Tribuna Sporturilor, 2002 (Anul 12, nr. 599-648)

2002-02-04 / nr. 602

"O tâmpenie sinistra" Preşedintele Comisiei Naţionale Antidoping, Ioan Dragan, a declarat, că acuzaţia de dopaj adusă echipei României care a participat la Campionatul Mondial din 1998 este "o tâmpenie sinistră". "Acuzaţiile sunt nefondate, iar articolul din L'Equipe nu este în regulă, în primul rând, una dintre substanţele care spun ei că a fost folosită de cele 19 echipe naţionale, şi anume dihidrocodeina, nu este considerată substanţă dopantă şi nu se află pe lista interzisă", a spus Ioan Drăgan, fost director al Institutului Naţional de Medicină Sportivă (INMS). Drăgan a precizat că INMS a aprobat lista substanţelor ce urmau să fie folosite de fotbaliştii români pe durata Campionatului Mondial din Franţa. "Eu am văzut lista propusă de medicul Pompiliu Popescu, înainte de a pleca la Mondialele din Franţa. Acea listă a fost avizată de MMS şi apoi trimisă autorităţilor franceze spre aprobare. Francezii şi-au dat acordul pentru importul medicamentelor respective, ceea ce nu ar fi fost posibil dacă pe listă figurau substanţe interzise. în plus, jucătorii români au fost supuşi unor controale antidoping şi nu s-a depistat nimic", a adăugat preşedintele Comisiei Naţionale Antidoping. Preşedintele Federaţiei Române de Fotbal, Mircea Sandu, a declarat, vineri, că informaţiile publicate de cotidianul francez nu sunt adevărate. "Noi suntem curaţi. Nici un jucător român nu a fost depistat pozitiv. Voi studia presa franceză şi apoi voi decide în ce mod vom acţiona, pentru că afirmaţiile lor sunt false", a precizat preşedintele FRF. Cotidianul "L'Equipe" a scris, în numărul de joi, că 19 delegaţii participante la Cupa Mondială de fotbal din 1998, printre care se află şi cea a României, au primit autorizaţii de a introduce pe teritoriul Franţei diverse produse farmaceutice, unele dintre acestea fiind interzise de Comitetul Internaţional Olimpic. "L'Equipe" precizează că Agenţia pentru medicamente din Franţa a trimis Ministerului francez al Tineretului şi Sportului, în timpul Cupei Mondiale, o scrisoare însoţită de copii ale autorizaţiilor primite de cele 19 delegaţii pentru a introduce pe teritorului Franţei diverse produse farmaceutice, destinate jucătorilor şi responsabililor delegaţiilor. Cele 19 delegaţii care au primit aceste autorizaţii sunt cele ale Arabiei Saudite, Austriei, Belgiei, Bulgariei, statului Chile, Coreei de Sud, Danemarcei, Spaniei, Statelor Unite, Scoţiei, Iranului, Italiei, Japoniei, Marocului, Nigeriei, Norvegiei, Olandei, Angliei și României. Fotbal/Declaraţii Cătălin Munteanu "Sunt foarte mulţumit că am revenit la Espanol" Jucătorul român al formaţiei Espanol Barcelona, Cătălin Munteanu, a declarat că este foarte mulţumit de faptul că va reveni în lotul echipei spaniole, după ce argentinianul Andres Martin Posse a primit cetăţenia spaniolă, a anunţat cotidianul "Marca". "Sunt foarte mulţumit. Ştiam că după ce Martin Posse va primi actele necesare obţinerii cetăţeniei spaniole, responsabilii clubului vor fi de acord să revin în lot. Nu am încetat să mă antrenez, deoarece ştiam că voi avea şansa mea", a declarat Munteanu. Cotidianul "Marca" notează că, după ce antrenorul Paco Flores a decis, în mod nedrept, în luna decembrie, să renunțe la Munteanu pentru a-l înscrie pe argentinianul Mauro Navas, jucătorul român va putea ocupa din nou unul dintre locurile pentru extracomunitari, alături de Mauro Navas, Pablo Rotchen şi Francisco Palencia. "Nu va fi uşor pentru mine să fiu titularizat, dar acum am posibilitatea să joc mai mult şi să câştig încrederea antrenorului. Am discutat de multe ori cu Paco Flores în această perioadă şi m-a încurajat mereu. El mi-a dat asigurări că atunci când Posse sau Navas vor primi cetăţenia vor putea reveni în lot", a mai precizat Munteanu. Referitor la poziţia echipei în clasament, locul 17 după 22 de etape, jucătorul român a declarat că situaţia