Tribuna Sporturilor, 2008 (Anul 18, nr. 898-943)

2008-01-14 / nr. 898

Cosmin Prişcă Unul dintre cei mai buni fotbalişti ai Gazului metan în turul acestei ediţii de campionat, brazilianul Eric Oliveira de Pereira, a profitat din plin de vacanţa de iarnă. Chiar dacă a stat acasă mai puţin de o lună, la mijlocul săptămânii trecute fiind nevoit să revină la Mediaş, pentru reluarea pregătirilor, fotbalistul a sărbătorit Revelionul în cel mai pur stil brazilian, alături de familie, a jucat fotbal cu prietenii pe celebra Copacabana, dar regretul său e că n-a putut participa şi la Carnaval. “A fost o vacanţă extraordinară şi binemeritată, după o primă jumătate de sezon în care am muncit foarte mult, e bine însă că şi roadele se văd, echipa este pe locul doi, unul de pe care se promovează, din câte am auzit. Timpul a trecut însă pe neaşteptate şi iată-mă din nou la Mediaş, gata de treabă", spune Eric. Aşa cum a promis, odată ajuns acasă, în sânul familiei, brazilianul i-a încântat pe cei dragi cu o reţetă învăţată în România. "De Crăciun şi de Revelion am petrecut alături de familie şi de prieteni. Pe lângă mâncarea tradiţională braziliană, care de sărbători cuprinde un meniu bazat pe carne de pui, cartofi, multe fructe, mai ales struguri, şi fructe de mare, am preparat, special pentru ai mei, caşcaval pane. I-am lăsat pe toţi cu gura cascată, au fost atât de surprinşi de ce bune, încât nu m-au lăsat până nu i-am învăţat şi pe ei cum se face", mărturiseşte fotbalistul Gazului metan. Eric mai spune că, la trecerea dintre ani, Rio de Janeiro a fost luminat de un foc de artificii ce a durat o jumătate de oră; "a fost cel mai mare din toată Brazilia", e de părere mijlocașul Gazului metan. Chiar dacă s-a aflat în vacanță, Eric n-a putut sta departe de minge prea mult timp.. Alături de mai mulţi prieteni de la Flamengo, una dintre echipele din Rio de Janeiro, a jucat pe celebra plajă Copacabana un meci caritabil, pentru copiii săraci din capitala ziliei. Altfel, la revenirea în România, încă de pe aeroportul *, Otopeni ",ATM brazilianul s-a arătat surprins de temperaturile scăzute din ţara noastră. "Uf, dar e frig tare aici. Eu am stat în vacanţă mai tot timpul la soare, erau şi 40 de grade în unele zile, iar acum, când am coborât din avion, am dat de zăpadă. Sunt înfofolit până la urechi, am şi mănuşi in mami şi încerc sa ma adaptez din nou cât mai repede, pentru că n-avem timp de pierdut, trebuie să începem antrenamentele, avem de lucru, gata cu vacanţa", a mai spus Eric, într-o limbă română aproape impecabilă. Folosit în toate cele 17 meciuri de către antrenorul Cristi Pustai, în tur, în care a înscris de 5 ori, fotbalistul brazilian spune că, pentru cea de-a doua jumătate a sezonului, îşi doreşte să marcheze dublu. "Acesta e pariul meu. Trebuie să promovăm, pentru că visul meu e să joc cu Gaz metan în prima divizie", mai afirmă Eric.  Mijlocaşul Gazului metan, Eric Oliveira de Pereira, a petrecut la trecerea dintre ani în capitala Braziliei și a jucat fotbal pe celebra plajă Copacabana, în vacanța de iarnă. goluri ! Propunt marcha acesta e de câmp brazilian Eric. Sanda a debutat la Sheriff Transferat la începutul acestui an, pentru o perioadă de 3 sezoane la campioana Republicii Moldova. Sheriff Tiraspol, fostul vârf de atac al Gazului metan, Paul Sanda, a debutat deja în tricoul noii sale formaţii. "Am jucat cu o echipă din Chişinău, pe care am învins-o cu 2-0. Eu trebuia să intru din primul minut, însă în urma unei mici probleme de ordin medical, cu care m-am ales în seara de dinaintea meciului, medicul echipei mi-a recomandat să nu forţez şi să nu stau pe teren mai mult de 20 de minute. Atât cât am jucat, am fost aproape de a marca, la o fază l-am lobat pe portar, dar mingea a căzut pe plasă", povesteşte fotbalistul. Paul Sanda spune că s-a acomodat deja la Tiraspol. "Sunt bine, mă simt excelent, m-am acomodat deja cu viaţa de aici, la antrenamente nu am niciun fel de probleme, chiar dacă sunt un pic cam lungi, faţă de ce făceam în ţară, adică aici ţin şi doua ore şi jumătate, dar sper să trec şi peste asta, să-i conving pe cei de la Sheriff şi să prind un loc de titular cât mai repede", a mai spus jucătorul, care s-a transferat la campioana Moldovei de la Gaz metan Tg. Mureş, unde a fost împrumutat, în vara anului trecut, de către gruparea medieșeană. CC.PJ ■ amintit» O oarecare teamă Mihai BRETU Nu vom înceta să ne mândrim cu sportivii noştri decât atunci când rezultatele lor ne vor interzice. Deocamdată le avem, chiar dacă sunt mai subţiri ca altădată şi mai rare. N-o să le înşirăm aici, pentru că n-avem destul spaţiu şi, oricum, bilanţurile sunt cunoscute şi pecetluite, ca întotdeauna la mijlocul lui ianuarie. N-o să facem clasamente sentimentale ca să nu supărăm pe cineva, n-o să facem nici clasamentele după buget, după care se ascund finanţatorii bogaţi şi zgârciţi. O să zicem că a fost bine, dar nesatisfăcător, cum zic penduliştii care vor să fie şi sinceri, şi amabili, şi cu sufletul în Rai. Suntem obligaţi să mai coborâm ştacheta pretenţiilor cu care i-am ameninţat în anul trecut pe sportivii noştri, să recunoaştem că "zmeii" lui Piţurcă, după ce că sunt destul de blânzi, mai sunt şi fără noroc la sorţi. Să recunoaştem că handbalistele de la Oltchim şi de la Rulmentul nu sunt chiar galacticele şi extraterestrele obligate să joace între ele întrun campionat sub blazoanele de Vîlcea şi de Braşov, cum se putea citi la ziar. Aşadar, ne propunem să moderăm încrederea becalică în succese peste posibilităţile noastre reale, să înţelegem că titlul continental e una (una aberaţie), iar valoarea tricolorilor, cu tot cu Chivu şi cu Mutu, e alta (altă nălucă). Alţii, cu picioarele mai pe gazon, zic că între vis şi coşmar s-au micşorat distanţele, că sondajele de opinie nepublică indică ultimul loc în grupă. Printre estimatorii lucizi se numără şi Victor Piţurcă, primul selecţioner român care a cerut să nu li se stabilească nici un obiectiv la Euro 2008. Cota la pariuri este 40-1. Teama de soarta sporturilor cu mingea ne-o întreţine internaţionalizarea nemăsurată a campionatelor româneşti. Vom avea, cu siguranţă, spectacol, dar nu vom avea, ca peluzişti, decât satisfacţii parţiale. Şi noi suntem peluzişti declaraţi, nu-i aşa? De aceea ziceam că începem anul cu oarecare teamă. Portarul Mihai Şteţca a intrat în ultimele 6 luni de contract cu gruparea medieşeană. Astfel, goal-keeper-ul şi oficialii Gazului metan urmează să negocieze, în aceste zile, o eventuală prelungire a angajamentului. "Eu m-am înţeles foarte bine cu cei de la Gaz metan şi îmi doresc să punem bazele unei noi colaborări. Vreau să rămân la Mediaş. Mi s-a propus să îmi prelungesc contractul, însă o decizie în acest sens voi lua după ce voi avea o discuţie cu oficialii clubului. Mai am ceva oferte, dar aş vrea să rămân la Gaz metan", a afirmat Şteţca. IC.PJ 14 -20 ianuarie 2008 Săptămâna sărbătoriţilor Lazăr şi Sabou, la borna 28 Cosmin Prişcă Doi dintre componenţii lotului Gazului metan îşi vor serba, în această săptămână, ziua de naştere. Fundaşul central Florin Lazăr va împlini marţi, pe 15 ianuarie, 28 de ani, tot atât cât va face, o zi mai târziu, şi Sabou. Cei doi spun că-şi vor cinsti colegii cu câteo bere, dar doar atât, pentru că, spune unul dintre ei, "pregătirea e mai importantă, dat fiind faptul că ne aşteaptă un retur de foc". ”Mă simt tânăr, iar cea mai mare dorinţă a mea este să fiu sănătos şi să ne putem bucura de promovare, la vară", a afirmat Lazăr, căruia îi expiră împrumutul de la Oţelul Galaţi la finele acestei ediţii de campionat. Fundaşul spune că, în cazul în care Gazul metan va reuşi promovarea, atunci îşi doreşte foarte mult să continue la Mediaş. "împrumutul meu la Gaz metan expiră în vară, după care ar trebui să mă întorc la Oţelul, cu care mai am contract pe un sezon. Sper ca, dacă vom reuş să promovăm, să găsesc înţelegere şi să fiu lăsat în continuare la Mediaş, pentre mă simt foarte bine aici. îm doresc să rămân la Gaz metan", mărturiseşte fotbalistul. La rândul său, Florin Saboi spune că şi el îşi doreşte drep cadou o promovare în Liga I "La 28 de ani, dacă acum, câne sunt atât de aproape, nu ajunc să joc şi eu în primul eşalon atunci când? Este visul meu să evoluez măcar un meci în prima divizie. Sper să fie a doua mea promovare în Liga I, după ce, cu Liberty Salonta, de acum două sezoane. Din nefericire atunci n-am reuşit să şi joc în Liga I, pentru că echipa din Salonda a cedat locul în prima divizie celor de la UTA Arad. „ Gaz metan, în schimb, sper să mi împlinesc acest vis", afirm, cel care a venit la gruparea din oraşul de pe malurile Tîrnave Mari în urmă cu un sezon și jumătate, de la Corvinul Hunedoara.