Tribuna Sporturilor, 2009 (Anul 19, nr. 946-992)

2009-05-04 / nr. 961

Ovidiu Boica După o lungă perioadă petrecută în zona haşurată a clasamentului, la retrogradare, Gazul metan revine deasupra liniei şi, de la un meci la altul, cresc şansele de a se salva de la retrogradare. Medieşenii ajunseseră în zona nisipurilor mişcătoare din subsol după penultima etapă a turului, când au pierdut acasă cu 1-0 meciul cu "rechinii" din Constanţa. Seria de 3 victorii consecutive, cu CS Otopeni, Gloria Buzău şi acum, cu Rapid, i-a săltat pe gazişti până pe locul 13. Ce-i drept, o mână de ajutor au primit jucătorii lui Pustai şi de la Braşov şi Urziceni, acolo unde două dintre echipele care, de asemenea se zbat să evite retrogradarea, Poli Iaşi şi Gloria Bistriţa, au capitulat. Fundaşul central Florin Lazar a suferit o contractară musculara în meciul de la Buzău, de acum o săptămână, în vreme ce Paul Pîrvulescu are o fisura miofibrilara la aductori, tot din jocul cu "lanterna roşie". Ambii au ratat meciul cu Rapid. Medieşenii au început în forţă contra unui Rapid decimat. Era secunda 20 când Maftei a încercat o pasă spre Marius Constantin, dar mingea a ajuns la Bud, vârful de atac a făcut câţiva paşi şi a şutat sec, dar mingea a trecut de puţin peste transversală. Maftei şi-a reparat greşeala 5 minute mai târziu, când Todea i-a pasat printre doi adversari aceluiaşi Bud, dar căpitanul giuleştenilor a intervenit salvator, în marginea careului mare. Gaziştii au arătat o mare poftă de joc încă din debut, Grillo şi Semeghin permiţându-şi "floricele" şi pase cu călcâiul. Replica giuleştenilor nu a întârziat să apară, Cesinha reluând însă mult peste transversală, cu capul, un balon centrat din lovitură liberă de Pitbull ('11). Două minute mai târziu tribunele au îngheţat. Joao Pinto a reluat, pe spate, din marginea careului, Vîtcu era ieşit, dar Markovic a degajat de la un metru de linia porţii. Ocazii peste ocazii Elington Andrade, portarul atât de mult lăudat de Zico, a avut o primă intervenţie la şutul lui Bud (’15). Acelaşi vârf de atac ar fi putut scăpa singur cu Andrade, peste alte două minute, dar a fost ajuns de M. Constantin şi faultat din spate. Goal-keeper-ul giuleştean n-a avut emoţii nici la "capul" lui Hoban ('18), iar Boaru a tras slab şi imprecis, de la 18 metri ('18). Andrade şi-a salvat echipa încă o dată, ieşind în marginea careului mare şi respingând cu piciorul din faţa lui Boaru ('22). Nici Vîtcă n-a rămas dator, reţinând în doi timpi balonul şutat de Pitbull, din lovitură liberă, de la 30 de metri, la rădăcina barei (’23). într-un singur minut, medieşenii au trecut în alte două rânduri pe lângă gol. Mai întâi M. Constantin a blocat providenţial la şutul lui Eric, corner, executat repede, şi Bud, aflat la bara a doua, a trimis cu capul, în plasa laterală (’24). Bud a greşit din nou ţinta la centrarea lui Semeghin şi repriza se încheia astfel cu un scor alb. Giuleştenii au ieşit mai decişi de la vestiare şi Markovic a avut o nouă intervenţie salvatoare, în faţa lui Juao Pinto, în marginea careului mic ('48). Giuleştenii au executat cornerul, tot Markovic a respins până pe 16 metri, de unde