nu este îngrijorătoare, deoarece Espanol, cu 26 de puncte, se află la numai un punct diferență de formațiile de la mijlocul clasamentului. Fabio Capelio este interesat de CF Barcelona Antrenorul echipei AS Roma, Fabio Capelio, a recunoscut că este interesat să preia conducerea tehnică a formaţiei spaniole CF Barcelona, informează agenţia Onefootball. Potrivit anumitor informaţii, Capelio l-ar putea înlocui pe banca tehnică a echipei Barcelona pe Carles Rexach, având în vederea rezultatele slabe al echipei catalane din ultima perioadă. "Nimeni nu poate spune ce echipă voi antrena în viitor. Sunt sigur însă că nu mă voi întoarce niciodată la AC Milan. Am un contract cu AS Roma, dar mă interesează să preiau conducerea tehnică a formaţiei Barcelona", a spus Capelio. Preşedintele clubului AS Roma, Franco Sensi, a declarat recent că doreşte să prelungească acordul lui Capelio. Contractul lui Fabio Capelio cu AS Roma expiră în anul 2003. Capelio, care a antrenat pentru un sezon gruparea Real Madrid, consideră că vor exista speculaţii privind numirea sa ca antrenor al unora dintre cele mai valoroase echipe din Europa. "Când munceşti serios şi rezultatele se văd, este normal ca multe cluburi să fie interesate de tine", a spus tehnicianul. Capello a declarat că unul dintre obiectivele echipei AS Roma este câştigarea Ligii Campionilor, dar mult mai importantă este câştigarea campionatului Italiei. "Dacă vom ajunge în semifinalele Ligii Campionilor, voi fi mulţumit. Ne aflăm într-o grupă echilibrată şi este greu de crezut că echipe ca Barcelona şi Liverpool vor ieşi din competiţie înainte de sferturile de finală", a afirnat Capello. Mircea Sandu doreşte să-i înece in bere pe norvegieni şi danezi in preliminariile CE 2004 Preşedintele Federaţiei Române de Fotbal (FRF), Mircea Sandu, a declarat, în glumă, vineri, la lansarea campaniei "Bergenbier - Fii mereu alături de Naţională! Fii în galben!", că doreşte să înece în bere Bergenbier reprezentativele Norvegiei şi Danemarcei, adversarele României în preliminariile Campionatului European 2004. La conferinţa de presă organizată cu acest prilej la Hotelul Marriott au participat fostul antrenor Angelo Niculescu, selecţionerul Anghel Iordănescu şi jucătorii Daniel Prodan, Gabi Popescu, Daniel Pancu şi Bogdan Lobonţ. Daniel Prodan a spus că speră să fie reînnodat firul calificărilor naţionalei, în timp ce Gabi Popescu a declarat că suporterii români merită să se bucure de calificarea tricolorilor la Euro 2004, în cadrul conferinței a fost lansat site-ul www.bergenbier.ro. Echipa României face parte din grupa a II-a a preliminariilor Campionatului European din anul 2004, alături de Danemarca, Norvegia, Bosnia-Herţegovina şi Luxemburg. Sportmagazin Galatasaray şi-a achitat datoria faţă de Gavril Balint Gruparea Galatasaray şi-a achitat datoria faţă de fostul antrenor secund al echipei turce Gavril Balint, a anunţat cotidianul "Fotomae". Clubul turc i-a plătit lui Balint suma de 226.000 de dolari. De asemenea, gruparea din Istanbul şi-a achitat şi o parte din datoriile faţă de Gheorghe Hagi şi Gheorghe Popescu, plătindu-le acestora câte 198.000 de dolari. Restul sumelor restante către Hagi şi Popescu vor fi plătite de Galatasaray după data de 5 aprilie, când clubul turc va primi de la UEFA o a doua tranşă, de 2.195.000 de dolari, pentru participarea în Liga Campionilor. Galatasaray a plătit, de asemenea, 3.800.000 de dolari grupării Real Sociedad, pentru transferul atacantului Arif Erdeni, şi 200.000 de dolari clubului Sturm Graz, pentru împrupiatul jucătorului Fleurquin. Gruparea turcă a reuşit să-şi achite aceste datorii din prima tranşă, de 1.636.000 de dolari, primită de la UEFA pentru participarea în Liga Campionilor şi din suma de 3.750.000 de dolari, primită de clubul din Istanbul de la AC Milan pentru transferul lui Umit Davala. Pagina realizată de OvidiuBOICA limita sporturilor, nr 602,4 februarie -10 februarie 2002 .-