Tribuna Sporturilor, 2018 (Anul 28, nr. 1386-1434)

2018-06-11 / nr. 1407

2 <Efi&SÍ^bul S39ÍO!!u!aí ^SporturiÎH7 iunie 2018 FC Hermannstadt reia pregătirile pe 18 iunie. Cantonament în Slovenia şi 6-7 transferuri. Află ce jucători nu mai fac parte din lot! După o vacanţă de două săptămâni, componenţii lotului echipei sibiene se vor reuni luni, 18 iunie, la Stadionul ’’Municipal”. Promovată în Liga 1, la finalul sezonului precedent, FC Hermannstadt are la dispoziţie aproximativ o lună înaintea pentru pregătirea pentru noua ediţie de campionat, care va debuta pe 21 iulie. La reluarea pregătirilor nu vor mai fi prezenţi Sabin Lupu şi Mihai Stancu. Celui de-al doilea i-a expirat împrumutul de la Gaz Metan, în schimb, vor fi prezenţi mai mulţi jucători care vor susţine probe de joc. ’’Reluarea pregătirilor este fixată pentru data de 18 iunie. Până în momentul de faţă am renunţat la doi jucători, Sabin Lupu şi Mihai Stancu. Le mulţumim pentru serviciile aduse echipei noastre în sezonul recent încheiat şi le dorim multă baftă în viitor. Vom încerca, în cel mai scurt timp, să completăm lotul cu 6-7 jucători, pentru a face faţă rigorilor Ligii 1", a declarat preşedintele clubului sibian, Teodor Birţ. După o săptămână de reacomodare la efort, timp în care va fi efectuată şi vizita medicală, fotbaliştii sibieni vor pleca într-un cantonament de 14 zile în Slovenia, unde vor susţine mai multe meciuri de verificare. La revenirea în ţară, FC Hermannstadt va mai susţine un amical, după care va avea loc prezentarea oficială a lotului pentru ediţia de campionat 2018/2019, în altă ordine de idei, FC Hermannstadt va debuta în sezonul viitor pe Stadionul "Municipal”, dă asigurări preşedintele echipei sibiene, deşi lucrările la arena din Parcul Sub Arini sunt în plină desfăşurare. ’’Vom juca acasă, pentru că sibienii merită să vadă fotbal de cel mai înalt nivel aici, pe Stadionul "Municipal”. într-o primă fază, spectatorii vor avea la dispoziţie locurile de la tribuna întâi, cea acoperită. Lucrările la arenă vor continua pe tot parcursul verii”, a mai declarat Teodor Birţ. ' HORATIU FLOCA, DIRECTOR CSU SIBIU. r 7 "A fost un sezon reuşit. Am demonstrat că suntem o forţă în baschetul românesc" . Horaţiu Floca, directorul Clubului Sportiv Universitar, a vorbit, într-un interviu acordat în exclusivitate cititorilor Tribunei şi Tribunei Sporturilor, despre sezonul recent încheiat. Fleca e de părere că această ediţie de campionat a fost una reuşită, chiar dacă CSU a terminat din nou în afara podiumului. Oficialul lui CSU a mai precizat că bugetul a fost mai mare decât în sezonul precedent şi a povestit despre criteriile care au contat în alcătuirea lotului. Ovidiu BOICA - Ce se poate spune despre sezonul 2017/2018, a fost unul bun, sau mai puţin bun pentru CSU? Sezonul 2017/2018 îl putem considera unul reuşit, şi, când spun asta, mă refer la calificarea pentru al doilea an consecutiv în semifinalele LNBM, la faptul că am jucat toate partidele de la Sibiu cu minim 80 la sută din capacitatea sălii, având chiar sold out la multe dintre partide, şi la faptul că am crescut considerabil numărul partenerilor implicaţi în proiectul BC CSU Sibiu şi, bineînţeles, la faptul că am confirmat prin tot ce am realizat în acest sezon că suntem o forţă în baschetul românesc. Am arătat, de asemenea, că trebuie să fim luaţi serios în considerare. Bineînţeles că au fost şi dezamăgiri în acest sezon, dar per total reuşitele şi bucuriile aduse de echipă au fost mai importante. De ce criterii aţi ţinut cont în momentul în care aţi format lotul? în formarea lotului de jucători, principalul criteriu este dorinţa staff-ului tehnic, deoarece antrenorii sunt cei care lucrează cu acei jucători, ei ştiu dacă sunt jucători care se pliază pe stilul pe care vor să îl adopte echipa pe teren. Pe lângă aceasta, mai contează în alegerile noastre caracterul jucătorilor, experienţa şi istoricul lor, încadrarea în limitele salariate pe care ni le permitem să le plătim şi, bineînţeles, dorinţa acelor jucători de a veni şi a juca pentru Sibiu. Aţi reuşit să-i aduceţi pe toţi jucătorii pe care vi i-aţi dorit, în vara anului trecut şi pe parcursul sezonului? - Toţi jucătorii care au făcut parte din echipa actuală au fost doriţi de noi, au avut argumente prin care să convingă staff-ul tehnic şi conducerea clubului că merită să facă parte din lotul echipei şi că pot să performeze în culorile galben-albastru. Bineînţeles că, pe parcursul sezonului, fiind forţaţi de împrejurări, a trebuit să mai completăm lotul de jucători, în acel moment am luat jucători care au fost liberi pe piaţă şi care am considerat că ne pot aduce un plus în echipă. Despre bani...  