Tribuna, decembrie 2006 (Anul 122, nr. 4808-4830)

2006-12-04 / nr. 4809

ȘTIRILE DE PE STRADA MEA Micăsasa Starea de sănătatebună C.PAL Sănătatea este o prioritate majoră pentru autorităţile locale din comuna Micăsasa. Potrivit primarului Sorin Popa, în localitatea Micăsasa, funcţionează un dispensar uman care este dotat pentru desfăşurarea actului medical în condiţii bune. Acesta este proprietatea comunităţii şi este format dintr-un apartament pentru medic şi un cabinet stomatologic, care serveşte locuitorii comunei. Totodată, în localitatea Ţapu, există amenajat un dispensar, unde medicul din Micăsasa se deplasează după un program stabilit. încălzire centrală -şcoală Unul dintre obiectivele importante pentru 2007 ale administraţiei locale este introducerea sistemului de încălzire la şcoala pentru clasele V-VIII şi în funcţie de posibilităţi, înlocuirea uşilor şi ferestrelor. în 2006, au fost realizate toate lucrările de igienizare necesare pentru desfăşurarea în condiţii optime a procesului de învăţământ, toate corpurile şcolilor având autorizaţii sanitare de funcţionare. La şcoala din Ţapu, pentru clasele I-VIII, au fost înlocuite jgheaburile care au fost sparte. Documentaţia a fost acceptată. Studiul de fezabilitate pentru canalizare a costat 45 milioane de lei (lungimea reţelei de colectare este de 7 km.) şi 42 de milioane pentru alimentarea cu apă. Specialiştii au efectuat diverse studii, ajungând la concluzia că cea mai bună soluţie de asigurare a apei sunt puţurile de adâncime. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 39 de miliarde lei pentru canalizare şi 16 miliarde pentru alimentarea cu apă. PUBLICITATE L£0M Atât de simplu. INDUSTRII VALROM Industrie firmă de referinţă în domeniul producţiei şi comercializării materialelor pentru instalaţii. Caută persoane dinamice, fete , prezenţă agreabilă, pentru AGENŢI COMERCIALI (cod ACS) Cerinţe: Studii medii / superioare; Experienţă în vânzări minim 1 an (de preferat în domeniul instalaţiilor); Abilităţi de comunicare, negociere şi organizare; Carnet de conducere categoria B; Cunoştinţe minime operare PC; Domiciliu stabil în Sibiu, nasnaniniPliPI e rfi 1 lí-T* l i ú băieţi, cu iniţiativă şi depozitul din SIBIU. INGINER VÂNZĂRI (cod IVS) Cerinţe: Studii medii/superioare (de preferinţă în domeniul instalaţiilor sanitare); Cunoştinţe de operare PC; Abilităţi de comunicare şi de lucru în echipă; Disponibilitate program prelungit; Domiciliu stabil în Sibiu, de perfecţionare. Posibilitatea dezvoltării personale într-o echipă tânără, dinamică. Maşină de serviciu şi PC Pocket (pentru cod ACS) şi telefon mobil (pentru codurile ACS şi IVS). Candidaţii interesaţi sunt rugaţi să trimită CV-ul la fax : 021-317.38.00, 317.38.10 sau e-mail cv@valrom.ro, specificând codul postului. Doar candidaţii selectaţi vor fi contactaţi. PUBLICITATE PARCHET SI ACCESORII PARCHET LAMINAT DUBLU CLICK IMPORT ELVEŢIA 149+ He la ■ ■i^Troh folie 3 mm ( 149.000 lei) GRATIS Str. Semaforului Bl.11 Tel: 0369101.411 1 luni, 4 decembrie 2006 ■ Tribunal De vorbă cu PD, despre Europa ■Pe fondul marilor scandaluri din politica românească, Partidul Democrat pare să aibă alte preocupări, în contextul integrării europene. Aşa că democraţii au adus şi la Sibiu campania "Vino să vorbim despre noi în Europa", menită să informeze populaţia despre avantajele şi dezavantajele integrării. Campania este abia la început, în