Tribuna, ianuarie 1996 (Anul 112, nr. 1570-1589)

1996-01-04 / nr. 1570

mmi 1841 - S-a născut omul de ştiinţă Petru Poni (m.1925) 1896 - Miting de solidaritate cu lupta românilor din Transilvania, la Bucureşti, cu care prilej a vorbit marele tribun Vasile Lucaciu 1926 - “Actul de la 4 ianuarie”, prin care Parlamentul României votează îndepărtarea prinţului Carol de la succesiune şi recunoaşte prinţului Mihai calitatea de moştenitor al tronului 1941 - A încetat din viaţă filosoful francez Henri Bergson, laureat al Premiului Nobel pentru literatură în anul 1927 (n.18.X.1859) V______________________/ umanitar Filiala judeţeană de Cruce Roşie Sibiu face colectă de îmbrăcăminte, încălţăminte şi lenjerie de pat pentru populaţia din zona sinistrată din judeţul Alba. Avem rugămintea ca lucrurile donate să fie bune de întrebuinţat, curate şi să fie împachetate în colete pe care să se scrie ce conţin şi eventual valoarea coletului. Coletele pot fi aduse la sediul filiaiei din str. N Bălcescu nr.6, în zilele de 4, 5, 6, 8, 9 şi 10, între orele 8- 15. In ziua de 11 ianuarie a.c. se intenţionează să plece transportul către zona Alba. Pentru persoanele fizice sau juridice care vor să dea bani pentru populaţia sinistrată, aceştia se pot depune în contul filialei deschis la BCR Sibiu 45.10.0.23.2, cu menţiunea “pentru sinistraţi" sau depuşi direct la filială. Filiala Sibiu a Crucii Roşii Am intrat în anul 1996. Ne-am mai apropiat cu 365 de zile de mileniul trei. Bilanţul anului trecut l-am şi uitat. Pentru că a fost destul de sărac pentru cei mai mulţi. Am intrat în noul an cu buzunarele doldora de speranţe. Fiecare cu speranţele lui. Potrivit preocupărilor sale. Spre exemplu, parlamentarii trag nădejde că partidele din care fac parte îi vor propune din nou pe listele de candidaţi, iar alegătorii îi vor vota ca şi în urmă cu patru ani, cu ochii întredeschişi. Alegătorii speră să scape de parlamentarii care n-au prea făcut nimic pentru ei, care şi-au încasat doarrilioanele cuvenite treo retribuţie pentru că au ocupat un fotoliu de deputat ori senator. Miniştrii speră că vor fi numiţi în aceleaşi fotolii şi după alegerile generale din 1996, fiind convinşi că ele vor fi câştigate de partidele care-i I susţin în prezent. Căci, vorba unui hâtru, ce pâine-i mai dulce decât cea de parla-mentar sau de ministru? Dar ! dulce-i şi pâinea de prefect şi de alţi oameni care ocupă diferite funcţii în ţară şi-n judeţe. Căci, doar nu-i de dat cu piciorul funcţiei de primar, fie şi comunal. Alegătorii, contribuabilii speră într-un an categoric mai bun, într-un an în care să fie luaţi în seamă nu doar pentru că este nevoie de voturile lor, ci pentru că fără o stare economică rezonabilă nu poate exista nici libertate, nici democraţie. Şi mai speră alegătorii că va creşte numărul locurilor de muncă, iar pensionarii cred în alinierea pensiilor la salariul mediu pe economie, respectiv la inflaţia care a depăşit previziunile domnului Nicolae Văcăroiu. Am intrat în noul an, în 1996, cu buzunarele doldora de speranţe. Va fi 1996 un an în sare la loc de cinste vor staruirea şi circii si promisiunile celor ce vor sapunea un fotoliu cât mai aproape de orchestră? Că doar vin alegerile. Vin alegerile cu pâine şi circ, cu promisiuni din cele mai năstruşnice, menite să-i convingă pe alegători că numai partidul cutare este în stare să guverneze ţara pe drumul economiei de piaţă. A devenit mai înţelept alegătorul român? Cine ştie? Dreptul lui este să aleagă pe cine pofteşte. TRIBUNA to'i OTIOA s If't U Ocv ne cunoctsrcro ccraXccv ! ! ♦ Ce a fost, ce va sa fie? 4- Deșteaptă-te române! ♦ Fotbal - Cornel Tomor continua cu interistii mm ni im a w mici mina COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU ■_____________________C*______.