Tribuna, octombrie 2006 (Anul 122, nr. 4756-4781)

2006-10-02 / nr. 4756

EVENIMENT Debut al noului an universitar "Gaudeamus igitur!" pentru peste 15.000 studenţi Agitaţie mare ieri în Sibiu ca în fiecare an, la început de octombrie când debutează un nou an universitar. Agitaţie mare în faţa căminelor studenţeşti unde fiecare aştepta să-şi vadă locul de cazare şi colegii. A fost o agitaţie care în această dimineaţă se mută în aulele unde este programată deschiderea festivă a anului universitar 2006/2007. Peste 15.000 de studenţi care urmează cursuri de zi la Universitatea "Lucian Blaga", la Universitatea Româno-Germană, la Universitatea "Alma Mater", Academia Forţelor Terestre "Nicolae Bălcescu", sau la Facultatea de Geografia Turismului a Universităţii "Dimitrie Cantemir" îşi reiau azi locurile în bănci sau trec pentru prima dată pragul acestor instituţii, în calitate de studenţi. Mai târziu, acestora li se vor alătura şi studenţii de la învăţământ la distanţa. Cu siguranţă, astăzi, cei mai emoţionaţi sunt "bobocii", pentru care 2 octombrie 2006 înseamnă prima zi din viaţa de student. E un eveniment mult aşteptat, după emoţiile bacalaureatului şi ale admiterii. Ziua de azi e una a emoţiilor pentru cei care sunt studenţi în primul an şi pentru părinţii lor, dar şi pentru cei care ştiu ca astăzi "Gaudeamus igitur" marchează începutul ultimului an de studenţie. Tuturor le urăm multă baftă şi succese cât mai multe. (M. SJ Guvernul dă 10 miliarde pentru Primăria din Păuca ■ banii sunt destinaţi construcţiei noului sediu ■ lucrările au început în anul 2002 Sorana MAIER Sediul Primăriei din Păuca va fi construit cu bani de la Guvern, după ce Executivul a aprobat în ultima sa şedinţă, alocarea a 10 miliarde lei vechi pentru finalizarea construcţiei. Lucrările la noul sediu au demarat în anul 2002. Clădirea Primăriei are o vechime de 100 de ani şi structura sa a fost avariată semnificativ după ce versantul pe care este construită a alunecat. Păuca nu este singura localitate inclusă în această hotărâre de Guvern. Localităţi din 12 judeţe vor beneficia de o sumă totală de aproximativ 23,896 milioane de lei noi, ceea ce înseamnă 238 de miliarde de lei, pentru finanţarea lucrărilor de reparaţie a infrastructurii locale, a clădirilor în care funcţionează unele primării și pentru sprijinirea populației dintr-o comunitate locală. Pulsul Adevărului, filmat la Budapesta Emisiunea "Pulsul ade a fost filmată ieri în capitala Răzvan Marcu a surprins vărului" difuzată de Anna Ungariei, derularea alegerilor locale Sibiu, astăzi de la ora 16.30 " Realizatorul emisiunii, din Budapesta. PUBLICITATE BMW 116i de la BMW 318i de la 16.600 EUR* CIR 19.900 EUR* CIP 116 EUR/lună 173EUR/lună BMW 523i de la 29.900 EUR* CIR 299 EUR/lună * Prețul este fără TVA BMW Pentru programarea unui test drive: www.bmw.ro Bavaria Cars Sibiu, Sos. Alba lulia nr. 70 Tel: 0269-228.229fcc 55 Plăcerea de a conduce PUBLICITATE Unitate de acţiune fermă -condiţia esenţială şi garanţia realizării tuturor obiectivelor Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu Elaborarea de planuri strategice de dezvoltare, căutarea celor mai bune soluţii pentru managementul resurselor locale, pentru evoluţia economică, socială, culturală şi ştiinţifică poate fi rezultatul unor studii şi cercetări realizate de universitarii sibieni. Schimbările care au loc în întreaga lume în domeniul învăţământului universitar sunt menite să contureze noi orizonturi în domeniul parteneriatului academic şi de aceea colaborarea cu instituţiile de învăţământ superior din Sibiu trebuie să ocupe un loc central. Anul universitar care a trecut a reprezentat o nouă etapă în înfăptuirea reformei educaţionale în spiritul Procesului Bologna. Anul universitar 2005/2006 a fost un an în care ne-am concentrat efortul susţinut în mare majoritate cu resurse proprii pentru a da în funcţiune obiective de investiţii, pentru consolidări şi reabilitări imobile şi spaţii de învăţământ şi reparaţii capitale de care au beneficiat toate facultăţile noastre, căminele şi cantinele studenţeşti. Trebuie menţionat efortulfinanciar cu totul remarcabil al Universităţii „Lucian Blaga” care, în condiţii de austeritate, a reuşit ca în mare parte din resurse proprii să inaugureze şi în acest an universitar noi spaţii de învăţământ fiind printre puţinele universităţi din ţară care au reuşit şi acest lucru şi mai cu seama plata la timp a tuturor activităţilor şi salariilor personalului titular şi asociat al universităţii noastre. Procesul de învăţământ cuprins în 85 programe de studii de nivel licenţă, 95 masterate, 13 domenii de studii doctorale cu 55 conducători de doctorat, şi 17 domenii