Tribuna Sporturilor, 2014 (Anul 24, nr. 1190-1237)

2014-01-20 / nr. 1190

20-23 ianuarie 2014 XL' Liga 1 BergendierLiga I Portarul care a apărat buturile Gazului Metan In majoritatea meciurilor din tur a început pregătirea după accidentarea suferită într-o şedinţă de antrenament de înaintea jocului de campionat cu Săgeata Năvodari, penultimul din 2013. Cosmin PRIŞCĂ Milos Buchta şi-a revenit după accidentarea suferită la un antrenament de dinaintea meciului de campionat cu Săgeata Năvodari, primul din retur, iar de câteva zile participă la şedinţele de pregătire conduse de tehnicianul Cristi Dulca. Deocamdată însă, goal-keeper-ul slovac nu poate efectua exerciţiile cu mingea, din cauza protezei pe care este nevoit să o mai poarte la mâna dreaptă mai bine de o săptămână din momentul de faţă. Buchta va efectua un control medical amănunţit chiar înaintea plecării spre Antalya, pentru a vedea dacă oasele de la mâna accidentată s-au sudat. “Am stat, după accidentare, cu orteza la mână. Acum am început pregătirea, fac sprinturi, alergări, însă nu pot participa la exerciţiile cu mingea pentru că nu pot să o prind. Am avut parte de mai multe ghinioane, în ultimii ani. A fost acea accidentare la genunchi care m-a ţinut departe de gazon aproape un sezon. în vara anului trecut totul era OK, am apărat în tur, însă la un antrenament a venit din nou o accidentare. M-am lovit de un coleg la un antrenament, iar de atunci am ratat ultimele două jocuri de anul trecut, din campionat. în perioada asta stau cu orteza la mână, iar înainte de cantonamentul din Antalya voi efectua un nou control medical, să văd dacă mi s-au sudat oasele de la mână cum trebuii De felul meu sunt un optimist, sunt convins c totul este în regulă și voi merge cu echipa stagiul de pregătire din Antalya unde voi încep din nou să apăr, în caz contrar, în cazul un verdict nefavorabil al medicilor, este doar posibil să fie nevoie de o intervenţi chirurgicală, situaţie în care voi pierde din nc mai multe etape din retur, însă, eu sunt un optimist şi sper ca totul să fie bine”, a afirma Buchta. Milos Buchta a apărat poarta Gazului Meta din etapa a V-a până în a XVI-a, în acest sezon strângând un număr de 1170 de minute jucat. 5 amicale în Antalya Medieşenii întâlnesc sârbi, maghiari, polonezi şi cehi pe tărâm turcesc Programul amicalelor Gazului Metan în Antalya a suferit unele modificări. "Lupii negri" vor mai juca doar 5 meciuri, iar adversarii sunt din 4 campionate diferite. Cosmin Prişcă Gaz Metan va susţine 5 meciuri amicale în stagiul de pregătire din Antalya. Programul jocurilor a suferit unele modificări faţă de cel anunţat iniţial de preşedintele clubului, Ioan Horoba. Medieşenii nu vor mai juca 6 partide şi nici nu vor sta faţă în faţă cu 4 echipe din Cehia. Noul program al jocurilor este puţin mai sărac, dar mai diversificat, în sensul că Gaz Metan va întâlni echipe din 4 campionate diferite. Primul meci este programat pentru data de 1 februarie, în compania polonezilor de la Slask Wroklaw, locul 13 în prima ligă, după 21 de etape scurse. Trei zile mai târziu, jucătorii lui Cristi Dulca întâlnesc pe Bohemians Praga, "lanterna roşie" a Ligii Gambrinus, prima divizie din Cehia, o formaţie care a pierdut jumătate din partidele disputate până acum în campionat, în acest sezon (8) şi care are un golaveraj negativ, cu 14 goluri marcate şi 27 primite. Pe 8 februarie, medieşenii vor întâlni o mai veche cunoştinţă, gruparea maghiară FC Újpest, locul 10 în prima divizie din ţara vecină, cu 21 de puncte şi un golaveraj echilibrat (30-31), după 17 etape. Va urma întâlnirea cu sârbii de la FC Radniki, pe 10 februarie, o altă echipă din primul eșalon (locul 12), pentru ca, două zile mai târziu, Gaz Metan să joace împotriva liderului din Ungaria, VSC Debrecen. O zi mai târziu, medieșenii vor reveni acasă, pentru că pe 22 februarie se reiau meciurile de campionat. Bud: "Vreau în cupele europene" Vârful de atac a semnat pe 6 luni cu Pandurii, după numai o jumătate de sezon de revenirea la Mediaş. Bud susţine că îşi doreşte să joace cu echipa lui Cristi Pustai Cristi Bud a părăsit din nou Mediaşul, la doar o jumătate de an după ce s-a întors la Gaz Metan. Vârful de atac şi-a reziliat înţelegerea de comun acord cu conducerea clubului din oraşul de pe malurile Tîrnavei Mari, ademenit fiind de mirajul Ligii Europa, competiţie în care gorjenii de la Pandurii speră să ajungă din nou, în vârstă de 28 de ani, Bud a semnat până în vară cu formaţia din Tg. Jiu, dar are posibilitatea să îşi prelungească contractul cu încă doi ani. "Bud a semnat un contract valabil pe 6 luni, cu posibilitatea de prelungire pe încă 2 ani. Este un jucător deosebit, care îşi doreşte foarte mult să ajungă cu Pandurii în cupele europene.Îl cunosc foarte bine şi sunt convins că ne va ajuta", a afirmat Eugen Pîrvulescu, preşedintele executiv al gorjenilor, originar din Mediaş. Bud a plecat împreună cu trupa pregătită de tehnicianul Cristi Pustai în stagiul de pregătire din Antalya. Chiar înainte de îmbarcarea spre Turcia, fotbalistul a afirmat că va trage din greu pentru a redeveni jucătorul care a făcut senzaţie în Liga I în urmă cu puţin timp. "Pandurii este vicecampioana României, e un club cu o conducere foarte bună şi cu un antrenor care înainte de toate este un bun pedagog. Am lucrat împreună cu domnul Pustai, mă cunoaşte foarte bine, cred eu. Sub conducerea lui am făcut jocuri reuşite. Obiectivul meu este să ajut cât mai mult echipa, să fiu sănătos şi să îmi îndeplinesc visul de a juca în cupele europene. Transferul la Pandurii reprezintă un pas mare în cariera mea. Obiectivul clubului este şi al meu, acela de a juca într-o cupă europeană. Pentru mine ar însemna un vis care devine, realitate, îmi doresc să revin la forma cea mai bună. Se anunţă încă de pe acum un retur foarte interesant, pentru că vom fi 7 echipe în luptă pentru cupele europene. Steaua are un lot omogen şi un antrenor foarte bun. Petrolul s-a întărit prin venirile lui Mutu şi Zicu. Astra este lider momentan, Dinamo şi Vasluiul sunt şi ele aproape de podium, chiar şi CFR-ul, odată cu venirea noului antrenor, ia în calcul o posibilă calificare în competiţiile europene. Cu toate acestea, la finalul campionatului îmi doresc ca Pandurii să joace din nou în Europa", a afirmat atacantul Cristi Budo la în Europa