Tribuna, iunie 2006 (Anul 122, nr. 4651-4676)

2006-06-10 / nr. 4659

Praznicul Rusaliilor Cincizecimea - Taina Bisericii După ce am petrecut vreme de 50 de zile în Raiul cel duhovnicesc al Penticostarului, după ce ne-am împărtăşit cu toţii din bunătăţile cele nepieritoare ce izvorăsc din lumina Sfintelor Paşti, după ce ne-am luat rămas bun de la Domnul Cel ce s-a înălţat la ceruri unde şade de-a dreapta Tatălui, iatâ-ne ajunşi la ziua cea mare, cea sfântă şi cea luminoasă a Cincizecimii sau a Rusaliilor. Tresăltând de bucurie ne împărtăşim din harul Sf. Duh care a venit în lume în chip de I limbi de foc, în ziua a cincizecea de la Sf. înviere. ► EVENIMENT PAG 3 ESENŢIAL Editorialul zilei Personajele noastre simpatice de Mihai BRATU ► ACTUALITATE PAG 12 Studenţii şi-au găsit de lucru Ieri, s-a desfăşurat Bursa locurilor de muncă pentru studenţi, organizată de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sibiu, la Facultatea de Inginerie "Hermann Oberth". Bazinul Băii Neptun va fi gata în iulie Florin TUDOSIE O primă parte a proiectului de reabilitare a complexului Baia Neptun va fi finalizată luna viitoare. Reprezentanţii municipalităţii susţin că intervenţiile de renovare a bazinului din cadrul complexului vor fi gata luna viitoare. L ŞTIRILE DE PE_____ STRADA MEA PAG 2 Hramul Bisericii din Valea Aurie Duminică, 11 iunie a.c., la Biserica din Valea Aurie se săvârşeşte Sfânta Liturghie, biserica având hramul "Pogorârea Sfântului Duh" - Rusaliile. Reamintim enoriaşilor că se împlinesc 16 ani de la punerea pietrei fundamentale a bisericii noastre. Vă aşteptăm să ne rugăm bunului Dumnezeu împreună. Preot Simion Săsăujan şi Consiliul Parohial COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU ■ Fondat în 1884 de Ioan Slavici De Armindeni, la Chirpăr M. SPATARIU ____ La iniţiativa Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale „Cindrelul-Junii” Sibiu, comunităţile săteşti din zona etnofolclorică a Văii Hârtibaciului se întâlnesc luni, la Chirpăr, într-o sărbătoare a cântecului şi jocului popular. Se continuă astfel ciclul de manifestări din cadrul proiectului VETRE FOLCLORICE, care îşi propune revitalizarea activităţii culturale la nivelul comunităţilor săteşti, precum şi cercetarea obiceiurilor tradiționale din această zonă. ■ sâmbătă, 10 iunie 2006 ■ 12 pagini (cu supliment) (6000 lei) la abonați: 27 de bani (2700 lei); ■ Anul CXXII, serie nouă, nr. 4659 www.tribuna.ro red@ tribuna.ro; publicitate@ tribuna.ro Publicaţie auditată înghesuială pe acelaşi la Călpftorii înscrierea căsătoriilor la serviciul de stare civilă din Primăria Sibiu a devenit de multă vreme un calvar pentru majoritatea celor care vor să îşi oficializeze relaţia. Aglomeraţie cu noaptea în cap, certuri, liste de aşteptare şi multe asemenea. Rezultatul - mulţi nervi tociţi, ore întregi de stat la cozi aiurea şi discuţii deloc principiale cu funcţionarii Primăriei. Florin TUDOSIE Fenomenul, mai rar întâlnit în alte municipii de talia Sibiului, are mai multe explicaţii. Una dintre ele ar fi faptul că sibienii se înghesuie inexplicabil să-şi fixeze cununia civilă, de cele mai multe ori, în intervalul 11-12, sâmbăta, pe motiv că la 12 au fixată cununia religioasă şi în jur de ora 13 intrarea la restaurant, în acest fel, în sâmbetele în care se oficiază şi cununii religioase, căsătoriile civile curg ca pe bandă rulantă, şi tot sub presiunea timpului. O