Tribuna Sporturilor, 2010 (Anul 20, nr. 994-1040)

2010-01-18 / nr. 994

Observator Amintiri, amintiri... M. JL JDOBRII_ Într-o seară, nu mai știu, înainte sau după Sf. loan, tocmai când pârpăleam la flacăra albăstruie a aragazului o șchioapă de câmat "de Păuca", a sunat telefonul, pe care, dacă nu-s în bucătărie, nu-l aud: "Alo, la mulți ani! Vă spune ceva numele Bogdan?" Era inginerul Lucian Bogdan, aflat tocmai dincolo de Ocean, în America tuturor posibilităţilor. M-am bucurat şi i-am spus că sper într-o grabnică întâlnire, aici, la noi. Convorbirea mi-a răscolit amintiri, pe care, apoi, le-am împărtăşit cu Gelu Leicu şi Vasile Măierean, alţi doi împătimiţi ai fotbalului sibian de acum 30-40 de ani. I-am evocat pe toţi cei dispăruţi, ca şi pe cei în viaţă, de la Gh. Jula şi Ionel Petculescu, primul preşedinte de câteva zile! - al nou creatului FC Şoimii, la Lucică Bogdan şi Mişu Găldeanu, de la Viorel Mureşan şi Horst Rätscher, la Nicolae Dura şi Simion Scutea - primul şi singurul preşedinte al asociaţiei Amicii Şoimilor - de la Ioan Biriş şi Mircea Rodeanu, la Ioan Botezan şi Nicu Nan, de la Traian Todoran şi Gilu Tălmăceanu, la Ionci Nagy şi Miluca Pătru, de la Feri Gergely şi Savu Bucşe, la Puiu Stoian şi Vasile Buia, de la Cornel I Niţescu şi Florin Braicu, la Mircea Dancu şi Duţu Vasilescu... Era o vreme când nu se câştigau bani cu ghiotura din fotbal şi poate de aceea era o mai mare legătură sufletească între jucători şi spectatori, aceştia din urmă venind cu plăcere la stadion, mulţi dintre ei cu neveste şi copii, îmbrăcaţi frumos, ca la teatru. Sigur, astăzi li se face reclamă unor fotbalişti care nu sunt cu nimic superior celor vechi, precum Dragoman, Văcaru, Baban, Lutsch, Flichiş, Negrea, Cherciu, Laufceag, Nacu, dr. Popa, David, Schwartz, Liebhardt, Coman, Gavrilă, Hizo, Vârlan, Muscă, Şoartă şi alţii pe care nu mi-i amintesc pe moment. La ora actuală, fotbalul sibian este... sub nivelul mării şi nici nu cred că se va încumeta cineva să ia hăţurile în mână şi sa încerce redresarea lui, aşa că ne mulţumim - noi cei "vechi" - să ne întâlnim la o cafea și să ne amintim.. Ovidiu BOICA CSU Voinţa şi-a completat lotul, în această săptămână, cu 5 jucători. Oficialii grupării sibiene susţin că s-au înţeles atât cu fotbaliştii, cât şi cu grupările de la care provin, urmând ca, în câteva zile, să fie semnate şi contractele. Totodată, directorul general al echipei sibiene, Cornel Stănilă, declară că îşi doreşte ca alţi 3 jucători să fie înregimentaţi. "înainte de plecarea în cantonamentul montan vor mai veni vreo 10 jucători în probe. Dintre aceştia, mi-aş dori ca să rămână încă cel puţin 3. Până acum am ajuns la un numitor comun cu 5 jucători pe care ni i-am dorit. Aceştia urmează să semneze şi contractele cu CSU Voinţa, în aceste zile", a mărturisit Stănilă. Cele 5 noutăţi din lotul Voinţei sunt Florin Măjer, un mijlocaş de 24 ani, Ionuţ Precup (22 ani), ce poate evolua atât fundaş central, cât şi pe banda dreaptă, în defensivă, ambii de la Voinţa Livezile, István Szabó (Bihorul Beiuş), un fotbalist de 25 de ani care poate fi folosit atât ca al doilea vârf, cât şi ca mijlocaş de bandă, pe ambele părţi, vârful de atac Mirel Sigartău, de la Voinţa Livezile, precum şi tânărul portar Răducan, un junior de 