____________________.....___al______|______________ Anul CXII, nr. 1570 serie nouă Joi, 4 ianuarie 1996 | 8 pagini -200 lei (la abonați - 120 lei) In pagina a Il-a I ín pagina a Ill-a I ín pagina a IV-a lín pagina a VIII-a La "împăratul Romanilor": De mâna cu... Europa Meniul din acest an a căutat cm •. •-« r*. aleasă de produse culinare autohtone cu specialități ale marilor case europene de profil. Astfel, spre exemplu, s-au aflat alături - “fără a se deranja deloc” - jambonul umplut și choix froid de caracatiţă în aspic, teria de căprioară cu cocktailuri din cozi de raci, ruladă de curcan cu medalionul de creveţi siberian. Toate acestea, ca şi multe continuare în pagina 4 ♦ Semne bune are noul an! ♦ Protocol de importanţă naţională semnat la Sibiu La "Continental": Revelion în "casa noua" Consemnăm, ca sinceră "l Sibiul are încă o unitate hotelieră şi de alimentaţie publică la nivelul cerinţelor turismului european. Iar cei care s-au bătut pentru aceasta, având ca “vârf de lance" pe doamna Iulia Dragomirescu merită toată stima şi consideraţia sibienilor. Şeful de unitate Savu Popa, şefii de sală- Nicolae Berghezan şi Octavian Brânzei, împreună continuare în pagina : In ziarul nostru de mâine vom publica conturile în care se virează veniturile bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurărilor sociale de stat şi fondurilor cu afectaţie specială valabile de la data de 1 ianuarie 1996. &Mih MIMim la ÎUWJYI I BUNA angajează, cu contract de muncă sau contract de prestaţii PENSIONARI, ELEVI, STUDENŢI pentru distribuirea publicaţiilor TRIBUNA. Informaţii la sediul redacţiei, în Sibiu, str. G. Coşbuc nr.33. REVELION LA RESTAURANTE Nu puţini au fost aceia care au ţinut să treacă pragul anului 1996 sărbătorind Revelionul la unul din restaurantele sibiene. Am vizitat şi noi trei asemenea unităţi, şi anume: împăratul Romanilor, Continental şi cabana Valea Aurie. Primul, având în vedere tradiţia pe care o continuă şi renumele de care se bucură, al doilea pentru că, în haină nouă, şi-a scut intrarea, cu puţin timp înainte de Anul Nou în circuitul turistic sibian, naţional şi internaţional şi cel de-al treilea din motivele care l-au consacrat pe parcursul timpului şi anume ospitalitatea românească şi produsele “ca la mama acasă ”. , Atmosferă veselă, distinsă, sărbătorească, căci românul ştie să petreacă şi să-şi facă, atunci când poate, frumoase clipele trecătoare ale vieţii. Cuvinte frumoase şi calde la adresa celor care au trudit şi s-au străduit să ofere nopţii de Revelion 1996 datele fundamentale ale unui eveniment de referință. La cabana "Valea Aurie", în atmosfera sărbătorilor de iarnă Dorjanul loan llcuş şi Cj.nsiTv.' 2 RÎC3 i-3'j dCVSdit ' * de această dată, gazde primitoare şi cu adevărat bucuroase de oaspeţi. Cadrul natural, decorarea încăperilor, spaţiile primitoare şi nestresante au creat participanţilor la revelion plăcuta senzaţie că se află, în continuare, în plină desfâşurare a minunatelor sărbători de iarnă. Pieptul de pui umplut, preparatca la mama acasă”, păstrăvul, curcanul şi continuare în pagina : RtM