Tribuna, septembrie 2004 (Anul 120, nr. 4116-4141)

2004-09-15 / nr. 4128

AnuICXX, serie nouă, nr. 4128 Miercuri, 15 septembrie 2004 16 pagini, 5000 lei (la abonaţi - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro — SI 53 ' I FONDAT IN im DEIOAN SLAVICI f if mwi niiiifivii ~7iiiiwrnTnrii<irBr(iwiTWiîiBiimMf I BWiiy; i t» o WiffîrriiiTTr# COTIDIAN INDEPENDENT. APARE ILA SIBllJ ■■mm Hidrosib SA preluată de compania britanică Advanced Handling ltd la un preţ», confidenţial începând cu data de 14 septembrie a.c., SC Hidrosib SA, cea mai veche societate producătoare de echipament pneumatic şi hidraulic din România, a fost preluată de compania britanică Advanced Handling LTD; preţul rămâne însă confidenţial sau "No comment". Păstrarea tăcerii în ceea ce priveşte preţul a fost motivată de existenţa unei clauze de confidenţialitate între AVAS şi cumpărător. "Relaţia comercială dintre Advanced Handling LTD şi Hidrosib SA, care a decurs benefic pentru ambele părţi în ultimii cinci ani, precum şi obiectul de activitate al Hidrosilului care este complementar cu cel al firmei engleze, sunt numai câteva din motivele care ne-au făcut să alegem România", a declarat reprezentantul firmei Advanced Handling LTD, general manager Roger Watkins. Soluţia oferită de Advanced pentru Hidrosib include: transferul unei comenzi complementare, care să adauge valoare la producţia din Sibiu; accesul la o bază prestigioasă de clienţi şi deschiderea unei pieţe capabile să genereze venituri externe pentru Hidrosib; inserarea unei echipe manageriale cu experienţă şi cu un trecut dovedit în toate domeniile; transferul de experienţă tehnologică, knowhow, inovaţii şi suportul firmei engleze; un plan puternic de afaceri pentru a întoarce Hidrosibul din drumul companiilor datornice. De altfel, Hidrosib a fost preluată într-un moment în care suma datoriilor, la sfârşitul anului 2003, se ridica la 100 miliarde lei. "Societatea este deosebit de complexă, prin litigiile pe care le are şi datoriile pe care trebuie să le plătească. Actualul acţionar a dovedit un interes deosebit în a înţelege societatea în toată complexitatea sa", a menţionat directorul economic, Anglita Hila, conf. în pag. 14 (I. C.) O toamnă altfel Prestaţia oamenilor politici, instauraţi după '89, la putere sau în opoziţie, nu s-a potrivit pe gustul electoratului, n-a căzut pe nevoile acestuia. Aleşii au executat adevărate acrobaţii legislative, unele ratate; electoratul a suportat necazuri vechi şi noi, dintre cele mai neplăcute. Dacă aleşii au fost aşa cum i-am văzut şi le-am simţit prezenţa, trebuie să recunoaştem că nici alegătorii n-au fost cine ştie ce. Electoratul românesc venea din întuneric total. Fărâma de lumină sigur că l-a orbit. Politicienii n-au această minimă scuză. Nici alegătorul de azi n-o mai are. De aceea alegerile din toamnă vor fi diferite de toate celelalte de după 1946, când s-au furat urne cu camioane militare sovietice. Ele erau înlocuite cu alte urne, aduse cu nişte camioane româneşti marca ZIS. Asemenea "mutaţii" nu se mai pot face, iar dacă vreun partid va încerca nişte" dexterităţi", ele vor fi observate. Tot ce s-ar putea face pentru un plus de şansă, s-a făcut S-a obţinut dreptul prin lege pentru ca preşedintele Iliescu să poată face propagandă electorală pentru partidul de guvernământ, pe care îl va şi prelua, imediat după succesul PSD la generale şi al domnului Năstase, la prezidenţiale. O altă garanţie că toamna 2004 va fi deosebită, este şi închegarea alianţelor, plusul lor de funcţionalitate obţinut pe zi ce trece. Alianţele îndulcesc efortul electoratului. Alegătorul simte logica alianţei şi îi e destul să cunoască un membru, ca să judece întregul. Simplificarea, prin alianţe, a problemelor alegătorului ar fi tot o garanţie că vom avea o toamnă frumoasă. Dar, garanţia cea mai puternică pentru o toamnă frumoasă rămâne ascensiunea electoratului pe scara politică. Urcuşul alegătorului l-a adus până lângă omul politic, de unde poate să-l vadă bine. Şi o să-l vadă şi atunci o să vadă el. Mihai BRATU Astăzi, se desfăşoară la Sibiu Seminarul "Finanţarea companiilor pe piaţa de capital" com Astăzi, 15 septembrie, are loc la Sibiu seminarul "Finanţareapaniilor pe piaţa de capital". Evenimentul este organizat de Camera de Comei Industrie şi de Dezvoltare la Agricultură Sibiu, în colaborare cu Agenţia Americană Internaţională (USAID), în cadrul proiectului "Financial Market Reform in Romania" (FMR), sponsorizat de USAID. (V. A.) Din programul guvernamental de 500.000 de dolariCJ mai are de recepţionatun singur drum pietruit Conducerea Consiliului Judeţean împreună cu Serviciul Administrarea Drumurilor din cadrul CJ vor efectua, în câteva zile, ultima recepţie tehnică a unui tronson de drum pietruit în acest an, inclus în programul guvernamental privind pietruirea drumurilor comunale