o întrebare care mocnea în captivitate prin minţile multor politicieni sau nepoliticieni români. Ar fi posibil? După ce îşi vor reveni de pe urma victoriei la alegerile locale, politicienii vor ieşi în larg cu acelaşi gând: sa-şi scufunde inamicul. Deocamdată, se fac analize, care mai de care mai lucide, se caută cauzele victoriei, să fie de învăţătură, şi se prepară strategiile infailibile pentru toamnă. Este plăcut să observăm că tinerii se desprind pe nesimţite de sub tutela incomodă şi anacronică a politicienilor ruginiţi, că încep să refuze a mai fi o copie modernă a unor modele desuete, chiar dacă acestea s-au plantat pe la catedrele şcolilor politice de vară pentru tineret şi toarnă vechituri ideologice în minţi tinere, mai mult dezorientându-le decât instruindu-le. Un astfel de tânăr, Victor Ponta, care este şi preşedintele Tineretului Social-Democrat, a răspuns afirmativ întrebării noastre despre posibilitatea pierderii puterii partidului său, în toamna 2004. "Da, dacă vom continua aşa", a subliniat tânărul pesedist. Riscând o urecheală din partea străvechilor politicieni trecuţi prin PCR, FSN, CPUN, FDSN, PDSR şi staţionaţi în PSD, până una alta, Victor Ponta a pus degetul pe una din rănile deschise ale partidului aflat, încă, la guvernare:" Nu mai putem sa promovăm în funcții de conducere pe bază de prietenii sau de experiență acumulată înainte de 1989". Nu știu cum au apreciat niște colegi de partid experimentați, precum domnii Iliescu, Cozmâncă, Talpeş, Priboi şi atâţia alţii, intervenţia tânărului Victor Ponta, dar noi apreciem că a fost curajoasă şi dreaptă. La părerea preşedintelui Ion Iliescu, cum că alternanţa la putere este uneori necesară, subscriem: Mihai BRATU Subinchiriere mortală Ou® poorti fiont • şoferii cursei Roma - Braşov par să nu fie singurii vinovaţi pentru groaznicul accident petrecut la Bradu la începutul acestei săptămâni • în aceeaşi măsură poartă responsabilitatea şi societăţile Amad Touristik, deţinătoarea acestei curse şi Andra Prod Impex, societatea care a închiriat autocarul de la firma din Sibiu • în urma accidentului, două _____ persoane au murit și multe altele ------------------ sunt internate în spital cu răni grave • Pagina 21