C. Lazăr a şutat alături. ’’Roşu” pentru Rapid în ’’gara” Mediaş Eroul de la Buzău, brazilianul Eric, "Dulapul" pentru unii, care l-au taxat pentru că au senzaţia că are ceva kilograme în plus şi consideră că se mişcă în reluare, a inventat o pasă de manual pentru Bud. Atacantul i-a ghicit intenţiile şi a sprintat de lângă R. Fernandes, l-a privit cu coada ochiului pe Andrade, ieşit în întâmpinare, şi l-a executat cu o “boltă“ pretenţioasă,din prima ('57). După aproape o oră de joc Rapidul oprea în "gara" Mediaş. Organizatorul de competiţii al echipei medieşene, Ioan Aleman, a fost trimis în tribune cu un minut înaintea eliminării lui Todea. Aleman a părăsit banca de rezerve a medieşenilor şi a luat loc în gura tunelului de acces spre vestiare. Diferenţa de pe tabelă era să fie anulată de o gafă a lui Vîtcă, două minute mai târziu Portarul a ieşit pripit dintre buturi şi era cât pe ce să-l faulteze în marginea careului pe Grigorie. Giuleşteanul nu şi-a dat drumul şi a apucat să trimită, din unghi, spre poartă, dar a şutat alături. Presiunea la poarta gaziştilor a crescut, Rapidul având nevoie de un rezultat bun la Mediaş pentru a se menţine în luptă pentru un loc în Europa, în sezonul viitor. Maftei şi Fernandes s-au încurcat reciproc, la un balon trimis de Pitbull în careul mic, şi Vîtcă a scăpat cu faţa curată ('60). Portarul medieşenilor a ieşit cu bine dintr-o nouă încurcătură, Maftei reluând, cu capul, pe plasă, din numai 3 metri, un balon centrat de acelaşi Pitbull, din corner (’65). Medieşenii au încercat mai mult arma contraatacul o astfel de fază. Duc pasat în centru lui Eric, tras în braţele lui Andr, la 13-14 metri (’66). La alte buturi, nou-intratul ţă a încercat o reluare ţioasă, dar n-a nimerit porţii. (74). Două mini, târziu însă, pe medieşe trecut toate transpit mingea şutată de sub marginea careului trecând la o palmă de Spectacol şi emoţii în final Gaziştii au făcut şi spe îngenunchiind un Rapic Medieşenii le-au ras mingea giuleştenilor, de un minut, spre suporterilor, balonul a c repede, din banda di spre centru, pase dintr-o tă, un-doi-uri, dar Eric califaza, șutând alătt interiorul careului (78), metan se putea desi decisiv când mai e minute până la final. Di scăpat pe contraatac, i a în adâncime lui Bud, a încercat să tragă la indig de la gol, dar Andrades-. de data asta şi a reţinut Finalul a fost unul cu pentru medieşeni. Intr doar câteva minute, Herr încercat şutul de la distingea trecea pe lângă dar Vîtcă a plonjat taculos, la trecerea timp pentru "fotografie” ('86 minut mai târziu, Costin a centrat la disperare unghi, mingea a căz transversală, la vinci Grillo a îndepărtat per Cele 4 minute de prek n-au mai adus nimic Fluierul de final a deci fiesta la Mediaş, în vier giuleştenii au părăsit te cu capul plecat. Pentru adio Europa! Pentru gaz schimb, se vede lumini la capătul tunelului. Foto: Vali MACREA După Timişoara, Dinamo şi Unirea Urziceni, o altă echipă cu pretenţii a avut de suferit la Mediaş. Giuleştenii au plecat capul în faţa trupei lui Pustai, vârful de atac Cristi Bud dând lovitura de graţie, cu o execuţie de excepţie, în urma acestui rezultat şi profitând de