condiţiile în care Sibiul este al doilea oraş după Arad. ■ Oana TIMAR, Cosmin PAL: Democraţii sibieni şi-au adunat susţinătorii în Sala Thalia şi reprezentanţii societăţii civile locale să discute perspectiva integrării. Iniţiată de cei cinci observatori europeni pe care partidul îi are la Bruxelles, campania "Vino să vorbim despre noi în Europa" a ajuns şi la Sibiu. Astfel, au fost prezenţi fostul vicepremier Gheorghe Seculici, deputatul PD de Hunedoara, Monica Ridzi, la care s-au adăugat liderii locali ai PD, preşedintele Nicolae Neagu, Nicolae Nan, Cristian Bicher, Dan Nanu, precum şi Livia Sava şi Marcela Răulea. "Am constatat că românii nu ştiu nimic de fonduri şi de cum vor putea fi ele accesate. Ne propunem să fim un beneficiar net, nu un contribuabil net la fondurile U.E.", a spus deputatul de Hunedoara, Monica Ridzi, euroobservator. "Nu este o campanie electorală, ci una de informare", au susţinut reprezentanţii pedişti. întrebaţi din ce motive campania nu este în colaborare cu PNL, răspunsul a venit tot din partea deputatului Ridzi: "Şi alte partide ar trebui să aibă astfel de iniţiative. Nu vrem să ne asumăm integrarea, dar greul a fost dus de miniştrii PD. Vasile Blaga, Monica Macovei, Anca Boagiu, Sulfina Barbu fac parte din miniştrii care au fost lăudaţi de autorităţile europene". Astfel, pediştii au chiar şi o broşură intitulată "Miniştrii Partidului Democrat - Integrare europeană la 1 ianuarie 2007". La întâlnirea democrată, deşi au primit invitaţii, puţini, oameni politici din afara partidului au onorat cu prezenţa. "Au fost în sală lideri locali ai PNŢCD-ului şi ai UDMR-ului, iar domnul primar Johannis nu a putut fi prezent pentru că este în Luxemburg. Personal, îmi asum vina de a omite să invit PSD-ul", a declarat Nicolae Neagu, liderul judeţean al PD. "Nu va fi doar lapte şi miere" Deşi vom dispune de circa 30 de miliarde de euro, este clar că sunt slabe şanse de a absorbi aceste fonduri în totalitate. Acest lucru a fost susţinut clar şi în discuţiile de la Sala Thalia. "Nu trebuie să ne aşteptăm să primim banii pe 2 ianuarie, ci aceştia vor veni doar prin octombrie sau noiembrie. Noi trebuie să avem proiecte pentru absorbirea fondurilor, mai ales că unele, precum cele din agricultură sau mediu, nu se reportează, ci se pierd dacă nu sunt cheltuite în termenul acordat", a informat sala euroreprezentanta din Hunedoara. Despre acest lucru s-a arătat pesimist şi fostul consilier judeţean Valentin Tudorache, care a prezentat broşura "Fermierul în Europa" în peste 20 de comune sibiene. "Campania noastră a fost numită ironic "Caravana fanteziei" pentru că ţăranul român nu este deloc pregătit şi nu avem oameni cu care să absorbim ce ni se va pune la dispoziţie, aşa că vom pierde fondurile", a spus Tudorache. La fel de sumbră s-a arătat a fi şi perspectiva legată de mediu unde, în opinia reprezentantului Agenţiei de Mediu Sibiu, Georgeta Găină, pornim de la situaţia grea, datorată mai ales lipsei investiţiilor pe termen lung şi gradului scăzut de conştientizare a populaţiei. în schimb, Grigore Popescu, directorul Direcţiei Generale a Finanţelor Publică Sibiu spune că Sibiul este privilegiat în ceea ce priveşte asimilarea principiilor europene şi că totul va depinde de modul în care autorităţile locale şi judeţene vor şti să acceseze fondurile UE. Seculici a revenit la Sibiu Veniţi la Sibiu pentru a prezenta documentul