de licenţă şi 2 programe master la forma de învăţământ. IDFR urmăreşte atingerea standardelor de calitate reglementate la nivel internaţional pentru obţinerea recunoaşterii academice şi profesionale pentru absolvenţii noştri. Menţionăm în mod special faptul că şi în acest an universitar pornim la drum cu o cifră de şcolarizare subvenţionată de la buget mărită faţă de anul precedent. Este vorba de o recunoaştere evidentă a eforturilor depuse de ULBS pentru dezvoltarea structurilor educaţionale şi îndeplinirea noilor standarde impuse învăţământului superior prin legile privind reforma în domeniu. Universitatea trebuie să reprezinte un spaţiu de creaţie ştiinţifică şi culturală, un spaţiu furnizor de cunoaştere în care cercetarea ştiinţifică trebuie să devină o sursă semnificativă de finanţare complementară. Rezultatele valoroase obţinute în anul universitar precedent în cercetarea ştiinţifică în cele 16 centre de cercetare ştiinţifică ale universităţii sunt materializate în venituri de peste 2.800.000 RON (28 miliarde lei vechi), prin valorificarea unor granturi importante din programele naţionale şi internaţionale de cercetare. De remarcat este faptul că în competiţia deschisă în anul 2006, ULBS a câştigat granturi în cercetarea de excelenţă şi face parte în calitate de partener în consorţii de cercetare ştiinţifică la alte 5 granturi cu o valoare totală de peste 9.000.000 RON (90 miliarde lei vechi). De menţionat este şi faptul că ULBS participă în competiţia de granturi a CNCSIS pentru 2007 cu un număr de 30 de propuneri de noi granturi de cercetare. Concentrarea efortului pentru asigurarea unor condiţii cât mai bune de cazare pentru studenţii noştri şi pentru un număr mare de solicitanţi a făcut posibilă crearea unei capacităţi proprii de cazare de 1.700 de locuri dintre care un număr de 150 de noi locuri au fost realizate în această vară.Trebuie remarcată calitatea condiţiilor de cazare a studenţilor noştri net superioară faţă de condiţiile de cazare ale majorităţii universităţilor din România. Strategia dezvoltării relaţiilor academice internaţionale a Universităţii „Lucian Blaga” este una binecunoscută, materializată în cele peste 97 de parteneriate cu universităţi de pe toate continentele lumii, iar un succes de ultimă oră reprezintă decizia Guvernului chinez de a înfiinţa Institutul Confucius în universitatea noastră. Această prezenţă în Sibiu va deschide noi căi de colaborare în toate domeniile de activitate cu China care cunoaşte în prezent o dezvoltare incredibilă. Rezultatele anului universitar 2006/ 2007 ale ULBS se vor contabiliza la rezultatele producţiei universitare a Uniunii Europene care şi-a impus drept obiective făurirea Ariei Europene a învăţământului Superior şi a Ariei Europene a Cercetării Ştiinţifice, iată de ce pentru împlinirea acestor obiective este nevoie de un efort sporit al tuturor actorilor acestei universităţi indiferent de poziţia lor managerială. Mai mult ca oricând este momentul să fie impusă o unitate de acţiune fermă, aceasta fiind condiţia esenţială de existenţă a universităţii, garanţia pentru realizarea tuturor obiectivelor propuse în planul nostru strategic operaţional racordate la strategiile europene. Cu gândul că, implicarea întregii comunităţi academice va fi mai reală, pragmatică, în beneficiul tuturor, doresc multe succe şi realizări studenţilor noştri, cadrelor didactice, personalului auxiliar şi celui administrativ. Nepăsare fatală Nepăsarea şi nerespectarea celor mai elementare reguli de circulaţie au făcut ca la sfârşitul săptămânii trecute, alţi câţiva sibieni să ajungă la spital. Majoritatea accidentelor de circulaţie în urma cărora pietonii au necesitat îngrijiri medicale, s-au petrecut pe drumurile naţionale, în ciuda traficului intens şi a agitaţiei, mulţi pietoni ignoră pericolele la care se expun atunci când se deplasează pe şosele. Sâmbătă dimineaţa, un bărbat a ajuns la spital după ce a fost lovit de o Dacia în apropiere de Scoreiu. Victima, a cărui identitate nu se cunoaşte, a suferit câteva fracturi în urma loviturii primite. Surse din cadrul Poliţiei Sibiu spun că principala vină a accidentului îi revine pietonului, care a vrut să traverseze DN1, dar nici măcar nu s-a asigurat, fapt pentru care, şoferul Daciei nu l-a mai putut evita. Tot pe DN 1, dar în apropiere de localitatea Şelimbăr, un alt pieton a avut aceeaşi soartă, în acest caz, situaţia a fost mai complicată, din cauza alcoolului pe care îl consumase pietonul. Bine ameţit de vin, acesta nu a mai putut ţine drumul drept, când se deplasa pe partea carosabilă și a fost "agățat" de o Dacia care circula regulamentar. (Ci) luni, 2 octombrie 2006 ■ Tribuna