17 ani, de la Unirea Alba lulia. Un alt jucător care ar putea semna, în această săptămână, pentru CSU Voinţa este Lucian Zoitaş, 30 de anii, fotbalist care a trecut şi pe la Pandurii Tg. Jiu şi care poate evolua atât în ofensivă, cât şi mijlocaş dreapta. O decizie în cazul său urmează să fie luată până în momentul plecăi cel de-al doilea cantonent. Fotbaliștii sibieni s-au re joia trecută, iar de astăzi, sâmbătă, se vor afla înt prim cantonament central în localitate, la Stadionul" nicipal". Urmează apoi si montan, până pe 31 ianni după care, timp de 3 sămâni, sunt programate merite de verificare. ‡LU RO›5 Liderul clasanpentului Seriei a V- a celui de al treilea eșalon și-a asigurat serviciile a 5 jucători, aceștia urmând sa semneze s mmm . sare săptămână. ## mW18 - 24 ianuarie 20 Centru de copii şi juniori Ovidiu BOICA Preşedintele clubului sibian CSU Voinţa, Ioan Hămbăşan a mărturisit că intenţionează să înfiinţeze un centru de copii şi juniori după modelul marilor echipe. "Este un proiect la care ţin foarte mult. Pregătim un Centru de Copii şi Juniori CSU Voinţa Probabil că vom pun bazele acestuia la începutul lunii martie. Aşteptăm să înceapă returul, să treacă câteva etape. Nu vreau ca acest proiect să ne distragă aast intenţia întâi să avem certitudinea că suntem pe drumul cel bun. Am discutat deja cu o persoană care se va ocupa cu înierea afirmat Hămbăşan. Altfel, oficialul sibian s-a arătat dezamăgit de modul în care a fost tratat de câţiva jucători originari din oraşul de pe malul Cibinului ce, în prezent, evoluează pentru alte echipe şi pe care ar fi dorit să-i readucă acasă. "Am vorbit cu mai mulţi jucători de-ai noştri, din Sibiu. Voiam sâ-i readuc acasă. Sunt foarte dezamăgit de modul în care am fost trataţi. Probabil că, pentru ei, Liga a lll-a este cam puţin, chiar dacă echipa noastră e lider şi are şanse mari să o promoveze", a mai afirmat Ioan Hămbăşan. Acesta a mai completat că Marius Baciu va avea la dispoziţie, pentru retur, un lot de 22 de jucători. "Vor rămâne 22 de jucători în lot. La nevoie, se va apela la jucători de la echipa a doua. Intenţionăm să promovăm o serie de tineri, să reîmprospătăm lotul celei de-a doua echipe", a declarat Hămbăşan, care altfel a mărturisit că urmează alte două transferuri importante pentru CSU Voinţa. "Este vorba despre doi jucători cu experienţă, unul din Liga I, altul din cel de-al doilea eşalon", a dezvăluit oficialul Voinţei, fără a le pronunţa numele. "Abia după ce semnăm cu ei vă pot spune despre cine e vorba. Oricum, sunt doi jucători care ne vor fi extrem de utili", a spus, în încheiere, oficialul sibian. tru", a Cantonament în Păltiniş Oficialii grupării sibiene au stabilit, în aceste zile, locul ce de-al doilea cantonament centralizat din această iarnă. Jucăii lui Marius Baciu se vor afla, din 25 şi până în 31 ianuarie, Păltiniş, urmând a se caza la Hotelul Cindrelul. "Am stab mergem în Păltiniş, la Hotelul Cindrelul pentru cel de-al doileantonament", a afirmat Stănilă. Amical cu FCM Tg. Mureş Spre deosebire de programul anunţat iniţial, fotbalii sibieni s-au trezit cu încă un meci de verificare." Sâmbătă, ianuarie, jucătorii lui Marius Baciu se vor deplasa la Mureş, pentru un meci cu una dintre echipele care aspiră Liga I, FCM din localitate. Apoi, în 