înfrângerile celor de la Bistriţa şi laşi. Gazul metan urcă pe locul 13, scăpând - cel puţin pentru moment - din zona retrogradării. GAZ METAN (alb complet) 82. Vîtcă6 15. Hoban7 25. Z. Markovic7 8. Buzean7 2. Grillo 6,5 7. Kubala6 21. Todea 6,5 27. Eric de Oliveira 6,5 (6. Nohai '88) 5. Semeghin6 (26. Buican 73)6 9. Cr. Boaru (cpt.)6 (17. Dudiță ’53)6 99. Cr. Bud 7,5. Antrenori: Cristi Pustai, Gheorghe Albotă, Dorin Roșea. Rezerve neutilizate: 30. Şteţca, 16. R. Zaharia, 24. M. Voicu, 29. Vidakovic. 1-0 RAPID 99. E. Andrade. Stadion: "Gaz metan". Spectatori: circa 4 000. Timp: însorit (repriza I), înnourat (repriza a doua). Gazon: excelent. Evoluţia scorului: 1-0, min. 57 - Cr. Bud. Arbitru: Robert Dumitru (Braşov) 6. Asistenţi: Ioan Onicaş (Zalău) 6,5 şi Cătălin Savu (Galaţi) 7. Rezervă: Teodora Albon (Cluj). Observatori: Gheorghe Moise (Bucureşti) şi Mircea Dancu (Sibiu). Cartonaşe galbene: Buzean '10, Kubala *36, Z. Markovic '67 / M. Constantin '16, Perjă '69, Maftei '81. Cartonaşe roşii: Todea 79 /. Raportul şuturilor: 10-9 (pe poartă 3-3). Cornere: 2-4. Ofsaiduri: 1-2. Raportul faulturilor: 12-21. Omul meciului: Dr. Bud (Gaz metan). 7. Cesinha6 (9. Răduţă ’67)5 17. Joao Pinto6 (21. Djalovic 65)5 87. Pitbull Antrenori: Marian Rada, Adrian leneşi, Dumitru Iordan. Rezerve neutilizate: 1.A. Marinescu, 22. E 32. leneşi, Pică, (vişiniu complet) 6,5. 24. Maftei (cpt.)6 3. R. Fernandes 5,5 23. M. Constantin 5,5 14. Perjă 5,5 20. Şt. Grigorie6 15. C. Lazăr6 16. D. Ivelia (10. Herea ’82) 5,5 4-10 mai metan 1 -O Rapid ^ . Echipa de baschet masculin Panathinaikos Atena a câştigat, ieri, la Berlin, finala Euroligii, învingând în finală deţinătoarea trofeului, ȚSKA Moscova, cu scorul de 73-71 (2 27-12, 8-18,17-25). Panathinaikos şi-a trecut în palmares trofeul Euroligii pentru a cincea oară, după cele cucerite în 1996, 2000, 2002 şi 2007. Cele două formaţii s-au mai în o singură dată în ultimul act al Euroligii, în sezonul 2006-2007, când grecii au fost câştigători, la Atena, după un meci de infarct încheiat la limită, scor 93-91. Finala mică a fost câştit tot ieri, de Regal FC Barcelona, care a dispus de Olimpiacos Pireu, cu scorul de 95-79 (46-30), principalii realizatori fiind Greer cu 19 puncte şi Bourousis cu 17, pentru formaţia ei respectiv Andersen cu 20, Navarro şi Lukovici cu câte 14, pentru învingători. Preşedintele executiv al FC Dinamo, Cristi Borcea, a declarat, aseară, că portarul Emilian Dolha va fi indisponibil cel puţin 3 săptămâni, după accidentarea din partida cu CFR scor 1-0, din etapa a XXVIII-a a Ligii I. "Se pare că minim 3 săptămâni nu va avea voie să alerge. Este o pierdere grea. Parcă suntem blestemaţi. Va trebui să aducem un portar, care să nu fie sub contract. Cel mai probabil, vom aduce un străin", a declarat Borcea la GSP TV. După accidentarea lui Lobonţ, Dolha a apărat poarta dinamoviştilor, iar singurul papt de joc la FC Dinamo este în prezent doar Florin Matache. ■¥ Echipa de baschet masculin CS Otopeni a egalat la general pe ELBA Timișoara, 1-1, după ce a învins, ieri, pe teren propriu, cu scorul de 93-72 (43-47), în meciul 2 din cu programate în semifinalele Diviziei A.