şi finanţat din fonduri externe. "Este vorba de DC Armeni, care este foarte aproape de a fi finalizat. Din programul guvernamental de 500.000 de dolari, bani repartizaţi judeţului Sibiu numai pentru pietruiri de drumuri, în afara de Armeni, mai lucrăm doar pe tronsonul Arpaşu de Jos - Arpaşu de Sus, însă acest tronson va fi finalizat doar în cursul anului viitor. Şi aici, stadiul lucrărilor este unul destul de avansat", ne-a declarat Virgil Benga, şeful Serviciului Administrarea Drumurilor din cadrul CJ, în 2004, Guvernul a repartizat pentru pietruirea drumurilor din judeţul Sibiu suma de 500.000 de dolari, urmând ca anul viitor să mai vină încă 500.000 de dolari, tot în aceleaşi condiţii, prin intermediul unui contract subsidiar al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. (C. P.) Anul şcolar începe sub semnul incertitudinii DĂSCĂLII DE LA „ARTE" ŞI „GHIBU" DECIŞI SĂ BOICOTEZE FESTIVITĂŢILE DE AZI ■ toate federaţiile sindicale au decis, ieri, boicotarea începerii anului şcolar, dar în unele şcoli profesorii ar putea sâ nu respecte această hotărâre ■ Toate federaţiile sindicale din învăţământul românesc au luat, ieri, hotărârea să boicoteze festivităţile de deschidere a anului şcolar. Decizia a fost anunţată la prânz, dar este posibil ca ea să nu fie respectată de toată lumea. Preşedintele executiv al Federaţiei Educaţiei Naţionale, Teodor Fârtonea, ne-a declarat că are, la rândul său, îndoieli în privinţa boicotului total: «Noi suntem în mijlocul unui referendum în care membrii noştri de sindicat sunt consultaţi cu privire la acţiunile revendicative. Până acum (n.n. ieri, ora 17,00) ştiu că la Liceul de Arte şi la Liceul „Onisifor Ghibu”» Sibiu vor boicota cu siguranţă începutul anului şcolar.” Sindicaliştii au respins şi ultima ofertă făcută de Guvern în privinţa majorărilor salariale şi ameninţă cu mitinguri de protest şi cu declanşarea grevei generale în 11 octombrie. 30% din şcolile verificate până acum nu au primit aviz sanitar ■majoritatea sunt în mediul rural şi vor trebui să urmeze un program de conformare dispus de DSPB în municipiul Sibiu, 3 şcoli nu vor primi avizul, întrucât vor intra în programul de reabilitareB termenul final pentru controlul sanitar este 15 octombrie. Anul şcolar începe, şi de această dată, cu multe şcoli care nu au avizul sanitar. Compartimentul de Igienă Şcolară din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică a efectuat până acum controale în 257 de unităţi şcolare, dintre care 99 de grădiniţe şi 158 de şcoli. Inspectorii au acordat viza sanitară anuală pentru 182 de unităţi (68 de grădiniţe şi 114 şcoli). Restul de 75 de unităţi nu au primit viza, întrucât încă nu îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de lege. Şeful Compartimentului de Igienă şcolară, dr. Rodica Mihăilă, ne-a declarat că toate unităţile au primit un program de conformare. Dacă vor îndeplini toate sarcinile din programul de conformare, au toate şansele să primească avizul sanitar. Există, însă, şi unităţi în privinţa cărora s-a luat, deja, decizia definitivă de neacordare a vizei sanitare, în această situaţie se află 9 şcoli şi 8 grădiniţe din mediul rural, dar şi 3 şcoli din municipiul Sibiu. Este vorba despre şcolile nr. 4, 11 şi 15, în care autorităţile nu au mai făcut investiţii, întrucât vor intra în programul de reabilitare al Guvernului, conf. în pag. 14 PSTAICU, 5. MAIER Mesaje cu ocazia deschiderii anului școlar 20042005 Pagina 16 în perspectiva aderării europene Uniunea Europeana urmăreşte evoluţia Sibiului Administraţia publică locală, instituţiile financiare şi firmele sibiene sunt nevoite, în următorii ani şi în perspectiva integrării europene, să se alinieze la cerinţele Uniunii Europene. Trebuie realizate o serie de schimbări în ceea ce priveşte competiţia cu firmele din Europa şi întărită capacitatea de absorbţie a fondurilor structurale ale Uniunii Europene, astfel încât intrarea pe piaţa europeană să fie cât mai accesibilă. In acest context, un expert al Uniunii Europene, însoţit de reprezentanţi ai Ministerului Industriilor şi Comerţului, s-a aflat, luni după-amiază, la Sibiu. Scopul vizitei a fost prezentarea ultimelor noutăţii în ceea ce priveşte accesarea fondurilor de la Uniunea Europeană, între care cele referitoare la programele ISPA şi SAPARD, destinate modernizării infrastructurii (drumuri, alimentări cu apă şi canalizări). Expertul Uniunii Europene s-a întâlnit cu prefectul Mircea Silvestru Lup şi Eugen Iordănescu, directorul general al Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu, pentru a cunoaşte eforturile pe care administraţia sibiană le face în perspectiva integrării europene. în ultimele ore ale vizitei, oaspetele european s-a axat pe o reuniune, la sediul CCIA Sibiu, cu reprezentanţii principalelor firme din judeţ, pentru a sonda mediul de afaceri sibian.C. P.)