Tribuna, iulie 1996 (Anul 112, nr. 1697-1718)

1996-07-02 / nr. 1697

r------------------------------------------Garda Hnanciara - moment aniversar Ieri, în Salonul alb al restaurantului “împăratul Romanilor” s-a marcat, într-un cadru intim şi festiv, împlinirea a cinci ani de la reluarea activităţii Gărzii Financiare din România. Domnul Nicolae Coroian, comisarul şef al Secţiei Sibiu a Gărzii Financiare, a evocat tradiţiile acestei instituţii în perioada interbelică şi eforturile consacrate îndeplinirii atribuţiilor conferite de lege în ultimii cinci ani. S-a subliniat că, în condiţiile consolidării statului de drept, diversificării activităţilor agenţilor economici, dar şi ale tentativelor de eludare a legilor şi de evaziune fiscală, rolul corpului comisarilor Gărzii Financiare, profesionalismul şi integritatea lor morală sunt decisive pentru bunul mers al vieţii economice şi sociale în România. Au exprimat cuvinte de salut domnii Traian Muntean, prefectul judeţului, Dan Condurat, primarul Sibiului, Ioan Vraciu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, Gheorghe Bunea, director general al D.G.F.P.C.F.S., Dana Pecheanu, director al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. S-au ciocnit şi tradiţionalele pahare cu şampanie, pentru viitorul acestei instituţii de care ţara are atâta nevoie în întronarea unui climat de cinste, corectitudine şi normalitate. Foto: Fred MSS -------------------------------------------------------Ja lUj tom ■--------- Dincolo de cortina protocolului ♦ note de drum din Germania ♦ din delegaţia oficială condusă de preşedintele Ion Iliescu, în vizita întreprinsă în Germania, în perioada 25-28 iunie a.c., a făcut parte şi prof. Paul Philippi, preşedintele Forumului Democrat al Germanilor din România. Facem această precizare pentru a completa astfel o ştire apărută în ziarul “Tribuna” în debutul vizitei, adăugând - pe baza celor văzute şi auzite la faţa locului - că dl. Philippi a avut o prestaţie de o valoare deosebită şi recunoscută ca atare de şeful statului român. Vom _________ reveni cât de curând cu opiniile domniei sale asupra rezultatelor generale ale vizitei şi, în particular, asupra întâlnirii de la München cu reprezentanţi ai organizaţiilor la nivel federal ale germanilor originari din România. Cu adevărat originală s-a dovedit a fi vizita din ultima zi la firma KRAUSS-MAFFEI. Fabrica respectivă produce locomotive electrice și... vestitele tancuri “Leopard”, ceea ce ne-a adus aminte continuare în pagina 4 Emil DAVID _________________________/ csMSm. Declaraţiile-şoc ale politicienilor nu mai au astăzi efectul paralizant care împietrea în ’90 nişte auditori sau nişte cititori porniţi să descifreze singuri abecedarul politic, când nu se lăsau “educaţi” de nişte învăţători ocazionali, suiţi de vârtejul revoluţiei, scrobiţi şi docţi, care îi certau că nu ştiu lecţia şi îi trăgeau de urechi, când la dreapta, când la stânga. Auditorii sau cititorii de azi taxează cu totul diferit declaraţiile-şoc şi încearcă să le pătrundă miezul, acolo unde există un miez. Am încercat, fără succes, o incursiune neutră în conţinutul declaraţiei unui om politic român, cunoscut, cu ieşiri periodice în prim plan, invitat deseori în studiourile televiziunii, apărător în particular, prin forţa profesiunii, al unor vestiţi călcători de lege. L-am proclamat, ab initio, român, cunoscător al vieţii sociale şi politice din România postrevoluţionară şi, fireşte, al istoriei ţării. Ce se poate înţelege, însă, din cuvintele domnului Niculae Cerveni, altfel, apreciat pentru multe din intervenţiile domniei sale la bară sau la tribună. Cităm: “Pentru Rusia, victoria lui Elţîn e necesară. Eu aş prefera să câştige Ziuganov. Acesta ar clarifica situaţia din România şi am putea vedea pe ce drum mergem”. Este adevărat că nu ştim noi chiar toţi şi chiar sigur pe ce drum mergem şi nici în ce direcţie zboară gândul domnului Cerveni, dar am dori să ne clarificăm situaţia singuri, cum am putea, fără vreun sprijin din partea lui Ziuganov. Dacă declaraţia omului politic român Niculae Cerveni a vrut să ne uimească, a reuşit pe deplin. Dacă se vrea un “avans" electoral, ne exprimăm îndoiala că mai există azi, în România, electorat sensibil la asemenea oferte. TRIBUNA 1 DIDLIW 1 j1 1 1 SIBIU 1 Astăzi, la Antena 1 Sibiu