Efortul financiar, în cazul transferurilor, a fost mai mare decât în ediţia precedentă? - în vara anului trecut, am început formarea echipei pornind de la un buget mai mare cu 20 la sută faţă de sezonul precedent. Acest lucru a fost posibil datorită partenerilor care ni s-au alăturat şi datorită creşterii implicării financiare a partenerilor deja existenţi. Aşadar, am putut să ne bazăm pe un buget mai consistent şi implicit să semnăm cu jucători mai valoroşi. Apoi, pe parcursul sezonului, tot datorită atragerii unor alţi noi parteneri în proiectul nostru, a mai apărut o creştere de buget de încă 10-15 la sută, care a fost foarte importantă pentru că ne-a permis să mai aducem 3-4 jucători şi să avem un lot mai echilibrat şi mai bine acoperit pe toate posturile. Pentru că vorbim despre bani, cum a fost bugetul echipei faţă de anul trecut? Bugetul a fost, cu siguranţă, mai mare faţă de sezonul precedent. Dacă în sezonul 2016/2017 am dispus de un buget de aproximativ o jumătate de milion de euro, la începutul acestui sezon am pornit la drum cu aproximativ 600 de mii de euro, iar acum, la finalul sezonului, putem spune că ne apropiem de 680-700 de mii de euro. Practic, este o creştere de aproximativ 35-40 la sută faţă de sezonul precedent.Au fost suficienţi banii? Ca şi într-o familie, banii sunt suficienţi dacă sunt folosiţi judicios, dacă sunt investiţi cu mare atenţie şi dacă nu se fac exagerări de niciun fel. Putem spune că în cazul nostru am respectat aceste criterii şi atunci banii au fost suficienţi. Vedem tot mai des că sunt multe echipe cu probleme financiare, cu datorii la jucători sau către terţi, dar în cazul nostru nu au fost astfel de probleme. Cum a fost construit bugetul - Cât la sută a însemnat finanţare din partea autorităţilor locale şi cât din partea sponsorilor?Aşa, în mare, componenţa bugetului nostru a fost următoarea: 30 la sută din partea autorităţilor locale, 30 la sută de la Ministerul Educaţiei Naţionale, 35 la sută din partea sponsorilor şi a partenerilor echipei şi 5 la sută din încasările de pe bilete, abonamente etc. Cred că este o construcţie sănătoasă a bugetului şi vreau să remarc acei 5 la sută veniţi din partea suporterilor sibieni care, pe lângă că au susţinut echipa din sală, au contribuit direct şi la bugetul echipei. Şi pentru acest lucru merită toate mulţumirile şi admiraţia noastră. - La ce nivel s-a situat CSU, comparativ cu celelalte echipe de top din Liga Naţională? - Consider că bugetul nostru se situează în primele 6 din ţară, nu pot spune exact deoarece nu am date concrete referitoare la alte cluburi. Cred că nimeni nu deţine aceste date oficiale, iar pe speculaţii nu are rost să vorbim. Probabil sunt 3-4 echipe care au buget superior Sibiului şi încă 2-3 echipe care au buget la nivelul nostru. - Consideraţi că, dacă bugetul ar fi fost mai mare, echipa ar fi reuşit să termine pe podium? - Nu cred că un buget superior ar fi asigurat prezenţa echipei noastre pe podium. Un buget mai mare ar fi creat premisele şi condiţiile de a se obţine rezultate mai bune, dar nu ar fi garantat acest lucru. De asemenea, eu nu am fost şi nu voi fi niciodată de acord să justific rezultatele echipei doar prin prisma bugetului. Rezultatele unei echipe depind de o mulţime de alţi factori, care sunt independenţi de bugetul echipei. Avem o mulţime de exemple în acest fel. Ultima echipă este Zalgiris Kaunas, care a performat până la nivel de Finala Euroliga cu un buget dintre ultimele 4 din competiţie. Dacă s-ar face clasamentele finale exclusiv pe baza bugetului, atunci unde ar mai fi frumuseţea sportului, imprevizibilul şi emoţiile pe care le trăim la fiecare meci, când vom şti exact unde ne vom situa doar pe baza bugetului? - va urma -