31 ianuarie, sibienii vor întâlni echipa a doua clubului. Programul partidelor de verificare mai cuprim partidele cu CSM Sebeş (6 februarie), Mureşul Deva (Liga ll-a, pe 10 februarie), CFR Simeria (13 februarie), toate Sibiu. Apoi, pe 16 şi 20 februarie, CSU Voinţa se va depla la Simeria, respectiv Sebeş, pentru retururile cu cele de formaţii, urmând ca, pe 26 ianuarie, să joace primul mi oficial, în deplasare, cu Unirea Ungheni. Miercuri, cu Unirea Alba lulia Seria meciurilor de verificare ale sibienilor va fi deschis în această săptămână, de întâlnirea cu prim-diviziona Unirea Alba lulia. Partida va avea loc la Sibiu, de la 14.00. "Cred că cel mai probabil se va juca pe terenul iarbă de pe "Voința". Nu cred că vor apărea probleme pe atunci", a afirmat Stănilă. lancu, pe picior de plecare Echipa sibiană se va despărţi, în această iarnă, de tr din vârfurile sale de atac. Este vorba despre Daniel Ianc Acesta va ajunge la o altă echipă de Liga a lll-a. "lancu pleca. El se va prezenta mâine (na. astăzi) dimineaţă, la o 10.00, la echipa din Simeria", a afirmat preşedintele Ion Hambăşan. Aniversare pentru Stănilă Directorul general al echipei sibiene Stănilă, împlineşte astăzi, 29 de ani. "îmi doresc în primul rând multă sănătate, alături de familie. Asta e cel mai important. Pe plan profesional, sper să am parte de cât mai multe realizări. Cu echipa, să promovăm", a mărturisit sărbătoritul, cel care, zilele trecute, a primit un cadou mai altfel, reuşind să obţină acordul pentru transfer al unuia dintre jucătorii pe care i-a dorit cel mai mult, în această iarnă. ■ Atacantul Adrian Mutu a marcat un gol în meciul pe care formaţia Fiorentina l-a pierdut, ieri, pe teren propriu, scor 2-1, cu Bologna, în etapa a XX-a a campionatului Itali informează Gazzetta dello Sport. Mutu, care a fost titular, a marcat în minutul 51. Pentru Bologna au înscris Gimenez '28 și Di Vaio '45. Alte rezultate din etapa a 10-a: AS Rom Genoa 3-0 (Perrotta7, Toni '45, '60), Chievo Verona - Juventus 1 -0 (Sardo '33), Sampdoria Genova - Catania 1 -1 (Pazzini '45 / Llama ’14), AC Milan - Siena (Condre integralist) 4-0 (Ronaldinho '12, '72, '89, Borriello ’28), Atalanta Bergamo - Lazio Roma (St. Radu inegralist, sancţionat cu cartonaşul galben în minutul 90+2) 3-0 (Doni '5, '9, Paolo '35), Parma - Udinese 0-0, Napoli - Palermo (D. Goian integralist, Melinte rezervă) 0-0, Bari - Internazionale Milano 2-2 (Barreto '60 - penalti, '64 - penalti / Pandev '69, Mii '74 - penalti), Cagliari - Livorno 3-0 (Larrivey '3, '50, Jeda '63). Clasament: 1. Inter Milano - 46 puncte; 2. AC Milan - 40; 3. AS Roma -35* Franța - etapa a XX-a: Auxerre ( Niculae, integralist) - Boulogne 0-0, Le Mans - Lorient 0-3 (Koscielny '22, Monterrubio '42, ’53), OSC Lille - Paris Saint-Germain 3-1 (Obraniak '5,Balmont '52', Béria '67 / Erdi '83), Nancy - Olympique Lyon 0-2 (Cris '79, Gonalons '87), Rennes - Lens 1 -1 (Sow '55 / Monnet-Paquet '65), Montpellier - Nice 1 -0 (S. Camara '57), AS Monaco - Sochaux 2-0 (Nei '84, '90+1), Grenoble - Saint-Étienne 1-2 (Varrault '41 - autogol / L. Perrin '31, Riviere '40), Valenciennes -Toulouse 1-3 (Andel '44 /Tabanou '16, '84, Sissoko ’87), Girondin Bordeaux - Olympique Marseille 1-3 (J. Andel '44 / Tabanou '16, '84, M. Sissoko '87).