Astăzi, marţi, 2 iulie, ora 18:40, la Studioul Antena 1 Sibiu puteţi urmări emisiunea: O vizită prezidenţială văzută la faţa locului. Invitat în studio, dl. Emil David, director general al Casei de Presă şi Editură TRIBUNA, ziarist acreditat la vizita preşedintelui Ion Iliescu înGermania. ^ în pagina a IV-a Pentru liniştea depunătorilor, conducem sucursalei Sibiu a Credit Bank informează in Piaţa Revoluţiei din Bucureşti HillarylliiiloiirvHniiuigwim»: Dumnezeu să binecuvânteze România” Ieri, în jurul orei 13.40, soţia preşedintelui Statelor Unite ale Americii, Hillary Clinton, a vizitat Piaţa Revoluţiei din Capitala României. Prima doamnă a Americii a sosit cu o impresionantă coloană de maşini, din care făceau parte, pe lângă inerentele autoturisme ale dispozitivului de ordine, şi două microbuze cu ziarişti americani, şase-şapte automobile ale Ambasadei SUA la Bucureşti. Hillary Clinton, îmbrăcată într-un taior roşu, cu o fustă deasupra genunchilor, a coborât zâmbitoare dintr-o impresionantă limuzină cu număr de SUA şi a salutat mulţimea. Ea a fost întâmpinată de preşedintele Senatului, Oliviu Gherman, primarul general al Capitalei, Victor Ciorbea şi actorul Ion continuare în pagina 10 A.M. PRESS 50 km/h - viteza maximă în localităţi? Ministrul transporturilor, dl. Aurel Novac, a prezentat recent Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră propunerea ca, în interiorul localităţilor, viteza maximă admisă pentru autoturisme să fie stabilită la 50 km/h. Se intenţionează promovarea acestei propuneri către Guvern în vederea adoptării unei hotărâri în acest sens. Dacă avem în vedere numărul mare al accidentelor rutiere petrecute în ultimii ani în localităţile ţării, propunerea pare binevenită. Ioan VIDRIGHIN COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXII, nr. 1697 serie nouă Marţi, 2 iulie 1996 10 pagini - 300 lei (la abonaţi -150 lei) . La ora bilanţului----------------------------------------------------CCIA Sibiu implicată profund în economia judeţului Aşa cum am promis în ziarul nostru de sâmbătă, revenim asupra raportului prezentat de Colegiul de Conducere al CCIA Sibiu pe anul 1995 în faţa membrilor Camerei. Am ţinut să o facem întrucât această instituţie are un rol deosebit de important într-o economie de piaţă, dar mai ales în perioada de tranziţie. Am reţinut, pentru început, faptul că în perioada analizată, CCIA Sibiu a dezvoltat şi aplicat o nouă strategie în amplificarea relaţiilor cu administraţia locală, în organizarea activităţilor specifice Registrului Comerţului şi relaţia sa cu agenţii economici, adaptată la noile cerinţe ale economiei de piaţă, în dezvoltarea acţiunilor de parteneriat intern şi extern, a sistemului de pregătire profesională şi în organizarea participării la târguri şi expoziţii interne şi externe etc. Un loc important în activitatea Camerei îl deţine Registrul Comerţului care, la această dată, este în măsură să asigure informaţii operative, de sinteză şi detaliu, pentru toate elementele specifice solicitate de agenţii continuare în pagina 4______Dumitru MIlHIŢIU^ Invitaţie la magazinul "Demo” Ieri, 1 iulie 1996, a avut loc inaugurarea oficială a unui nou spaţiu comercial aparţinând Societăţii Cibintex SA. Magazinul DEMA, proaspăt deschis, se ridică la standarde calitative demne de o societate care se respectă. Bunul gust, rafinamentul şi diversitatea produselor expuse ne fac să credem că succesul în afaceri este asigurat din start. Iată ce ne-a declarat doamna Elena Dudău - directoarea S.C. Cibintex S.A.: “Am deschis un magazin cu produse nealimentare în str. 9 Mai, colţ cu str. Brutarilor. Aici cumpărătorii sibieni pot găsi muşama pentru feţe de masă, perdele Jacquard şi perdele de masă, feţe şi dosuri de plapumă, macrameuri albe şi colorate, croşet alb şi color, toată gama de nasturi şi fermoare, paiete şi perle, materiale pentru draperii, prosoape şi lenjerie de pat (la metraj şi confecţionată). Precizăm că preţurile practicate de noi la aceste produse sunt cu 10-20% mai mici decât cele practicate de magazinele de profil din oraş. Alături funcţionează şi barul IMBISS, un mic local intim unde se poate servi şi o gustare. Orarul magazinului este între orele 8-19, iar sâmbăta 8-13. Produsele sunt aduse de la toţi furnizorii din ţară". lucian SAICUDCAN foto: Andrei SUTA