Tribuna, decembrie 1996 (Anul 112, nr. 1807-1824)

1996-12-03 / nr. 1807

S-a găsit un sindicalist sărac, fără avere, delegat la Congresul Cartelului ALFA, să propună o rezoluţie privind declararea averilor de către liderii cartelului. Şi o mare furtună s-a abătut asupra lui, furtună care l-a convins că liderii Cartelului sindical ALFA sunt săraci lipiţi pământului şi că, în cazul in care ar trebui să-şi declare averile, s-ar face de râs in faţa lumii. Referindu-se, în acelaşi context, la respectiva propunere-rezoluţie, liderul cel mare şi tare, şi bine-hrănit a considerat-o “aberaţie”. După o astfel de atitudine, stai şi te întrebi de ce, totuşi, liderii Cartelului ALFA, in frunte cu liderul liderilor, nu vor să-şi declare sărăcia, nu vor să pună sub ochii sindicaliştilor pe care-iconduc “limita sărăciei" în zodia căreia trăiesc. Şi am rămas fără răspuns. Căci, dacă un om n-are avere şi este chestionat pe această temă, răspunde pur şi simplu că este sărac şi face dovada că sărăcia lui nu este o aberaţie, ci o stare de fapt împotriva căreia cartelul luptă din toate puterile. Dar dacă lucrurile nu stau chiar aşa? Dar dacă liderii cartelului ALFA trăiesc net mai bine decât cei mai mulţi sindicalişti? Atunci totul se transformă în aberaţie. Atunci propunerea este luată în râs şi, fireşte, anulată sau respinsă cu majoritate de voturi. Cum adică, un lider de cartel sindical se compară cu un funcţionar public care trebuie să-şi declare averea? Nu se compară. Funcţionarul este salariat de stat, iar liderul sindical este lider. Nici măcar cu un ministru nu se compară. Eventual cu vreun senator sau deputat sau, poate, cu preşedintele ţârii, care au fost aleşi. Şi, uite aşa, se alege untul din zer, şi uite aşa se ridică un cartel sindical deasupra tuturor datorită sărăciei liderilor săi ai căror obraji nu mai pot fi încăpuţi de bărbi datorită sărăciei în care-şi duc viaţa, datorită subnutriţiei la care au fost supuşi. Şi, uite aşa, un cartel sindical demonstrează sindicaliştilor cum că liderii săi şi ai lor sunt curaţi ca lacrima şi săraci ca deşertul fără petrol! TRIBUNA 35" Profundă recunoştinţă celor căzuţi pentru neatârnarea României Pe o ploaie deasă şi măruntă, duminică, 1 Decembrie, de Pe fondul acordurilor Fanfarei Militare au păstrat câte un Inspectoratului Şcolar, Partidului Democraţiei Sociale din Ziua Naţională a României, conducătorii de instituţii sibiene moment de reculegere reprezentanţii Prefecturii, Consiliului România - filiala Sibiu şi ai altor instituţii, au depus coroane şi jerbe de flori la Cimitirul Eroilor Români. Judeţean Sibiu,Primăriei, Poliţiei, SRI-ului, Armatei, R. MRRCU [N Lm \i COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU . /-.,•,! ! 7] 77 777, . . . 77777 12 pagini- 400 iei Anul C\1I. nr. 1807 sene noua Marți, 3 decembrie 1996 (la abonaţi-150 Iei) Amănunte în paginile 5-6 "1 Decembrie 1996 - Adunarea de la Alba lulia" Discursul preşedintelui României, Emil CONSTANTINESCU Dragi compatrioţi, înainte de a rosti orice alt cuvânt, doresc sa prezint omagiul meu înalţilor reprezentanţi ai tuturor bisericilor creştine din România, care în Catedrala Reîntregirii Neamului şi-apoi facum, aici, de Ziua Naţională, au slujit împreună şi sunt alături de noi, dând cel mai înalt exemplu de