a doua explicaţie ţine de organizarea internă a municipalităţii. Există o singură cameră unde se oficiază cununiile şi o alta unde mirilor şi invitaţilor li se permite, pentru câteva momente, să sărbătorească, în mod normal ar trebui să existe mai multe spaţii pentru cununiile civile,pentru a se putea permite oficierea lor în paralel. Primarul Klaus Johannis susţine că a discutat de mai multe ori cu angajaţii Serviciului de Stare Civilă de la care a aflat despre ce se întâmplă în zilele cele mai aglomerate de nunţi, dar susţine că nu există soluţii altele decât cele la îndemâna mirilor. "Toată lumea vrea la ora 11, ori acest lucru nu se poate. Cred că şi dacă am da liber la programări până în 2015 s-ar găsi cineva care să rezerve fiecare sâmbătă, în intervalul 11- 12, până în 2015. Se poate vorbi şi cu preotul să se mute ora pentru cununia religioasă, pentru că şi el ca şi Serviciul de Stare Civilă poate lucra de la 9 dimineaţa la 3 dupămasa. Programarea la cununia civilă nu trebuie făcută ultima", a explicat primarul Johannis. Ambasadorul Franţei la Sibiu ■ Excelenţa Sa, Hervé Bolot, s-a întâlnit cu prefectul Ion Ariton ■ Aflat în prima vizită oficială în judeţul Sibiu, Excelenţa Sa Hervé Bolot, ambasadorul Franţei în România, a fost primit, ieri după amiază, de prefectul Ion Ariton, se arată într-un comunicat remis redacţiei noastre de purtătorul de cuvânt al Prefecturii, Dorin Teodorescu. Ambasadorul Bolot şi-a exprimat mulţumirea faţă de existenţa numeroaselor parteneriate românofranceze, care, cu siguranţă vor fi puse în valoare în anul viitor, în timpul derulării programului Sibiu - Capitală Culturală Europeană. întoarcere la origini Sadu în sărbătoare! Sfârşitul acestei săptămâni îi va aduna, cu siguranţă, pe toţi fiii comunei Sadu la un loc, acasă, cu ocazia unui eveniment deosebit. Şcoala din localitate, care împlineşte 330 ani de când aici se învaţă carte în limba română, va primi numele unui ilustru fiu al acestor meleaguri, cel al marelui cărturar Samuil Micu, un corifeu al Şcolii Ardelene şi unul dintre iniţiatorii manifestului Supplex Libellus Valachorum, act prin care urmaşii lui Horia, Cloşca şi Crişan, la doar 6 ani de la martiriul acestora, au afirmat şi au susţinut cu tărie drepturile românilor, populaţie majoritară în Transilvania, cel mai sfânt pământ românesc, în prezenţa Î.P.S. dr. Laurenţiu Streza, Mitropolitul Ardealului, a P.F. Arhiepiscop Major Lucian Mureşan, a conducerii Asociaţiunii ASTRA, a reprezentanţilor conducerilor judeţene şi Inspectorul Şcolar Judeţean, a primarului Valentin Ivan.a autorităţilor locale şi a cadrelor didactice, se va oficia o slujbă de pomenire pentru înaintaşii care au făcut cinste nu doar comunei ci şi întregului neam românesc: episcop Ioan Inochentie Micu, Samuil Micu, dr. Ioan Piuariu şi Popa Tunsu. Evenimentul în sine poate părea de importanţă locală, însă cele patru nume pomenite mai sus îi asigură caracterul unei sărbători a întregii spiritualităţi româneşti. Samuil Micu, istoric şi lingvist iluminist, a studiat la Blaj şi la Viena. A fost profesor de matematică, de etică, de filozofie şi de teologie dogmatică la Seminarul din Blaj şi mai apoi, director de studii la Colegiul Sfânta Barbara din Viena. Este autorul a peste 60 de lucrări teologice, istorice, filozofice şi literare, majoritatea rămase, din păcate, în manuscris Profesor Dorin POPESCU Preot Gheorghe NEAGOE