doctrinar "Principiul gândirii populare - Doctrina creştin - democrată şi acţiunea socială", fostul vicepremier Gheoghe Seculici şi Radu Carp, consilier prezidenţial, au explicat că nu e vorba de o simplă carte. Prima ediţie a publicaţiei a avut 500 de exemplare şi s-a epuizat imediat la întâlnirea de la Arad, dar o nouă ediţie mai numeroasă a fost promisă pentru începutul anului viitor. "Este un document bilingv, în română şi engleză, pentru că ideile trebuie să circule liber în tot spaţiul european", a susţinut Radu Carp, de profesie jurist şi politolog. Totodată, din cei patru co-autori ai cărţii, doar Graţian Gal este democrat, restul fiind specialişti în economie, teologie şi drept. Cartea vine să completeze şi să trateze teme legate de noua doctrină a Partidului Democrat, acum situat în centru-dreapta pentru o mai bună aliniere cu celelalte partide democrate europene. Ieri, fostul vicepremier Gheorghe Seculici a revenit acasă, în condiţiile în care el este născut în comuna Tilişca. Spune că a fost ultima dată în localitatea natală în urmă cu o lună şi speră ca pe viitor să aibă mai mult timp la dispoziţie pentru a-şi vizita originile. Gheorghe Seculici afirmă că în perioada în care a ocupat funcţia de vicepremier a sprijinit proiectele mari de investiţii promovate la acea vreme de liderii puterii locale. Preşedintele PD, Nicolae Neagu, a declarat, ieri, că fostul vicepremier a acordat sprijin guvernamental pentru reabilitarea socioeconomică a oraşului Copşa Mică, s-a interesat de centura ocolitoare a Sibiului şi de situaţia celor două autostrăzi care traversează Sibiul. "Unele proiecte au fost demarate în timpul mandatului său, astfel că acum acestea se află în desfăşurare, cum este proiectul Copşa Mică", a completat senatorul Neagu. PUBLICITATE Gestionar Sibiu Europharm DISTRIBUŢIE Europharm Distribuţie este unul dintre cei mai importanţi distribuitori de medicamente de pe piaţa farmaceutică. Misiunea companiei noastre este să pună la dispoziţia clienţilor săi medicamente, ajutându-i în acest fel să se dezvolte şi să crească împreună cu noi. Suntem parte a GlaxoSmithKline, cea mai mare companie farmaceutică din România şi una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume. Dacă doreşti să faci parte dintr-o companie ale cărei valori sunt profesionalismul, spiritulantreprenorial şi orientarea către clienţi, atunci alătură-te echipei noastre. Roluri şi responsabilităţi: • Colectarea, verificarea şi ambalarea corespunzătoare a produselor conform documentelor • Menţinerea curăţeniei în depozit • încărcarea/descărcarea maşinilor şi participarea la efectuarea recepţiilor de marfă • Aranjarea produselor pe rafturi conform procedurilor • Respectarea procedurilor în depozit Profilul candidatului ideal: • studii medii • orientat către rezultat • abilitatea de a lucra în echipă • abilităţi de organizare şi planificare • fără cazier judiciar Oferta noastră: • atmosferă profesionistă de lucru • şanse reale de promovare • training • sistem competitiv de salarizare şi bonusare • pachet atractiv de beneficii Dacă vrei să faci parte dintr-o echipă dinamică şi de succes şi îndeplineşti cerinţele descrise mai sus, trimite-ne CV-ul prin e-mail: recrutare.ro@gsk.com. Termenul limită pentru trimiterea aplicaţiilor este 17 Decembrie. Numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile de mai sus vor fi contactaţi. 153 GlaxoSmithKline