unitate întregii Românii. Doresc să-mi plec cu smerenie capul în faţa lui Dumnezeu, pentru a arăta că după decenii de ateism şi represiuni asupra bisericii, astăzi din nou ne regăsim de Ziua Naţională împreună. Cel mai înalt simbol al acestei Uniri este faptul că, după 78 de ani, sunt împreună, ca şi-n 1918, conducătorii celor două mari biserici naţionale - Biserica Ortodoxă şi , Biserica Unită Greco-Catolică. Este un semn pe care biserica ni l-a dat nouă. Este un semn al lui Dumnezeu. Este un semn care ne arată că nu există decât o singură putere adevărată pe lume - puterea lui Dumnezeu - şi noi, fiecare, vremelnic ajunşi în înalte funcţii, nu putem decât să slujim poporul şi să-l rugăm pe Dumnezeu să ne sprijine în lucrarea noastră. Dragi compatrioţi, Pe 1 Decembrie, de Ziua Naţională, românii sărbătoresc triumful unui vis, al celui mai frumos vis din întreaga noastră istorie. Pe 1 Decembrie 1918, după alte lupte sângeroase şi după uriaşe eforturi diplomatice, românii îşi regăsesc graniţele, identitatea şi forţa naţională. _____________________ continuare în pagina 6 M&f n im de m mei Spitalul Clinic Judeţean a primit, prin donaţie, un nou bronhoscop, printre cele mai moderne din lume în data de 19 noiembrie 1996. Asociaţia Româno- Americană pentru Promovarea Asistenţei Medicale, Educaţiei şi Serviciilor Umane a venit în sprijinul lumii medicale sibiene, pentru a doua oară de la înfiinţare, oferind unul din cele mai importante instrumente chirurgicale care lipseşte de mulţi ani în judeţul nostru. Prin eforturile preşedintei asociaţiei, d-na sister Mary Rose Christy, Spitalul Clinic Judeţean Sibiu a intrat în posesia a două bronhoscoape pentru copii. Primul bronhoscop a fost donat în anul 1995 de câţiva prieteni americani ai asociaţiei şi a fost oferit Serviciului de Chirurgie Infantilă al Clinicii de Pediatrie Sibiu. Cel de-al doilea este unul din ultimele tipuri de instrumente chirurgicale de acest gen în lume. A fost donat de firma de aparatură medicală “Richard Wolf” din Knittlingen - Germania şi însumează valoarea de aproximativ 5000 de mărci, având ca scop îmbunătăţirea calităţii asistenţei medicale a populaţiei în situaţii deosebite. Anca DĂNCĂNEȚ ,tr*Sâ‘V I * ! .11 Il'hlftlival iii Fiiiiiiliii1 Prezenţe sibiene Recent, la Oradea, în organizarea Fundaţiei Armonia", s-a desfăşurat cel de-al ll-lea Festival al Familiilor Etnic Mixte din România cu tema ‘‘Tendinţe şi valori ale familiilor etnic mixte înpragul mileniului III şi rolul lor în reconcilierea istorică”, manifestare dedicată Zilei Naţionale a României - 1 Decembrie. Printre temele abordate menţionăm: “Continuarea culturilor naţionale în familiile etnic mixte”, “Specificul educaţiei copiilor în familiile etnic mixte”, “Investigaţii psihosociale în universul familiilor etnic mixte”. La această manifestare Sibiul a fost reprezentat de către conf.univ.dr. Elena Macavei, de la Universitatea “Lucian Blaga” care a prezentat comunicarea cu titlul “Dialogul intercultural - mobil al înţelegerii coeziunii în familiile etnic mixte”. De asemenea, au mai fost prezente familiile Andrei Polefka, preşedintele filialei “Armonia” Sibiu, şi Maria şi Eugen Mitrică, Manuela GHERGHEL, Raluca ION OLARIAN, Laura AGÎRBICEANU studente, Facultatea de Jurnalistică I n ■ n